Käytämme sivustolla evästeitä parantaaksemme käyttökokemustasi. Jatkamalla sivustomme käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Lue lisää...

TUI (ent. Finnmatkat)

TUI (ent. Finnmatkat) logo
  • Suomen toiseksi suurin matkanjärjestäjä.
  • Entinen Finnmatkat, vaihtoi nimensä 1.11.2016. TUIksi.
  • Järjestää valmismatkoja satoihin lomakohteisiin ympäri maailmaa.
  • TUI Finland kuuluu maailman suurimpaan matkailukonserniin TUI Groupiin.
  • Lomavalikoimasta löytyy perhelomien lisäksi myös ylellisiä luksushotelleja ja huviloita.
  • Lentoja kymmeneltä kotimaan kentältä.
  • Toimistoja seuraavissa kaupungeissa: Helsinki

TUI (ent. Finnmatkat): Kokemuksia

Kerro kokemuksistasi!

Oletko ollut matkalla, jonka TUI (ent. Finnmatkat) on järjestänyt? Suosittelisitko tätä matkatoimistoa muille? Kerro kokemuksistasi!

Voit kertoa esimerkiksi matkajärjestelyjen toimivuudesta, opaspalveluista, matkatoimiston järjestämistä retkistä ja asiakaspalvelusta.

Pipsa
16.06.2018 klo 21:25

Kreikka, Zakynthos,Laganas.16.6.2018 Nyt jouduimme pettymään matkanjärjestäjään TUI. Varasimme 7.6 matkaoppaaltamme sunset cruice risteilyn la 9.6 mutta kyseinen risteily peruttiin merivartioston pyynnöstä. Risteilymme siirtyi tälle lauantaille 16.6 mutta matkanjärjestäjän bussi ei saapunutkaan kyseiselle tapaamispaikalle. Odottelimme bussia 45 min ja yritimme soittaa meille annettuun numeroon josta ei vastattu. puolisoni laittoi tekstiviestin johon meille vastattiin 30 min päästä ympäripyöreästi takaisin mihin olittekaan menossa ja seuraavaksi pahoittelemme ettei bussi noutanut sovitulta paikalta, selvitämme asiaa. Laitoin matkanjärjestäjälle suomeen sp.nä katkeran suloista palautetta koska olimme maksaneet matkan jo hyvissä ajoin.

Arvosana matkatoimistolle:
Anonyymi10
11.06.2018 klo 10:17

TUI teki virheen matkanvarausvaiheessa ja laskutti asiakkaalta 60 € virheen korjaamisesta.

Arvosana matkatoimistolle:
Ilona
31.05.2018 klo 19:11

Olimme toukokuussa -18 TUIn matkalla Turkin Belek Tui Magic Life Waterwordlissä. Hotelli oli valtava, upea puistomainen ympäristö. Siellä oli kaikki, siis ihan kaikki mitä ikinä lomalla tarvitsee. Mutta... hotellissa ei oikeastaan kukaan osannut puhua englantia, vain saksaa ja venäjää. Nekin, jotka hieman osasivat eivät paljon mitään ymmärtäneet. Erittäin huono opaspalvelu, hotellissa ei suomenkielistä opasta kertaakaan. Jouduimme vaihtamaan huonetta ja se olikin kokemus. Village-osasta tosi pitkä matka pääravintolaan, isolle uima-altaalle ja rannalle. Ei saa olla selkä- tai jalkavaivainen. Hotelliosa tai Hills-osat parhaimmat, kaikki lähempänä. Lapsiperheille hieno paikka. Paljon venäläisiä ja saksalaisia, suomalaisia ei muita kuin me.

Arvosana matkatoimistolle:
Vieras
17.04.2018 klo 22:59

Olimme TUIn matkalla Kanarian saarilla. Lentoyhtiö Jet Timen lennoilla palvelu oli ystävällistä ja toimivaa, paluumatkalla lento jopa etuajassa. Muutenkin matka sujui hyvin, ei mitään valittamista.

Arvosana matkatoimistolle:
yks-marja
13.04.2018 klo 13:02

Heippa vaan

Olimme kauden viimeisellä tuin-matkalla vietnamissa. Kyllä kaikki meni nappiin , eipä todellakaan voi moittia matkan järjestäjää.
Lentokone oli viimeisen päälle hieno ja henkilökunta todella ystävällistä, palvelua sai useammalla kielellä.
Aikataulut piti minuutilleen.
Hotelli ensiluokkainen, vaikka varatessa oli halvimmasta päästä.
Eihän sitä tuollaiselle matkalla lähtiessä voi vaatiakaan mahdottomia. Ehkäpä joskus asiakkaalla itselläänkin olisi peiliin katsomisen paikka.

Kiitokset vaan TUI-matkanjärjestäjälle.

13.04.2018

Arvosana matkatoimistolle:
Aktiivimatkaaja
11.04.2018 klo 13:05

Olimme kuuluisalla Kap Verden matkalla josta kotiuduimme 30 tuntia myöhässä. Varmaan kaikki voi sujua hyvin jos ei vastaan tule mitää erityistä. Jos jotain käy niin osaaminen on kehnoa. Emme ole saaneet mitään korvauksia vaan yrittävät väsytystekniikalla rimpuilla vastuusta.

Luurin korvaansa saanut Rapa-Ripa
19.03.2018 klo 17:32

Tuin lento TOM863 Kap Verdeltä 7.3.2013 (lähti 8.3)oli yli 13 tuntia myöhässä. Vaikka olimme ostaneet matkan Tui:lta, niin korvaushakemuksemme torjuttiin. Kehoitettiin hakemaan sitä Tui Airwaysilta.Tuin asiakaspalvelussa kerrottiin, että voimme tehdä sen myös matkatoimisto Tuille. Tuin yritysryppääseen kuulunee useita eri yhtiöitä joista kuluttajan on vaikea saada selvää ,mikä milloinkin on kyseessä. Istumapaikat maksettiin lentoyhtiölle, ostokset ruotsalaiselle Tuille ja matka ? suomalaiselle Tuille. Odotamme mielenkiinnolla seuraavaa siirtoa Tuilta.
Maailman suurimpiin matkailuyrityksiin kuuluva Tui näyttänee pitävän pilkkanaan tavallisia matkailijoita ja pomputellee asiakkaitaan väsymyksiin saakka. Kohde opas Sandran ansiosta he saivat toisen tähtensä.

Arvosana matkatoimistolle:
KV
16.03.2018 klo 15:45

Matkojen varaaminen ja maksaminen todella helppoa, lennetty neljä kertaa Oulusta Teneriffalle, pari kertaa Finnmatkojen ja pari viimeistä kertaa TUIn matkassa, omatoimimatkana, lentoyhtiönä Jet Time. Ei ongelmia vaan kaikki sujunut aina loistavasti.

Arvosana matkatoimistolle:
martta
07.03.2018 klo 12:24

Hiihtolomalla,Phuket, Kata Beach.
Lennot myöhässä lähtiessä ja palatessa, siinä meni jatko yhteydet uusiksi ja kalliiksi tuli. Ihan omatoimimatka. Jos et osaa turistienglantua, et pärjää todellakaan. Toisilla matkanjärjestäjillä kohdekansio hotellissa, Tui\"ta lopetettu.

Arvosana matkatoimistolle:
tuulaanneli
20.02.2018 klo 15:46

Hei , aivan uskomattoman töykeä asiakaspalvelu.

Arvosana matkatoimistolle:
Kesä 2017
14.02.2018 klo 20:23

Ei enää ikinä TUI:ta. TTT+ Hotelli oli kyllä hieno nettikuvissa,mutta paikanpäällä aivan hirveä ja huonokuntoinen homeloukko. Eivät olleet kuvat netissä samasta osasta hotellia, kuin mitä huone paikanpäällä. Mikään hotellissa ei toiminut, henkilökunta oli kyllä ystävällistä. Opas oli myös hyvä, siitä pisteet. Lentohenkilökunta oli todella töykeää.

Arvosana matkatoimistolle:
Last TUI Trip
25.01.2018 klo 11:53

TUI:n matkat tehty meidän osalta.
Opas ei tiennyt oikeastaan mistään mitään (viimeisin Meksikon matka). Kotimatkalla todella töykeätä palvelua koneessa. Ei löytynyt ehjää kahvikuppia kun pakkauksessa oleva rikki, lisämaito kahviin mahdottomuus jne...Jos perusjutut tökkii ?
Hotelli kohteessa loistava mutta sehän ei ole TUI:n ansiota

Arvosana matkatoimistolle:
Amigos
10.01.2018 klo 10:32

Ensimmäistä kertaa Tui:lla.Luki palautteita ,niin ajatteli mitähän tästä tulee.Homma toimi hienosti..lennot ajallaa erittäin ystävällinen henkilökunta,hotelli huippu.,kaikki meni top tenisti.Hienosti hoidettu.

Arvosana matkatoimistolle:
Ei enää ikinä
15.12.2017 klo 20:05

Tilattiin valmismatka Tuilta kanariansaarille ja jo lentokoneessa meni maku tähän yhtiöön. Lentoemäntä hyvin vittumainen epäasiallinen ja töykeä. Meistä ei ollut kelle mitään häiriötä mutta lentoemo oli ihan tappi otsassa ehkä myös muillekin matkustajille.Kehtasi vielä kirjoittaa kahden seurueemme henkilöstä kirjallisen reklamaation sen takia että olimme avanneet taxfree-ostokset ja yhden hlön taskussa oli Yksi tyhjä 0,3l juomatölkki joka oli juotu jo lentokentällä. Tästä lentoemo uhkasi paluumatkamme olevan vaarassa ja tuin opas toi meille kirjallisena kesken lomaamme että paluumatkaa varten meidän tulee olla täysin raittiita emmekä saa ostaa eikä nauttia alkoholia paluumatkalla. Saatiin ihan alkoholistin leima vaikka ihan tavallisia työssäkäyviä lomailijoita. Emme suosittele lentoja Tuilta kellekkään tai kannattaa varautua töykeisiin lentoemoihin. Ja alkoholin nauttiminen, parin viinilasin, lennolla saattaa antaa juopon leiman, ole varovainen.

