Matkakokemukset - Hotelleja Sharm el Sheikhissä

Mukavat rivitalohuoneistot

Vieras    12.07.2020    Sharm el Sheikhin hotellit    Sharm el Sheikh
Yöpymisen ajankohta: Maaliskuu 2008 | Hotelli: Hilton Sharm Dreams Resort

Aivan mahtava palvelu,henkilökunta ystävällistä, huoneet siistejä, siivous ja liinavaatteiden vaihto päivittäin,sängyt ruusunterälehdin kauniiksi koristeltu, aamiaiset ylellisiä ja niillä pärjäsi koko päivän, illalla syötiin rantakadun ravintoloissa.Rivitalon terassilta muutama askel uimaaltaaseen joita on kaksi pienempää, ja yksi iso laaja allasalue. Rantaan lyhyt kävelymatka, siellä näet uskomattoman kauniita värikkäitä korallikaloja snorklaamalla, olimme myös merellä päivän,eli snorklaus/sukellus venereissulla koralliriutoilla,matka sisälsi myös maukkaan päivällisen, riutoilla uskomaton värikäs kalakirjo, hieno kokemus suosittelen. Kaikenkaikkiaan hieno ja miellyttävä matkakohde.

Arvosana hotellille:

Vesipuisto myös aikuiseen makuun.

Vieras    10.02.2014    Sharm el Sheikhin hotellit    Sharm el Sheikh
Yöpymisen ajankohta: Lokakuu 2012 | Hotelli: Tropicana sea Beach

Hotelli oli viihtyisä. Vesipuisto todella hyvä. Henkilökunta ystävällistä. Kaupanpäälle saimme mm.salmonellan ja yersinia bakteerin. Emme lähtisi toiste.

Arvosana hotellille:

Huonot kokemukset hotellista

Vieras    14.04.2013    Sharm el Sheikhin hotellit    Sharm el Sheikh
Yöpymisen ajankohta: Joulukuu 2012 | Hotelli: CREATIVE MEXICANA SHARM RESORT

Huonoin reissu ikinä! Ainoa hyvä puoli oli, että aurinko paistoi, mutta se paistoi samalla tavalla kaikille, niin luxushotellissa kuin kadulla kulkijalle.

Hotellin henkilökunta, varsinkin päällystö oli töykeää ja todella epämiellyttävää käytökseltään. All Inclusive oli niin huono, että jo toisen päivän aikana jalkauduimme syömään toisaalle. Hotellihuoneet oli kauhtuneet ja kuluneet. Meidän porukkaamme kuului kaksi perhettä. Kummatkin perheet asuivat eri rakennuksissa ja siivouksen taso oli huono molemmissa tahoissa.

Tuli sairastuttua ensimmäisen kerran matkaripuliin! Juomat kannettiin pienen pienissä muovimukeissa aurinkovuoteille. Eli kun janoisena lähdit juomaa noutamaan, piti juoma kumota melkein välittömästi huiviin, jos toisen juoman otit heti perään eli aurinkvuoteelle vietäväksi, mulkaisut oli todella pahat. Vesi tarjottiin myös näistä pienen pienistä mukeista ja vettähän pitäisi paljon juoda. Jos toisen veden pyysit heti perään, ikävä mulkaisu oli palkkiona.

Tippitä piti työntää joka välissä, vaikka juoman haussa, ihan jokaisesta desistä. Jos et näin menetellyt, et saanut myöskään palvelua. Jos heitit ison tipin, sait suuremman noin 4 dl vetoisen kovamuovimukin! Eli siihen ei kolikot eikä 5 euroset riittäneet. Eli matkan hinta nousee kivasti viikon loman aikana!

14-vuotiaat lapset eivät saaneet all inclusiveen kuuluvia jäätelöitä, olivat liian vanhoja. Kun asiasta mainittiin saivat jäätelöt, mutta sen jälkeen saimmekin nauttia huonosta palvelusta.

