Washington D.C.

Washington D.C.:n hotellit

Matkakohteita Washington D.C.:n lähellä

• Kulkemisesta ja nähtävyyksistä

Lähdimme itse DC:n reissulle hieman "soitellen sotaan" asenteella. Meillä ei ollut oikeastaan mitään suunnitelmaa miten ja missä kuljemme, tiesimme vain, mitä haluamme nähdä. Lensimme Helsinki - Vantaalta Keflavikin kautta Dullesin kansainväliselle lentokentälle. Dullesin kentältä otimme Silver Line bussin, joka kuljetti meidät 5$/hklö hintaan Wiehle-Reston East metroasemalle. Siellä pyysimme hieman apua paikalliselta virkailijalta, kun ei meillä maalaistolloilla ollut mitään käsitystä siitä, miten saamme metron maksettua. Homma olikin loppujen lopuksi erittäin yksinkertainen. Koneesta saatiin kortti, jolle ladattiin rahaa, jolla sitten maksettiin matkat. Korttia pystyi sitten lataamaan tarpeen tullen aina metroasemilla. Metrolla kulku oli yllättävän helppoa vaihtoineen päivineen. Myös metrojen siisteys yllätti, sillä olin kuvitellut matkaavani jollain todella epämiellyttävällä, täyteenahdetulla narkkareita täynnä olevalla kulkuvälineellä. Näin jälkeen päin on sanottava, että Dullesista DC:hen on erittäin helppo kulkea ja myös päin vastoin. Silver linen bussi kulki myös takaisin päin kentälle. Huippu juttu! Nähtävyydet osuivat tiellemme sattumalta. Olimme aikaisin aamusta liikenteessä, joten emme joutuneet jonottamaan minnekään, esim Valkoinen talo, Lincoln Memorial etc. Smitshonian museot ovat ilmaisia ja niistä ehdottomasti paras oli Air and Space Museum, johon kannattaakin suunnata heti klo 10:00, sillä ainakin meidän käyntimme aikana, se oli yksi suosituimmista. Kuten jokainen jenkeissä matkustanut tietää, museoissa on turvatarkastukset ja läpivalaisut. Ne sujuivat sutjakkaasti ja ongelmitta. Upeaa oli se, että kysyttäessä sai aina apua ja neuvoja. Kadut olivat siistit, eivätkä tupaten täynnä ihmisiä. Oikeastaan Washington DC:n siisteys ja kauneus yllätti minut täysin. Puistoja on paljon, nähtävää on paljon. Ruokapaikkojen vähyys yllätti meidät, tai sitten emme osanneet pyöriä oikeilla alueilla (me emme siis käyttäneet karttaa reissullamme, saati muita vastaavia opasteita) Joka puolelta löytyy kyllä kahviloita kahviloiden perään ja ravintolat, joissa söimme, olivat jokseenkin hintavia, mutta tämä nyt ei sinällään yllättänyt meitä lainkaan. Arlingtonin hautausmaa on käymisen arvoin paikka. Sinne pääsee helposti Metro Stationilta metrolla. Tämän jälkeen voi pistäytyä Pentagonilla, mutta meille riitti, että näimme tuon valtavan rakennuksen Arlingtonin hautausmaalta mäen päältä. Kaiken kaikkiaan kulkeminen DC:ssä on helppoa ja jouhevaa. Metroja kulkee 05:00 - 00:00 välillä tiuhaan tahtiin ja niitä kannattaa käyttää hyödyksi. Välimatkat ovat pitkiä, ensimmäisenä päivänä, kun päätimme kiertää jalan, jotta näemme mahdollisimman paljon, kilometrejä tuli yhtäkkiä 25. Toki hampurilaisaterian kalorit katosivat siinä tallustellessa.

Kohde: Washington D.C., Yhdysvallat (USA) Kategoria: Washington D.C.:n muita vinkkejä
    Lisätty: 20.06.17 Lähettäjä: ViidakonMursu
  • The Fairfax embassy Row

Hotelli: The Fairfax at Embassy Row, Starwood Luxury Collection

Kyseinen hotelli tuli valittua sen sijainnin perusteella, sillä ajattelimme, että siitä on helppo kulkea ja kyseinen hotelli oli tarjouksessa ebookersin sivuilla, kun varausta teimme. Oletimme saapuvamme neljän tähden hotelliin ja tältä touhu näyttikin aulassa jäykkine respatyöntekijöineen ja piccoloineen. Huone oli pieni, siisti ja vanhanaikaisesti maalaisromanttinen. Itselleni tärkeää on, että hotellissa saa nukuttua yönsä hyvin. Tässä hotellissa se ei onnistunut. Huoneen ovi oli paperinohut ja kun oven sulki, jäi oven alaosaan ja lukkopuolelle noin senttimetrin mittaiset raot, joista käytävän valo loisti iloisesti huoneeseen. Kaikki kulkeminen ja äänet kantautuivat käytävältä huoneeseen aivan, kuin liikenne olisi käynyt huoneemme läpi. Ilmastointi oli mielenkiintoinen. Jäähdytysjärjestelmä napsahti päälle tasaisesti puolen tunnin välein ja tuntui, että pyörremyrsky olisi iskenyt huoneeseen. Laite myös piti aina päälle mennessään rasittavaa naksuttavaa ääntä, joka häiritsi erittäin paljon yöaikaan. Ikkuna oli sisäpihalle päin, joten ulkoa ei häiritsevää meteliä kuulunut. Wc:ssä ei tainnut olla minkäänlaista ilmanvaihtoa, vaan jo ensimmäisen suihkussa käynnin jälkeen saimme todeta, että siellä ei kuivu mikään. Tila jäi kosteaksi ja oli sitä vielä 12tuntia suihkussa käynnin jälkeenkin. Hotellin asiakaskunta näytti olevan pääsääntöisesti lentokapteeneja, lentoemäntiä, sekä business-matkailijoita, joten huomasimme kyllä penseän suhtautumisen suomalaiseen rockariin, kun ei pukua päällä ollut. Hotellin ravintolaa emme käyttäneet kertaakaan, sillä epäilimme hintatason olevan aivan omissa sfääreissään. Kyllä ko. hotellia tukikohtana käytti sijaintinsa puolesta, mutta jos saisin valita uudelleen, valitsisin jotain aivan muuta.

