Sharm el Sheikh

Matkakohteita Sharm el Sheikhin lähellä

• Mukavat rivitalohuoneistot

Hotelli: Hilton Sharm Dreams Resort

Aivan mahtava palvelu,henkilökunta ystävällistä, huoneet siistejä, siivous ja liinavaatteiden vaihto päivittäin,sängyt ruusunterälehdin kauniiksi koristeltu, aamiaiset ylellisiä ja niillä pärjäsi koko päivän, illalla syötiin rantakadun ravintoloissa.Rivitalon terassilta muutama askel uimaaltaaseen joita on kaksi pienempää, ja yksi iso laaja allasalue. Rantaan lyhyt kävelymatka, siellä näet uskomattoman kauniita värikkäitä korallikaloja snorklaamalla, olimme myös merellä päivän,eli snorklaus/sukellus venereissulla koralliriutoilla,matka sisälsi myös maukkaan päivällisen, riutoilla uskomaton värikäs kalakirjo, hieno kokemus suosittelen. Kaikenkaikkiaan hieno ja miellyttävä matkakohde.

Lisätty: 12.07.20 Lähettäjä: Vieras
  • Vesipuisto myös aikuiseen makuun.

Hotelli: Tropicana sea Beach

Hotelli oli viihtyisä. Vesipuisto todella hyvä. Henkilökunta ystävällistä. Kaupanpäälle saimme mm.salmonellan ja yersinia bakteerin. Emme lähtisi toiste.

Lisätty: 10.02.14 Lähettäjä: Vieras
  • Basaari ja ostoskeskus

Olimme jokunen vuosi sitten talvella Egyptin Sharm El Sheikhissä. Loma oli hyvä. Aurinko paistoi, keksimme snorklauksen ja merenalaisen upean maailman ja lämpötilat olivat yllättävän lämpimät. Lähdimme yhtenä iltapäivänä käymään lähellä sijaitsevassa basaarissa. Siellä kuulemma löytäisi yhtä sun toista kivaa ostettavaa. Basaarin vieressä olisi myös ostoskeskus, meitä neuvottiin, jos kaipaisi hienompaa shoppailukohdetta. Otimme ohjeesta taksin ja suuntasimme basaarille. Kymmenen minuutin kuluttua olimme sen edessä. Suuri muuri suojasi basaaria kuin Kiinanmuuri Kiinaa. Kävelimme sisään suuresta portista. Siirryimme toiseen maailmaan. Kadut olivat likaiset, pölyiset ja märät. Basaari sijaitsi parin kadunkulman päässä portilta. Kadunkulmissa istui kerjäläisiä, köyhiä ja likaisia. Yksi oli hieman erikoinen vanhempi nainen, joka työnsi kielensä ulos joka kolmas sekunti ja sylki kadulle. Ohitimme heidät ja päädyimme basaarialueelle. Kauppoja oli kymmenittäin, ellei sadoittain. Mutta mitään kovin erikoista siellä ei myyty. Pari kauppaa oli kiinni, koska illalla vasta olisi basaarin aktiivisin aika. Kävimme parissa kaupassa ja kojuilla, ostimme parit t-paidat rauhallisimmalta myyjältä. Muuten Egyptissä on ihania ja iloisia ihmisiä, mutta tällä basaarilla törmäsimme myös niihin ikävämpiin tyyppeihin, jotka maleksivat kaduilla, ja kun emme menneet juuri heidän kauppaan tai kojulle, sylkivät he kirosanojen kera peräämme. Lähdimme mielellämme ulos basaari-alueelta, jossa varmasti illalla pimeässä, yhden jos toisen turistin käy hassusti... rahat katoavat, tavaran laatu ei näy pimeässä, astut lomakengillä koiran tai muun eläimen ulosteeseen jne. Sen verran erikoinen paikka oli tämä basaarialue. Kauppakeskus vastapäätä oli pieni, mutta puhdas ja mukava. Pari kauppaa oli iltapäivällä auki. Toivoimme löytävämme kirjan, koska matkalukemiset olivat jo loppu. Löysimmekin ystävällisen vaatemyyjän avulla kirjakaupan, toisessa kerroksessa. Englanniksi oli vain pari kirjaa. Yksi niistä kertoi Punaisestamerestä ja sinne uponneista hylyistä. Ostimme sen. Kävimme vielä vaatekauppiaan luona, koska hänellä oli aika kivan näköisiä paitoja. Ostimme pari. Kadulla odotti taksi jos toinen. Ensin ajattelimme tinkiä, nk meitä oli neuvottu. Kun laskin päässä pikaisesti mistä summista puhumme, tajusin ettei tinkimisellä ole väliä. Meille 50 senttiä, on suuri summa egyptiläiselle. Hyväksyimme hinnan ja hyppäsimme taksiin, joka vei meidät arabilaisen musiikin säestämänä hotellillemme.