Arvosana matkatoimistolle:
Tadaa
14.12.2017 klo 17:47

En suosittele! Erittäin töykeä asiakaspalvelu. Ensin otetaan rahat ja sitten käyttäydytään miten vain. Paikoissa ei mitään varaa vaikuttaa ellei osta etukäteen paikkaa, vaikka se ei lue missään selvästi. Harvoin matkustavalle tämä yritys ei tee matkustamista mukavasti helpoksi. Odotan vain kun hotellikin luultavasti on yhtä surkeä, kun koko palveluntaso ja varmasti tuolloinki todetaan \"ei ole meidän hotelli\" eli mistä siis maksan?!

Arvosana matkatoimistolle:
Vaihtoon meni Tui
28.11.2017 klo 17:42

Kyllä oli meilläkin viimeinen Tuin reissu. Taso laskenut huomattavasti Finnmatkoista. Henkilökunta lennolla epäasiallisia. Kukaan henkilökunnasta ei osannut Suomea ja lennolla useimpia matkustajia jotka eivät ymmärtäneet Ruotsia eikä Englantia. Henkilökunnan päätehtävä näytti olevan toistensa viihdyttäminen eikä matkustajien huomioiminen.

Arvosana matkatoimistolle:
Kana Ria
27.11.2017 klo 09:46

Tultiin Tuin matkalta Kanarialta. Hotelli oli pohjanoteeraus. Torakat, muurahaiset ja muut elävät hoitivat liikkuvan \"kokolattiamaton\" virkaa lattioiden lisäksi myös pöydillä, kaapeissa jne.
Ison ikkunan kuultavan verhon läpi aurinko kuumensi huoneen saunaksi. Pitkän tinkaamisen jälkeen lopulta laittoivat auringonpaistetta läpäisemättömät muoviverhot. Toinen puolisko oli riekaleina ja ehyt verho oli voimakkaasti haisevan nihkeän liman peitossa.
\"Siivous\" oli pintapuolista mutta syvältä.
Jet Timen Helsingin lennoilla henkilökunta ei puhunut eikä ymmärtänyt suomea, vaikka valtaosa matkustajista oli suomenkielisiä. Myöskään ruotsin- ja englannintaitoiset eivät saaneet mitään selvää kuulutusten tanskalaistyyppisestä korahtelusta.
Hinta/laatusuhde pohjanoteeraus. Ei enää koskaan Tuin huihaimatkalle.

Arvosana matkatoimistolle:
Reilukerho
18.11.2017 klo 15:00

Tuilla tuntuu olevan rahastus olevan ykkös prioriteetti. Tuin matkan hinta ei todellakaan ole se minkä asiakas nettisivuilla ensin näkee.. siihen summaan tulee jatkoa myöhemmin kun menee nettivarauksessa pidemmälle. Jos et maksa ahtaimmasta istumapaikasta koneen peräosasta 20 euroa per henkilö per suunta, saatat saada vieläkin ahtaamman paikan ihan viimeiseltä riviltä missä ei edes saa selkänojaa taakse päin yhtään. Joudut kuitenkin sietämään edessä istuvien kallistuvia istuimia. Nämä paikat arpoo kone automaattisesti, joten paska säkä saattaa toistua vielä paluulennollakin. Joten mieti tarkkaan, maksatko summan kiltisti etukäteen vai otatko tämän riskin. Thaimaan 11 h lento voi tuntua aika pitkälle ilman lepoasentoa. Tuin motto onkin Rahalla saa ja koneella pääsee. Edes kupillista kahvia ei saa korvaukseksi tästä vikan penkkirivin arpaonnesta.

Arvosana matkatoimistolle:
Elena B
21.10.2017 klo 14:01

Vuosittain olen ollut ko. Toimiston matkoilla eikä koskaan valittamista. Lentoyhtiö on viime aikoina ollut Jet Time, lennot jopa etuajassa, ateriat maukkaita ja lähtöselvitykset sujuneet nopsaan.
Lentokentältä hotelliin olemme menneet omatoimisesti. Opaspalveluja emme ole paljon tarvinneet, viimeksi tosin kaveri joutui tapaturman seurauksena sairaalaan, jolloin saimme tarvittavaa apua.
23 päivää lähtöön :)

Kreeta Platanias
17.10.2017 klo 16:48

Tui jätti matkalaukkuni Helsinki-Vantaalle kesäkuussa. Lento Haniaan laskeutui lauantaina klo: 10. Laukku saapui sunnuntaina klo: 14. Opas antoi 50 € välttämättömyyksien hankintaan, kun selvisi, että laukku viivästyy yli 8 tuntia. Tein tarpeelliset hankinnat (mm. pesuaineet, uimapuku, pyyhe, aurinkorasva, vaihtovaatteita). Säästin kuitit ja tein reklamaation Tuille kotiin palattuani. Tui kieltäytyi korvaamasta ja kehotti tekemään vahinkoilmoituksen omalle vakuutusyhtiölle. Asiakaspalvelijan reklamaatiovastaus oli suorastaan törkeä. Vakuutusyhtiö hoiti korvauksen mallikkaasti ja nopeasti. Mielestäni on törkeää, että Tui maksattaa omat töppäykset asiakkaiden omilla vakuutusyhtiöillä. Meni maku muuten mukavasta perheen lomamatkasta.

Ei enää ikinä
26.08.2017 klo 12:55

Aivan ala-arvoista toimintaa. Kts Samos episodi 22.-24.8.2017

Arvosana matkatoimistolle:
Marinheiro
25.08.2017 klo 11:05

TUI:n lentojen suhteen on hyvä varautua yllätyksiin ja viivytyksiin. Jotkut lentokoneet, esimerkiksi Boeing 767, ovat melko vanhoja. Niillä matkustaminen kannattaa ottaa elämyksenä. Muuten TUI suoriutuu lupauksistaan tyydyttävästi.

Arvosana matkatoimistolle:
Pettynyt
11.08.2017 klo 17:45

Varasimme joululomamatkan Sri Lankaan TUI:lta pari kuukautta sitten, eli muistaakseni kesäkuussa. Nyt elokuussa tuli heiltä ilmoitus, että lento on peruttu (heidän oman lentoyhtiönsä lento siis kyseessä, ei reittilento). Voisimme ottaa vaihtoehtoiset lennot viikkoa aikaisemmin tai viikkoa myöhemmin (ikään kuin jouluna olisi hirveän helppo järjestellä vanhemmille sekä lapsille lisälomia). Kommentilla, että ota tai jätä, muut vaihtoehdot ovat Thaimaa tai Kanariansaaret. Lyhyesti voisin todeta myös asiakaspalvelun aivan uskomattoman törkeän palvelun koettuani, että IKINÄ ei meidän perhe taida enää valita kyseistä matkanjärjestäjää. Tässä vaiheessa hotellit muiden matkanjärjestäjien kautta ovat jo varattuja, joten jäämme nuoleskelemaan näppejämme koti-Suomen räntäsateeseen koko jouluksi. Kiitos TUI hienosti hoidetusta lomamatkasta.

Arvosana matkatoimistolle:
7/2017 matka - Tui sakkasi, hotelli ei!
28.07.2017 klo 11:28

Kirjoitin asiallisen palauteen Tuin sähköiseen palautelomakkeeseen Tuista (Tuista hyvin huonot kokemukset) matkalta palattuani - eipä Tui sitä tietenkään julkaissut hotellin asiakasarviokohdassa!!!! Miksi ei?????

tui tui????????????????????????????
28.07.2017 klo 11:20

Palasimme juuri Tuilta ostetulta matkalta. Olemme matkustaneet paljon Finnmatkoilla (silloin asiat sujuivat jotenkin)! Nyt Tuilla matkatessa yhtiölle ei ole ollut mikään muu tärkeää kuin asiakkaan rahastus!!! Kysymyksiin saa hyvin tympeitä vastauksia usean päivän viiveellä, eikä toiveita huomioida, hoideta tai viedä eteenpäin mitenkään! Oppaatkaan eivät tee mitään asiakkaiden hyväksi kohteessa! Oppaat täysin turhia! Sovellus kännykässä toimii todella huonosti, vaikka kännykkä on uusi! Miksi muiden maiden matkayhtiöt hoitavat asiat aina niin, että heidän asiakkailleen järjestyvät ne parhaimmat huoneet kohteissa???? Onneksi oma aktiivisuus ja ystävällisyys kohteessa on auttanut! Pyytäkää matkatoimistoltanne rahallenne todellista vastinetta!!!!

Juho Poutanen tapaus hotel damo samos 7/2017
26.07.2017 klo 22:41

TUI:lla asiat \"ihan ok\" niin kauan kun kaikki menee käsikirjoituksen mukaan, MUTTA jos joku menee pieleen niin reklamaation hoito ja korvausasiat on ihan päin ***tua. Ja ongelma on firman ytimessä ja käytännössä, ei niinkään itse oppaista! Oppaille 9/10, TUI:lle -5/10

Arvosana matkatoimistolle:
HELDE
24.07.2017 klo 16:46

Olen varannut TUI:lta matkan marraskuulle 2017. Näitä kokemuksia kun lukee tulee olo, pitäiskös peruuttaa. onko toiminta todella näin ala-arvoista mitä kirjoitettu

Make
01.05.2017 klo 10:01

Vuosikausia käytin Finnmatkoja, ja erittäin tyytyväinen olin firman toimintaan. Nyt en todellakaan ole enää fuusion jälkeen varma valinnastani. Palveluista en osaa sanoa, mutta hinnat ovat hypänneet reilusti, lennot saattavat olla millä tahansa yhtiöllä, lento-ajat osassa matkoissa aivan päättömiä, ja jopa välilaskuja ja niiden takia todella pitkiä matkustus aikoja joihinkin kohteisiin. Todennäköisesti valitsen matkan sellaiselta firmalta, jossa on normaalit lennot tutuilla lentoyhtiöillä.