Ilmoitimme asiasta oppaalle, tämä kävi kertomassa respaan ilmoittamamme. Respasta tulivat perässä kurkkaamaan huoneeseen, että ketkäs nyt heistä on valittanut. Ilmoitimme myös että all inclusive ruoka on huonointa ikinä, ja ei vastaa tarkoitustaan. Kana oli raakaa, toisena päivänä samat kanat tuli pöytään friteerattuina! Nähtyämme ihan punaisen kanan, jätimme syömättä, tottakai näin. Friteerattuinahan ne joutuvat melkoiseen kuumuuteen, mutta siitä huolimatta emme niihin koskeneet. Aamut aina sama surkea menu. Päivällä samoin, siis lounasaikaan. Kokemuksia toisaalta on ja useista paikoista, myös Sharm el Shekistä ja tämä oli toden totta ihan alta minkään ...

Paikkana syrjäseutua, kulunutta ja roskaista! Niin likaista ja saastaista. Katulaattoja puuttui ja pimeällä oli vaara, että astut sellaiseen. Varmuudella jalka poikki, jos näin käy. Aggressiivisia myyjiä heti hotellin oven ulkopuolella. Vaanivat ja hyökkivät kimppuun, kun lähdet kävelemään. Jos et osta, käyvät törkeämmiksi ja törkeämmiksi viikon mittaan! Viimeisinä päivinä tuli mieleen, että onneksi tämä pian loppuu. Melkein hihassa mokomat roikkuivat ja kymmenien jos ei sadan metrin ajan.

Aurinkomatkat ei ottanut reklamaatiota asianmukaisella tavalla vastaan, vaikka se oli asianmukaisesti annettu. Hyvitystä ei saatu, mutta ei edes kunnollista sanallista selvitystä. Kaikki oli suunnilleen matkailijan omaa vikaa ja sitä, että Egyptissä moiseen pitää varautua, että siellä moiset ongelmat ovat arkea ja kuuluvat "pakettiin".

Oma porukkani matkusti ensimmäistä kertaa Aurinkomatkojen kohteeseen ja pettymys oli todella suuri. Pettymyksen kruunasi tuo asiakaspalautteen huono käsittely. Olemme matkustaneet useita kertoja eri toimistojen valmismatkoilla ja myös omatoimimatkoilla. Negatiivista palautetta olemme aikanaan joutuneet antamaan ainostaan kerran ja sekin oli pienestä asiasta verrattuna, mistä nyt palautetta annettiin. Tällöinen matkanjärjestäjä oli FINNMATKAT ja täytyy sanoa, että huomattavasti asiakasystävällisempää touhu oli.

Käymme lomalla pari kertaa vuodessa ja aina meitä on 2-4 porukkaa matkassa. Olemme kovasti keskustelleet näistä matkatoimistojen eroista ja nyt arvelluttaa kovasti enää varata matkaa AURINKOMATKOILTA, koska palautteeseen ei otettu asianmukaisella tavalla kantaa. Jos asiakas maksaa määrätystä palvelusta, ja jos palvelu ei ole lähimainkaan edes huonoa keskitasoa, tulisi matkanjärjestäjän edes jollain tavalla vastata asiaan asianmukaisella tavalla.

HUOM. Tästä matkasta negatiivisen palautteen antoi myös mukanamme ollut toinen perhe. Heidän palautteensa tekstisisältö oli pitkälle sama kuin mikä meillä. Eli valmiiseen pohjaan vaan täydennetään tietoja siten, että asiakkaalle saadaan vastattua. Valmis vastauspohja? Meidän antamamme palaute oli laaja, jotta matkanjärjestäjä olisi voinut siitä noukkia mahdollisia ongelmakohtia seurantaansa. Palaute oli annettu rakentavassa sävyssä, ei syyttävässä. Markkinointi-ihmisenä olen tietoinen siitä, miten palaute annetaan ja miten siihen vastataan ja varsinkin siitä, miten annettua palautetta tulee hyödyntää.

