Käytämme sivustolla evästeitä parantaaksemme käyttökokemustasi. Jatkamalla sivustomme käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Lue lisää...

Tjäreborg

Tjäreborg logo
  • Suomen kolmanneksi suurin matkanjärjestäjä.
  • Osa Thomas Cook Group -konsernia
  • Lentoja kahdeksalta kotimaan kentältä.
  • Mahdollista varata myös pelkät lennot tai hotelli.
  • Toimistoja seuraavissa kaupungeissa: Helsinki

Tjäreborg: Kokemuksia

Kerro kokemuksistasi!

Oletko ollut matkalla, jonka Tjäreborg on järjestänyt? Suosittelisitko tätä matkatoimistoa muille? Kerro kokemuksistasi!

Voit kertoa esimerkiksi matkajärjestelyjen toimivuudesta, opaspalveluista, matkatoimiston järjestämistä retkistä ja asiakaspalvelusta.

PP
20.10.2018 klo 16:22

Tjäreborg soitti ja kertoi Norwegian airlinesin peruneen suoran paluulentomme. Tjäreborgin virkailija antoi tasan kaksi vaihtoehtoa tilalle, joko päivää aikaisemman suoran lennon kotiin tai saman päivän paluulennon 4h vaihdolla Arlandassa. Alunperin kriteerinä oli ehdoton suora lento pienten lastemme vuoksi. Tässä kyseisessä hetkessä ainoaksi vaihtoehdoksi jäi päivää aikaisempi suora lento ja Tjäreborg sanoi korvaavansa 100€ hotellimaksya koska palaammekin 1 päivä aikaisemmin. Vasta seuraavana päivänä juttelin työkavereille tästä pettyneenä että muutenkin lyhyt loma lyheni entuudestaan päivällä. Miksei minulle tarjottu kuin nämä kaksi huonompaa vaihtoehtoa? Kädenvääntö Tjäreborgin kanssa alkoi. He eivät suostuneet enää tekemään muutoksia. Olisin halunnut yhden lisäpäivä ennemmin ja olisin maksanut 100 € lisämaksua hotellistakin. Minulle olisi kuulunut tarjota kaikki vaihtoehdot ja kysyä mikä vaihtoehto olisi minua miellyttänyt eniten. Harmitti kun minulle annettiin vain huonompia vaihtoehtoja korvaukseksi. Tjäreborg sanoi että jos maksan 408 euroa niin sitten he voivat tehdä muutoksen. Kysyin mistä tämä summa koituu. He vastasivat että Norwegian Airlines veloittaa muutoksesta 308 € ja hotelliyö on 100€. Tämän kuultuani soitin Norwegianiin. He olivat ihmeissään tästä ja sanoivat heidän sääntöjen mukaan minulla olevan 14 vuorokautta aikaa muuttaa virlä uudestaan lähtö ja paluupäiviä veloituksetta kun he kerran ovat peruuttaneet lentomme niin meillä on silloin oikeus päättää lentoajat uudelleen tai vaikka perua koko matka (ilmaiseksi). He kirjoittivat varausnumeroni taakse tiedot minkä paluulennon haluaisin. Tämän jälkeen soitin takaisin Tjäreborgille ja sanoin ettei Norwegian peri penniäkään muutoksista. Tjäreborgilla oltiin ihan haavi auki tästä tiedosta... he soittivat takaisin Norwegianille ja selvitti asian. Soittivat minulle takaisin ja lopulta he tekivät niin kuin minä halusin. Sain juuri sen paluulennon minkä halusin ja maksoin 88 euroa yhdestä yöstä hotellista lisää. Tjäreborg yritti vain rahastaa minulta 408 euroa. Mistään muusta tässä ei voi olla kyse. Epäluotettavaa toimintaa. Eivät ole asiakkaan puolella. Kannattaa olla tarkkana tämän yrityksen kanssa asioidessa.

Arvosana matkatoimistolle:
Peke
01.10.2018 klo 11:02

Olemme matkustelleet paljon ja mikään matkatoimisto ei ole perinyt laskunmaksupalkkota matkan maksamisesta näin törkeästi kuin Tjäreborg.. 72,87 €. Kun maksoimme Visalla Gambian matkamme. Ymmärtäisin jos maksu Visalla olisi ensi 5€, mutta huomasimme jälkikäteen, että Tjäreborg oli perinyt ao summan ja maksaessa kuluista ei mainittu mitään. Mikäli tämän kuin olisi huomannut olisin tietysti maksanut muulla tavoin. Vaikuttaa. Törkeästä rahastukselta. Tjäreborgin tulemme välttämään jatkossa

Arvosana matkatoimistolle:
A
28.05.2018 klo 16:14

Halpojen hintojen takia välillä tulee valittua, mutta ei vastaa tasoltaan muita Suomessa toimivia matkatoimistoja.

Arvosana matkatoimistolle:
Reissaajat
23.04.2018 klo 17:33

Nettisivuilla oli ikivanhoja kuvia Dubain hotellistamme, kuvia paikoista joita ei hotellin henkilökunnan mukaan ole ollut enää neljään vuoteen ollut olemassakaan. Kovin kiiteltiin palautteesta mutta kuvat eivät vaihdu/poistu mihinkään. Harhaanjohtavaa markkinointia.

