Käytämme sivustolla evästeitä parantaaksemme käyttökokemustasi. Jatkamalla sivustomme käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Lue lisää...

Vilna

Matkakohteita Vilnan lähellä

Suosittuja hotelleja Vilnassa

• Ruoka GreenHouse

Saimme vinkkiä että otsikossa mainittu ravintola vanhassakaupungissa olisi hyvä ruokapaikka.Ehkä se sitä onkin jos tykkää Ranskiksista ja nakeista tai kalapuikoista.Itse tilasimme Entrecote pihvin ja se oli suorastaan karmea kokemus.Ensinnäkin sen valmistaminen kesti uskomattomat 1h ja kun se eteemme tuotiin oli se käytännössä raaka,sitkeä ja mauton.Lihan leikkaamiseksi jouduimme pyytämään terävät veitset koska se ei aluksi saamillamme aterimilla onnistunut. Pyysimme laskun ja poistuimme paikalta koska henkilökuntaa ei asia tuntunut juuri vaivaavan vaikka sen kyllä selvästi kerroimme.Tuon kokemuksen jälkeen kävimme useissa pikkupaikoissa joissa ruoka oli tosi maukasta ja hyvin valmistettua ja hintakin 1/3 ko.Greenhousen hinnasta.

Kohde: Vilna, Liettua Kategoria: Vilnan ravintolat ja baarit
    Lisätty: 02.01.15 Lähettäjä: Vieras
  • Joustavat käytännöt -hotelli

Hotelli: Grata Hotel

Olimme 3 yötä Vilnassa Hot.Gratassa. Menolento oli Vilnassa jo klo 9:15 ja rahanvaihdon jälkeen teimme pikaisen (5 km)bussimatkan (3G/3,5LIT) Naujininkain pysäkille. Bussiliput saatiin bussinkuljettajalta. Lippu leimataan bussissa. Hotelli Grataan oli tältä pääkadulta yksi kortteliväli. Helteisestä aamupäivä ja siirryimme hotelliin, sininen rakennus löytyi kyllä mutta sisäänkäynti ohjaa isoon aulaan missä vähän aikaa ihmeteltyämme nousimme toiselle tasolla josta löytyikin vasemmalla ovi hotellin vastaanottoon. Siellä ei turhia aikatauluja esitelty vaan saimme huoneavaimen käteen ja sisääntulolomakkeen täytettyäni pääsimme huoneeseen! Kello oli vasta 10:15! Hotellin aulassa on Vilna info sähköisenä ja asiakastietokone sitä tarvitseville. Respan tiskiltä löytyy myös Vilna in pocket julkaisu. Huoneemme oli 3 kerroksessa ja siinä oli parveke pihan puolelle, vastapäätä pieni vanha neuvostoaikainen kerrostalo. Huone oli isohko, siinä oli erillinen eteinen ja tilava kylpyhuone. Iso sänky ja oleskelualue missä nojatuolit ja kirjoituspöytä. Oikein mukavan kokoinen huone kahdelle ihmiselle pidempäänkin oleskeluun, wifi ilmainen.. Aamiainen hotelli Gratassa tarjottiin 7-10 välillä. Kylmiä kalaruokia, silliä, paneroituja fileita ja graavilohta lukuunottamatta ei mitään erityisen erikoista mutta tarjonta oli riittävän monipuolista, ainakin meille. Hotellin henkilökunta antoi apua tarvittaessa ja palvelu oli mukavan rentoa, osa nuorista vastaanottoihmisistä puhui hyvää englantia. Paluupäivän lentomme lähti vasta myöhemmin iltapäivällä ja kun kysyin mahdollisuutta olla huoneessa klo 14 saakka se onnistui vaivatta. Olimme Vilnassa ensimmäistä kertaa ja kaupunki oli todella miellyttävä yllätys ja matka onnistui mukavasti. Hotellista on kävelymatka vanhaan kaupunkiin ja erityisesti paluumatkalla joutuu kiipeämään aika pitkän matkan ylämäkeä. Bussi-/juna-asemalle on matkaa reilut .2 km. Kävimme Trakaissa bussilla. Suosittelen hotellia niille ketkä kävelevät mielellään ja ovat hintatietoisia :) laadusta tinkimättä! Vilnan kadut eivät ole kaikista helppokulkuisempia!