Kohde: Sharm el Sheikh, Egypti Kategoria: Sharm el Sheikhin ostokset
    Lisätty: 16.01.14 Lähettäjä: JHurmerinta
  • Huonot kokemukset hotellista

Hotelli: CREATIVE MEXICANA SHARM RESORT

Huonoin reissu ikinä! Ainoa hyvä puoli oli, että aurinko paistoi, mutta se paistoi samalla tavalla kaikille, niin luxushotellissa kuin kadulla kulkijalle. Hotellin henkilökunta, varsinkin päällystö oli töykeää ja todella epämiellyttävää käytökseltään. All Inclusive oli niin huono, että jo toisen päivän aikana jalkauduimme syömään toisaalle. Hotellihuoneet oli kauhtuneet ja kuluneet. Meidän porukkaamme kuului kaksi perhettä. Kummatkin perheet asuivat eri rakennuksissa ja siivouksen taso oli huono molemmissa tahoissa. Tuli sairastuttua ensimmäisen kerran matkaripuliin! Juomat kannettiin pienen pienissä muovimukeissa aurinkovuoteille. Eli kun janoisena lähdit juomaa noutamaan, piti juoma kumota melkein välittömästi huiviin, jos toisen juoman otit heti perään eli aurinkvuoteelle vietäväksi, mulkaisut oli todella pahat. Vesi tarjottiin myös näistä pienen pienistä mukeista ja vettähän pitäisi paljon juoda. Jos toisen veden pyysit heti perään, ikävä mulkaisu oli palkkiona. Tippitä piti työntää joka välissä, vaikka juoman haussa, ihan jokaisesta desistä. Jos et näin menetellyt, et saanut myöskään palvelua. Jos heitit ison tipin, sait suuremman noin 4 dl vetoisen kovamuovimukin! Eli siihen ei kolikot eikä 5 euroset riittäneet. Eli matkan hinta nousee kivasti viikon loman aikana! 14-vuotiaat lapset eivät saaneet all inclusiveen kuuluvia jäätelöitä, olivat liian vanhoja. Kun asiasta mainittiin saivat jäätelöt, mutta sen jälkeen saimmekin nauttia huonosta palvelusta. Ilmoitimme asiasta oppaalle, tämä kävi kertomassa respaan ilmoittamamme. Respasta tulivat perässä kurkkaamaan huoneeseen, että ketkäs nyt heistä on valittanut. Ilmoitimme myös että all inclusive ruoka on huonointa ikinä, ja ei vastaa tarkoitustaan. Kana oli raakaa, toisena päivänä samat kanat tuli pöytään friteerattuina! Nähtyämme ihan punaisen kanan, jätimme syömättä, tottakai näin. Friteerattuinahan ne joutuvat melkoiseen kuumuuteen, mutta siitä huolimatta emme niihin koskeneet. Aamut aina sama surkea menu. Päivällä samoin, siis lounasaikaan. Kokemuksia toisaalta on ja useista paikoista, myös Sharm el Shekistä ja tämä oli toden totta ihan alta minkään ... Paikkana syrjäseutua, kulunutta ja roskaista! Niin likaista ja saastaista. Katulaattoja puuttui ja pimeällä oli vaara, että astut sellaiseen. Varmuudella jalka poikki, jos näin käy. Aggressiivisia myyjiä heti hotellin oven ulkopuolella. Vaanivat ja hyökkivät kimppuun, kun lähdet kävelemään. Jos et osta, käyvät törkeämmiksi ja