Matkakokemukset - Nähtävyyksiä Gran Canarialla

Artenaran luolamuseo ja maisemat

Kaikaa    29.12.2018    Gran Canarian nähtävyydet    Gran Canaria

Artenaran kylässä kannattaa poiketa tai yöpyä (jos viipyy vuorilla enemmän kuin yhden päivän). Todella hienot maisemat, sympaattinen kylä ja luolamuseo, johon oli ilmainen sisäänpääsy. Itseäni jäi harmittamaan että valitsin yöpymispaikaksi Juncalillon enkä Artenaraa, sillä Juncalillo oli aika mitäänsanomaton ja aamulla olisi ollut kiva ihailla maisemia uudessa valossa.

Maipesin arkeologiset haudat Agaetessa

Mielenkiintoinen paikka, jossa voi tutustua Kanarian alkuasukkaiden hautauskulttuuriin. Laavakivien peittämällä alueella on 700 hautaa. Se sijaitsee Agaeten kaupungin laidalla, keskustasta voi kävellä. Hinta 2018 3€.

Cenobio de Valeron Yacimiento arqueologico

Kaikaa    29.12.2018    Gran Canarian nähtävyydet    Gran Canaria

Käymisen arvoinen paikka Santa Maria de Guiassa, lähellä Galdaria. Kallioseinämässä luolia, infoa niiden aiemmasta käytöstä ja huimat näköalat alas. Maipesin kanssa yhteislippu 2018 5€.

Retkikohde

Vieras    13.11.2018    Santa Brigidan nähtävyydet    Santa Brigida

Jo bussimatka Las Palmasista Santa Brigidaan on elämys. Molemmin puolin serpentiinitietä aukeaa mahtavat maisemat!

Perillä kaupungista löytyy viehättävä vanha kaupunki, minkä keskellä kohoaa kirkko. Kirkkoon voi mennä sisälle ja sytyttää kynttilä vainajien muistoksi.

Kun kävelykierrosta jatkaa, tulee vastaan komea kaupungintalo ja pian sen jälkeen pääsee tutustumaan viinimuseoon, minkä ravintolasta saa herkullista ruokaa ja hyvää viiniä.

Las Palmasista on kaupunkiin hyvät bussiyhteydet.

Tosi kylmä ilma helmikuussa 2015

Vieras    16.02.2015    Gran Canarian nähtävyydet    Gran Canaria

Tulimme juuri Gran Canarialta tarkemmin Playa Del Inglesistä. Sää oli tosi kylmää. Päällä sai olla pitkät housut, villa paita ja takki. Yölämpötilat ovat n.13-15 astetta. Päivällä lämpötila nousee n. 20 asteeseen. Tällaiselle Suomalaiselle paikka on aivan liian kylmä nyt helmikuussa. Sää ennusteet olivat n. 20 astetta koko lomalle, mutta pilvisyys oli iso haitta. Aurinko ei pahemmin paista pilvien läpi. Päivisin aurinkoa voi ottaa jos ei ole pilvistä. En suosittele paikkaa auringon palvojille. Paljon pettyneitä Suomalaisia. Saaren nähtävyydet ovat pitkälti jylhiä vuoristomaisemia ja onhan siellä vähän hiekkadyynejä. Etenkin Inglesin hiekkarannat ovat kehnoja. Aurinkotuolit surkeita 20 vuotta vanhoja rämiä jne. Puerto Ricossa ja Amadoreksessa asiasta on huolehdittu paremmin. Ihmisiä Inglesin alueella oli tosi vähän. Ihmeteltiin kun oli niin hiljaista.

Lapsiperheille sopivia retkiä Gran Canarialla

Vieras    28.02.2014    Gran Canarian nähtävyydet    Gran Canaria

Kävimme Sioux cityssä, joka oli aidon tuntuinen länkkärikylä hienoine esityksineen. Taksimatka Maspalomasista sinne maksoi vajaa 9 €. Erityisen mieluinen kohde lapsille, mutta kyllä siellä aikuisetkin viihtyy. Aikaa kannattaa varata useampi tunti, ainakin meillä kolme tuntia hurahti hetkessä ja vielä jäi esityksiä näkemättä. Ainut miinus oli se , että kotkilla oli aivan liian pieni häkki, korkeutta ei ollut sen vertaa, että olisivat päässeet lentämään.

Laitan tästä palautetta myös heille.

Palmitos park oli myös hieno paikka, jossa sekä lapset , että aikuiset viihtyivät. Erityisesti jäi mieleen hauskat papukaija esitykset, kauniit maisemat ja upeat eri lintulajit. Sinne pääsee kätevästi bussilla. Jostain syystä kotkaparat taas olivat pienessä häkissä, olivatko sitten samoja kotkia joita käytettiin esityksissä ja siksi väliaikaisesti (toivottavasti! ) pienessä häkissä..En tiedä , mutta jätimme kotkaesityksen väliin.

kanarian saaret

liisukka    16.12.2012    Las Palmasin nähtävyydet    Las Palmas

Olin Kanarian risteilyllä Kirstiina Katariinalla..Lento oli Las Palmasiin..ja sieltä läksimme kirtämään eri saaria..aamulla aina uudella saarella..Näki paljon ja tuli retkiä tehtyä..oli todella hauska viikon risteily..että suosittelen.