Hotellit luokiteltu usein aivan liian korkealle. Muiden matkatoimistojen kolme tähteä vastaa Tjäreborgin neljää.

Myöskään hotelliarvosteluja ei julkaista, mikäli sisältävät mitään negatiivista. Yritin taannoin kirjoittaa täysin asiallisen arvostelun Gran Canarian hotellistamme, muttei läpäissyt seulaa. Kaikki julkaistut arvostelut olivatkin pelkkää ylistystä.

Ennen matkustimme lähes aina Tjäreborgilla, emme enää.

Arvosana matkatoimistolle:
kalle 105
23.03.2018 klo 17:27

Olemme matkustaneet suurimaksi osaksi Tjäreborgin matkoilla,kun lähdemme etelään,joskus kokeiltiin toista matkatoimistoa,petyimme,nykyään lähdemme aina Tjäreborgin matkoille,hinta ja laatu kohdallaan,kaikki pelaa,ja lentokoneet siistejä,ja toimivat hyvin,ei koskaan ole ollut myöhässä, tänäkin vuonna lähdemme 2 viikon matkalle keväällä

Arvosana matkatoimistolle:
Ei ikinä tjäreborgille
15.03.2018 klo 20:23

Ei olla vielä päästy edes tilaamaan matkaa tjäreborgin kautta ja nyt kun näitä kokemuksia luki,niin ehkä parempi ettei ole päästykkään. Olen useita kertoja pyytänyt heiltä tarjousta,mutta he ovat yhden kerran laittaneet hotellivaihtoehdot ja sen jälkeen vain 2 kertaa saman viestin uudelleen eli heillä ei ilmeisesti ollut tarvetta saada 3 yöstä n.3500€. Täytyy yrittää matka saada toista kautta.

Huhhuh
13.01.2018 klo 12:14

VAROKAA!
Matkustamme paljon pitkiä ja lyhyitä lomia lähelle ja kauas. Omatoimimatkoilla sekä muilla matkanjärjestäjillä palvelu aina pelannut.
Tjäreborgilla likaiset lentokoneet, viime lennolla kone 9 h myöhässä, homeinen hotellihuone, oppaat eivät auta kohteessa.
Rahat pois meininkiä.
Ei koskaan enää!

lonkero
15.12.2017 klo 18:40

Jopas pomppas ei lennetä Teneriffalle Thomas cookilla vaan espanjalaisella halpalento yhtiöllä

MT
21.05.2017 klo 11:47

Minulta puuttui huoneesta osa keittiö varustuksesta, olin yhteydessä oppaaseen ja hän kyllä hoiti asian. En saanut näköalaa minkä toivoin mutta sehän onkin vain toivomus joten ymmärsin. Onnistunut loma kaiken kaikkiaan eikä ollut ensimmäinen. Ero moneen kirjoittajaan on se että matkustan pieniin kohteisiin, kuten Thassos, enkä turisti rysiin kuten Teneriffa.

Arvosana matkatoimistolle:
Hemmo
18.05.2017 klo 14:54

Aika järkytys oli huomata suihkun ja kuivaamisen jälkeen et hotellin henkilökunta oli vain nostanut pyyhkeen lattialta lojumasta kuivamaan. Vielä suurempi järkytys oli kun tjäreborgin Terhi Sellgrenin mielestä tämä oli ihan normaalia eikä aiheuttanut pahoitteluja kummenpaa. Asiakkaan olisi pitänyt pystyä todistamaan asia.

PH
05.01.2016 klo 16:44

Ollaan lähdössä helmikuussa canarialle puerto azuliin. Saa nähdä onko toiveemme huomioitu huonevalinnassa. Rajoitetulla merinäköalalla, mutta pyydettiin mahd. ylhäältä. Toivotaan parasta.

Aija ja Arto
18.02.2015 klo 10:20

Olemme mieheni kanssa matkustaneet ympäri eurooppaa matkatoimisto tjäreborgin asiakkaina ja aina on matka onnistunut ja olemme olleet palveluun tyytyväisiä niin oppaiden saatavuuteen kuin lentomatkoihin. Arvosanaksi voisin antaa 10 p. Varsinkin Kypros ja Aia Napa Sun Wing Sandy Bay, joka on valtavan ihana paikka ja loma oli syksyllä 2009 onnistunut ja rentouttava, ruoka oli hyvää ja palvelu pelasi moitteettomasti. Katamaraani reissu oli onnistunut, laivalla oli kylliksi tilaa auringon ottoon sekä hotellin altailla valinnanvaraa, pienen kävelymatkan päässä meri, paikka oikea lomaparatiisi. Olemme varanneet taas toukokuussa 2015 matkan Kyprokselle.