PJS
26.01.2017 klo 09:35

Niin TUI:lle tyypillistä toimintaa eli lähdille 3 tuntia myössä Mexicoon jonka syyksi kerrottiin henkilöstöön liittyvän ongelman vuoksi, mutta heidän oma palvelu sanoi sää olosuhteiden olevan syy myöhästymiselle... jäljimmäinen syy kirjattu, koska siihen syyhyn vedoten on huonommat mahdollisuudet saada hyvityksiä lennon myöhästyksestä eli taas oikeasta narusta vedetty... Paluumatka myöhästyi tietenkin sekin 1,5 tuntia jonka vuoksi emme enää saaneet hotellin kanssa sovittua maksutonta lentokenttä kuljetusta vaan jouduimme maksamaan taksin itse hotellille. Laitoin heille sähköpostia tapahtuneesta niin he vain vastasivat, että: \"Kyseessä on sellainen vahingonkorvausluontoinen kulu joka ei kuulu korvausvastuumme piiriin.\" Lisäksi asiakaspalautteen Taru näsäviisasteli siite miten kauan hänen mielestään meillä olisi mennyt ulos koneesta ja kuinka emme olisi ehtineet kuljetukseen, mutta tiedänhän mistä puhun kun olemme aikaisemminkin Finnairin lennoilla näin tehneet ehtineet mainiosti. He kyllä ottavat jokaisesta mahdollisesta asiasta lisämaksuja, mutta eivät ole vastuussa heidän myöhästymisistä tulleista lisäkuluista! Kiitos TUI:lle hyvin hoidetusta asiakastyytyväisyydestä!

Arvosana matkatoimistolle:
TUI
14.01.2017 klo 13:31

TUI teki sen taas! Lähdettiin Mauritiukselta kotiin lopulta pe 13. päivä klo 02.40 16 h myöhässä jonkun espanjalaisen Wamos Air halpalentoyhtiön koneella. Hieno 12 h lento varatun Premium-luokan sijasta normiluokassa ILMAN minkäänlaista viihdejärjestelmää. Myöskään paikkavaraukset eivät pitäneet vaikka TUI erillisellä tekstiviestillä lupasi paikat koneen etuosasta, vaan ne \"arvottiin\" ja perheet sijoitettiin ihan sikin sokin ympäri konetta! Maailman ynsein lentohenkilökunta \"palveli\" meitä niinkin hienosti, että nukkuville ei tarjoiltu ruokaa lainkaan enkä kiukkuisempaa henkilökuntaa ole kyllä ikinä ennen nähnyt! Että tui tui vaan TUI! Never again!!!

Arvosana matkatoimistolle:
Asiakashan ei voi olla oikeassa
19.08.2016 klo 18:06

Vastuuttomalla matkanjärjestäjällä myös harhaan johtavaa markkinointia. Ko. matkatoimistolla on aivan oma tähtiluokitusjärjestelmä tarjolla olevista majoituksistaan ja hotelleistaan. Harhauttavasti Finnmatkat luokittaa näyttävästi omalla nettisivullaan majoitukset / hotellit omaksi edukseen ****tähteä, paikallisen ***tähteä luokituksen sijaan - siis huomattavasti paremmaksi kuin kohde todellisuudessa itseään markkinoi. Miksi näin? Väärää ja harhaanjohtavaa markkinointia on todella se, että Finnmatkat luokittaa Blue Star-nimikkeellä myymänsä majoitustuotteen heti etusivullaan korkeammaksi kuin paikallinen majoitus / hotelli itseään markkinoi. Lasten saadessa hengitysoireta todettakoon, että oppaan kertoman mukaan eräissä huoneissa todettu home on desinfioitu ja pesty. Miksi näin? ( Finnmatkan nettisivulla on väärää ja vastuutonta markkinointia homeen osalta ja että asiakkaan hakema tieto löytyy vasta \"pienellä präntillä muuta tietoa hotellista;\" majoituksen / hotellin rakennusvuoden, tallelokero mahdollisuuden ja paikallisen luokituksen osalta)

Arvosana matkatoimistolle:
Pettynyt
17.08.2016 klo 15:14

Palvelu lennolla hyvin rajallista, mm. vesi maksullista. Finnmatkojan matkalla laukku hajosi kuljetuksen aikan, lentoyhtiönä halpalentoyhtiö Jet-time. Korvaushakemuksen jättäminen erittäin hankalaa. Sähköposti pitää lähettää Tanskaan, asiakaspalvelunumero myös Tanskassa, jolloin puheluhinta on ulkomaille. N. 2 viikon päästä sain vastauksen, jonka mukaan turvatarkastus on rikkonut laukun, joten Jet-time ei ole korvausvelvollinen. Laukussa kuitenkin ollut lentoyhtiöiden hyväkymä lukko, jonka saa avaimella auki. Finnmatkojen asiakaspalvelussa ei kuulemma voida tehdä asialle mitään Ilmeisesti TUI-konserniin liittymisen seurauksena palvelutaso laskenut huomattavasti. EN suosittele.

Arvosana matkatoimistolle:
Hupsista
18.05.2016 klo 14:00

Tammikuussa Thaimaassa Finnmatkojen matkalla ja kaikki toimi ok! Kerran jouduimme ottamaan yhteyden oppaaseen, kun varmistimme heidän käyttämän lääkärin osoitteen. Emme yleensä matkoilla ole tarvinneet opaspalveluita, olemme ihan itse osanneet etsiä ja toimia!! Samaa hotellia myi useampi matkatoimisto eli jos olisi ollut moittimista, niin emme Finnmatkojen niskaan olisi voineet kaataa sitä p...aa. Naurettavaa syyttää Finnmatkoja, jos brittinuoret pitää meteliä hotellissa......siitähän on huomautus tehtävä hotellille, joka antaa huomautuksen metelin pitäjille!! Tällaisen asian kuulimme lentokentällä pois lähtiessä. Lomailkaa ilman sitä tiukkaa pipoa.....paljon mukavampaa ja älkää etsikö väenväkisin niitä epäkohtia !!

Arvosana matkatoimistolle:
Vieras
13.01.2016 klo 15:32

Dubain matkalla ei opaspalvelua ne olisi pitänyt hoitaa verkon kautta - lähin opas 30km päässä. All inclusive oli tosi kehnosti järjestetty hotellissa. En suosittele matkan järjestäjää sellaiselle, joka oikeasti kaipaa opaspalvelua. Kentältä ei myöskään kannata ottaa heidän kuljetuspalveluaan - matka kestää viimeiseen hotelliin useita tunteja, taksilla se taittuu alle tunnissa.

Arvosana matkatoimistolle:
Paskan marjat
20.12.2015 klo 22:51

Finnmatkat. Hhhmmmmmmmm. Ei hyvä. Meillä oli varattu reissuu Patongille (11pv) helmikuussa 2016. Nyt vaan ilmoitettiin sp. että sinne saa vaan viikon tai 2. , vaikka myivåt kuukausi sitten 11 pv reissuja netissä!!!. Fiksua toimintaa???. Ei ikinä varata enään tuolta mitään.

Lea
12.09.2015 klo 16:38

viime aikoina Mallorcalla ja Rhodoksessa oli tosi heikko Finnmatkat palvelut, niin huonot jopa jos hotellit ovat hyviä. Aina piti kysyä asiat respossa. Yllätyksenä ite huomannut, että matkat kalliit Finnmatkojen kautta, jos vertailu samat hotellit ja lennot. Ehkä bussikuljetus vain hyvää.

Arvosana matkatoimistolle:
kokemus
12.09.2015 klo 16:33

Hei, minulla oli surkea kokemus Finnmatkat kanssa. Maksoin äkkilähdön määrit-mätön hotelli paketista 620 euroa Bulgarian ja sain \"campus\" hotelli hinnalla 150 euroa+ lennot 150. Surkea kokemus ja hotelli, kun halunnut vaihtaa en saanut rahaa takaisin ja piti lisää maksaa 600 (mitä Finnmatkat tarjoisivat) tai itse löytänyt 4+ hotelli all inclusive 300 euroa. Joten matkaa meni tosi kalliiksi. Kuluttajana en uskaltanut, että voin maksaa tuplasti ja saada niin huono hotelli. Henkilökunta vain sanoi, luetko ehdot? Jos tiesi, että meni tämä tavalla voisi maksa oma toimimatka 4+hotellija, jossa on all inclusive ja lennot loppuhinnalla 520!

Heidille ja Johannalle lisää koulutusta
20.06.2015 klo 17:54

Bodrum imperialissa surkeat oppaat. Eivät tienneet bussiaikatauluja vaan latelivat vanhaa tietoa. Kansiossa ei retkiesitteitä eikä hintoja ja infokin oli siis missä kun me ja eräät muutkin sitä ihmettelivät. Oppaat vähän väliä koulutuksessa, joka ei näy missään. Kentällä Heidi väitti kertoneensa että vesipullot voi viedä ekan tarkistuspisteen läpi. No ei ollut kertonut!! Eikä sitäkään huomioitu , että paluulento oli tunnin myöhässä.Paras oli kun pluumatkalle lähtiessä UNOHTIVAT 10 henkeä hotelliin, jotenkin oli laskenut kymmenet väärin? Hotellissa ei moitteen sijaa ja neuvoja saatiin respan pojilta busseista ja reiteistä.

Arvosana matkatoimistolle:
Johannes
13.03.2015 klo 09:46

Suomen suurin ja paras matkanjärjestäjä! On hieno tunne, kun tietää olevansa Finnmatkojen matkalla. Kun sen tunnuskappaleen kuulee, tietää olevansa oikealla lomalla.

Arvosana matkatoimistolle:
Miihkali
17.08.2014 klo 21:14

Sain matkan pari päivää ennen lähtöä määritellyllä hotellilla Rodoksen Ixiasta. En odottanutkaan paljoa Hotelli Lisalta, kyllä viettäisin ihan kivan lomavkon vähemmän tähtiä saaneessa hotellissa. Huoneiden kunto oli kuitenkin niin heikko, että hotellin vaihto oli tehtävä. Ensimmäiset silmäoireet ja kurkun kutina alkoivat jo laukkuja kaappeihin purkaessa, henkeä alkoi ahdistaa pian myös. Finnmatkojen Riikka Rodoksen toimistolla hoiti hotellin vaihdon nopeasti. Hyvää palvelua häneltä! Samalle päivälle joku toinenkin Finnmatkojen virkailija soittaa ja kysyy kuulumiset. Tieto oli kulkenut myös paluupäivän kuljetukseen, sain tekstiviestillä uuden noutoajan ja -paikan. Hyvillä mielin palasin reissusta, mukava on huomenna maanantaina aloittaa työt pitkän kesäloman jälkeen.