Kolme kertaa Sharmissa takana ja nyt toistaiseksi ko. kohde on "pannassa". Ensimmäinen matka Aurinkomatkojen mukana, taitaa olla sekin "pannassa" ihan jonkun aikaa. Loman tarkoituksena on saada levätyksi ja mukavia kokemuksia, sen takia juurikin Egyptissä all inclusive matka on hyvä valinta, mutta kuvetta saa kaivaa huomattavasti enemmän kuin missään muualla. Hymy on tiukassa. Palautteen käsittelemistavan heikkouden takia matkasta jäi kaikkinensa huono mieli. Ei ollut enää levännyt olo, kun takaisin moisen jälkeen kotimaahan palasit. Eli sijoitus meni "kankkulan kaivoon".

"Telle"

Arvosana hotellille:

Tropicana sea Beach kokemuksia

vonkero    03.03.2013    Sharm el Sheikhin hotellit    Sharm el Sheikh
Yöpymisen ajankohta: Helmikuu 2013 | Hotelli: Tropicana sea Beach

Tropicana sea beach / Sharm el Sheikh

Siisti hotelli, mutta törkeä joto ja respan henkilökunta. Siivoojat ja tarjoilijat olivat ystäväälisiä, kun niitä vähän väliä tippasi. Respan käytös ja hotellin johdon käytös ihan törkeää.

Sairastuimme hotellin ruuista koko perhe ja hotelli alkoi meitä syyttämään asiasta, että olemme tuoneet vatsataudin ja ripulin mukanamme Suomesta. Lisäksi hotellin johtaja sanoi, että pilaamme hänen hotellinsa maineen, että hän haluaisin sen nousevan aina 5 tähden luokkaan (näki varmaan unta).

Kortit jätettiin tammikuun lopussa 2013 merkkeinen respaan, kukaan ei ole vielä saanut niitä suomessa, yli kuukausi kulunut. Heittivät roskiin, aivan varma.

Keskusteltu asiasta Finnmatkojen kanssa matkan jälkeen ja ovat samaa porukkaa hotellin kanssa ja syyllistävät meitä yhtälailla, että oleme tuoneet suomesta vatsataudin mukanamme.

HOTELLIN HYGIENIA PETTI TÄYSIN. Ruokaa on paljon mutta ei oikein uskaltanut enää syödä kokemamme jälkeen. Samalla pannulla paistetaan yli sata munakasta, pesemättä pannuja yms.Paikalliset asukkaat söivät ottimilla bufet pöydästä ja nyppivät koristeet ruuista. Ei ihme että yrjö lentää ja vatsa ripuloi.

Perheestämme vaimoni ja 12 ja 20 v lapset joutuivat tiputukseen asti. Itse selvisin vuorokauden sairastelulla.

Toki suomeen tultuani olin poikani kanssa 2 vk vielä ripulissa, sen verran pahoja ovat nuo Egyptin pöpöt. Yli 600 € meni Egyptissä lääkäriin ja Suomessa saman verran. Salmonella testit oli pakko ottaa, koska jatkui niin pitkään. Matkavakuutus ihan ehdoton tuonne mentäessä.

Finnmatkojen oppaat olivat kohteessa ok, mutta suomessa asiasta keskusteltuamme matkastamme, niin Finnmatkojen johto hoiti asian törkeästi ja loukkaavasti. Kiistivät kaiken ja väittivät ensin, että olimme muka ainoat sairastuneet. Törkeää, hotellin lääkärillä oli suomalaisia ja muita kansallisuuksia jonossa hakemassa hoitoa pahaan vatsatautiin. Useita suomalaisia perheitä sairastui samaan aikaan ja samassa hotellissa. Finnmatkat syyttivät meitä samoin kuin Tropicana Sea Beach hotellin johtaja.

Finnmatkat yrittivät kuitata asiaa 100€ lahjakortilla, (matkamme maksoi yli 3000€ ). Mukamas 4 tähden hotelli ja kaikki piti olla viimeisen päälle, ja paskat.

