Matkakokemukset - Muita vinkkejä Santorinista

Santorinista 2016

Vieras    22.07.2016    Santorinin muita vinkkejä    Santorini

Oltiin juuri miehen kanssa Santorinilla viikko ja lämmintä riitti!

Majoituimme Kamarissa Hotelli Fomitheassa ja kiva,siisti perushotelli. Kiva uima-allas, ja henkilökunta. Ruoka oli hyvää, mitä altaalla tarjottiin.

Paikallisbussi maksoi 1,80e suuntaansa ja niitä kulki usein. Firassa kävelimme ne portaat alas ja kokemus oli mielenkiintoinen... Aaseja oli todella paljon ja kävelivät kyllä todella lähellä. Haju ei ollut niin paha mitä moni kertomus oli antanut ymmärtää. Ja kondoli ylös oli kiva kokemus (5e/hlö).Satama-alue rannassa oli viihtyisä.

Olimme Aurinkomatkojen matkalla ja he eivät kertoneet muista kuin omista retkistä... Mutta mikäli haluat Antiikin Thiraan,etkä halua kävellä ylös, kannattaa suunnata pääbussipysäkille. Samassa risteyksessä on autovuokraamo,jolla on minibussikuljetus tasatunnein sinne Meso Vounon päälle ja alas(10e/ hlö meno-paluu) Siellä päällä on todella kuuma,joten kannattaa varautua runsaalla vedellä ja aurinkorasvalla! Se serpentiinitie oli kyllä jo itsessään todella mielenkiintoinen kokemus. Samainen yritys teki myös kuljetuksia Oiaan katsomaan auringonlaskua, tais olla 15e/hlö.

Ravintoloista voisin mainita Peroksen. Siellä mies söi Pork Steakin (porsaankyljys), oli todella iso ja hyvän makuinen. Itse söin Moussakan ja hyvää oli sekin ja iso annos. Siideriä ei löytynyt kyseisestä ravintolasta. Toinen ravintola To Kati Allo: mies söi Pippuripihvin, joka oli aika kuminen...Kreikkalaiset lihapullat oli kyllä superhyviä! Sitten Perosta vastapäätä oli Alexander. Samainen kyljys oli ku purukumia ja maustettu pizzamausteella, annos oli huomattavasti pienempi muutenkin kuin Peroksessa. Itse otin Santorini-salaatin,en tykännyt. Minitomaatteja,paikallista juustoa (ei maistunut miltään) ja kivikovia maissileivän paloja. Pääruoat olivat hinnaltaan noin 7-17euroa. Pizzalla kävimme Il Fornossa ja voin todella suositella! Todella sai rahalleen vastinetta! Sieltä sai myös ottaa mukaan.

Firasta löytyy McDonalds.

Shoppailtavaa ei hirveästi ole. Toki perusturistikamaa,pyyhkeitä,kangaskasseja,aurinkolaseja ja jonkin sortin "korssin" laukkuja... Oluet maksoi kaupassa 0,5l n.1,40-1,80e laadusta riippuen. Siideriä oli huonompi valikoima, mut jos sattui löytymään,niin Somerby 1,20e, Rekordelig 0,5l 1,80e... Ravintoloissa olut 4e molemmin puolin. Siideri n.5-6e.

Santorini oli siisti ja turvallisen oloinen paikka.