törkeämmiksi viikon mittaan! Viimeisinä päivinä tuli mieleen, että onneksi tämä pian loppuu. Melkein hihassa mokomat roikkuivat ja kymmenien jos ei sadan metrin ajan. Aurinkomatkat ei ottanut reklamaatiota asianmukaisella tavalla vastaan, vaikka se oli asianmukaisesti annettu. Hyvitystä ei saatu, mutta ei edes kunnollista sanallista selvitystä. Kaikki oli suunnilleen matkailijan omaa vikaa ja sitä, että Egyptissä moiseen pitää varautua, että siellä moiset ongelmat ovat arkea ja kuuluvat "pakettiin". Oma porukkani matkusti ensimmäistä kertaa Aurinkomatkojen kohteeseen ja pettymys oli todella suuri. Pettymyksen kruunasi tuo asiakaspalautteen huono käsittely. Olemme matkustaneet useita kertoja eri toimistojen valmismatkoilla ja myös omatoimimatkoilla. Negatiivista palautetta olemme aikanaan joutuneet antamaan ainostaan kerran ja sekin oli pienestä asiasta verrattuna, mistä nyt palautetta annettiin. Tällöinen matkanjärjestäjä oli FINNMATKAT ja täytyy sanoa, että huomattavasti asiakasystävällisempää touhu oli. Käymme lomalla pari kertaa vuodessa ja aina meitä on 2-4 porukkaa matkassa. Olemme kovasti keskustelleet näistä matkatoimistojen eroista ja nyt arvelluttaa kovasti enää varata matkaa AURINKOMATKOILTA, koska palautteeseen ei otettu asianmukaisella tavalla kantaa. Jos asiakas maksaa määrätystä palvelusta, ja jos palvelu ei ole lähimainkaan edes huonoa keskitasoa, tulisi matkanjärjestäjän edes jollain tavalla vastata asiaan asianmukaisella tavalla. HUOM. Tästä matkasta negatiivisen palautteen antoi myös mukanamme ollut toinen perhe. Heidän palautteensa tekstisisältö oli pitkälle sama kuin mikä meillä. Eli valmiiseen pohjaan vaan täydennetään tietoja siten, että asiakkaalle saadaan vastattua. Valmis vastauspohja? Meidän antamamme palaute oli laaja, jotta matkanjärjestäjä olisi voinut siitä noukkia mahdollisia ongelmakohtia seurantaansa. Palaute oli annettu rakentavassa sävyssä, ei syyttävässä. Markkinointi-ihmisenä olen tietoinen siitä, miten palaute annetaan ja miten siihen vastataan ja varsinkin siitä, miten annettua palautetta tulee hyödyntää. Kolme kertaa Sharmissa takana ja nyt toistaiseksi ko. kohde on "pannassa". Ensimmäinen matka Aurinkomatkojen mukana, taitaa olla sekin "pannassa" ihan jonkun aikaa. Loman tarkoituksena on saada levätyksi ja mukavia kokemuksia, sen takia juurikin Egyptissä all inclusive matka on hyvä valinta, mutta kuvetta saa kaivaa huomattavasti enemmän kuin missään muualla. Hymy on tiukassa. Palautteen käsittelemistavan heikkouden takia matkasta jäi kaikkinensa huono mieli. Ei ollut enää levännyt olo, kun takaisin moisen jälkeen kotimaahan palasit. Eli sijoitus meni "kankkulan kaivoon". "Telle"