Kysyinkin, että mihin voin palauttaa 100 € lahjakortin, kun emme sitä tarvitse.

Teimme kaksi matkaa samalla kertaa Finnmatkoilla, ensimmäisien ja viimeisen.

Hotelli TROPICANA SEA BEACH ja Finnmatkojen toiminta oli pettymys.

En voi suositella tätä kombinaatiota kennellekkään.

Arvosana hotellille:

Ränsistynyt hotelli

Vieras    06.01.2013    Sharm el Sheikhin hotellit    Sharm el Sheikh
Yöpymisen ajankohta: Tammikuu 2013 | Hotelli: CREATIVE MEXICANA SHARM RESORT

Hotelli vaatisi ehdottomasti täydellisen peruskorjauksen. Kaikki paikat ovat kuluneet tai jopa rikki. Tenniskentät ovat molemmat käyttökelvottomia. Kuntosali oli sen sijaan ihan ok. Hotellialue on melko väljä ja siellä on mukavasti puita ja kukkaistutuksia. Henkilökuntaa on paljon. Tulee muistaa antaa tippejä, jotta palvelu pelaisi kunnolla. Uima-altaita on kaksi, joista pienempi on lämmitetty. Tämän altaan reunalla olevat aurinkovuoteet varataan siten, että maksetaan edellisenä iltana pyyhepojalla tipit ja hän käy varaamassa sitten pedin aamulla hämärän aikaan. Meillä oli all-inclusive, koska se oli tosi halpa (98€/viikko). Aamupala oli joka aamu aivan sama, lounas aika vaatimaton, mutta päivällinen oli kohtuullinen. Juomat tarjottiin 1 dl muovimukeissa, myös olut. Molemmat viinilaadut ( punainen ja valkoinen) olivat käyneen marjamehun makuisia. Väkevät (rommi, gini ja brandy) halvinta mahdollista lajia ja niitä sai 1..2 cm kerralla. Yksi melkoinen ongelma olivat myös hyttyset: niitä tuli yöaikaan huoneisiin ja niiden puremat aiheuttivat isot kutiavat paukamat. Jokunen turisti oli aivan täynnä puremajälkiä.

Hotelli sijaitsee hyvin ränsistyneellä alueella ja pimeällä on syytä katsoa jalkoihin, jotta ei polkaise kuoppiin tai irtonaisiin katukiviin. Alueella ei ole mitään asiallisia palveluja, vaan niitä varten on mentävä Naama Bayhin. Takseja on tarjolla kaikkialla ja ne ovat edullisia. Paras tapa on näyttää seteliä ( esim. 10 puntaa) ja kysyä vietkö tällä esim. Old Marketiin. Vaihtorahaa taksit eivät anna.

Aurinkomatkojen luokituksessa hotellissa on 3 tähteä, mutta kaikkien paikalla olleiden suomalaisten mielestä oikea luokitus on 2 tähteä.

Arvosana hotellille:

Loistava valinta

Vieras    06.03.2012    Sharm el Sheikhin hotellit    Sharm el Sheikh
Yöpymisen ajankohta: Helmikuu 2012 | Hotelli: TROPICANA AZURE CLUB HOTEL

Kaikki palvelut täysin viidentähden luokkaa. Ruoka oli mahtavaa, pöydät notkuivat mahtavista ruuista ja tarjoilijat toimivat upeasti.

Siivouspalvelut toimivat täydellisesti, sängyt hienosti pedattu, koristeltu kukkasin ym. yllätyksiä päivittäin.

Suosittelen!!

Arvosana hotellille:

tupakointi parvekkeella

Vieras    04.03.2012    Sharm el Sheikhin hotellit    Sharm el Sheikh
Yöpymisen ajankohta: Maaliskuu 2012 | Hotelli: CREATIVE MEXICANA SHARM RESORT

Hei,lähdössä matkalle nyt maaliskuussa Sharm el Skeihiin,hotelli mexicana sharm resort,Hotelli on savuton,mutta saako parvekkeella polttaa? kiitos tiedosta jo etukäteen! Millainen hotelli on muuten,ruoka?