Arvosana matkatoimistolle:
Thaimaa joka vuosi
21.04.2014 klo 07:58

Huonoin kokemus valmismatkoista. Matka Thaimaa Phuket maaliskuussa 2014. Hotelli oli Holyday Inn, 4 - 5 tähden hotelli. Matkaa tilatessa ilmoitimme, että näköala mieluiten uima-altaalle. Myyjä ilmoitti, että huomioidaan toivomus. Niinpä! Matkanjärjestäjällä ei ole edes huoneita varattuna allasnäköalalla oppaan mukaan. Saatiin viiden tähden hotelli ja huone pimeälle sivukujalle. Jälkeen päin tarkastin muden matkanjärjestäjäin huonekuvauksia ja niissä on vaihtoehtoja eri huonetyypeille. Markkinointi on täysin harhaan johtavaa TSÄREBORGlla. Valitin asiasta Tsäreborgille. Asenne oli, ettemme voi käsitellä kaikkia valituksia. Voi voi! Tuskin suosittelen tai mainostan tätä matkanjärjestäjää. Marraskuussa taas uusi matka, mutta se perinteinen matkanjärjestäjä.

Arvosana matkatoimistolle:
Hansku-79
04.04.2014 klo 21:58

Tjäreborgin kanssa olen matkustanut kerran, kohteena Gambia tammikuussa 2013. Hommat toimi ihan hyvin, hotellihuoneessa oli pieniä puutteita, mutta seurattuaan paikallisten elämää, oli ne naurettavia juttuja, ettei viittinyt edes valittaa. Ihan hyvää infoa saatiin paikasta, lennot Thomas Cookilla onnistui todella hyvin ja retki \"Arkipäivän Gambia\" oli mielenkiintoinen ja hyvin järjestetty. Myös tervetulotilaisuudesta plussaa. Opas toi aika selvästi esiin negatiiviset mielipiteensä paikasta, mutta onnistunut oli reissu. Ei moittimista.

Arvosana matkatoimistolle:
Mahtisaari
04.12.2013 klo 14:20

Olin matkalla Puerto de la Cruziin marraskuun lopussa 2013. Bussinkuljettaja jätti meidät n. 300m päähän pääsisäänkäynnistä kävelemään loppumatka ylämäkeä hotelli Acuarioon. Kuulimme myöhemmin muilta matkailijoilta, että bussi oli tullut aivan taka-ovelle saakka, ja täältä tulisi myös Bussi paluumatkalaisia hakemaan. Onneksi saimme tämän tiedon, muuten olisimme menneet sinne Acuarion tienristeykseen odottelemaan turhaan Bussia aamuyöstä ja olisimme jääneet lennolta.

Arvosana matkatoimistolle:
turisti
08.11.2013 klo 17:47

olimme inglesissäja osllistuimme aloevera tilan retkelle. opas oli hyvä ja yritti suomentaa aloeveran valmistusta. mutta meille se jäi arvoitukseksi. hinnat olivat pilviä hipovia. lähimmästä marketista olisi saanut tuotteet paljon halvemmalla. meille retki öli suuri pettymys. tälläiset retket ovat aivan turhia ja turisteja hämääviä.suuri kiitos oppaana olleelle kelalle. parhaansa yritti väen paljouksessa. jotain uutta pitäisi saada ohjelmistoon. terv. turisti.

Arvosana matkatoimistolle:
hmhmhhjyy
05.03.2013 klo 18:55

seonbest

Matkoja rakastava
29.01.2013 klo 17:00

Tjäreborg on ihan hyvä matkatoimisto ,niinkuin on Finnmatkatkin,viimeksi oltu Thaimaassa Finnmatkojen matkalla ja nyt menossa Kanarialle Tjäreborgin matkalle,ongelmia ei ole ollut. Emmekä kyllä napise pikku asioista vaan nautimme lomasta :)

kurja loma
11.01.2013 klo 01:45

Muka kolmen tähden \"hotellihuone\" oli pimeä, rikkinäinen ja siivoton. Opas antoi ymmärtää, että jos ei ala kelvata voipi jäädä ihan ilman hotellia. Maksamalla lisää asiakas pääsi toiseen kolmen tähden hotelliin, mutta omalla kustannuksella myös taksit ja vasta loman puolivälissä. Tjäreborg kutsuu kai tätäkin sydämellä järjestetyksi lomaksi!

Arvosana matkatoimistolle:
Ehkä Finnmatkaoille
20.11.2012 klo 17:04

PLAYA DEL SOL hotelli inglesissä hirvittävä! Soitto, huuto ja möyke läpi öiden klo 5 aamuisin loppui, ei unta... Onneksi meidät vaihdettiin Duna Golffiin hiljainen hyvä hotelli jossa ruoka kamalaa. Grilli illassa jopa makkarat poltettiin jne.. onneksi taxi ja linjaautot halpoja pääsi ravintoleihin inglesiin. Oppaista ei muuta kuin huvitti kun heitä näki olivat aina myöhässä ja juoksivat mennen tullen..

