Salzburg

Salzburgin hotellit

Matkakohteita Salzburgin lähellä

• Herkullista ruokaa Salzburgin vanhassakaupungissa

Osuimme aivan sattumalta sateen yllättäessä Johanneskeller-nimiseen ravintolaan Salzburgin vanhassakaupungissa. Ravintolassa kreikkalaispainotteinen ruokalista (taisi olla kuvauksessa, että itävaltalaista ja välimerellistä ruokaa tarjolla). Itse pääsimme syömään ulos sisäpihan puolelle (joka on siis katettu), mikä lasten kanssa oli hyvä, sillä sisällä sai polttaa. Suuret suosittelut joka tapauksessa!

Kohde: Salzburg, Itävalta Kategoria: Salzburgin ravintolat ja baarit
    Lisätty: 07.12.17 Lähettäjä: maria
  • Kaunis hotelli Salszburgin vanhassakaupungissa

Hotelli: Wolf-Dietrich Altstadthotel & Residenz

Siisti hotelli Salzburgin vanhassa kaupungissa. Hotelli on jaettu kahteen eri rakennukseen, joista toisessa on vastaanotto, ravintola ja sauna/uima-allas sekä huoneita, toisessa rakennuksessa vain huoneita. Meidän huoneemme oli tässä toisessa, eli ruokailu ja uimareissu piti käydä toisella puolen katua, tosin välissä on ehkä 30 metriä ja vanhankaupungin kadut eivät ole liian vilkkaat - toki autotie, ei kävelykatu. Autolle lähellä iso parkkihalli, kadulle ei tarvinnut yöksi jättää. Lähistöllä paljon ravintoloita hyvät shoppailumahdollisuudet. Me ajauduimme sateen yllättäessä Johanneskeller-nimiseen ravintolaan, jossa oli todella hyvää ruokaa! Suosittelen!

Kohde: Salzburg, Itävalta Kategoria: Salzburgin hotellit
    Lisätty: 07.12.17 Lähettäjä: maria
  • Saksa, Muncehn - Itävalta Salzburg 23.9-26.9.2011