Arvosana hotellille:

Mukava hotelli

Vieras    31.01.2011    Sharm el Sheikhin hotellit    Sharm el Sheikh
Yöpymisen ajankohta: Tammikuu 2011 | Hotelli: Sharm Inn Amarein Hotel

Olimme hotellissa häämatkalla kaksi viikkoa. Mielestämme palvelu oli hyvää ja ystävällistä, Kaikki toiveet ja esim. tulppa kylpyammeeseen hoidettiin välittömästi. Myös meluavien venäläisten toimintaan puututtiin, kun ihmiset siitä valittivat. Ainoat miinukset tulivat siitä, ettei huoneeseen olisi saanut viedä edes omaa vesi/limupulloa (näkyvästi). Sekin kyllä onnistuu suljetussa repussa/kassissa, eikä omien vesien juomisesta huomauteltu mitään. Hotellin ruoka ei ollut ihmeellistä, mutta aamupala oli erinomainen, kokki paistamassa omeletteja ja lettuja. Hotelli toimitti meille kakun, kun paljastui matkan aihe ja toiselle porukalle vietiin synttärikakku.Iloisia yllätyksiä. Me olimme tyytyväisiä, taso parempi kuin odotettu. Kaikki hotellin ilmaiset kuljetukset ( rannoille ja Naamabay:hin) lähtivät aina ajallaan. Hotelli oli sopivan kokoinen, henkilökunta ja muut vieraat tulivat tutuiksi. Ruokapaikkoihin ja supermarkettiin kävelymatka. Hotellin läheisyydessä TAVERNA (kuluu hotell rocksiin) josta sai Heinekenia pinteissä ja hyvä musa.Suosittelen Sharm inn Amareinia.

Arvosana hotellille:

pettymys..

pia74    15.01.2011    Sharm el Sheikhin hotellit    Sharm el Sheikh
Yöpymisen ajankohta: Tammikuu 2011 | Hotelli: Sonesta Sharm El Sheikh

odotin enemmän 4 tähden hotellilta . missään oppaissa ei ollut mainintaa että kyseinen hotelli on lentokeneen laskeutumis reitin alla..joten n 10-30 min välein meni kone kovalla melulla yli (matalalla). tämä siis yötä päivää..

huoneet laiskasti siivottuja ja mikään ei toiminut kunnolla..vaikka lisämaksusta otin paremman huoneen.

siivooja huijasi rahaa. tammikuussa vain pienet altaat 2kpl oli lämmitettyjä..vaikka alueella muutoin paljon altaita.Positiivista oli että näin Hotellilla vain yhden torakan..senkin jälkiruokapöydässä.

Et pääse täällä hotellilla karkuun innokkaita basaarikauppiaita..siellä on useempia puljuja..

jos haluat rauhaa, ota joku muu hotelli!

ja ne venäläiset..välillä mietinkin, että olenko venäjällä vai egyptissä..ruokalistoista lähtien kaikki venäjäksi..suomalaisia ei tässä hotellissa tunnuta arvostavan..

Arvosana hotellille:

Keskitason hotelli

nette68    12.09.2010    Sharm el Sheikhin hotellit    Sharm el Sheikh
Yöpymisen ajankohta: Lokakuu 2008 | Hotelli: Saint George Three Corners Reso

Olimme lokakuussa -08 hotellissa viikon. Tilavat huoneet, leveä 2 hengen sänky ja lisäksi 1 hengen sänky joka myös normaalia leveämpi. lisäksi huoneissa oli myös sohva. Kylpyhuone muuten tilava, mutta suihku nurkka pieni. Huoneemme olivat hotellin takapihalle päin mikä oli mielestämme hyvä asia. Aurinko paistoi terassille ja oli rauhallista toisin kuin uima-altaalle tai etupihan puolelle olevissa huoneissa. Huoneet siivottiin joka päivä.