Arvosana matkatoimistolle:
Jokerimatkaaja
29.10.2012 klo 22:01

Olimme syksyllä matkalla. Kohteessa yöllä hotellihuoneeseen ohjatessa ilmoitettin, että ei kyllä ole se huone minkä varasitte, mutta palataan respassa seuraavana päivänä asiaan. Ei onnistunut huoneen vaihto. Yhteys tjäreborgin oppaaseen ja kaksi päivää selvitettyä totesivat hekin, että väärä huone, mutta kun hotelli on ylibuukannut itsensä , niin ei auta. Emme olisi koskaan matkaa varanneet, jos varaamaamme huonetyyppiä ei olisi ollut. Merinäköala ja tilavat huoneet. Nyt nämä puuttuivat ja tilalla 1 huone ja kiviseinä. Mitätöntä korvausta tarjottiin tjäreborgilta väliin, mutta se ei korvaa sitä pettymystä, miten meihin suhtauduttiin ja kuinka avuttomaksi sitä itsensä tunsi ja miten tylsää oli aina joutua lähtemään jonnekin, jotta meren näki (vuosi oltiin haaveiltu parvekehetkistä ja meren ja auringonlaskun ihailusta). Ei voinut kuin mennä, mihin osoitettiin ja ihmetellä, eikö asiakkalla ole mitään sananvaltaa ja varausvahvistuksellamme mitään merkitystä. Luottamus matkanjärjestäjään meni. Tjäreborgia emme halua enää jatkossa käyttää. Ovat kaikki tjäreborgin matkat jokerimatkoja? Maksat matkan, mutta koskaan et tiedä, mihin joudut! Ennen kuin kohteessa..... Se kumpi virheen teki - hotelli tai tjäreborg - ei kuulu minulle, olin varannut matkan matkajärjestäjältä ja heille maksanut palveluista sopimuksen mukaan.

Arvosana matkatoimistolle:
susa_66
18.10.2012 klo 14:35

Olen vuosia käyttänyt Tjäreborgia ja täytyy sanoa että taso on heikentynyt kaikilta muilta osin paitsi Thomas cookin erittäin miellyttäviä ja melko ajallaan. Oppaita en tarvitse, eivät edes välttämättä käy hotellilla. Tervetulotilaisuus on usein kaukana omasta hotellista. Alueen tiedot saa parhaiten netistä ja paikallisilta. Nykyään suosinkin paljon omatoimimatkoja, lennot varaan milloin mistäkin.

pettynyt
09.10.2012 klo 05:48

Olimme -05 Tjäreborin matkalla Turkissa paluu matkalla bussi vei meidät väärään terminaaliin, jätti mitään sanomatta sinne. Tänä vuonna Kos:lla paluu bussi 10min. liian aikaisessa noukki osan matkustajista meni satamaan aikaa tappamaan ,sitten takaisin puuttuvia hakemaan ja kuitenkin lentoasemalla 3 matka-opasta seisomassa eikä mitään tekemistä...Miksi ei paluu bussissa ???? EI IKINÄ ENÄÄ TJÄREBORIN matkalle. Se välinpitämättömyys törkeää !!

Arvosana matkatoimistolle:
Vieras
25.09.2012 klo 18:23

Oppaat kehnoja .Mikään ei pelaa.En käytä tätä toimisto enää koskaan.Virheistä vain pahoitellaan ei mitään korvausta vaikka selviä korvattavia puutteita.Surkeaaa....

