Egyptin matkakokemukset ja vinkit: Sivu 9

Näe Punaisen meren ihmeet omassa rannassa

isis    27.01.2011    Coraya Bayn hotellit    Coraya Bay
Yöpymisen ajankohta: Tammikuu 2011 | Hotelli: Resta Grand Resort

Lomailimme tammikuussa 2011 Resta Grand Resort hotellissa lapsiperheen voimin.

Hotellin henkilökunta oli ystävällistä,huomaavaista ja etenkin huonesiivoojat varmistivat yhtenään,että onhan kaikki kunnossa.Huoneet,kuten koko hotelli oli erittäin siisti.Yleisessä wc:ssä oli oikein kukkien terälehdistä tehty koriste-tuoksu malja ja kappalemääräiset käsipyyhkeet oli paksua froteeta,ei mitään ohutta Serlan paperipyyhettä.Ainoana negatiivisena puolena koin sen,että isossa pääaulassa sai tupakoida,samoin kauppakäytävällä kauppojen henkilökunta polttelivat tupakkaa.Huoneet siivottiin päivittäin,vaihdettiin lakanat,pyyhkeet ja tuotin lisää pesuaineita ja vesipulloja.Ja jos jotain oli vailla,puhelimen suoranäppäimellä sai soitettua ja hoidettua asian hetkessä.

Maaterassi huone oli tosi tilava ja kaappitilaa oli riittämiin.Ilmastointi toimi ja pesuhuoneessa oli amme!

Ulkoterassilla oli lepotuoli ja pöytäryhmä tuoleineen,jossa oli mukava viettää aikaa iltaisin tai päivän kuumimpaan aikaan lepohetki.

Ruokaillessa oli monenlaista tarjolla,tosin ruuat olivat melko mauttomia sinällään,omavalintaisesti voi toki lisäillä tarjolla olleita kastikkeita.Mutta joka ilta oli erilainen liharuoka,jota paisteli kokki erikseen.Ison noutopöydän tarjonnan lisäksi.

Samoin tarjolla oli pasta pöytä,jossa kokki teki asiakkaan mieleisen kastike-lisuke annoksen.

Jälkiruoka pöytä oli runsas,vaikkakin monenlaiset leivonnaiset maistuivat sitten loppupelissä kaikki liki samoilta.

Juomana oli tarjolla mehuja,virvokkeita,viinejä ja olutta.Samoin alkoholituotteita.

Nälkään ei jäänyt,tosin ruuat poikkesivat miedoilta mauiltaan suomalaisesta ruuasta.

Uima-allas alue oli iso,jossa yksi lämmitetty allas,vain siinä tarkeni tammikuussa uida!Ja 49cm syvässä lasten altaassa.Aurinko tuoleja oli paljon,mutta jos halusi varmasti tuolin,kannatti pyyhe viedä tuolin päälle "varaukseksi" jo klo.07 jälkeen... klo.09 ei juurikaan vapaita tuoleja enää altaalla ollut.Ja kannatti jättää allas pyyhe palauttamatta,niin oli jo seuraavaa aamua varten valmiina,että pystyi varaamaan tuolin.Pyyhebaari kun avautui vasta klo.9 ja silloin oli jo auttamattomasti myöhässä.

Hotellilla oma ranta,jossa myös baari,aurinkotuolit varjoineen.Laskuveden aikaan rannassa tuhansittain meritähtijä,merisiilejä,mureenoita,simpukoita jne...ja ne näkyi ilman snorklausta.Kannattaa vaan ostaa koralli kengät,paljain jaloin siellä ei voi liikkua!

Ranalla myös kamelikyydin mahdollisuus.

Lisäksi rannalla pitkä silta merelle,jolta voi laskeutua snorklaamaan,mutta meidän ollessa kohteessa,oli päällä koko ajan musta lippu,joka kielti uimisen.Tuuli oli kovaa ja aallokko sen mukainen!

Hotellilla myös kuntosali ja kauneushoitola,jonka palveluja kauppaavat innolla allas alueella.Kummankaan palveluja en käyttänyt.

Lapsille piha leikkipaikka ja sisäleikkipaikka,jonne lapsen voi myös jättää valvottuun hoitoon.Valvojat englannin kielisiä!!!