All inclusive kuului matkan hintaan, ruoka oli ihan ok ,vaikka siihen jo viikossa kyllästyi hieman ja liharuuat välillä sitkeitä. 2 allasaluetta, toisessa soi musiikki (kovaa) ja toinen oli ns. hiljainen alue. Suurin osa porukasta oli brittejä joten esim. iltaohjelma oli heille suunnattua.

Sijainti oli mielestämme hotellin huonoin puoli. Joka paikkaan piti mennä taksilla tai bussilla. Esim. rantaankin oli usempi kilometri. Kävelymatkan päässä oli tosin ainakin apteekki, parturi ja kauppojakin. Olimme sillä viikolla ainoat suomalaiset, meitä oli 2 aikuista ja 4 lasta 8-16 vuotiaita. Sopii mielestäni lapsiperheille, jos välimatkat eivät haittaa.

Arvosana hotellille:

Snorklaajan paratiisi

Flieder    17.06.2010    Sharm el Sheikhin hotellit    Sharm el Sheikh
Yöpymisen ajankohta: Tammikuu 2008 | Hotelli: Domina Oasis Hotel & Resort

Olen ollut tässä hotellissa kahdesti(2004, 2008). Egypti oli myös ensimmäinen matkakohteeni. Domina Oasis sopii hyvin lapsiperheillekin, ja meren rannalle matka on lyhyt(eli satoja metrejä, ei kilometrejä). Hotellihuoneet ovat rivitalomaisesti hotellin alueella, useimmiten parveke aurinkoa ja rantaa kohti. Tilat ovat riittävät myös, vaikka perheen lapset eivät olisi tarhaikäisiä. Vuoden 2008 reissulla, meidän perhe varasi kaksi vierekkäistä huonetta (joilla oli yhteinen ovi pieneen eteiseen ja ovet lukkoineen itse huoneisiin ko. eteisessä). Lapset (15v, 11v, 9v) yhteen huoneeseen ja perheenpäät toiseen. Mahtavia reissuja!

Arvosana hotellille:

Luxusta koko rahalla!

Vieras    04.05.2010    Sharm el Sheikhin hotellit    Sharm el Sheikh
Yöpymisen ajankohta: Huhtikuu 1999 | Hotelli: Kiroseiz Three Corners Resort

Hotelli ja alue kokonaisuutena oli todella miellyttävä yllätys, henkilökunta avuliasta ja ystävällistä. Siisteydessä ei ole mitään moittimista, kaikki oli puhdasta ja siistiä. Ruokaa ja juomaa riitti liiaksi asti ainakin all incusiven valinneilla. Egyptiläinen ruoka on vähän mautonta, mutta erilaisia ruokalajeja, hedelmiä, kakkuja, pikkuleipiä jne. riitti joka päivälle. Pizzat ja pastat maistuivat myös, samoin kuin lammasherkut.

Hotellialueella oli teatteri, useita uima-altaita, vesipuisto liukumäkineen, poreallas ja tietysti lapsille tarkoitettuja altaita. Hotellin omalle rannalle oli bussikuljetus tunnin välein ja samoin pääsi ilmaisella bussilla Naama Bayn kaupunkiin, jossa sitä koettavaa vasta riittikin!

En voi kuin suositella ja aion itsekin ottaa kaiken uusiksi, mutta ensin on koettava Egyptin Välimeren puoleinen ranta ja Kairo.

Arvosana hotellille:

Ihana, all inglusiv hotelli

parmir    16.04.2010    Sharm el Sheikhin hotellit    Sharm el Sheikh
Yöpymisen ajankohta: Joulukuu 2003 | Hotelli: Novotel Sharm El-Sheikh

Hotelli Novotel: all inglusiv. Tosi ystävällinen palvelu, siistit ja puhtaat huoneet. Ruoka mielettömän hyvää ja monipuolista. Ei minkäänlaista vatsatautia.

Arvosana hotellille:

Moni kakku päältä kaunis....