Arvosana matkatoimistolle:
plääö
08.08.2014 klo 08:48

Oltiin lähhössä Egyptiin 3 vuotta takaperin finnmatkojen kautta mutta arabikevät sotki suunitelman.päästiin gran Canaria lle mutta kahtena ensimmäisenä huoneiston ovi ei auennut. Oltiin jäädä ilman huonetta. Kun saavuimme klo 12 aikaan yöllä soitimme respaan ja hotellin pomo sanoi että älkää lähtekö minnekkään. Oltiin oltu lasten kanssa ilman ruokaa montatuntia joten pistettiin sanoma lehti oven välliin ettei mene kiini ja käytiin paikallisella Shellillä hakemassa cream crackereita ja kokista.saatiin kumminkin korvauksena ostosretki.... buuu huoneistohotelli koala. Ja täyet pojot Finnmatkojen oppaiden toiminnalle.

Arvosana matkatoimistolle:
anne
22.06.2014 klo 18:34

Varoituksen sana Finnmatkojen järjestämistä matkoisa Holiday Village -hotelleihin. Hotellit ovat brittiläisiä konseptihotelleja, joka tarkoittaa sitä, että ohjelma ja ruoka on räätälöity brittituristeja varten. Kokemuksemme Holiday Village Ibiza -hotellista oli suuri pettymys. Ruoka oli tyypillistä englantilaista ruokaa, kuten Cadbury steak, steak and kidney pie, englantilainen aamiainen, runsaasti säilykeruokaa, esim. pavut, babyporkkanat, säilykehedelmiä. Espanjalaista ruokaa ei juurikaan näkynyt, ehkä kerran oli tarjolla paellaa. Ohjelmat oli suunniteltu briteille myös eli käytännössä ohjelma oli pubivisoja ja epämääräistä älämölöä. Ei puhettakaan, että olisi järjestetty mitään espanjalaista ohjelmaa. Näistä asioista ei ollut mitään mainintaa Finnmatkojen nettisivuilla, kun teimme varausta, joten Finnmatkan toiminta yrityksenä on vähintäänkin erikoista. Paikan päällä ei oltu millään lailla halukkaita hyvittämään tilannetta, joten asia on siirtymässä kuluttaja-asiamiehelle. Ei todellakaan vastaa hintaa. Jos haluatte luotettavan matkanjärjestäjän, suosittelen Tjäreborgia, hyviä kokemuksia kahdesta eri all inclusive -matkasta, joissa todellakin oli tarjolla paikallisia herkkuja ja paikallista ohjelmaa.

Arvosana matkatoimistolle:
Alanya 2014
19.06.2014 klo 18:36

Lähdin Finnmatkojen matkalle Alanyaan toukokuussa ja linja-auto matka Antalyasta Alanyaan kesti 3,5 tuntia, toisten matkatoimistojen matkoilla kyseinen matka menee n. 2 tunnissa, kotiin tulon jälkeen tein reklamaation asiasta ja nyt tällä viikolla sain vastauksen että oppaat ovat ilmoittaneet että matka on kestänyt 2,5 tuntia. Finnmatkoilla on todella pätevät oppaat että vaikka he eivät kulje mukana niin he pystyvät minuutien tarkkuudella sanomaan paljonko aikaa menee. Tämä oli vain yksi moka matkatoimiston puolesta sillä matkalla kaikkia en viitsi edes kertoa, ainoa mitä totesin Finnmatkojen edustajalle oli että onneksi täällä on muitakin matkatoimistoja

Arvosana matkatoimistolle:
Hansku-79
04.04.2014 klo 20:37

Kahdesti ollaan reissattu Finnmatkojen mukana, -11 Alanyassa ja -13 Kreetalla ja ollaan tykätty. Myös tänä vuonna ollaan Kyprokselle lähdössä Finnmatkojen reissuun. Varaamiset on onnistunut netissä erinomaisesti, samoin maksaminen. Viestejä tuli matkatoimistolta mukavasti, kohdeopasta yms. sähköpostiin. Muutaman kerran ennen reissua kyselin käytännön juttuja sähköpostilla ja aina sain vastauksen nopeasti ja vastaus oli kattava ja ystävällinen. Kohteissa lentokenttäkuljetukset sujui hyvin ja sukkelasti. Hotellit ja huoneet oli sitä mitä odotettiinkin. Kreetalle varasimme kaksion maaterassilla eli sen halvimman ja saimme upean kaksion todella isolla parvekkeella ja aivan mahtavilla meri-näköaloilla. Oppaisiin olimme yhteydessä tekstiviestein loman aikana ja aina vastaus tuli nopeasti. Myös toimistolla kävimme pari kertaa ja aina palveltiin hyvin. Turkissa retkeilimme matkatoimiston kanssa kahdesti, Kreetalla kerran. Retket olivat lähestulkoon sitä mitä odotimme. Tervetulotilaisuuksia ei ollut, eikä niitä kaivattu, Turkissa oli yksi matkatoimiston järjestämä karaoke-ilta, jossa pikaisesti poikettiin. Vain hyvää sanottavaa Finnmatkoista, tulevaisuudessakin käytämme suurella todennäköisyydellä Finnmatkoja :)

Arvosana matkatoimistolle:
Ninni
15.03.2014 klo 19:40

Tammikuu 2014 Koh Tao Thaimaa,häämatka.Kysyttäessä vastaus tuli,mutta info kohteesta tuli päivä lähdön jälkeen joka alkoi sanoilla,viikon päästä tapaamme Thaimaassa..olimme siis jo kohteessa.Hotellista oli maininta,Saireen melu saattaa ajoittain häiritä,noh totuushan oli helvetillinen jytke 21-03 joka ikinen yö,neljän lapsen kanssa asuessa ei pikku melut häiritse,mutta kun olet reissusta maksanut useamman tonnin ja totuus on että nukut yökerhossa niin Se alkoi jo haittaamaan.noh,tarjosivat kohteen vaihtoa jos lyödään vähän lisää rahaa tiskiin,ei lyöty,mutta hotelli järjesti toisen huoneen kun heidän kanssa juttelimme(matkatoimiston mukaan tämä ei ollut mahdollista,oli kuulemma hotellilta kysynyt) ja täysin ilman maksua saimme luksus sviitin,hotelli siis korjasi sen mitä Finnmatkat ei suoraan hotellista kerro.Bankokissa yövyimme kaksi yötä jossa myös oppaamme tapasimme ensi kerran,tähän asti olimme haahuilleet Bankokin kentältä Koh samuin koneeseen ja sieltä Koh taon lautalle ihan ominemme,ohjeet oppaiden näkemiseen nimittäin oli siinä sähköpostissa joka tuli viikkoa liian myöhään.Matka oli ihana ,mutta jos olisimme tienneet että maksamme pakettimatkasta jossa oli huijauksen makua,olisimme menneet ihan omatoimi matkalle.

Arvosana matkatoimistolle:
TCFBJ
07.03.2014 klo 20:55

Viime kesänä suoralento Kuopiosta Antalyaan ja sieltä bussilla Alanyaan, lennot ok. (paitsi aamuinen tulo hotelliin) klo 06.30. Free Birdin lennolla hyvä tarjoilu ja plussana sai varata istumapaikat. Hotelli My Flower ok aamupaloineen, ainut pieni miinus sähkökatkokset jotka johtui avainkortista mutta siihen löytyi ratkaisu laittamalla avainkortin alle pankkikortin.Oppaat tosi mukavia.