Perissa vs Kamari

kairaba    31.08.2009    Santorinin muita vinkkejä    Santorini

Olen käynyt kaksi kertaa Santorinilla. 2008 asuimme Kamarissa ja 2009 Perissassa. Perissan ja Kamarin ero on mielestäni ei hirveän iso mutta merkittävä. Perissassa ei ole läheskään niin hyviä palveluita kuin on Kamarissa, ja Perissa on epäsiistimpi mutta myös rauhallisempi. Asuimme Kamarissa Hotelli Polydefkiksessä jossa meillä oli pieni yksiö mutta iso oma terassi. Perissassa asuimme Mary Bill hotellissa johon kuului myös aamiainen ja jota piti herttainen vanhempi nainen. Huone oli siisti ja sopivan kokoinen kahdelle, mutta parveke oli tosi pieni. Illan kohokohtia minulle kun istuin viinilasin ääressä parvekkeella ja purin kamerasta päivän kuvasaaliita (n.150/pvä) tietokoneelle ja säätelin Photoshopissa värejä kohdalleen. Ainoa mikä oli ikävintä koko matkassa niin oli bussimatkat Perissa- Fira-Perissa. Ne oli tosi extriime matkoja. Bussit ahdettiin aina niin täyteen ihmisiä että viimeiset oli jäädä ovien väliin. Siinä kun seisoit kuin silakat suolassa 30-40 minuuttia 2-4 kertaa päivässä niin se kyllä koetteli lomamatkalaista. Päätimmekin että seuraavalla kerralla jos/kun tulemme Santorinille niin otamme hotellin joko Firasta, Imerofiglistä tai Oiasta kun emme ole mitään rannalla löhöilijöitä vaan tykkäämme liikunnasta. Meidän piti ystävien kanssa kävellä Perissasta Mesa Vouno vuoren yli Kamariin, mutta tuulet oli kovat koko viikon niin emme lähteneet urheilee, vaan jätimme sen suosiolla seuraavaan kertaan. Joka päivä liikuimme jalan kierrellen ja valokuvaten 5-6 tuntia päivässä Fira, Imerofiglin ja Oian väliä. Lomaviikko huipentui 16.8 Santorinin jokavuotiseen Vulcanon juhlaan jossa pimeyden laskeuduttua alkaa Nea Kamenilta "tulivuorenpurkaus" ilotulitusjuhla jossa jäljitellään ilotulituksen keinoin tulivuorenpurkausta. Seurasimme ja kuvasimme sitä Firasta n.1km Perissaan menevän tien varressa olevasta Senor Zorba tavernan terassilta, joka on tosi hyvä paikka seurata esim. Auringonlaskua. Seuraava päivä olikin sitten kotiinlähdön aika ja kun taksi tuli meitä hotellille noutamaan, niin meidän ihana äidillinen hotellin emäntämme saattoi meidät henkilökohtaisesti autolle ja halasi pitkään hyvästiksi.

"Jokaisen suomalaisen pitäisi käydä kerran elämässään Santorinilla, minun jopa jo kahdesti"

Lisää valokuviani matkalta löytyy kotisivultani: korpihetefoto.suntuubi.com

Päiväretki Santorinille

Donna    17.04.2009    Santorinin muita vinkkejä    Santorini

Kävin Santorinilla päivän matkalla Kreetalta. Aikaisin aamulla lähdettiin matkaan ja illalla myöhään palattiin. Oli heinäkuu. laivalla oli todellakin herkulliset ruuat, kaksi kattausta. Kannella aurinkotuolit, joissa lojuen matka meni mukavasti merta ihaillessa ja rupatellessa muiden matkustajien kanssa.

Santorinilla ehdimme olla vain viitisen tuntia. Mutta yleiskuva saaresta sinä aikana tuli nähdyksi. Häikäisevän valkoisia taloja, sinisä kirkkojen kupoleita, upeat näköalat alas merelle. Paljon portaita. Turistikamakin kaupoissa turhan kallista. Oli todella kuuma, joten maleksimme aikamme ja istahdimme ruokailemaan ja nauttimaan suloisesta joutenolosta. Santorini voisi olla miellyttävämpi kohde keväällä tai syksyllä, jolloin ei ole niin paahtavan kuumaa.

ranta

merjaih    26.02.2009    Santorinin muita vinkkejä    Santorini

Kamarin uimaranta on pientä, polttavaa laavakiveä. Sandaalit rannalla ovat tarpeelliset, etteivät jalat pala. Myös uimatossut ovat perin hyödylliset, koska merenpohja on kivinen. Tossuttomien touhuja on koomista katsella, kun eivät meinaa mereen mennessään pystyssä pysyä...

Hotel Blue Waves

ssatu    20.02.2009    Santorinin muita vinkkejä    Santorini

Oltiin tässä hotellissa kun lomailtiin Santorinissa. Se on Kamarissa, ja sitä pitää yksi perhe/suku. Kiva allasalue, huoneet siistit.. vähän olivat vaan oudon muotoiset, oli niinku kaksi huonetta ja niitten välissä meni tosi kapee käytävä. Perhe piti allasbileet, joissa syötiin ja tanssittiin :) menisin uudestaan