Vieras    15.04.2010    Sharm el Sheikhin hotellit    Sharm el Sheikh
Yöpymisen ajankohta: Huhtikuu 2010 | Hotelli: Eden Rock

Hotelli oli todella siisti ja sijainti aivan loistava Naama Bayn vieressä.

Palvelu oli ystävällistä ja aamupala hyvää. Illallisbuffet oli pienoinen pettymys.

Loman aikana säilytimme suuremmat rahamäärät aina lukitussa laukussa.

Viimeisenä aamuna pakkasimme tavaroita ennen aamupalaa ja kiireessä unohdimme loput rahat käsilaukussa olevaan lompakkoon. Käsilaukut olivat sängyllä. Aamupalalta tultuamme emme huomanneet että huoneessa olisi käyty. Uloskirjauksen yhteydessä huomasimme kuitenkin että kummankin lompakosta oli hävinnyt ainakin 50 euroa, yhteensä siis yli sata euroa. Ilmoitimme asiasta hotellin johtajalle ja matkaoppaalle. Selvisi että toisessakin huoneessa oli käyty jo aikaisemmin ko. viikolla ja sieltä oli myös hävinnyt rahaa.

Tahdomme vain varoittaa muita matkailijoita että älkää koskaan jättäkö rahaa saataville lukittuunkaan huoneeseen.

Vaikka hotellin henkilökunta vaikutti mukavalta, varsinainen mafia porukkahan siellä taitaa majailla....

Arvosana hotellille:

Rähjäinen 4 tähden hotelli

Vieras    08.04.2010    Sharm el Sheikhin hotellit    Sharm el Sheikh
Yöpymisen ajankohta: Kesäkuu 2010 | Hotelli: Domina Coral Bay, Sultan beach

Järkyttävä hotelli! Hotelli on Alma Tourin mukaan 4 Aan hotelli eli pitäisi olla ihan kunnon paikka, mutta todellisuus on ihan jotakin muuta. Huoneet kyllä suht. tilavia, mutta niin rähjäisiä ja likaisia että hirvitti. Siivous oli tosi huonoa koko ajan, lattiaa ei pesty koko aikana, pyyhkeitä ei koskaan tullut tarvittavaa määrää, lakanoita liekkö vaihdettu kertaakaan jne. Respan henkilökunta kuvitteli olevansa seuraavat allahista; jos heiltä jotakin kysyi, vastauksen saaminen ja mahdollisen muutoksen tms. tekeminen kesti tunteja, ihan oikeesti. Ja vaikka hotelli on nimeltään Sultan Beach, ranta on kaukana ja hotelli on monessa eri rakennuksessa rinteessä. Kuolleita torakoita näkyi usein, myrkyttivät iltaisin: kauhea savu ja moottorin ujellus. Kun ei ennättänyt laittaa parvekkeen ovea kiinni, niin myrkky tuli huoneeseenkin ja se haisi, ja kauan, oli muuten kiva nukkua tässä myrkytetyssä huoneessa!

Alma Tourilla on kaunis huonekuva sivuillaan, mutta uskokaa pois, todellisuudessa huone on ihan jotakin muuta. LIKAINEN, RÄHJÄINEN ja KULUNUT läävä, mikä HAISEE.... Jos lie niitä kauniitakin huoneita, niitä ei kuitenkaan suomalaisille anneta. Eikä kannata Alma Tourin oppailekaan asiasta mainita, mitään ei tapahdu, ovat tainneet olla jo niin kauan Egyptissä, että ovat omaksuneet samat tavat; epäystävällisyyden, laiskuuden, mitään tekemättömyyden.

Ei enää koskaan Domina Coral Bayn hotellialueelle eikä koskaan enää Alma Tourin matkoille, oli sen verran kama reissu tämä viimeisin.

Arvosana hotellille:

Oletko vieraillut Sharm el Sheikhissä?

Kerro muille kokemuksistasi!
Pieni hetki, sivua ladataan.