Omat matkat - Mayrhofen

Menossa Mayrhofeniin

Yksikään Napsun jäsen ei ole ilmoittanut olevansa menossa Mayrhofeniin. Oletko sinä menossa Mayrhofeniin? Ilmoita siitä muille!

Käynyt Mayrhofenissa

Oletko sinä käynyt Mayrhofenissa? Ilmoita siitä muille!

peku692000

Ajankohta: Maaliskuu 02, 2008 - Maaliskuu 07, 2008
Kommentti: No, koska useat siellä ovat käyneet, mutta eivät asiasta ole kertoneet niin laitan omat kommenttini. Olen lähdössä maaliskuun alussa hyvien ystävieni kanssa reissuun Mayhofeniin näkemään ja kokemaan paikan. Tavallaan juhlistamme ystävieni kanssa olemassaoloamme, sillä olemme tunteneet toisemme vähintään 30 vuotta osa jopa yli 40 vuotta. No äskeinen lause paljastaa jo senkin että emme ole enää ihan poikia joten matkan jälkiselvittely Afterski touhuineen ei varmaan vastaa kaikkiin kysymyksiin, mutta laitan tietoa sitten kun olemme saaneet matkan päätökseen. Emme lähde pakettimatkalle vaan otimme lennon Muncheniin ja siellä meitä odottaa auto kattotelineineen. Päädyimme ottamaan omat skimbat mukaan syksyn neuvottelujen aikana. Matka alkaa näillänäkymin lennolla 7.10 hki-munchen ja sieltä ajellaan mayrhofeniin joten iltapäivän puitteissa pitäisi olla perillä, hotellin matkanjohtajamme varasi etukäteen, muutama päivä laskettelua ja afteria paluu edellisenä päivänä muncheniin matkanjohtajamme tietää hyvän pubin kaupungista aikaisemmilta ajoiltaan, joten seurueemme ehtii rauhassa tutustua paikkaan ennen seuraavan päivän paluulentoa. Näin lyhykäisyydessään matkan pitäisi sujua mutta kerron sitten kunhan päästään takaisin. Yst.terv. V-P K

peku692000

Ajankohta: Maaliskuu 02, 2008 - Maaliskuu 07, 2008
Kommentti: No niin käyty on Mayrhofenissa, niinkuin lupasin kerron minkälainen kohde oli kuitenkin lyhyesti. matka maksoi siis pakolliset n. 700 € / nuppi ( 4 henkilöä ) jakautuen seuraavasti. lento 94 € / henk. menopaluu munchen ( reittilento ja ylimääräisistä suksista yms. ei lisäveloitusta, lentoyhtiö saksalainen ) autovuokra n. 100 € / henk. ( opel zafira kattotelineillä vihreäauto vuokraamo ) polttoaine 15 € / henk. ( yksi tankillinen ) munchen mayrhofen-munchen hotelli n. 40 m2 huoneisto aamupalalla n. 300 € / henk. taisi olla 4 yötä laskettelulippu 3 vrk kävi penkeniin ja hintertuxiin n. 100 € / henk. munchenissä yöpyminen hotellissa 40 € / henk. 2 hengen huone kotimaan bussilippu kentälle 40 € menopaluu Ystäväni , joka matkan käytännön puolen järjesti on menossa samaan zillertaalin laaksoon toiseen kylään ensi vuonna sai huoneiston 550 € koko viikko , joten tällä tulee säästöä joltisesti. rinteissä kävimme Hintertuxissa yhden päivän ( aurinkoinen ilma ei tuulta ) . Sinne pääsimme ilmaisella bussikyydillä ensin 1300 metriin ja siitä sitten hisseillä 3250 metriin. Aivan mahtava paikka kun ilma on aurinkoinen eikä tuule rinnettä joka lähtöön ja ravitsemusliikeitä sopivasti. Kuitenkin laskettelun kannalta rinteet olivat näin jälkikäteen ajatellen ajettu varsin koviksi eli kantit oli syytä olla hyvässä kunnossa. pääosin punaista rinnettä muistaakseni. Kaksi muuta päivää vietimme Penkenin rinteissä, jotka tarjosivat varsin monipuolisen tarjonnan sinisestä mustaan rinteeseen unohtamatta harakiri rinnettä jonka jyrkkyys oli ikimuistettava ( 78 % ) laskimme sen kolmannen päivän aamuna jolloin sää suosi meitä tuoreella uudella lumella edellisenä yönä. Lunta reilusti ja olimme aivan ensimmäisten joukossa laskemassa kyseisen rinteen. Toinen lasku joka oli hieno; kaverini bongasi turvallisen merkkaamattoman rinteen aivan penkenin alueen reunalla olevan rinteen vierestä ehkä luokitukseltaan punainen mahd. musta kuitenkin kyseinen rinne oli ollut / on käytössä pujottelukilpailussa päätellen lähtökojusta yms. lunta oli satanut reilusti kahden päivän aikana ja kun pääsimme kokeilemaan oli rinteessä lunta polvitaipeisiin asti , nyt tiedän minkälaista on nk. puuterissa laskeminen. Näinä kahtena viimeisenä päivänä kun olimme Penkenin rinteissä oli jatkuvasti lumisadetta, joten näkyvyys oli heikko huonoimillaan ehkä 20 metriä suojattomalla puolella. Viimeisen kokonaisen matkapäivän siirryimme Muncheniin ja kävimme oluen tuon mainion matkajuoman alkulähteillä eli Löwenbräun ja HB:n taloissa syömässä ja juomassa suosittelen paljon juomaa ja hyvää ruokaa...... tällaisen omatoimimatkan päätteeksi muutamia vinkkejä ; jos haluatte liput hintertuxin jäätikölle ja penkeniin niin kannattaa ajaa mayrhofenista finkenbergiin ( ? ) asti josta voi kyseisen lipun ostaa sillä jos liput ostaa mayrhofenista saa penkenin ja ahornin setin varmaan ihan hyvä sekin, mutta kun tuonne asti on mennyt niin suosittelen hintertuxiin tutustumista ( ahorn paljon pienempi ja matalampi ). Kunnosta voin sanoa Litmasen tavoin että olin n. 60 % kunnossa eli reidet hapoilla jo yhden aikaan iltapäivällä ( olimme rinteessä n. 9 aamulla ) . AfterSkiitä löytyi , joka menoon mutta tällaiset papat joita edustan menivät kyllä nukkumaan jo aivan pikkulasten tapaan viim. 10 illalla. Yst. terv. V-PK

as

Ajankohta: Kesäkuu 03, 2007 - Kesäkuu 10, 2007
Kommentti: Ihana pieni ja rauhallinen kylä. Patikkareitit hyvin merkitty. Kaunista!