Lisätty: 20.06.17 Lähettäjä: ViidakonMursu
  • capital kukkula, DC.n monumentti,

mikään rakennus ei saa olla korkeampi kuin capital kukkula..:) korkea kynän näk munumentti oli jylhän näköinen kauniine vesialtaineen ja puistujen ympäröimänä..:)

Kohde: Washington D.C., Yhdysvallat (USA) Kategoria: Washington D.C.:n nähtävyydet
    Lisätty: 10.08.11 Lähettäjä: eg80
  • Hyvä siisti hotelli

Hotelli: Fairfield Inn & Suites by Marriott Washington, DC/Downtown

Rauhallinen, ottaen huomioon Washingtonin keskustan. Kävelymatkan päässä paljon nähtävää. Henkilökunta erittäin ystävällinen, järjesti meille parihuoneen (3) henkeä 8 kerros. Kulman takana hyvä aamiaispaikka , itsepalvelu maksat mitä syöt lautanen punnittiin. Nimim. 3 eläkeläistä.

Lisätty: 03.10.10 Lähettäjä: Vieras
  • Hyvällä paikalla

Hotelli: Washington Court Hotel

Hotelli hyvällä paikalla kävelyetäisyydellä monilta nähtävyyksiltä ( kongressi,valkoinentalo...). Hinta/laatu suhde ei mielestäni hyvä. 5 hengeltä huone 253$/ yö, tähän ei sisältynyt aamupala. Huoneet laadukkaat, mutta hieman jo kuluneet ja vanhanaikaiset. Palvelu huonoa, matkalaukkujen kanssa ei apua löytynyt vasta kuin ulko-ovella vaikka olin sitä pyytänyt muutaman kerran respasta, tippiä kyllä henkilökunta odotti joka käänteessä.

Lisätty: 08.04.10 Lähettäjä: shooter

Oletko käynyt Washington D.C.:ssä?

Vinkkisi saattavat olla korvaamattomia muille matkailijoille. Voit kertoa esimerkiksi lempiravintolastasi, uskomattomasta paikallisesta nähtävyydestä, harrastusmahdollisuuksista tai paikallisista tavoista.

Kirjoita omista kokemuksistasi Washington D.C.:ssä

Kysy kohteesta muilta käyttäjiltä

merkkiä jäljellä
* Vaatii rekisteröitymisen.

Oletko menossa Washington D.C.:hin?

Ilmoita siitä muille - voit löytää matkaseuraa tai saada vinkkejä matkaasi varten.

ViidakonMursu

Ajankohta: Kesäkuu 12, 2017 - Kesäkuu 16, 2017

ssatu

Ajankohta: Marraskuu 16, 2010 - Joulukuu 04, 2010
Kommentti: Kaveria kävin moikkaamassa Washingtonin lähellä.

Ajankohta: Heinäkuu 09, 2010 - Heinäkuu 23, 2010
Kommentti: Piti mennä New Yorkiin, mutta se ei onnistunutkaan , niin menin moikkaamaan kaveria Washingtonin lähelle (college park)

Helmi79

Ajankohta: 2006

sippeli

Ajankohta: Elokuu 08, 2009 - Heinäkuu 01, 2010
Kommentti: aupairiksi lähdössä

Oletko vieraillut Washington D.C.:ssä?

Kerro siitä muille!

Hyödyllistä tietoa Washington D.C.:stä

Yleistietoja kohteesta

Valtio: Yhdysvallat (USA)
Englanninkielinen nimi: Washington D.C.
Tunnetaan myös nimellä: D.C.
Etäisyys Helsingistä: 6938 km

Hyödyllisiä linkkejä

Suomen suurlähetystö Yhdysvalloissa
Yhdysvaltain suurlähetystö
Suositeltavat rokotukset: Yhdysvallat (USA)
Englanninkielinen Wikipedia: Washington D.C.
Suomenkielinen Wikipedia: Washington D.C.
Ulkoministeriön matkustustiedote: Yhdysvallat (USA)
Vaadittavat matka-asiakirjat (IATA): Washington D.C.