Arvosana matkatoimistolle:
Vieras
25.09.2012 klo 18:06

Surkea matkatoimisto .Raha kelpaa mutta palvelu ei pelaa.Varokaaa

Suvinka
06.03.2012 klo 13:27

Tjäreborgin oppaat kyllä alinta tasoa ainakin Turkin Alanyassa. Mutta Tjärellä halvat hinnat ja kivat hotellit, joten siksi aina valitsen Tjäreborgin, vaikkakin oppaat kyllä viimeistään pilaavat lomatunnelman. Oppaita en sinänsä tarvitse, mutta törkeää palvelua olen aina saanut silloin harvoin kun olen tarvinnut... Olen käynyt Alanyassa n. 25 kertaa ja lähes kaikilla matkanjärjestäjillä sekä omatoimisesti. Viime kesänä olimme ystävieni kanssa Alanyassa Tjären matkalla ja homma kusi tosi pahasti opastoiminnan osalta. Oppaat eivät käyneet koko 2 kk aikana hotellillamme, ei se minua haitannut mutta monia muita jotka olisivat halunneet varata retkiä yms. Kotiinlähtiessä soitin palvelupuhelimeen ja varmistin lentokentälle menevän bussin lähtöajan ja paikan. Lähtö oli klo. 04.00 kadulta ja bussi nro 11 hakee. No sitten odotin baarikadun reunassa bussia ja sai todella pitää omaisuudestaan kiinni, koska siihen aikaan palasivat ihmiset baareista jne. No lopulta tuli paikalle henkilöauto ja sieltä mies joka hoki Tjäreborg Antalya. No menin kyytiin ja sanoin vielä kaverilleni joka oli saattamassa että tämäkö on nyt bussi nro 11. No mies puhui vain Turkkia ajomatkalla ja yhtäkkiä hän jätti minut Kleopatrarannan rannan vieressä kulkevalle rantakadulle ja kysyin että mitä nyt tapahtuu, niin ei vastannut mitään, kaasutti vain pois paikalta. Jäin siis laukkuineni seisomaan aamuyöstä yksin rantakadulle. Ympärille kerääntyi paikallisia miehiä lääppimään yms. Pelotti että vievät matkalaukun ja rahat. Siinä seisoskelin tunnin verran yksinään ja sitten tuli kadun toiselta puolen ravintolan työntekijä ja viittoi minut istumaan tyhjään ravintolaan. Olin jo aivan raivoissani ja mietin jo että otanko taksin Antalyan kentälle vai mitä ihmettä tapahtuu. Istuin ravintolassa ja mies puhui Turkiksi minulle jotain, en ymmärtänyt. Meni toinen tunti ja soitin jo ystävälleni että soittaisi Tjären palvelupuhelimeen ja kysyisi että mitä tämä tarkoittaa. klo. 6.00 tuli läheisestä hotelllista 2 muuta suomalaista turistia ja ihmettelivät, että missä tjären lentokenttäbussi on kun piti tulla hakemaan ravintolan edestä klo. 6.00. No minä sanoin olleeni kadulla jo 2 tuntia. No me sitten istuttiin vielä tunti ja sitten siihen ajoi iso lentokenttäbussi nro 11. Ja sillä mentiin sitten Antalyaan. Olin aivan raivona 3 tunnin odotuksesta. Kysyin oppaalta, että miksi olin joutunut turhaan odottamaan tietämättömänä kadulla 3 tuntia ja miksi minulle oli vasta sanottu että bussi hakee kun joku hyypiö pikku-autolla olikin hakenut minut ja jättänyt aamuyöllä kadulle rahoineni yms. Mitä vain olisi voinut tapahtua. Muutkin turistit olivat kummissaan asiasta ja kehottivat tekemään valituksen. Opas (olisko ollut Heidi tms.(vaaleet pitkät hiukset) ) katsoi minua kuin paskaa ja käänsi minulle selän. Menomatkalla Antalyaan opas ei puhunut mitään, kentälle saavuttaessa kertoi vain että ulos bussista ja turvatarkastukseen. nyt oli muutkin turistit raivoissaan, en vain minä. Ja kaiken huippu oli se, että opas jäi kaulailemaan bussikuskin kanssa bussiin ja tuli vasta myöhemmin lähtöselvitykseen. Samaa kaulailua ja kikattelua oli koko bussimatka ja taukopaikalla samoin. Tein valituksen tjärelle, mutta siihen ei ikinä vastattu. Ystäväni lähti Alanyasta kotiin kahden viikon kuluttua ja sama toistui. Onneksi hän nyt vain tiesi varautua asiaan. Tjären oppaita myös näkee usein kännissä kaupungilla Alanyassa. Esim kyläretkelle lähdettiin eräänä aamuna ja lähtö klo.8.00. Ihmetys oli suuri kun edellisenä iltana pitkin LatinoKlubin baaritiskiä oksennellut tyttönen olikin meillä oppaana. :)

Minttumaaria
21.11.2011 klo 10:31

Matkatoimistosta ei sinänsä ole mitää pahaa/huonoa sanottavaa.Ainakin viime kesänä Rodoksella sujui kaikki hyvin.Oppaat oli vastassa,selittivät kaikenmaailman asiat jo hotelliinajomatkalla.Olivat paikalla hotellissaa silloin kun pitikin.Neuvoivat mistä mitäkin löytyy jos apua tarvitsee. Ilmoittivat aamuvarhaisella teksiviestillä tilanteen kun oli taksilakko päällä.jne. Ainut mistä voi mainita on nämä retkien hinnoittelut.Suhteellisen kallista.Kun käveli itse satama-alueelle ja osti retken suoraan järjestäjältä säästi moninkertaisen summan.Toinen oli heidän diilinsä tietyn skootteri/autovuokraamon kanssa.Omatoimisesti etsityt huomattavasti halvempia ja niitä on joka nurkalla.

Arvosana matkatoimistolle:
kuusi matkaajaa
16.11.2011 klo 19:37

kuusi matkaajaa 09.07.2011 Turkki Side Eipä oltaisi lähdetty tsareborilla jos olisimme tienneet kuinka ammattitaidottomia oppaat olivat ja sitä mieltä oli suurin osa matkustajista, kun keskustelimme bussissa matkalla lentokentälle, olisimme antaneet suoraa palautetta oppaalle mutta hän ei vaivautunut edes tulemaan lentokentälle katsomaan pääsevätkö ja osaavatko kaikki mennä lentokoneeseen. Samalla porukkalla reissuun mutta Aurikomatkojen mukana, osaavat ja luotettavat oppaat.

Berllinifani
12.08.2011 klo 01:01

Useasti Tjäreborgin matkoilla Berliinissä. Ei valittamista. Liput ynnä muut tarvittavat tulleet ajallaan. Oppaita ei ole, eikä niitä tarvitakaan!