Arvosana matkatoimistolle:
omatoimimatka
06.03.2014 klo 20:26

Saavuimme Patalavacaan - sijaitsee Inglesin ja Puerto Ricon välissä - Mariposa del sol hotelliin. Jo bussissa lentokentältä hotellille opas toivotti ystävällisesti tervetulleeksi tervetulotilaisuuteen ja kehoitti ottamaan yhteyttä soittamalla tai/ ja tekstiviestein, esim. jotkut pankkiautomaatit ovat erilaisia kuin Suomessa ja he tulevat neuvomaan, jos tarvitsee apua. ”Rohkeasti vaan otatte yhteyttä pienissäkin asioissa.” Pankkiautomaatin tarve tulikin pian ja totesimme, että se oli todella erilainen kuin on totuttu ja ajattelimme että otamme siitä sitten selvää maanantain tervetulotilaisuudessa. Hyvissä ajoin tulimme respaan ja odottelimme opasta. Selvisi, että kyseisessä hotellissa ei ole ollenkaan tervetulotilaisuutta, vaan ”lähihotellissa”. Ruotsalainen opas sattui paikalle ja hän selitti että me ei ehditä enää tilaisuuteen. Siinä vaiheessa luimme infopaketin ja respassa olevan kansion huolella ja totesimme, että tuskinpa siinä tervetulotilaisuudessa mitään kovin uutta asiaa tulee. Toki se pankkiautomaatti - rahan nosto - vähän pohditutti. Lähetin alla olevan viestin kolme (3) kertaa. Siihen ei vastattu. Tarvitsemme apua pankkiautomaatin kanssa, jotta saisimme käteistä. Muutakin asiaa on, tervetuliashotellia emme ehtineet etsiä, luulimme että tilaisuus on omassa hotellissa. Sitten soitimme oppaalle asiasta. Nyrpeä ääni kertoi, että ”mitä pankkiautomaateissa nyt on ihmeellistä? Ei meillä ole ketään laittaa sinne.” Vastasin kuten edellä jo kerroin, että tulomatkalla bussissa on opas niin kertonut. ”Ei meillä ole ketään laittaa sinne.” EI SITTEN. Tiistai-iltana sitten vielä yritimme ottaa Patalavacan pankkiautomaatista rahaa. Automaatti ei antanut enää korttia takaisin. Jouduimme mitätöimään pankkikortin. Hyvähän se siinä mielessä oli, että lomarahat säästyivät. Finnmatkojen opaslehtisessä oli muutama kartta, mutta alueen karttaa, jossa asuimme, ei lehtisestä löytynyt. Se olisi ollut pieni, mutta meille tärkeä helpotus lomamme onnistumiseen. Kun saimme soittamalla yhteyden oppaaseen, hän jälleen nyrpeästi kertoi, että ”respasta niitä saa”. Asia ei ollut respassa itsestäänselvyys, vaan virkailija löysi sellaisen jostakin pitkän ajan etsittyään. Silloin meille vasta selvisi, että missä olemme. Kartta oli meille mm. sen takia tärkeä, että suunnittelimme Yellow Submarine -retkeä ja saimme kuulla, että vain tietyiltä bussiasemilta noudetaan. ”Bussi ei teidän takia muuta reittiään.” Lisäksi kummastelen luottokortin tietojen antamista, jolla retki olisi pitänyt maksaa ja sitten liput olisi faxattu hotellille. Tässä vaiheessa oli luottamus jo horjunut aikatavalla matkanjärjestäjään, joten retki jäi tekemättä. Matkanjärjestäjä FINNMATKOJEN opaspalvelu oli siis sitä, että matkan maksaneet asiakkaat soittavat saadakseen palvelua. Puhelut tietenkin maksaa maksava asiakas. Kaikki tietävät sen, että hinta on aivan jotakin muuta kuin kotimaanpuhelu. Odotan siis kauhulla puhelinlaskua. Olemme tottuneet tapaamaan oppaan/matkanjärjestäjän joko tervetulotilaisuudessa tai muulla tavalla esim. käynti toimistolla ja näin ovat aikaisemmat lomat aina onnistuneet. Samalla on maksettu retket jne. Nyt oli siis toisin. Oli ensimmäinen ja viimeinen FINNMATKOJEN matka. Onneksi olemme useasti matkailleet Kanarian saarilla ja siksi pystyimme lopulta selvittämään itse ongelmatilanteet. Täytyy kuitenkin muistaa, että olimme maksaneet ns. valmismatkasta. Kun saavuimme hotelliin, menimme erikoisella, voisi luonnehtia jopa hauskalla hissillä, ylös kahdeksanteen kerrokseen. Näkymät olivat terassilta henkeäsalpaavan hulppeat, huoneisto siisti ja kaikin puolin odotuksiamme vastaava. Tilahuoltajat kävivät päivittäin ja olivat ystävällisiä, aurinkoa pääsi ottamaan jo aamusta altaalle ja iltapäivästä rannalla tai terassilla. Matkamme pelasti myös SUOMIRETKET, jota tulen suosittelemaan kaikille tuttavilleni. Retkellä saimme kokea ystävällistä, luotettavaa ajantasaista palvelua. Matkalla oli suomalainen matkaopas ja se oli oikein rikastuttava retki saaren ympäri. Kyllä – vajaan tunnin tuote-esittely oli ja ilmainen ateria viineineen, mutta sekin tehtiin ammattitaidolla ja hienovaraisesti. Paljon näkemistä jo kokemista 10 eurolla.

Arvosana matkatoimistolle:
Sonjamiini
21.11.2013 klo 13:40

Olimme lokakuussa parin viikon lomalla Antalyassa. Hotelli oli aivan mainio paikka (Liberty hotels Lara) mutta Finnmatkojen toiminta aika ala-arvoista. Oli sama kuin olisimme olleet omatoimimatkalla! Oppaan näimme kolme kertaa: saapuessa lentokenttäbussissa, jossa hän kävi kertomassa samat asiat jotka olivat esitteessäkin, lähtiessä jälleen lentokentällä ohjaamassa meidät oikealle tiskille ja kun hän pyynnöstä tuli hotellille ottamaan varauksen retkestä. Yritimme ensin varata retken puhelimitse mutta joidenkin ongelmien vuoksi se ei ollutkaan mahdollista, joten oppaan oli raahauduttava seuraavana päivänä hotellille. Hotellilla ollut Finnmatkojen retkikansio ei pitänyt paikkaansa. Erään retken mainostettiin toteutuvan joka päivä, mutta puhelinsoiton jälkeen saimme kuulla, että sillä kyseisellä viikolla retki tehdään ehkä maanantaina tai sitten keskiviikkona. Mieti siinä sitten päiväohjelman tekemistä... Ja kaikki retkethän olivat ainoastaan englanninkielisiä eli paikallisten johtamia. Silloin kun otamme valmiiksi järjestetyn matkan, olettaisimme saavamme myös palvelua kyseiseltä matkatoimistolta. Nyt tosiaan emme mielestämme saaneet minkäänlaista vastinetta rahoillemme. Tämän jos olisimme tienneet, olisimme pystyneet järjestämään matkan itse. Nyt valitettavasti ensimmäinen kerta Finnmatkoilla jää myös viimeiseksi ja palaamme siihen matkanjärjestäjään, johon olemme olleet aina 100% tyytyväisiä eli Nazariin.

Arvosana matkatoimistolle:
Juzzy65
03.07.2013 klo 15:18

On nyt sitten kokemuksia Finnmatkoista 3 reissun ajan. Päällisin puolin kokemukset ovat ollet hyviä ja oppaat kyllä tekivät työnsä paremmin kuin hyvin Turkin matkallamme 2012 kun laukkuni sattui Alanyan sijasta \"lipsahtamaan\" Berliiniin. Laukku tuli hotellille 2 päivää myöhässä ja koko loma ei mennyt piloille :) Egyptinmatkoilla ei sit ole noita opaspalveluita käytetty kun on jo tultu tutuiksi paikallisten kanssa mutta näyttäshän noita hotelleilla pyörivän, eli ne jotka tarvitsevat suomenkielistä palvelua niin kannaattaa käyttää sitä hyväkseen. Toki aina voi parantaakin, joten siksi vain 4 tähteä :D

Arvosana matkatoimistolle:
Jussi
03.03.2013 klo 18:36

Torstaina 07.03 2013 Kap verdelle eka kertaa Finnmatkoilla

Aurinkomatkalla sitten vain....
28.01.2013 klo 18:35

Finnmatkoilla yli yhdeksän tunnin lennolla. Omaan pahan lentopelon ja siksi varattiin puhelinpalvelun kautta tietyt maksulliset paikat. Eli asian piti olla selvä ja tiesivät varatessa miksi kyseinen paikka piti saada. Näitä paikkoja ei saanut varattua netin kautta. Jopa vaihtuu finskin matkat toisiin: kumpaankaan suuntaan emme saaneet maksettuja paikkojamme. Vastaus oli että ovat myyneet samat paikat tuplaten ja jostain kumman syystä me olimme aina ne häviäjät! \"Meidän\" paikoilla istui vielä kumpaankin suuntaan eri ihmiset... eli oikein tuplamoka sitten vain. Parasta oli se että suomen päässä teimme lähtöselvityksen jo illalla... ja ne paikat oli muka jo menneet...... Harmillista siksi että muuten toiminut kaikki hyvin, matkustamme 2-3 kertaa vuodessa etelään ja tykätään ihan finskin henkilökunnasta koneissa.

Arvosana matkatoimistolle:
.
11.01.2013 klo 18:34

5 kertaa matkustanut finnmatkojen kautta ja ei mitään ongelmia. lennot ollut jopa luvattua aiemmin perillä. tiistaina lähdetään taas phukettiin. jos lento on myöhässä niin sehän ei ole matkatoimiston vika vaan voi johtua esimerkiksi säästä..

Arvosana matkatoimistolle:
VAROITUS FINNMATKOISTA
22.12.2012 klo 21:53

!Suosittelen lukemaan tämän tositarinan ennenkuin varaat mitään Finnmatkoilta! Varasimme matkan Thaimaahan Finnmatkoilta lokakuussa 2011. Peruimme matkan kuitenkin tuttumme käytyä kohteessa marraskuussa 2011 ja hänen arvosteltuaan Si Kaon huonoksi kohteeksi. Matka peruttiin 40 vrk ennen lähtöä. Finnmatkoilla ehdoissa sanotaan että rahat palautetaan KOKONAAN mikäli matka peruutetaan viimeistään 28vrk ennen matkan alkua joten olimme laillisesti 100% varmuudella oikeutettuja saamaan rahat takaisin. Ensimmäinen rahojen palautus lupaus oli 3 viikon kuluttua perumisesta. Rahoja ei ikinä kuulunut ja soittelimme Finnmatkoille useaan otteeseen,. Noh toimitusjohtajaa myöten rahat luvattiin palauttaa useita useita kertoja ja lahjakortti 300e luvattiin vielä hyvitykseksi ja pahoiteltiin. Otimme yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja hän neuvoi liittymään joukkokanteeseen. Mikään ei auttanut ja liityimme FINNMATKOJA VASTAAN NOSTETTUUN JOUKKOKANTEESEEN!! Emmekä todellakaan olleet ainoat. Siinä vaiheessa joukkokanteeseen oli jo liittynyt 13 samantyyppistä tapausta, jotka eivät olleet saaneet rahojaan takaisin. Tilanteesta on kulunut jo yli VUOSI!! Asia on edelleen syyttäjälle. Rahoja emme vieläkään ole saaneet !!(alkuperäinen summa yli 3300€) Tällä hetkellä summa on jo korkojen kera ja lahjakortti mukaanlukien liki 4000€. Toivottavasti joku kaunis päivä rahat saamme. EN TODELLAKAAN SUOSITTELE FINNMATKOJA KENELLEKÄÄN!! Erittäin törkeää ihmisten huijaamista :/ Mietityttää miten näin suurella yhtiöllä ei ole intressejä hoitaa tälläisiä asioita kuntoon?

olihan ohjeet
26.10.2012 klo 21:30

Saksalaisetko söivät aamiaisemme? Ostettiin, (2 henkilöä), jonkin aikaa sitten ns. äkkilähtö Rhodokselle. Tuli tilanne, piti päästä nopeasti lomalle. Matkapaketin hinta oli sama kuin esitteessäkin, mutta lähtö joostoa seuraavana päivänä, siksi matka oli äkkilähtölistalla. Esitteen matkapaketissa aamiainen kuului hintaan, mutta nyt saimmekin, tosin vasta perillä, kuulla, ettei meille kuulukaan aamiaista, kun olemme äkkilähtömatkalla. Tämän \"rosvouksen\" laitan tämän TUI:n piikkiin, opastakin moinen hävetti, mutta sellaiset oli kuulemma ohjeet. No, nyt on tehty ainakin 5 matkaa tuon tapauksen jälkeen, mutta niin suurta tarvetta ei enää tule, että finmatkoilta mitään ostaisin.

l.86
17.10.2012 klo 13:35

Surkea palvelu Finnmatkoilla, en suosittele! Harhaanjohtavaa infoa hotelleista sivuilla ja asiakaspalvelijat todella töykeitä!