Arvosana hotellille:

hyvä hoteli!

inttu    27.01.2011    Hurghadan hotellit    Hurghada
Yöpymisen ajankohta: Helmikuu 2005 | Hotelli: Regina Style Resort

.hieno kokemus! tykkäsin palvelu ystävällistä,ruoka kohtalaista,vaikka sainkin ripulin,siivooja neuvo lääkkeen hain apteekista ja se loppu siihen mutta luulen, että sain sen ripulin kairosta.mukavaa oli katselen taas egyptin matkaa,en vain tiedä vielä minne kun siellä on niitä mellakoita.olin viimme vuonakin sharmissa.

Arvosana hotellille:

Hurghada pääsiäinen 2010

Vieras    21.01.2011    Hurghadan muita vinkkejä    Hurghada

Pääsiäisenä tosiaan oltiin tyttöystävän kanssa matkassa ja hotelli oli ced van golden beach. Huoneen piti olla ihan perus parvekkeeton mutta yllätykseksi se olikin yhdessä kerroksesa olevan niin sanotun rivitalotyyppisen rakennuksen huoneisto omalla pienellä ulkoterassilla. Hotelli alue oli muutenkin kiva ja ranta mahtava. Hotellin rannasta pääsi suoraan koralleille snorklaamaan. Siis aivan mahtavat vedet tuolla, oltiin myis snorklais reissulla jossa nähtiin tosi isoja kaloja. Muuten egypti on kyllä mielestäni kamala paikka, ei niitä tyrkyttäjiä jaksa ketään. Taksilla vaan mihin ikinä haluaakaan mennä niin ei joudu turhaan hihasta koko ajan vedettäväksi. Taksilla kulku halpaa kuin näkkäri. Kaupungin toiseen päähän ehkä 2-3 euroa, mutta tingata pitää osata. Bensahan siellä maksaa joku 10senttiä litra. New Marina suosittelen jos haluaa edes pienen hengähdyksen näistä idiootti myyjistä, aivan mahtava satama jossa paljon ravintoloita ja isoinmat yökerhot. Toistamiseen ei olla enää menossa, kulttuu riltaan niin suuri pettymys!

loma pilalla

Vieras    17.01.2011    Hurghadan hotellit    Hurghada
Yöpymisen ajankohta: Tammikuu 2011 | Hotelli: Aqua Blue Hotel

Todella huono palvelu.

Ruoka ei kunnollista.

Saa pelätä henkensä puolesta (henkilökunnan taholta)

Arvosana hotellille:

Finnmatkojen huonot kuljetuset Hurghadasta Luxoriin ja takaisin

Vieras    17.01.2011    Luxorin lennot & liikenne    Luxor

Menomatkalla Luxoriin meidät suomalaiset kuljetettiin Makadi Bay:n lomakeskukseen odottamaan muita pohjoismaisia asiakkaita ja odottelu kestikin iltaan saakka. Hurdhadan lentokentällä olimme aikataulun mukaan klo 12.30 .Opas kertoi odottelun kestävän tunnin, korkeintaan kaksi , mutta vasta illalla klo 19 pääsimme lähtemään Luxoriin ja hotellillamme olimme klo 23.30.

Tulomatkalla Luxorista tiistaina 11.1.2011 olimme ainoina suomalaisina muiden pohjoismaalaisten kanssa .Bussi nouti meidät hotelliltamme klo 7 ja kentällä olimme vasta klo 11.30, jossa laukkujen ottaminen bussista vei vielä lisäaikaa. Lentomme Suomeen lähti klo 12.35 .Egyptiläiselle oppaallemme kerroin jo taukopaikalla lentomme lähtöajan ja siihen hän vain totesi lakoonisest.i toivovansa, että ehtisimme koneeseen.

Guide on-linestä sain tekstarilla lähtöselvitystiskien numerot asian ilmoitettuani ja samalla tiedon, että myöhäinen tulomme on ilmoitettu kentällä oleville oppaille.

Kentällä odottivat satojen ihmisten jonot ja jonon alkupäässä klo 12 soitin guide on-lineen, että emme varmaan ehdi koneeseen.