Arvosana matkatoimistolle:
Ciza
18.06.2011 klo 12:35

Tämä oli ensimmäinen ja viimeinen kerta kun matkustan Tjäreborgilla. Menomatkalla lomakohteeseen emme saaneet alueen karttaa tai muitakaan tietoja yhtään mistään, ja etäisyydet vaihtelivat jatkuvasti: ensin lähimpään kylään oli 10min kävelymatka, ja kohta se olikin puoli tuntia - myöhemmin ilmeni, että kävellen olisi mennyt vähintään tunti kävellä! Kun kohteessa eivät puhelinyhteydet toimineet laisinkaan, opas vain kohautti olkiaan ja totesi "voi voi sentään", yrittämättä sen kummemmin auttaa. Lähin puhelin, josta olisi voinut soittaa, oli yli kymmenen kilometrin päässä - näin ollen emme saaneet minkäänlaista yhteyttä Suomeen. Sen lisäksi jouduimme lähtöpäivänä poistumaan ilman MINKÄÄNLAISTA aamupalaa, vaikka toisin oli luvattu - kuvittele jos mukana olisi ollut esimerkiksi hyvin pieniä lapsia tai diabeetikkoja, joiden olisi lähes pakko saada jotain ruokaa. Opas ei edes pahoitellut asiaa. Myöhemmin lentokentällä söimme aamupalan: kaksi sämpylää, limu ja kahvi, jotka maksoivat 24e, kun hotellilla aamiainen olisi ollut ilmainen. Myös kys. matkatoimiston käyttämä lentokone oli likainen ja huonokuntoisen oloinen, ja ruoat olivat aivan hirveät - lentokoneruoat eivät koskaan ole hyviä, mutta nämä olivat jo aikamoinen pohjanoteeraus. Ennakkoon maksetut(50e/suunat) ja varatut istumapaikat eivät pitäneet paikkaansa tulomatkalla. En tosiaankaan suosittele Tjäreborgia.

Arvosana matkatoimistolle:
mäkkäri
14.06.2011 klo 17:41

lukuisia kertoja tjäreborgin matkoilla ei toistaiseksi valittamista ja matkustaminen jatkuu

TJÄREBORG ok
19.05.2011 klo 01:36

Tjäreborgilla matkat OK, parempia kuin Finnmatkoilla. Hotellit ainakin parempia, ja oppaat auttavaisempia. Finnmatkojen ruotsalaisen oppaan käytös oli Rhodoksella tosi törkeää meitä suomalaisia kohtaan; joku ruotsalainen oli valittanut meistä (pelattiin korttia hotellihuoneessa, parvekkeen ovi oli auki, ei musiikkia, mutta meidän jutustelu häiritsi niin, että valittivat heidän oppaalle, joka ryskytti seuraavana päivänä huoneemme ovea ja haukkui meidät pataluhaksi) ja heidän valituksen takia jouduttiin vaihtamaan huonetta. No, ei sen puoleen, saatiin paljon parempi huoneisto. Muistan vieläkin sen oppaan nimen, olisi tehnyt mieli valittaa hänestä. No, siihen hotelliin ei mennä uudestaan, tosi huono palvelu oli koko kahden viikon ajan. Johtuikohan siitä, ettei menty hotellin järj.kreikkalaiseen iltaan? Pyysivät 2 kertaa, mutta hinta/laatusuhde oli mitä oli (1 lasi juotavaa ja 2 kpl pieniä lihavartaita+kreikkalaista tanssia (humalaisten ruotsalaisakkojen kera), maksoi n 25 e.Tämä hotelli on edellen Finnmatkoilla, IXIASSA, uudestaan en mene vaikka maksettaisi...

47206680
16.03.2011 klo 14:12

18 02 - 05 03 2011 Vietnamin matka Saigon-Phan -Thiet -Dalat oli hieno matka Kiitokset toimistolle ja oppaille Marika , Maria ja Heidi ,pitäkää likat sama tyyli,hyvin menee. Pitääpä katsella sopivia matkoja Teiltä Tjäreborgilta. Hyvää jatkoa Tv Matti ja Kielo

Arvosana matkatoimistolle:
girasol
24.02.2011 klo 11:58

Yksi parhaimmista Tjäreborg kokemuksistani oli opiskelu Englannissa vuonna 1987.Opiskelin Hastings-nimisessä pikkukaupungissa yhden kesän.Kävin Tjäreborgin järjestämää kielikurssia ja opettajat olivat loistavia.Olivat kaikki perus Englantilaisia, joten kieltä oli opittava, jos meinasi pärjätä.Opiskelupaikkana toimi paikallisten Vapaamuurareiden talo, joka toi kaikelle jonkinlaista lisäjännitystä.Majoitus oli järjestetty Englantilaisiin perheisiin.Opin sen kesän aikana puhumaan Englantia ja sillä olen tähän asti hyvin pärjännyt.Toivottavasti nykyiset kielikurssit ovat yhtä tehokkaita!

Arvosana matkatoimistolle:
reissaajat
01.02.2011 klo 20:47

Joskus matkajokerilla kreikassa hyvä hotelli ja muutenkin kaikki toimi.