Kohde: Vilna, Liettua Kategoria: Vilnan hotellit
    Lisätty: 14.07.14 Lähettäjä: Vieras
  • sähköt pois päältä

useammassa budgetpaikassa, vaikka on ulkona lämmin, huone voi olla kylmä, koska sähkölämmitys oli kytketty pois huhtikuussa. ja lämmintä mukaan muutenkin.

Kohde: Vilna, Liettua Kategoria: Vilnan muita vinkkejä
    Lisätty: 05.07.14 Lähettäjä: Vieras
  • Vilnan kirpputorit

Vilnasta löytyi paljon kirpputoreja. UFFn tyyppinen Humana oli os. ( suunnilleen) Pylimo g 45, sekä v. Sopeno g:lla Sodu g:n risteyksessä eli aivan rautatieaseman lähellä. Nettisivujensa mukaan liikkeitä on lukuisia muitakin. Lisäksi kirppareita oli vieri vieressä, kun Pylimog: n Humanasta kävelee pitkin Geliu g:tä, Sody g:tä ja edelleen V. Sopeno g:tä, joka muuttuu Kauno g:ksi. Yhteensä kirppareita löytyi tuolta pätkältä yli puoli tusinaa. Valikoimissa oli vaatteita ja kenkiä, vähemmän mitään muuta. Humanassa oli juuri poistopäivät kuten Suomen UFFssa.

Kohde: Vilna, Liettua Kategoria: Vilnan ostokset
    Lisätty: 05.05.14 Lähettäjä: Sinisara
  • Hyvä ravintola Vilnassa

Hotellimme virkailijan suosituksesta kokeilimme joulukuussa 2013 liettualaista ruokaa tarjoavaa ravintola ZEMAICIA lähellä vanhaa kaupunkia. Ruoka oli aivan taivaallista. Pihvit parhaimpia mitä miehet olivat maistaneet. Itse kokeilin ahventa, joka osoittautui suussasulavaksi. Ravintolaan sisääntulo ei ollut houkutteleva. Vaatimaton ovi ja heti todella jyrkät ja matalat rappuset pohjakerrokseen. Myös vanhan kaupungin kreikkalaisravintola S.METAXAn puoltavat mielipiteet pitivät hyvin paikkansa ja paikkaa voi suositella edelleen. Markus&co on pieni pihviravintola jota suositeltiin mutta jonne suuri porukkamme ei mahtunut, samoin täynnä ollut italialainen Da Antonio. Hotellimme oli erittäin hyvä Nerunga pääkadulla.

Kohde: Vilna, Liettua Kategoria: Vilnan ravintolat ja baarit
    Lisätty: 05.12.13 Lähettäjä: Vieras

Oletko käynyt Vilnassa?

Vinkkisi saattavat olla korvaamattomia muille matkailijoille. Voit kertoa esimerkiksi lempiravintolastasi, uskomattomasta paikallisesta nähtävyydestä, harrastusmahdollisuuksista tai paikallisista tavoista.

Kirjoita omista kokemuksistasi Vilnassa

Kysy kohteesta muilta käyttäjiltä

merkkiä jäljellä
* Vaatii rekisteröitymisen.

Oletko menossa Vilnaan?

Ilmoita siitä muille - voit löytää matkaseuraa tai saada vinkkejä matkaasi varten.

sadey80

Ajankohta: Syyskuu 07, 2018 - Syyskuu 12, 2018
Kommentti: Jälleen juoksemaan lähdössä maailmalle ja samalla yksi merkki \"nähdyt pääkaupungit\" -listalle :)

joriini

Paikallinen aika:
Aikavyöhyke (virallinen): GMT +2
Aikavyöhyke (kesäaika): GMT +3
Aikaero Suomeen: Ei tiedossa.