Omat matkat - Daratso

Käynyt Daratsossa

Oletko sinä käynyt Daratsossa? Ilmoita siitä muille!

Kaisa69

Ajankohta: Heinäkuu 10, 2010 - Heinäkuu 23, 2010
Kommentti: Meidän 10 v. hääpäivämatka Kreetalle. Hotelli Kedrissoksessa majoituimme ja meitä oli 7 hengen porukka ikähaitarilla 5 v. - 73 v. Oli ihan matka ja autoillen tuli kierreltyä Länsi-Kreetaa noin 2000 km edestä. Meille Kreeta on tuttu paikka ennestään, mutta muut matkaseuralaiset olivat Kreetalla ensimmäistä kertaa.

Karhu-äiti

Ajankohta: Heinäkuu 17, 2008 - Heinäkuu 24, 2008
Kommentti: Minulle Daratso ja Agii Apostoli on maanpäällinen paratiisi. Vietimme viikon Kiwi-nimisessä pienessä perhehotellissa aivan meren läheisyydessä. Heräsin aamulla ennen muita, kävelin meren rannalle uimaan kreetalaismummojen kanssa, kävin marketissa hakemassa tuoreet sämpyltä, puristin mehua itse poimimistamme appelssiineista ja herätin Nassikan ja Haraldin. Ihania aamuja, eikä taivaalla näkynyt pilvenhattaraakaan moneen päivään. Vietimme aikaa Agii Apostolin rannalla ja kävimme Haniassa ennen kuin Haraldin Sisko ja sen Armas tulivat seuraksemme. Siskon ja Armaan kanssa vuokrattiin auto ja lähdettiin rohkeasti Elafonissokseen. Sisko kiljui koko matkan kun palasimme serpentiiniteitä pitkin Kissamokseen. Vietimme myös kuuman (ja janoisen) päivän Limnoupoliksen vesipuistossa. Tulipa testattua joka ainoa liukumäki ja useampaan kertaan. Yhden kerran eksyimme jonnekin Daratson yläkyliin, mutta kreetalaiset ovat yställisia ja avuliaita vaikka eivät englantia puhuisikaan. Nassikka rohkaistui ja oppi uimaan reissussa. Vietimmehän kaikki illatkin hotellin uima-altaalla. Herraseura oli viikon jälkeen valmis palaamaan kotisuomeen, mutta kyllä minä ja Sisko olisimme viihtyneet Kreetan lämmössä ja auringossa pidempäänkin. Pala sydäntä ja paljon irronnutta nahkaa jäi taas kerran Kreetalle.

Karhu-äiti

Ajankohta: Heinäkuu 08, 2006 - Heinäkuu 15, 2006
Kommentti: Kreikkaan lähdettiin todellisella äkkilähdöllä Nassikan ja Nassikan isosiskon Nelperin kanssa. Kohteesta ei tiedetty mitään muuta kuin että Hanian rannikolle ollaan menossa. Daratsoon jouduttiin ruotsalaisten turistien keskelle ainoina suomalaisina. Ja niin vaan siihen pikkukylään rakastuttiin kaikki. Aivan ihana unelias pikkukylä! Tehtiin retket Limnoupoliksen vesipuistoon (mahtava, ihana) sekä Gramvousan saarelle & Paloksen laguunille (paratiisi). Viimeinen ilta shoppailtiin Hanian kaupungissa ja hotellille palatessa illalla kymmenen aikaan lämpömittari näytti 28 astetta. Että sellainen loma, kuumaa oli ja takaisin mennään.