Arvosana matkatoimistolle:
justus
29.03.2010 klo 21:50

Edulliset äkkilähdöt.

Arvosana matkatoimistolle:
Ötökkä
24.03.2010 klo 20:04

Matkakohteissa kyseisen matkatoimiston järjestämät matkat ovat erittäin ylihinnoiteltuja ja he mainostavat turvallisuutta, mutta tarkoituksena on järjestää lomalaisten lompakoiden tyhjentämistä ennalta sovittujen paikallisten kauppiaiden pussiin!! ahneudella ei ole rajaa!!

Make
19.02.2010 klo 22:48

Vuosikausia olen perheeni kanssa matkustanut Tjären mukana, eikä ole pahaa sanaa sanottavana. Tosin kaikki näyttää olevan nykyisin erikseen hinnoiteltu, kuten lentoateriat, kuljetukset, ja taitaapi olla matkatavarankin paino myös alennettu. Parasta on se, että lähdöt ovat eri puolilta Suomea, eikä tarvi aina Vantaalle lähteä.

Arvosana matkatoimistolle:
melko omatoimisesti
13.02.2010 klo 15:56

Oltiin viime kesänä ties kuinka monta kertaa Tjäreborgin matkalla. Aivan sama mikä matkatoimisto se on,ollaan kyllä kokeiltu muitakin, edellisenä kesänä kokeiltiin Finnmatkoja. Palvelua on melkein turha odotella ilman maksua eli osallistumista lievästi sanottuna ylihinnoiteltuihin matkatoimiston retkiin. Matkalla lentokentälle ja takaisin ei infoa tule. Ns. infotilaisuudet ovat vain maksullisten opastettujen reissujen mainostusta. Testasimme pariin kertaan emmekä ole enää menneet "tervetuliaistilaisuuksiin". Eli olemme käyttäneet edullisinta, valitettavasti ei ole mitään erikoista kehuttavaa..

Arvosana matkatoimistolle:
penttiho
07.02.2010 klo 11:31

Olen käynyt Madiralla kaksi kertaa toinen reissu Tjäreborin kautta matka meni hyvin oppaat olivat ammattitaitoisia ja kohteliaita. Olen varannut uuden matkan Madeiralle Tjäreborgilta ja olen toiveikas että matka menee odotusten mukaan hyvin.

Arvosana matkatoimistolle:
pööpöö
25.01.2010 klo 17:50

Kannattaako ottaa matkajokerilla matkaa phukettiin ? pelottaa vähän että miten käy :o

VAARI 70V
12.01.2010 klo 13:26

kyllähän Matkatoimisto menettelee OLLAAN OLTUTJÄREBORILLA MONESTI, MUTTA PALVELUT ON KARSITTU AIVAN OLEMATTOMAKSI TULOMATKALLA OPAS KYLLÄ AUTOSSA MUTTA HERÄSI VASTA LENTOASEMALLA.EI PUHETTAKAAN ETTÄ OLISI KYSYNYT ONKO PASSIT JA LIPUT MUKANA.HOTELLI GUINEA IGLES ALLAS ALUESIIVOTON OLTIIN 3VK.KERTAAKAAN SITÄ EI PESTY.RESPA OSIN SULJETTU HOITAJAT YNSEITÄ SIIVOUS NIIN NO SITÄ SUN TÄTÄ MUTTA EI NIIN HUONOA ETTEI HYVÄÄKIN HOT: siainti 10 KYLLÄ MINÄ TJÄREBORILLA MATKUSTAN EDELLEENKIN. EI SE NIIN KAMALAA OLLUT SUOSITTELEN MUILLEKKIN.

Arvosana matkatoimistolle:
matka hullu
15.12.2009 klo 08:36

myös grutsin ystävä Tjareborilla matkustanut ainakin 26vuotta ja kaikki mennyt hyvin aion matkustaa edelleen.

Arvosana matkatoimistolle:
osku 11
20.09.2009 klo 08:42

Hyvin toiminut joka reissulla kaikki

airbus320
21.08.2009 klo 21:22

Tanskalaisten rupusakkien kanssa saa asustaa.Ei suomalaisetkaan osaa öristä kännissä,niinkuin tanskalainen.

Arvosana matkatoimistolle:
Tona
06.08.2009 klo 11:03

Meno- ja paluumatkat ovat aina sujuneet hyvin. Mutta parilla viimeisellä matkalla oppaiden toiminta paikan päällä on ollut ala-arvoista. Viimeksi opas piti päivystystä baarissa. Kävin maksamassa retken ja hän sanoi, ettei bussi hae hotellilta vaan minun pitää kävellä vähän matkaa sinne bussille. No enhän minä tuota bussia sitten koskaan löytänyt, vaikka olivat sillä aikaa kuulemma soittaneet tyhjään hotellihuoneeseeni. Jäi huono fiilis kun en päässytkään mukaan retkelle, joka olisi ollut matkan kohokohta. Vielä huonompi fiilis jäi siitä, ettei he suostuneet palauttamaan maksamiani rahoja. Eli huomatkaa, ettei maksetuista retkistä anneta rahoja takaisin! Muutenki ne ovat ylihinnoiteltuja.

