Matkakokemukset - Muita vinkkejä Fuengirolasta

Paikan todellisuus

Vieras    28.09.2018    Fuengirolan muita vinkkejä    Fuengirola

Karmea Kivikylä! Ei juuri mitään Espanjalaista. Paljon Suomalaisia jotka etsivät kadotettua nuoruutta... Juovat aivan liian paljon ja heiluvat joka viikonloppu baareissa. Alkoholistin paratiisi. Menen muualle tod. Espanjaan kun sinne menen.

vuokra asunto

Vieras    03.12.2014    Fuengirolan muita vinkkejä    Fuengirola

Tommylta vuora asunto .takuu rahaa on turha odotella saavansa takaisin meille kävi niin .vuosi jo men eikä ootullut mitään kaikista lupauksista huolimatta jorma

Hieno kohde aloittelevalle omatoimimatkaajalle!

Vieras    05.11.2010    Fuengirolan muita vinkkejä    Fuengirola

Työtoveri kertoi Fuengirolasta ja sinne menon helppoudesta, ja päätimme kokeilla halpaa omatoimimatkaa, vaikka jotkut moittivatkin sitä turistirysäksi. Ei ollut rysä, vaan ihana perhelomapaikka.

Ensin etsimme meille netistä sopivan majoituksen TripAdvisorin arvostelujen perusteella - sellaisen joka on lähellä rantaa, kauppoja ja juna-asemaa. Sitten edelleen netistä halpa lento Malagaan - sellainen joka oli päivänvalon aikaan perillä, silloin on helpompi suunnistaa majapaikkaan.

Malagan kentällä heti ulko-ovea vastapäätä on pysäkki, josta lähtee juna Fuengirolaan puolen tunnin välein. Pitää vain katsoa kumpaan suuntaan lähtee - toinen pääteasema on Fuengirolan keskustassa, toinen Malagan keskustassa. Lentokenttä on puolimatkassa näiden välissä.

Rauhallinen, ystävällinen, edullinen, turvallinen pikkukaupunki - ainakin näin sesongin ulkopuolella! Hieno kesäkeli ja uimavedet vielä lokakuussa ja paljon nähtävää koko perheelle. Los Pacosin kaupunginosassa ovat "suomalaiskorttelit" - täällä asuu tuhansia suomalaisia. Suomenkielisiä palveluyrityksiä on paljon, esim. Hostal Nevada. Me olimme viehättävässä ruotsalaisessa Hostal Marbellassa, vanhassa kaupungissa lähellä rantaa.

Sohailin linnoitukseen on kävelymatka keskustasta. Linja-auto-asemalta pääsee kivenheiton päähän Mijasin vuoristokylään (sinne voi myös kävellä polkuja pitkin). Kannattaa tarkastaa bussin numero, sillä Mijas-nimisiä paikkoja on muitakin. Tämä on "El Pueblo Blanco", valkoinen kylä. Eläintarhakin on kiva ja jossain lähistöllä on tivoli ja vesipuistokin.

Malagaan on helppo tehdä päivän matka, ajaa vain radan päästä päähän. Siellä kannattaa katsoa ainakin vanha katedraali ja Gibralfaron ja Alcazarin linnat - ensinmainittu on upealla jyrkänteellä, ja jälkimmäinen on kiinni maanantaisin.

Videoita Fuengirolasta ja vähän muualtakin.

Vieras    23.06.2010    Fuengirolan muita vinkkejä    Fuengirola

Moikka,

tästä linkistä löydät mukavia videoita joista saa jo jonkinmoisen kuvan esim Fuengirolan pääsiäiskulkueista, markkinoista ym.

www.youtube.com/user/Fuengirola09

Loistoreissu!

Vieras    13.09.2009    Fuengirolan muita vinkkejä    Fuengirola

Olin kesäkuussa Fuengirolassa, ja ei voi muuta todeta kuin että kaunis kaupunki. Ilmasto suosi meitä ja lämpöä riitti lähemmäs 30 astetta ja vaikka vesi siihen aikaan melko viileää oli, ei se uimista estänyt ollenkaan!

Keskusta oli sopivan kokoinen -kauppoja riitti minun makuuni. Junalla pääsi kätevästi keskustaan-asemalle (jonka lähellä ranta on) noin kolmessa minuutissa, mutta kävellen menimme saman matkan myös.

Kävelytiet yms oli erittäin siistit, et saa löydettyä yhtäkään roskaa/purkkaa maasta, mikä on ihailtavaa.