Lisätty: 14.04.13 Lähettäjä: Vieras
  • Tropicana sea Beach kokemuksia

Hotelli: Tropicana sea Beach

Tropicana sea beach / Sharm el Sheikh Siisti hotelli, mutta törkeä joto ja respan henkilökunta. Siivoojat ja tarjoilijat olivat ystäväälisiä, kun niitä vähän väliä tippasi. Respan käytös ja hotellin johdon käytös ihan törkeää. Sairastuimme hotellin ruuista koko perhe ja hotelli alkoi meitä syyttämään asiasta, että olemme tuoneet vatsataudin ja ripulin mukanamme Suomesta. Lisäksi hotellin johtaja sanoi, että pilaamme hänen hotellinsa maineen, että hän haluaisin sen nousevan aina 5 tähden luokkaan (näki varmaan unta). Kortit jätettiin tammikuun lopussa 2013 merkkeinen respaan, kukaan ei ole vielä saanut niitä suomessa, yli kuukausi kulunut. Heittivät roskiin, aivan varma. Keskusteltu asiasta Finnmatkojen kanssa matkan jälkeen ja ovat samaa porukkaa hotellin kanssa ja syyllistävät meitä yhtälailla, että oleme tuoneet suomesta vatsataudin mukanamme. HOTELLIN HYGIENIA PETTI TÄYSIN. Ruokaa on paljon mutta ei oikein uskaltanut enää syödä kokemamme jälkeen. Samalla pannulla paistetaan yli sata munakasta, pesemättä pannuja yms.Paikalliset asukkaat söivät ottimilla bufet pöydästä ja nyppivät koristeet ruuista. Ei ihme että yrjö lentää ja vatsa ripuloi. Perheestämme vaimoni ja 12 ja 20 v lapset joutuivat tiputukseen asti. Itse selvisin vuorokauden sairastelulla. Toki suomeen tultuani olin poikani kanssa 2 vk vielä ripulissa, sen verran pahoja ovat nuo Egyptin pöpöt. Yli 600 € meni Egyptissä lääkäriin ja Suomessa saman verran. Salmonella testit oli pakko ottaa, koska jatkui niin pitkään. Matkavakuutus ihan ehdoton tuonne mentäessä. Finnmatkojen oppaat olivat kohteessa ok, mutta suomessa asiasta keskusteltuamme matkastamme, niin Finnmatkojen johto hoiti asian törkeästi ja loukkaavasti. Kiistivät kaiken ja väittivät ensin, että olimme muka ainoat sairastuneet. Törkeää, hotellin lääkärillä oli suomalaisia ja muita kansallisuuksia jonossa hakemassa hoitoa pahaan vatsatautiin. Useita suomalaisia perheitä sairastui samaan aikaan ja samassa hotellissa. Finnmatkat syyttivät meitä samoin kuin Tropicana Sea Beach hotellin johtaja. Finnmatkat yrittivät kuitata asiaa 100€ lahjakortilla, (matkamme maksoi yli 3000€ ). Mukamas 4 tähden hotelli ja kaikki piti olla viimeisen päälle, ja paskat. Kysyinkin, että mihin voin palauttaa 100 € lahjakortin, kun emme sitä tarvitse. Teimme kaksi matkaa samalla kertaa Finnmatkoilla, ensimmäisien ja viimeisen. Hotelli TROPICANA SEA BEACH ja Finnmatkojen toiminta oli pettymys. En voi suositella tätä kombinaatiota kennellekkään.

Lisätty: 03.03.13 Lähettäjä: vonkero

Oletko käynyt Sharm el Sheikhissä?

Vinkkisi saattavat olla korvaamattomia muille matkailijoille. Voit kertoa esimerkiksi lempiravintolastasi, uskomattomasta paikallisesta nähtävyydestä, harrastusmahdollisuuksista tai paikallisista tavoista.

Kirjoita omista kokemuksistasi Sharm el Sheikhissä

Kysy kohteesta muilta käyttäjiltä

merkkiä jäljellä
* Vaatii rekisteröitymisen.

Oletko menossa Sharm el Sheikhiin?

Ilmoita siitä muille - voit löytää matkaseuraa tai saada vinkkejä matkaasi varten.

iia1984

Ajankohta: Maaliskuu 01, 2008 - Maaliskuu 08, 2008

Aquila

Ajankohta: Tammikuu 2009

mummukka

Ajankohta: Joulukuu 05, 2011 - Joulukuu 12, 2011

yozzun

Ajankohta: Marraskuu, 2010
Kommentti: Olimme mieheni kanssa Egyptissä n. vuosi sitten ja kerta siellä kyllä riitti. Aurinko kyllä paistoi mukavasti, mutta kauppiaiden aggressiivinen myyntitaktiikka, haihyökkäykset, myrskyt ja paha monen viikon vatsatauti molemmilla olisi saanut jäädä "kokematta".

noraa

Ajankohta: Lokakuu 10, 2011 - Lokakuu 17, 2011

Oletko vieraillut Sharm el Sheikhissä?