Saksa / Itävalta Munchenin terminaali 2 ulkopuolelta oleva seinä. pe 23.9.2011 - ma 26.9.2011 Lento Helsingistä Muncheniin, Köpenhaminan kautta. Sama takasin tullessa. Autolla ajettiin Munchenistä Salzburgiin - rajan ylitys on vaan EU - merkki, muuten ei tietäis edes että on rajan ylittänyt. Hotelli Turnewirt Auto oli varattu Europcar – Mercedes C Class Automatic Lento Blue 1, Helsinki – Copenhagen – Munchen Matkalle lähtijät: minä ja mieheni sekä äitini miehensä kanssa – matkan pääkohtana oli Kotkanpesä! Ongelmia, ongelmia – saamari! 7.9.11 Blue1 on työseisakkeja -> kaikki aamun lennot peruutettu ja 700 asiakasta jäi ilman lentoa. Kivaa jännitys momenttia! Blue1 tuli meili että lentoaikatauluja hieman rukataan – voi paska - ilmoita hotelliin ja auton aikataulu pitää saada vaihdettua. Aaargggg………. Yritin Turun kirjastosta löytää suomenkielistä opasta Itävallasta, lastenosastolta löytyi hieman köyhäversio. No oli se nyt tyhjää parempi, sai siitä irti nähtävyyksiä mm. Paljon olis ollu nähtävää mutta aika loppui kesken. Pe 23.9 lähdettiin Tuusulasta, äitini mies oli varannut tilataksin aamuksi joka vei meidät kentälle. Matkalaukut teki hieman tiukkaa, että mahtuivat takaosaan. Passintarkastus meni ihan joutuisasti, eikä ongelmia ilmennyt. To 22.9 kun lähtöä tehtiin kotoa, Tuutikki oli jo syvästi loukkaantunut ja puri mua oikein kunnolla. Kun soiteltiin hoitajille niin pe aamulla oli olohuoneen lattialla paskakasa, että mielenosoitukset jatkuivat. Pe 23.9.2011 ҉ + 21 C̊ ̊ (auton mittari) Jestas mutta mä olin sitten pahoinvoiva kun saavuttiin hotellille, mahassa myllersi muttei tullut oksennusta. Ne oli ne saamarin ruottalaiset sipsit, mitkä ostettiin lentokoneesta, ne oli vanhoja. Ne maistukin hieman oudolle mutta kun oli nälkä ja jottain piti saada syötyä. Köpiksestä tuli koneeseen , jottai ihme Triroli porukkaa jotka oli menossa Oktober festareille ja jessus kun niillä oli vauhti päällä ja kamala älämölö. Meidän takana istui kaveri joka ei ollu sekuntiakaan hiljaa, paskasta räkätystä ja jotain ihme joikaamista.Ja se nykis koko ajan sitä penkin selkänojaa, että rupes raivostuttamaan. Kaikki mulkoili kullä kysesitä kaveria, mutta kukaan ei sanonu mitään, multa meni käämit. Voi kiesus mutta ärsytti aivan jumalattomasti, lopulta oli pakko sanoa että CAN YOU SHUT UP, PLEASE näytin sormilla pienen SMALL MOMENTS , Thanks! (voitko olla hiljaa, edes hetken, kiitos)! Kaveri meni hiljaseks, mut sanos ettei voi olla hiljaa. Ainakin oli sen aikaa hiljaa että päästiin pois koneesta. Pientä jännitys momenttia että ehtikö matkalaukku mukaan vaihdolta ja odotella sai ja tulihan se viimeisenä sitten. Laukkua odotellessa kävin kysymässä että mistä löydämme Europcarin, tällä selityksellä sitä ei löytynyt ja kysyttiin uudestaan – molemmat vakuutti että se näkyy kun menee ulos. Ollaan vissiin sokeita mut ei nähdä! Ihmeteltiin siinä aukiolla ja sanosin, että kiipeän rappusille kattoon et näkyiskö ja näkyihän se vihreä Europcarin valotaulu. Paperihommat kun saatiin setvittyä niin lähdettiin etsimään autoa, joka löytyikin valtaisasta autohallista. Mietittiin jo että mitenkä sitä takasin löydetään sinne halliin. Hallista kun päästiin ulos, jäätiin asentaan pysäkille navigaattoria. Meitä oli monta autoa jonossa samaa hommaa tekemässä. Kyllä navigaattori on loistava keksintö, ei me oltais varmaan löydetty perille mihinkään ilman sitä. Klo oli 14.10 kun lähdettiin hallista ja perillä oltiin 17.20 - 3 h meni automatkaan. Verolappu piti ostaa huoltoasemalta, maksoi n. 10 euroa. Kaupassa käytiin klo n. 20 (Suomen aikaan klo 21) ja meidät häädettiin ulos, tätsy huiskis siivousluutun kanssa ja papatti kovin. Iltapala syötiin yhteisissä tiloissa, joissa sijaitsi talon tietokoneet. Siinä oli pariskunta koneella ja tekivät matka suunnitelmaa, rouva kysyi että puhutteko te suomea?! He olivat Järvenpäästä ja tulleet omalla autolla, laivalla Rostockiin ja yöpyneet jossain ja ajaneet sitten Salzburgiin. La 24.9 aurinkoista Suunnitelma et mentäis bussilla vanhaan kaupunkiin, selvittelin että nro 4 pääsis mukavasti. Bussilippu maksoi 2.10 € / per nenä. Jäätiin pois Mirabellplatz pysäkillä pois ja suunnistettiin kohti linnaa. Kohteemme oli Hohensalzburgin linnoitus, komia olikin ja paljon kahteltavaa. Rappusia aivan valtaisa määrä, ajattelin että jaksaako äitini. Alas tultiinkin sitte Festungs Bahn eli simmonen juna joka meni aikas