Suomalaisia oli paljon, -oli Marimekon liikkeitä, suomalaisia baareja, ravintoloita, seurakunta, kauppoja jne. mikä oli tietysti mukava juttu (muista ei pahaa voi puhua ei voi kun suuri osaa suomea, heh!).

GIBRALTAR on paikka jota suosittelen myös kaikille! Sinne oli matkaa Fuengirolasta noin kaksi tuntia. Sinne menoon tarvitaan passit! Eli siis autolla mentiin ylös asti, ja matkanvarrilla pysähdyttiin katsomaan apinoita (joita oli paljon ja vapaana, eivät käy päälle kuitenkaan. Lapsille siis hyvä!), luolissa käytiin ja katsastamaan Afrikkaa, joka näkyi vuorelta sekä linnaa. Erittäin kaunis paikka!

AQUAPARK (Malagassa) oli vesipuisto (niistä kahdesta isompi versio) jossa riitti vesilaitteita niin pienille kuin aikuisellekkin. Mm. Euroopan hurjin vesiliukumäki, suosittelen!

Jos siis mietit matkustaisitko tänne, niin haastan sinut lähtemään! (Kesäaika-paras aika).

Olen miettinyt matkustamasta takasin!

Jouluna porealtaassa

weefi    09.03.2009    Fuengirolan muita vinkkejä    Fuengirola

Tylsä vartija tuli pilaamaan meidän jouluilon kun olimme naapuripihoilla altaassa keskiyöllä. Ei kuulemma saanut olla niin myöhään enään uimassa..kummallista...

kokemuksia fuengirolasta

Vieras    04.03.2009    Fuengirolan muita vinkkejä    Fuengirola

Olemme lomailleet perheen kanssa useampaan otteeseen Fuengirolassa. Olemme aina ottaneet pelkät lennot ja vuokranneet asunnon paikanpäältä, yleensä kerrostalosta. pääsääntöisesti nämä vuokraukset ovat olleet onnistuneita, lukuunottamatta yhtä kertaa, jolloin vuokrasimme omakoti talo. Paikalle saapuessamme totesimme paikan asumiskelvottomaksi, paikallinen omistaja oli aloittanut remontin ja esim. alakerrasta puuttuivat ikkunat kokonaan ja uima-allas oli sementtipölyn peitossa. Suomalainen välittäjä sitten järjesti meille seuraavaksi päiväksi huoneiston kerrostalosta, mutta koska se ei vastannut tilattua vaadimme osaa rahoista takaisin. No se veikin sitten jonkin aikaa, mutta tulivat sitten kuitenkin pienen kovistelun jälkeen.

Fuengirolassa kivoja päiväretkikohteita ovat esim. Gibraltar (varatkaa hyvät kengät, sillä auto kannattaa jättää parkkiin ja kävellä), apinoiden kanssa kyllä kannattaa pitää varansa, ovat hieman arvaamattomia. Mukava paikka on myös Ronda, jonne ajetaan huimaavien vuorimaisemien läpi ja tupsahdetaan ihanan espanjalaistunnelmaiseen kylään ihastelemaan henkeäsalpaavaa rotkoa. Rondassa on myös hyvä kenkäkauppa La Bompa (taitaa löytyä myös Marbellasta).

Fuengirolassa lasten kanssa kivoja käyntikohteita ovat eläintarha (siisti ja uudenaikainen), sekä vesipuisto.

Yhden reissun olen heittänyt tyttökaverin kanssa kahdestaan ja reissu oli muuten onnistunut, mutta onnistuin saamaan viimeisenä iltana Los Bolichesin puolelta rantakadun ravintolasta salmonellan. Selvisin kuitenkin kotiin sairastamaan, mutta niin koville otti, että olin sairaalassa tiputuksessa useamman päivän, enkä ole koskaan ollut niin kipeä kuin silloin. No joskus on vaan huonoa tuuria (elämä on niinkuin sanotaan).

Nyt olen lähdössä jälleen Fuengirolaan tämän kuun lopussa ja odotetaan auringonpaistetta. Majoitus on tällä kertaa sululaisten hoteissa.

Ihana kaupunki

Vieras    23.10.2008    Fuengirolan muita vinkkejä    Fuengirola

Fuengirola on todella ihana paikka. olen käynyt siellä 5 kertaa ja lähden taas keväällä sinne. Lämmintä, hyviä ruokia ja hyvät shoppailu mahdollisuudet. Kauppakeskus myramar on shoppailijan unelma. Halvat hinnat ja merkki vaatteita.