Kissalla karva silmässä,mitä tehdä?

Oon pari kertaa huomannu kissallani karvan silmäs,no eihän sitä saa otettua pois.Luulis sitä häiritsevän ihan nii ku ihmistäkii,mut saako kissa sen ite pois naamaa pesemäl vai lähteekö vaa itestää vai jääkö se silmään ja tulevaisuudes aiheuttaa ongelmia vai mitä pitäs tehä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.03.2009 - 22:22

Kissasi silmä voi tulehtua.
On olemassa kissoille silmävettä ( apteekista tai marketista) ja huuhdella sillä samalla desinfioi silmää, sitä voi kokeilla myös.
Ehkäpä olisi hyvä ottaa yhteyttä eläinlääkäriin ja ainakin kysyä neuvoa.

Kysyjän kommentti

Tuli paljon hyviä vastauksia ja valinta oli todella vaikea.Suuret kiitokset avusta,nyt olen viisaampi ja tiedän mitä tehdä jos taas sattuu olemaan karva silmässä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 12.03.2009 - 23:22

Luulen, että se lähtee itsestään, mutta jos asia vaivaa sinua, niin soita eläinlääkäriin. Varmasti osaavat sanoa mitä pitää tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 00:18

Luulisimpa että karva lähtee viimeistään nukkuessa silloin kun kissan silmä erittää kyynelnestettä. Jos alkaa vaivata, silmähuuhde ensiapu. Ja muista että sinulla on puhtaat kädet ja steriili liina kun alat pyyhkiä silmää. Käsistä siirtyy huomattavasti enemmän epäpuhtauksia silmään, mitä yksi karva on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 00:39

poista tai poistata

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 06:03

käytä eläinlääkärillä, jos pitkään vaivaa, ettei vaaan tulehdu, sitten onkin isompi työ hoitaa kisua ja sen silmää....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 07:05

yritä ottaa ite pois tai vie eläinlääkärille.. onpa ikävää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 07:38

Voi kissa parkaa toivottavasti se kiusa on jo poissa,mut jos se on siellä vieläkin,ota yhteyttä eläinlääkäriin tai apteekkiin.Kissa ei ole niitä helpoimmin lääkittäviä otuksia,minulla on siitä henkilökohtaisia kokemuksia,kissaltani puuttuu toisesta silmästä kokonaan kyynel kanava,ja joudumme laittamaan sinne tippoja silloin tällöin,kun silmä alkaa tulehtua,ja tämä vaiva on kissallamme elinikäinen,muuten virkeä ja osllistuva otus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 10:28

yritä ottaa kostealla pumpulilla tai pumulipuikolla. yleensä se kyllä lähtee itsestään pois. jos on ollut kauan ja silmä alkaa tulhtumaan niin kannattaa sit viedä eläin lääkärille. sieltä saa sillon paremman avun.