reipasta tahtia alaspäin, mutta ihan mukavaa kyytiä. Siin junassa oli loosseja, joissa seistiin. Kaupungille mentiin sitte ihmettelemään sitä menoa ja meininkiä. Miehet söi sellaset julmetut makkarat. Käytiin kahvilla / teellä, tee tuli hauskassa pannukuppisysteemissä. Aikamme samoilimme kaupungilla, kun väsymys alkoi painaa jalkoja – taxilla huristettiin hotellille. Miehet katsoivat formulat ja me naiset käytiin iltalenkillä, ensin oltiin käyty Italialaisessa ravintolassa syömässä. Mitä Järvenpääläiset kehuivat. Kun tulimme lenkiltä niin katsoimme päivän videosaldon, mitä oli kuvattu. Ja suunnittelimme sunnuntaita – aikanen nousu ja lähdetään ajamaan Kotkanpesälle. Su 25.9.12 Klo 7 aamulla + 10 C ̊ , iltapäivällä + 21,5 C ̊ ҉ Eagles nest, Kehlsteinhaus – Kotkanpesä, kork. 1834 m ja hissi 124 m, nopeus 41 sek. Hissi oli täysin kullattu, jotenkin vähä outo. Kotkanpesää ja tietä rakennettiin 13 kk. Aamupalalla oltiin heti klo 7 ja heti sen jälkeen lähdettiin. Matkaa oli reilu 20 km, mutta loppu matka oli yhtä nousua ja mutkaa. Huuuurjat näkymät, mahtavat maisemat, jylhät oikein! Käytiin illalla vielä vanhassa kaupungissa sekä samoilemassa - tai minä samoilin muut istuivat varjossa, Mirabell Palatsin puutarhassa. Aivan mieletön paikka – siinäkin mielessä että kamera sitten lakkasi toimimasta - mrrr…. Mieheni kanssa heitettiin vielä kävelten iltalenkki ja löydettiin, minun pettymykseksi kauppakeskus, joka oli tietenkin kiinni jo. Aamulla oli aikainen lähtö kentälle päin ajelemaan, että ei voinut ajatellakaan shoippailikierrosta. Ma 26.9.11 Salzburg +14 C ̊ klo 7.15, Saksan puolella + 10 C ̊ ja Munchenissä + 16,5 C ̊ Koko matkan kilometrit, mitä autolla ajeltiin 365 km yht. Munchen – Hotelli Turnerwise Salzburg 133 km. Hiukka me oltiin ylpeitä, me löydettiin parkkihalliin, se olikin ihan simppeliä. Siel oli nuorii poikii opastamassa / ohjaamassa mihkä piti auto jättää. Autoon jätettiin avaimet paikoilleen, kamat pois ja eikun nokka kohti terminaalia. Miehet pysähtys kysymään varausmaksua Europcarista, että sen saa takasi. Mieheni muisti että navigaattori jäi autoon. Ei kun meikätyttö lähti juoksujalkaa hakemaan sitä vielä, ja löytyihän se autosta – kaikki hyvin. Terminaalissa ihmeteltiin, että missä on Blue 1 vastaanotto tiski – no selkishän se ettei sellaista ole vaan oli mentävä Lufthansan tiskille. Jono oli pitkä kuin nälkävuosi ja pähkäiltiin siinä että mitenkäs nuo itse ilmoittamis koneet toimii. Siihen tuli kaveri opastamaan, mutta ei onnistunut – joten loppupeleissä kumminkin piti mennä jonottamaan. Kellon vilkuilua et kui kauan täs oiken menee, mutta aika jouhevasti se kiemurteleva jono eteni. Tiskille päästyämme ja paperit selvitettyä niin en tiedä mitä ihmettä se täti sääti sielä kun se tulosti nipun lippuja ja repi ne, tulosti taas uudet. No saatin liput kuitenki loppumetreillä ja kohti tullitarkastusta. Kaikki meni siihen asti hyvin, mutta he halus nähdä kameran ja videokameran, mutta kun ne ei menneet päälle, kun molemmat hajos. Tullivirkailija otti videokameran ja syynäs sitä suurennuslasin kanssa ja laittoi valaisukoneen läpi pariin otteeseen. Me yritettiin selittää että se on videokamera ja meni rikki, lakkasi toimimasta, ei mene päälle. Huumeitako ne sieltä ettis – en tiedä mutta antoi lopulta kameran takasin. Kaiken kukkuraksi ongelmat eivät jääneet tähän, lento lähti myöhässä ja jatkolento aikoi lähteä ajallaan. Ne ketkä pystyi juoksemaan niin ehtivät lennolle, mutta suurin osa jäi rannalle ruikuttaan. Itse juoksin äitini miehen kanssa ja äitini ryytyi, ei jaksanut juosta. Mieheni jäi hänen kanssaan, he kävelivät loppumatkan. Portit olivat kiinni jo kun saavuimme paikalle. Meitä oli kymmenkunta ihmistä ja koputtelimme lasiovea, nainen toisella puolella pyöritteli päätään. Sai sitten lentokapteenilta luvan päästää meidät koneeseen. Helsinkiin saavuttua, epäilykseni vahvistui. Minun matkalaukkuni jäi Köpenhaminaan. Kyllä otti päähän. Maanantaina tuli matkustettua hiukan vajaa 14 h, ryytyny olotila. Matkalaukkuni lensi Helsingistä Turkuun ja taxi toi sen kotio. Maailmaa nähnyt laukkuni, voikun osaisi kertoa kohtalostaan. Hotellilla oli hauskaa wc-paperia, siinä oli runoja Saksaksi. ” Ein finazgenie is tein mann, der sein geld scneller verdient als seine famile es ausgeben kann” “ Taloudellinen nero on ihminen, rahat pitää ansaita nopeammin ja voi viettää aikaa perheensä kanssa.”