Arvosana matkatoimistolle:
Vieras 28.9.2012
28.09.2012 klo 14:47

Olimme Finnmatkojen matkalla Kreetalla 16.-23.9.2012. Finnmatkat järjestäjänä oli ok. Ihmettelimme kuitenkin sitä, ettei hotellissamme, Corinna Mare; oppaat käyneet ollenkaan. Puhelinnumero oli, johon kaksi kertaa yritin soittaa, mutta puhelu meni vastaajaan. Pyysin soittamaan takaisin, mutta soittoa ei kuulunut. Miksi ei Finnmatkojen oppaassa ole, että Tanskan, Ruotsin ja Norjan kansalaisille on järjestetty hotelliopas. Suomalaiset ovat nykyään hyvin kielitaitoista väkeä ja oppaat osaavat englantia, joten lisätkäähän Corinna Maren kirjaanne opaskäynnit, mainiten kielistä. Corinna Maressa oli aivan loistava ravintola ja aamiainen oli monipuolinen. Ravintola oli puhdas ja henkilökunta ystävällistä. Huoneet siivottiin joka päivä. Mutta sitten, joka ei tietysti koske matkatoimistoa, Hanian lentokenttätarkastus oli karmea. Meitä pidettiin vähintään rikollisina. Lapsenlapsemme (13 v) sai aivan kauhun, kun hänen laukkunsa avattiin ja kaikki pengottiin. Harkitsemme tarkkaan menemmekö uudelleen. Olemme käyneet 1-2 kertaa vuodessa Kreikan eri saarilla. Taitavat kostaa suomalaisille huonon taloudellisen tilanteensa. Myös minun laukkunu pengottiin.

Arvosana matkatoimistolle:
Corfun pyöräilijä
17.08.2012 klo 23:15

Vieras 17. 8. 2012 klo 22.50 Olin matkalla Corfulla 27.7.-10.8. Hotelli Lena Maressa suuria ongelmia. Ei huonetta vaikka oli varattu ja maksettu. Jääkaappi ei toiminut. Hotelli temppuili sen kanssa ei korjannut eikä vaihtanut. Finnmatkaoppaiden ansiosta saimme sitten 4. päivänä uuden huoneen,jossa jääkaappi toimi hyvin. Hotellia en suosittele kenellekään , erityisesti Boss oli epäkotelias ja tyly. Suuret kiitokset kuitenkin Finnmatkaoppaille , erityisesti Leeni Männistölle , joka oli vastuuntuntoinen ja tarkisti aina hotellin lupaukset. Suosittelen Finnmatkoja kaikille. Täydet pisteet TEILLE ja kiitos vielä !

Jussi
10.07.2012 klo 20:57

Peruitte Hurghadan lennot air Finlandin mentyä konkurssiin. Venytitte perumista viimetinkaan, jotta vaihtoehtoja ei enää varmasti tarjolla. Kehtasitte vielä tarjota heikompia vaihtoehtoja tilalle ja olla vailla lisää rahaa!! Ette kunnioittaneet yhtään ajoissa varanneita, hinnat varattaessa eri kuin pahimpaan sesonkiaikan varattaessa. Suora vaihto mihin tahansa samantasoiseen olisi voinut olla ok. En enää varaa teidän matkojanne, ja muistan mainita kaikille kiinnostuneille huonosta kokemuksesta. Kiitos perheeni kesäloman pilaamisesta. Ei arvosanaa, ala-arvoinen.

matkalainen
01.06.2012 klo 19:04

pääsiäinen kanarian inglisissä jäjestelyt matkat ja retket ihan ok.tammikuussa ekyptiin .elikä toka matka tulossa finmatkoilla.aikasemmat pääasiassa aurinko matkoilla..ja vielä kotiin palatessa kanar,matkalta lahja kortti 70e kiitos siittä

Toinen kerta Kreetalla
15.05.2012 klo 15:13

Palasin viikon matkalta Kreetalta 13.05.12 Matkan varaus sujui mainiosti netissä > n.viikko ennen matkaa Finmatkoilta soitettiin vielä ja kysyttiin onko kaikki matkan suhteen ok. Auliista sain lisäohjeita. Lennot aikataulun mukaisesti Vaasasta. Opaspalvelu Hanian kentällä ok. Siirryttäessä Plataniakseen opas olisi mielestäni voinut kertoa Kreetasta enemmänkin. Hotelli ok. Päivän retki - oliko se nyt poikki Kreetan, ihan ok. mahtavat oppaat - taisi olla Jenni ja Waaso ? Samaten oppaat kävivät päivittäin hotellilla. Auttoivat auliisti esim autonvuokrausasioissa. Samoin oppaiden \"saatto\" tullitsekkaukseen saakka ok. Pienen miinuksen matkatoimistolle annan siitä että varasin heiltä ennen matkaa hotelliaamiaiset viikoksi (7 aamiaista ) hintaan 49 €. Hotellissa olisin saanut samat aamiaiset sieltä ostettuna hintaan 42 euroa > ja toki olisi siellä voinut ostaa vaikka joka päivälle erikseen aamiaisen 6 € hintaan. Hotelliaamiainen ihan ok > jaksoi sitten pienellä välipalalla iltaan ja iltaruokailuun saakkka. Täydet pisteet Finmatkoille - no pieni miinus tosta aamiaisen hinnasta

Arvosana matkatoimistolle:
arjamargareta
23.02.2012 klo 11:04

Palasimme juuri Phuket Kata Beahiltä. Finnmatkojen osalta olemme todella tyytyväisiä, matkan tilaaminen netin kautta on helppoa, ainoastaa Premiun paikkojen suhteen oli pientä hässötystä. Kone lähti Vantaalta ajoissa, lentomatka sujui ällistyttävän nopeasti varaamassamme luokassa, jossa sai rauhassa katsella leffoja ja kuunnella musiikkia viiniä nauttien. Suositelen. Elelimme kaksi viikkoa Phuket Kata Resort -hotellissa. Saimme huoneen mahtavalta paikalta - oma kuisti, aurinkotuolit ja pääsy suoraan veteen. Ranta n. 200 m. päässä. Hotellin aamiainen ei ollut mieleeni, respan henkilökunta hymytön ja kyllästyneen näköinen; nämä olivat ainoat pikku miinukset. Katalla oli joka puolella valtavasti venäläisiä. Minua eivät häirinneet muut kuin muutamat öykkärit, muuten käytös oli ihan normaalia. Paikaliset eivät oikein pitäneet näistä turisteista. Ovat kuulemma liian määräileviä, kovaäänisiä, vaativia. Mutta maksavat hyvin. Eli siis britit ja saksalaiset ovat jäneet pois tilalle tullut venäläisiä, joka tarkoittaa että hinnat tulevat nousemaan lähivuosina. En usko että minäkään haluan enää samaan paikkaan uudelleen; olen käynyt piipahtamassa Katalla jo kymmenen vuoden ajan ja nähnyt sen kasvun. Phuketin päässä lentoasemalla oli sitten kaikenlaista häslinkiä, Premiun varauksesta ei ollut mitään hyötyä kenttäpalveluissa. Venäläiset eivät olleet ymmärtäneet täyttää maihinnousukorttia ja he tukkivat koko tsekkauksen. Jonot kasvoivat valtaviksi ja odotus meillä kesti n. 45 min. Ärsyttävää. Mutta ihanat lämpimät yöt, merivesi ja löhöily kyllä vittivat kaikki närkästykset.

Arvosana matkatoimistolle:
Iceman
15.02.2012 klo 13:41

oltiin parivuotta sitten häämatkalla kanarialla ja otettiin hetken mielijohteesta äkkilähtö määrittelemättömällä hotellilla...no saatiin olla koko 2 viikkoo samassa hotellissa joka oli ihan ok. ainoa asia mikä vähän ihmetytti oli, että oppaista ei näkyny vilaustakaan meidän hotellilla vaan piti niitä etsiä muista hotelleista et sai ostettua pari retkeä..joista toinen valitettavasti peruttiin myrskyn takia mut sehän ei ole matkatoimiston vika..toinen retki sen sijaan oli upea. nyt olis uusi äkkilähtö edessä ens kuussa ja todennäköisesti se tulee olemaan myös finnmatkojen matka :)

Arvosana matkatoimistolle:
sukeltaja
23.01.2012 klo 05:54

Tässä on aikaa ja rahaa palanut, kun haetaan matkatoimiston vastuuta. Ostettiin viikko Egyptistä, Hurghadasta, ElLuxor-hotellista. Finmatkojen antamassa matkasopimuksessakin oli vielä Hurghadassa olevan El-Luxor hotellin sepustukset oikein kuvan kanssa. Vasta Egyptissä sitten selvisi, että se hotelli onkin ihan eri kaupungissa (Luxorin kaupungissa). Finmatkojen opas neuvoi menemään Luxoriin kyseiseen hotelliin. Näin sitten lopulta tehtiin. Konttorissa ei millään myönnetä, että nettisivuilla oli pieni virhe oikeissa paikoissa aiheuttamassa matkan virheen. Verukkeita ja venkoilua on riittänyt. Lakimiehen mukaan sopimusteksti on niin selvä, että juttu pitää viedä loppuun asti. Näin tehdään ,hävinnythän nämä viulut sitten maksaa. Kalliiksi tuppaa vaan tulemaan.

sara
22.01.2012 klo 18:21

Olen lähdössä finnmatkojen lennolla Phukettiin. Tässä pari viikkoa hämmästellyt kun finnmatkojen lennot ovat kovasti myöhässä. 22.1 klo 16.35 lähtevä lento lähteekin vasta klo 1 yöllä. Myöhässä reilu 8 tuntia tänään. Muut lennot lähteneet melko ajallaan. Alkaa muistuttaa Almatouria joka teki samoin ennen konkurssia.

vin matkaajat.
15.11.2011 klo 18:28

fin matkat on tosi hyvä ollaan kuljettu varmaan 20 kertaa ja tyytyväisiä aina onnistunut viikko sitten tultiin kanarialta ja erittäin tyytyväisiä 2 viikkoa oltiin. hotelli oli aivan erinomainen. ensivuonna uudelleen.