Mystigueh
12.07.2009 klo 20:35

Parhaat kokemukset valmismatkoista. Monesti ollaan otettu matkajokeri tjären kautta ja päästy parhaista parhaimpiin hotelleihin. Ihanat oppaat.. ei mitään negatiivista sanottavaa. Jatkakaa samaan tahtiin =)

Arvosana matkatoimistolle:
SiljaLine5
21.06.2009 klo 20:43

Vähän oli arka maha lennon jälkeen, mutta ei siitä voi matkatoimistoa syyttää.

Arvosana matkatoimistolle:
SiljaLine5
21.06.2009 klo 20:42

Saimme matkan halvemmalla tästä lomahuutokaupasta. :) hyviä tälläiset tarjoukset, näillä niitä asiakkaita saadaan. :)

Arvosana matkatoimistolle:
taksari722
16.06.2009 klo 23:59

Isot kiitokset meiltä Tjäreborgille neljä rissua heitetty ja aina on jäänyt hyvä maku ja kaipaus takaisin Kreikkaan. Jälleen lähdetään 21.06.2009 klo 05.20 Rodokselle,ei meinaa malttaa enään odottaa mut kai se pakko on.Joku taivastelee hintojen nousua mut kaikki hinnat nousee niin maito kun matkailukin

Jäppinen
12.06.2009 klo 19:39

Kolmella matkalla olen tjareborgilla ollut, ja matkat ovat olleet loistavia!!

Arvosana matkatoimistolle:
Makumatkaaja
04.05.2009 klo 12:53

Kaksi matkaa Tjäreborgilla ja kummallakin kerralla hinta/laatu huonompi kuin muilla matkanjärjestäjillä varsinkin hotellin suhteen. Yhden tähden saa tipauttaa hotelleista saman tien pois. Aurinkomatkat tai "oma loma" parempi.

Eme
06.04.2009 klo 21:26

Erittäin hyvä matkatoimisto. Ei paras kuitenkaan mutta hyvänä toisena tulee perässä. :)

onttopohjaoy
06.04.2009 klo 20:02

Kyproksella -91 matkan järjestelyt ihan OK, mutta paikkaan en halua enää toiste matkustaa. Ei mitään erikoista nähtävää. Tämän takia pisteet hieman kärsivät.

Arvosana matkatoimistolle:
onttopohjaoy
06.04.2009 klo 19:51

Madeiralla käynyt kyseisen matkatoimiston matkoilla 5 kertaa ja kaikki onnistunut hyvin.

Arvosana matkatoimistolle:
Papiti
06.04.2009 klo 16:29

Ah Tjäreborg! Minulla on siihen viha-rakkaus suhde! Lukuisia matkoja ties minne, en edes muista kaikkia, mutta perille on aina päästy! Ja pois! Rapatessa on roiskunut ja kokemukset ovat vaihdelleet, mutta ei laidasta laitaan, joten jos hinta ja kohde on paikallaan, niin mikä ettei Tjäreborgilla! Voisi melkein sanoa, että matkailua parhaimmillaan. Viime aikoina, kuten C jo mainitsi, ovat hinnoitelleet itsensä pihalle.

Arvosana matkatoimistolle:
simppe
02.03.2009 klo 17:59

kerran matkustanut tjäreborgin kanssa, ihan jees

Arvosana matkatoimistolle:
minttumaaria74
23.02.2009 klo 14:19

huonoja kokemuksia valmismatkoista ja asiakaspalvelusta. Kaksi huonoa kokemusta ja kolmatta kertaa emme uskalla edes kokeilla vaikka valikoimissa olisi meille sopivia kohteita (ja valmismatkatoimistojen edullisinta luokkaa)

Sanin repijä
16.02.2009 klo 13:15

Olin tammikuussa 09 kanarialla, ja kaikki järjestelyt toimi hyvin. suosittelen ehdottomasti Tjreborgi muilekin, ennen aina matkustanut aurinkomatkoilla.

C
03.02.2009 klo 13:10

Useimmiten on matkustettu Tjäreborgilla, kaikki mennyt aina ihan nappiin, ja palvelu paljon parempaa täällä Suomessa kuin "suurimmilla" kilpailijoilla. Ainoa miinus että heidän matkat on hieman kalliintuneet. (Tietenkin kaikkien on, mutta suhteessa).

Arvosana matkatoimistolle:
grutzin ystävä
18.01.2009 klo 12:55

erittäin hyvä olen 25 vuotta matkustanut tjareborilla ja aijon matkustaa edelleen.

Arvosana matkatoimistolle:

Kokemuksia matkatoimistosta: Tjäreborg


Arvosana matkatoimistolle:

Nimimerkkisi:

Vierailijoiden tulee vastata allaolevaan kysymykseen spämmin välttämiseksi.
Liity Napsuun, niin sinun ei tarvitse vastata näihin kysymyksiin enää.



Pieni hetki, sivua ladataan.