Kohde: Salzburg, Itävalta Kategoria: Salzburgin muita vinkkejä
    Lisätty: 27.02.13 Lähettäjä: scilla68
  • Salzburg nähtävyys!

Koko Salzburg kaupunkina on nähtävyys, päivä ei riitä niiden katselemiseen. Capuccino kukkula kauniin vihreä ulkoilualue kirkkoineen ja patsaine.

Kohde: Salzburg, Itävalta Kategoria: Salzburgin nähtävyydet
    Lisätty: 08.06.10 Lähettäjä: laplandsummer
  • Pääsiäis- ja joulukauppa

Juutalaiskujalla on kaksi ihmettelemisen arvoista kauppaa kadun molemmin puolin. Niissä myydään käsinmaalattuja tyhjäksi puhallettuja kananmunankuoria ja muita pääsiäiseen ja jouluun liittyvää ympäri vuoden.

Kohde: Salzburg, Itävalta Kategoria: Salzburgin nähtävyydet
    Lisätty: 30.07.08 Lähettäjä: Niiskunen

Oletko käynyt Salzburgissa?

Vinkkisi saattavat olla korvaamattomia muille matkailijoille. Voit kertoa esimerkiksi lempiravintolastasi, uskomattomasta paikallisesta nähtävyydestä, harrastusmahdollisuuksista tai paikallisista tavoista.

Kirjoita omista kokemuksistasi Salzburgissa

Kysy kohteesta muilta käyttäjiltä

merkkiä jäljellä
* Vaatii rekisteröitymisen.

Oletko menossa Salzburgiin?

Ilmoita siitä muille - voit löytää matkaseuraa tai saada vinkkejä matkaasi varten.

rinsessa

Kohde: Salzburg
Ajankohta: 2007
Kommentti: Salzburgissa vierailimme päivän verran Itävallan reissullamme. Kiertelimme kaupunkia ja kävimme syömässä aidot leivokset hotellli Sacherilla, nam!