Arvosana matkatoimistolle:
crf450
07.11.2011 klo 16:50

olemme olleet useita matkoja finnmatkoilla,tsäreborilla,aurinkomatkoilla.ja voin sanoa että kaikki finnmatkojen reissut on onnistunut hyvin,mutta näillä kilpailijoilla ei ole aina onnistunut,aurinkomatkojen ainakin äkkilähdöt ovat tosi huonosti järjestetty ja niitten retket finnmatkoihin verrattuna ovat tosi huonoja,,,,elikkä käyttäkää finnmatkoja suosittelen olen tehnyt niillä toistakymmentä matkaa eikä mitään ongelmia ole ollut,,tv,crf450

Arvosana matkatoimistolle:
Tuipe
25.10.2011 klo 13:55

Olen kaksi kertaa ollut Finnmatkojen valmismatkoilla (Lanzarotella ja Kreetalla) ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Kolmas tuleva matkani on myös Finnmatkojen kautta. Palvelu on aina ollut hyvää ja oppaat ovat olleet ystävällisiä sekä ammattitaitoisia. Mielestäni Finnmatkat on myös edullinen valinta. Suosittelen.

Arvosana matkatoimistolle:
E+K
18.10.2011 klo 16:50

Olemme olleet Finmatkoilla Gran Canarialla jo seitsemän kertaa ja kuukauden päästä taas uudelleen. Olemme olleet tyytyväisiä matkatoimistoon, Las Palmasissa saisi olla opas ainakin yhden päivän viikossa, se tekisi paikasta vielä mukavamman. Arvosana 9

Webu
13.10.2011 klo 12:15

hyvin meni. Lopussa vaan vietiin turhaan rhodoksen kentälle konetta odottamaan, vaikka tiedettiin jo aamulla koneen olevan monta tuntia myöhässä. nettivaraus toimii kyllä hienosti

Arvosana matkatoimistolle:
Edith
20.09.2011 klo 17:58

Hyvä ja luotettava matkanjärjestäjä. Useilla matkoilla olen ollut mukana mm. Kreeta ja Isla de Margarita Venezuela. Tällä Karibian reissulla ei mielestäni matkatoimisto pitänyt riittävän hyvin huolta, nimenomaan menomatkasta kyse. Suomen ja Ruotsin lumimyräkän takia jouduimme jo matkan alussa viettämään tuntitolkulla aikaa Ruotsissa lentokentällä odottaen kapteenia joka oli pyryn takia jossain jumissa (miehistön vaihto oli Ruotsissa). Saimme ainoastaan pikkuisen "ruokarahan" joka ei riittänyt edes viinilasilliseen. Ja kun Ruotsin valuuttaa ei ollut mukana niin heti alkumatkasta Visa vinkumaan Ruotsin lentokentällä. Se ei ollut kivaa. Muutoinkin se oli ikävä harmi kun pitkä lento edessä niin tuntitolkulla odotella Ruotsissa. Tämä kostautui perillä myöhästymisenä ekan illan päivälliseltä ja se kuului all inclusive. Tätä ei koskaan mitenkään hyvitetty reklamaatiosta huolimatta.

Arvosana matkatoimistolle:
Eläkeläispariskunta
19.09.2011 klo 12:45

Ihmettelen todella Finnmatkojen ja oppaiten käytäntöä. Matkustin vaimonikanssa Turkin Alaniaan lomalle , olemme eläkeellä oleva pariskunta eikä meidän kielitaitokaan ole kovin kehuttava . Varasimme matkan netinkautta ja emme huomanneet ruksanneet rastia lentokettäkuljetuksesta koska luulimme sen koskevan kotimaan kuljetuksia . Perillä Turkissa meitä kohtasi yllätys kun opas ei huolinut meitä autoonsa vaan sanoi että menkää Taksilla tai kysykää muiden matkatoimistojen oppailta ottavatko he teitä autoonsa , no Alaniaan oli matkaa 130km ja taksi kyyti maksaa100eur oppaan ilmoituksen mukaan on siinä me vainonikanssa olimme Turkin lentokentällä kielitaidottomana. Ruksin pois jääminen matkanvaraus lomakkeesta aiheutti meille yllättäviä hankaluuksia ja kustannuksia eikä opas suostunut ottamaan meitä kyytiin maksuakaanvastaan , toisaalta meitä ihmetyttää se ,että olimme poistettu oppaiten listoilta eli meitä ei ollut olemassa , oppaat eivät tienneet meistä mitään missä hotellissa asuimme , aikamoista välinpitmyyttä Finnmatkojen ja heidän oppaiden tahiolta , myöskin paluumatkan saimme tehdä ominkustannuksin. En suosittele kenellekkään tämänyhtiön palveluksia , todella huonoa ja joustamatonta asiakaspalvelua.

Susanna
08.09.2011 klo 14:03

Kaksi kertaa ollaan oltu Finnmatkojen reissulla eikä valittamista. Egyptissä oltiin päivä Luxorissa ja Hurghadasta olimme snorklausreissulla, Kanarialla olimme katamaraaniajelulla. Guide Online oli myös molemmilla reissuilla käytössä ja toimi hyvin. Ainahan tuota tietenkin sattuu ja tapahtuu, itse olen sitä mieltä että jos vaatii täydellisyyttää jokaiselta ihmiseltä niin kannattaa siinä tapauksessa jäädä kotiin tuijottelemaan peiliin. Tekevällehän aina sattuu.

Arvosana matkatoimistolle:
aurinkomies
05.07.2011 klo 16:55

eka kertaa finnmatkoille elokuussa 29.päivä. epätietoiselle vastaus,lentokenttä kuljetus lisämaksusta 14€/hlö.itse olen käynyt vain aurinkomatkojen reissuissa,mutta ei varmaan jää finnmatkat toiseksi.kavereitten kanssa ollaan menossa tsarevoon viikon reissulle.ja aurinkoa piisaa.

epätietoinen
29.04.2011 klo 21:34

periikö finnmatkat bussimatkasta lentokentältä hotelliin maksun

reissaajat
27.02.2011 klo 17:47

Nyt tuli käytyä Kap verdellä finnmatkojen matkalla taas kaikki toimi tosi hyvin

Arvosana matkatoimistolle:
reissaajat
31.01.2011 klo 20:21

Ollut muutamalla reissulla kyseisen matkatoimiston mukana aina palvelu hyvää.

Arvosana matkatoimistolle:
Johanna
01.10.2010 klo 18:18

Olen käyttänyt Finnmatkojen palvelua 3 kertaa, eli joka kerta matkustaessani ulkomaille. Olen ollut erittäin tyytyväinen. Gran Canaria oli mahtava kokemus ekana ulkomaanreissuna, oppaat olivat aina apuna jos tarvitsi, sain hyviä neuvoja joka tilanteessa mitä eteen saattoi tulla. Nyt viimeisin, Phuket, oli aivan mahtava kokemus. Eka kerta, mut ei takuulla viimeinen :) Oma oppaamme, Martti, oli kentällä vastassa, ja mukana bussissa matkalla hotellille tuli paljon hyödyllistä tietoa ja neuvoa. Hänet sai tarvittaessa kännykällä kiinni, ja muutamina vkonpäivinä oli tavattavissa omalla hotellillamme. Eli suosittelen, oppaista on suuri apu, ja olen muutenkin tyytyväinen Finnmatkoihin. Takuulla käytän uudestaan.

Arvosana matkatoimistolle:
Helena
17.09.2010 klo 11:42

Matkatoimistolla ei matkan suunnitteluvaiheessa ole koivn ratkaisevaa roolia, kohde ratkaisee valinnan. Usein se kuitenkin on ollut Finnamatkat. Nettisivut ovat mielestäni vaatimattomat, mutta oma lomani -sivusto on erinomainen, kiitos siitä. Joillekin retkille olen osallistunut varmaankin kaikilla matkoillani, eikä Finnmatkojen järjestelyissä niiden osalta ole moittimista. Erityiskiitos kevään 2009 Krabin matkan etukäteen maksetusta 2 vrk:n järviretkestä! Retki maksettiin Suomessa etukäteen ja ollessamme ainoat osallistujat, sen sijaan, että retki olisi peruutettu ja rahat annettu takaisin, se järjestettiin vain meille kahdelle! - Tänä keväänä Dominikaanisessa Tasavallassa opas teki kaikkensa, jotta etukäteen maksettu Santo Domingon retki olisi toteutunut edes jommalle kummalle viikolle, mutta osallistujien puutteessa se valitettavasti peruuntui. Koskenlasku kuitenkin korvasi pettymyksen, se oli huikea elämys isolla hoolla!!! Sillekin retkelle oli minimiosallistujamäärä ja kiitos oppaan aktiivisuuden porukan keräämisessä, se toteutui.

Arvosana matkatoimistolle:
bag13
05.09.2010 klo 16:04

viime viikolla kreetalla, lennot tui ja matka finnmatkoilta,palvelu molemmisa ok.

Arvosana matkatoimistolle:
crf
11.05.2010 klo 14:11

finnmatkat on mielestäni luotettava ja helppo matkayhtiö.olemme olleet useita kertoja finnmatkojen ja muittenkin yhtiöitten kautta loma matkoilla. ja nytkin tilasin tulevan loman finmatkoilta,ainut huono puoli on retkien kalleus muihin yhtiöihin nähden,elikkä olen ottanut retket siellä paikan päällä paikallisilta yrittäjiltä.

Arvosana matkatoimistolle:
justus
30.03.2010 klo 05:42

Matkan tilaus sujui vaivattomasti netin välityksellä, ja liput sain suoraan kotiini. Oppaat olivat asiantuntevia, ja ystävällisiä. Ja antavat tarvittaessa neuvoa. Suuri kiitos Finnmatkoille.