Arucas -kokemus

Vieras    13.01.2010    Arucasin nähtävyydet    Arucas

Las Palmas faneina mieli tekee silti joka kerran tutustua myös muihin paikkoihin Kanarialla. Joulukuussa 2008 sormi kartalle ja se osui Arucas nimiseen paikkakuntaan. Siitä paikasta St.Catalinan linja-autoasemalle, josta helposti löytyi bussi, joka lähti Arucasiin. Bussi kierteli pieniä kyliä, samalla saimme mieheni kanssa ilmaisen kierroksen niissä. Bussi maksoi jotain muutaman euron meille.

Arucas yllätti kauneudellaan ja siisteydellään. Katsoipa minne tahansa, aina lähti katu joko ylös tai alas. Maisemaan hallitsi valtava katedraali, jonka juurella tunsi itsensä tosi pieneksi.

Ruokapaikkoja löytyi, oli vain vaikea valita. Joka paikassa palvelu oli ystävällistä ja se paikka, jonka valitsimme, oli ihan todella paikallinen ( en muista nimeä ). Tarjoilija haki espanjalaisilta ruokailijoilta lautasen edestä ja näytti meille, mitä niillä on. Samalla hän esitti ruokalistasta, mikä ruoka oli kyseessä. Ruokailijat odottivat haarukat ja veitset tanassa - ja hymyilivät ystävällisesti meille!

Kadullakin useimmat tervehtivät meitä iloisesti. Eräs kiireisen oloinen mies huomasi, kun katselimme karttaa ja tuli kysymään, voiko auttaa. Kysyimme rommitehdasta. No problem ja hymy. Mies lähti kävelemään kanssamme ja näytti meille paikan, jonka jälkeen hän palasi autolleen. Matka oli aika pitkä, mutta turistia piti auttaa.

Löysimme myös kasvitieellisen puutarhan ja taidemuseon. Kassa ei ollut auki, mutta pääsimme silti sisään ja saimme ilmaiseksi katsella ihan rauhassa hienoja teoksia.

Kokemus Arucasista oli miellyttävä ja palaamme varmasti. Linja-autoasema löytyi helposti pienestä kunnasta ja pääsimme tällä kertaa eri kautta takaisin Las Palmasiin.

Voin vain suositella - ihana paikka, mutta en ehkä ihan viikoksi keksisi tekemistä. Rauhaa sieltä kyllä löytyi, jos sitä haluaa.

Saarikierros

jumppis    09.12.2009    Arucasin nähtävyydet    Arucas

Osallistuin tavoistani poiketen matkatoimiston järjestämälle päivämatkalle. Ei hullumpi kokemus jos sää olisi ollut parempi niin varmaan loistava olisi ollut.

Rommitehdas ja Markiisittaren puutarha jäi erityisesti mieleeni Gran Canarian kierrokselta.

Kaupunki yleenså

teerimäki    19.05.2009    Puerto Ricon nähtävyydet    Puerto Rico

Täysin turisteille rakennettu kaupunki. Siisti ja rauhallinen. Uimaranta vaatimaton. Onneksi hotellissa hieno allas. Lapsiperheet näyttivä myös viityvän siellä.

Palmitos Park

Kävimme Palmitos Parkissa lomamatkallamme Play del Inglesissä. Käynti oli erittäin miellyttävä. Menimme paikalle taksilla välillä erittäin kapeaa ja mutkikasta tietä pitkin. Tien molemmin puolin oli korkeita vuoria eli tie kulki solassa niiden välissä. Perillä oli katseltavaa vaikka lippujen hinnat olivat mielestämme aika kalliit (aikuiset 23 €). Puistossa sai itse ottaa kuvia ja mekin otatimme kuvan papukaijojen kanssa.

Puistosta siis löytyi kaktuksia, orgideoja, perhosia, lintuja, apinoita ja matelioita.

Mielestäni ihan kiva paikka käydä myös aikuisille.

Sioux City

apina    03.04.2009    Gran Canarian nähtävyydet    Gran Canaria

Aivan huippupaikka! Viihdyttiin koko perheen voimin, 4 lasta vanhempineen. Loppui päivä kesken! Aito lännenkylän tunnelma. Rahaa saa kylläkin uppoomaan aika tavalla jos joka muksulle ostaa cowboy-hatut sekä pyssyt yms. Suosittelen lapsiperheille.

siisti sisäpiha

pikselih    04.11.2008    Las Palmasin nähtävyydet    Las Palmas

oli tosi kaunis sisäpiha siinä meien hotellissa. ne kaikki hotellihuoneet ympäröi sitä pihaa sillee siististi. sit siel oli sellane iso uima-allas joka näytti pimeellä ihanalta ku siel oli sellasii valoi sisäl ni oli kyl nii nättii! mentii siis vaa las palmasin kautta sinne... paikka oli oikeesti Playa Del Englis ja hotellin nimi oli Jardin Del Sol. suosittelen kyllä!!

Markkinat

Kävimme markkininoilla puerto de moganissa se on kuin pieni venetsialainen kylä. Siellä oli töykeitä myyjiä varsinkin tummaihoiset mutta ei paikalliset. kun emme huomanneet tummia myyjiä ja kävelimme ohi vaan niin niistä pääsi.Kannattaa käydä markkinoilla paljon kaikenlaista krääsää ja kannattaa TINGATA!!

Oletko vieraillut Gran Canarialla?