Arvosana matkatoimistolle:
Ripa
12.03.2010 klo 18:30

Kävimme Egyptin Hurhgadassa. Tilasin matkan netin kautta, arvellutti hieman, miten systeemit toimii. Maksettuani matkan, alkoi heti ilmestyä sähköpostiini, erinäistä hyödyllistä tietoa matkakohteesta, ja kaikista suoritettavista retkistä hintoineen. Oppaat olivat hyvin ystävällisiä, ja rennon oloisia, niin kuin pitääkin olla. Saimme aivan riittävästi apua, silloin kun tarvitsimme. Kaikki asiat järjestyivät mielestämme aivan hyvin matkatoimiston puolesta,ei valittamista. Uusia matkoja ja lomia odotellessa, aurinkoisin mielin !

Arvosana matkatoimistolle:
SiljaLine5
21.09.2009 klo 11:10

Ei minkäänlaisia ongelmia :D

SiljaLine5
21.09.2009 klo 11:10

ihan ok järjestely. :)

SiljaLine5
21.09.2009 klo 11:10

iha ok järjestely :)

matkalaukku
08.09.2009 klo 20:23

Olemme suurimmaksi osaksi käyttäneet Finnmatkojen palveluja.Kertaakaan ei ole ollut moitteen sijaa.Oppaat neuvoivat kaikessa mitä vaan kysyimme.Aikataulut pitivät, retket ihan ok.Matkoista saa enemmän irti, kun takana on hyvä matkatoimisto,oppaat osaavat kertoa retkikohteista hyvin.Jos sitä hakeutuisi itsekseen vuokratulla autolla, paljon hyvää tietoa jäisi tajunnan ulkopuolelle.Yritän vastaisuudessakin hakeutua Finnmatkoille!

Arvosana matkatoimistolle:
leka
18.08.2009 klo 11:37

Viime matka tuotti pettymyksen, varasin netin kautta lentokenttä kuljetuksen merkintä on erehdyttävä lentokenkkä kuljetus ei, kuitenkin toisessa sarakkeessa oli sis. niin kuin muissakin palveluissa jotka sisältyivät. Niinpä jouduttiin turvautumaan taksiin 130 km, jäi tosi huono maku ei ikinä Finnmatkoilla.

Arvosana matkatoimistolle:
SiljaLine5
21.07.2009 klo 12:16

Ei matkatoimistoa voi siitä syyttää, jos kävelimme väärälle hotellille. Vai voiko?

Arvosana matkatoimistolle:
vipuli
21.07.2009 klo 10:07

Viime reissulla jä vähän ikävä maku Finnmatkoista. Otin äkkilähdön ja opas kertoi, että viimeistään vuorokautta aiemmin kerrotaan jos minun pitää jakaa hotellihuone jonkun muun kanssa. Niin ei käynytkään, vaan tuntia ennemmin tultiin kertomaan, että joku vieras ihminen tulee myös samaan huoneeseen.

Arvosana matkatoimistolle:
Mystigueh
12.07.2009 klo 20:32

Monesti olen finnmatkojen kautta lomalla ollut. Suosittelen.

Arvosana matkatoimistolle:
SiljaLine5
23.06.2009 klo 09:33

Retket ovat kyllä todella kalliita, mutta jos on todellinen hinku lomalle, kyllä se on sen väärti.

SiljaLine5
23.06.2009 klo 09:32

Mutta kaikenlaisia kommelluksia sattuu aina. Eihän opas voi teitää kaikkea, eikä kaikkea mihin mennä, vaikka pitäisi. Hyviä lomia on ollut meillä ! :)

Arvosana matkatoimistolle:
SiljaLine5
21.06.2009 klo 20:37

Palvelusta puheen ollen. Espanjassa kun oltiin, niin opas unohti meidät bussiin, etsimme miestä , ja löysimme hänet piakkoin. Me vain nauroimme, eikä tuo pieni huumorilla varustettu kömmellys haitannut lomaa ollenkaan. Terveisiä vain miehelle, jonka nimeä en muista. :)

Arvosana matkatoimistolle:
Jäppinen
12.06.2009 klo 19:41

Kerran olen finnmatkoilla ollut... Hinnat ovat huokeammat, mutta palvelu oli aika surkeaa.

Arvosana matkatoimistolle:
laattamies
29.04.2009 klo 18:42

kävin thaimaassa helsinki-thaimaa-helsinki lennot todella 10 thaimaassa todella upea virkailija hoiti meidät todella hyvin ei mitään moitittavaa ,,hetkinen olis se kun bankokin kentällä jouduime kielitaidottomina pärjäämään yksin.. mutta hieno kokemus sekin...

Arvosana matkatoimistolle:
Eme
06.04.2009 klo 21:24

Finnmatkat minusta luotettavin matkatoimisto. Enitenhän heidän palvelujaan on tultu käytettyäkin juuri näistä syistä.Jos ongelmia matkallakin ilmenee, olkoon ne sitten mitö vain, niin löytyy finnmatkojen oppailta/muilta työntekijöiltä apu nopeasti ja varmasti.Ruusuja!

Papiti
06.04.2009 klo 15:53

Arvostan Finnmatkoilla sitä, että kaiken saa netistä matkalippua myöten samalta istumalta. Kyllä se muiltakin onnistuu niin, että matkalle pääsee suht. vaivattomasti, mutta usein jotain jää roikkumaan, kuten Aurinkomatkoilla täytyi etsiä lentokentällä paikka mistä matkalipun sai.

Arvosana matkatoimistolle:
sannabrygga
01.04.2009 klo 01:04

Olen ollut 4:llä Finnmatkojen reissulla ( ja viides varattuna puolen vuoden päähän ). Nettisivut ovat hyvät ja toimivat, esitteet ok. Puhelinpalvelu ihan loistava :) Matkaoppaissa tosin olisi toivomisen varaa, jos asiakas oikeasti on pulassa, niin väärä vastaus puhelimessa siihen on: enpä oo tälläiseen ongelmaan koskaan törmännyt, en tiedä mitä teidän pitäisi tehdä, koittakaa pärjätä... Kyllä siinä omaa kekseliäisyyttä ja luovuutta sai käyttää.

Arvosana matkatoimistolle:
nopa
12.03.2009 klo 00:20

Finnmatkat toimii aina!! Tykkään, koska järjestävät rantalomia ja kaupunkimatkoja! huippu

Arvosana matkatoimistolle:
vagabond
18.02.2009 klo 22:42

Olemme käyttäneet Finnmatkoja reilusti yli 15 v. Alussa koko perhe (4-h), nykyisin vaimoni kanssa kahden 1-2 krt/v. Etusijalla blue village -tyyppiset kohteet, mikä päiväsajan lasten hälinän vastapainona antaa yleensä rauhallisempiä yöunia. Varaukset teen aina FM:n toimistossa, saa kerralla selvän kaikista yksityiskohdista ja mahdollisuuksista. Kaikenlaista pientä perillä sattuu, mutta apua tarvittaessa oppailta sitä on aina saanut. Retkille osallistumme harvoin, yleensä meille uusissa kohteissa. Lennot ihan samaa luokkaa kuin muilla, paitsi että pitkillä lennoilla koneiden premium- ja comfort-luokat ja hyvät jalkatilat on tosi hyvä ratkaisu! Comfortia kaivattaisi myös 757-koneisiin! Ja jos vielä jotakin kaipaamme, niin mahdollisuus varata huone, joka ei ole baarin tai ravintolan, diskosta puhumattakaan melualueella, vaikka lisämaksusta. Tulimme aivan hiljattain Lanzarotelta, taas onnistunut matka vaikka paluulento olikin myöhässä. Sellaista on tämän päivän lentoliikenne. Olemme hyvin tyytyväisiä Finnmatkojen asiakkaita.

Arvosana matkatoimistolle:
liisukka
11.02.2009 klo 01:16

Lento oli myöhässä 10 tuntin Finmatkat korvasi 57Euroa. Kiitos vaan.

coconut
10.02.2009 klo 12:54

Hyvä palvelu, ei ole mitään ongelmia ollut, mutta olen vaan ottanut pelkät lennot Finnmatkoilta : )

C
03.02.2009 klo 13:12

Matka Finnmatkoilta sujui hyvin, palvelu Suomessa oli ihan ok, opas kohteessa oli hyvä. Ainoa asia mikä todella inhotti lomallani oli TUI:n koneet, joista en pitänyt.

Arvosana matkatoimistolle:
maria
20.01.2009 klo 10:24

Finnmatkoilla oli vähän aikaa sitten sellainen chat kotisivuillaan, jonka kautta pystyi ottamaan yhteyden asiakaspalvelijaan ja suunnitella matkan hänen kanssaan. Sitä palvelua ei enää näy olevan. Kokeilin sitä kerran ja minusta ainakin se toimi. Matkan aikana heillä on käytössä Guide Online, joka on myöskin aikas kätevä, jos ongelmia sattuu ilmenemään. Edellinen Finnmatkojen kautta tekemämme matka oli Gran Canarialle, silloin otimme pelkät lennot. Kaikki sujui hyvin, ei valittamista.

Arvosana matkatoimistolle:
Mistyli
19.01.2009 klo 08:44

Matkan varaaminen sekä maksaminen Finnmatkoilta + käytännön asiat itse matkakohteessa (Egypti) sujuivat todella hyvin. Ei mitään ongelmia! Pari retkeäkin tuli tehtyä (Luxorin retki ja snorklausretki) Finnmatkojen kautta ja hommat luisti niinkuin pitikin. Ei valittamista, voisin varata matkani uudestaankin kyseiseltä toimistolta.

Arvosana matkatoimistolle:

Kokemuksia matkatoimistosta: TUI (ent. Finnmatkat)


Arvosana matkatoimistolle:

Nimimerkkisi:

Vierailijoiden tulee vastata allaolevaan kysymykseen spämmin välttämiseksi.
Liity Napsuun, niin sinun ei tarvitse vastata näihin kysymyksiin enää.



Pieni hetki, sivua ladataan.