Opas lupasi järjestää paikallisen virkailijan ohjaamaan meidät ohi jonojen ja hän saapuikin ensimmäisen tarkastuspisteen luokse aikamme odoteltuamme.Kesti kuitenkin tovin , kun matkalippumme ja passimme olivat paikallisen oppaamme käsissä , joka vielä juostessamme täytteli pakollisia passinumeroita kaavakkeisiimme seuraavaa tarkastuspistettä varten.Siellä oleva virkaijija ei suostunut päästämään meitä oppaan selvityksistä huolimatta ohi jonojen.Niinpä nuori mies meni ilmeisesti ylemmän virkailijan luo ja yli aitojen hyppelimme suotuisan virkaijan tarkastuspisteeseen.Sitten vielä yksi tarkastus ohijuosten ja siinä vaiheessa uusi saattomies pyysi laittamaan meitä juoksuksi, koska koneen lähtöaika oli jo aikaa sitten mennyt.

Saattajamme huitoi kenttäbussin paikalle ja sillä hurauttaen pääsimme koneen luo, joka pääsi lentoon puoli tuntia lähtöajastaan myöhästyneenä.

Lentoemäntä kertoi, että edellisviikolla Luxorista tullut pariskunta oli myöhästynyt lennolta ja kuinka monta heitä mahtaa ollakaan?

Miksi Finnmatkat ei järjestä suomalaisille omaa kuljetusta Hurghadasta Luxoriin ja takaisin?

Ainakin pienten lasten kanssa matkustavat ovat hankaluuksissa , kun vanhempi väkikin väsyy odotteluun.

Myöskään suomalaista opaskirjaa hotellin pöydällä ei ole .Menomatkalla jaettu opasvihkonen on englanniksi , samoin tulopäivää seurannut opastustilaisuus on englanniksi.

Kaikki vanhemmat ihmiset eivät osaa englantia, joten matkoja markkinoidessa olisi jo esitettävä ko. asia.

Tapasimme näet hotellissamme parin, jotka eivät olleet saaneet mitään irti kielitaidon puutteen vuoksi opasvihkosestakaan.

Matkakohteena Luxor on mitä antoisin historiansa ja aurinkoisen säänsä vuoksi.

pettymys..

pia74    15.01.2011    Sharm el Sheikhin hotellit    Sharm el Sheikh
Yöpymisen ajankohta: Tammikuu 2011 | Hotelli: Sonesta Sharm El Sheikh

odotin enemmän 4 tähden hotellilta . missään oppaissa ei ollut mainintaa että kyseinen hotelli on lentokeneen laskeutumis reitin alla..joten n 10-30 min välein meni kone kovalla melulla yli (matalalla). tämä siis yötä päivää..

huoneet laiskasti siivottuja ja mikään ei toiminut kunnolla..vaikka lisämaksusta otin paremman huoneen.

siivooja huijasi rahaa. tammikuussa vain pienet altaat 2kpl oli lämmitettyjä..vaikka alueella muutoin paljon altaita.Positiivista oli että näin Hotellilla vain yhden torakan..senkin jälkiruokapöydässä.

Et pääse täällä hotellilla karkuun innokkaita basaarikauppiaita..siellä on useempia puljuja..

jos haluat rauhaa, ota joku muu hotelli!

ja ne venäläiset..välillä mietinkin, että olenko venäjällä vai egyptissä..ruokalistoista lähtien kaikki venäjäksi..suomalaisia ei tässä hotellissa tunnuta arvostavan..

Arvosana hotellille:

"Hyvän palvelun hotelli"

Vieras    05.01.2011    El Gounan hotellit    El Gouna
Yöpymisen ajankohta: Joulukuu 2010 | Hotelli: Moevenpick Resort & Spa El Gouna

Vietimme laajennetun perheen kanssa joulua Mövenpick-hotellissa, all inclusive-paketilla.

Ydinperheemme oli toista kertaa siellä ja siksi tiesi mitä tuli tilattua: aurinkoa, tasokas hotelli, huippuhenkilökunta, mahtavaa ruokaa.

Viikko on lapsille ja nuorille lyhyt aika, aikuisille riittävä.

Hotellin sängyt ovat kivikovia huonoselkäisille, ei varmaan muille.

Saimme syödä ja juoda rajattomasti samaan pakettiin (paikalliset juomat ja jäätelö kuuluivat paketin hintaan).

Tuktukeilla ja toktokeilla reissasimme päivittäin Downtowniin, joka on läheinen pikkukylä. Siellä suomalaisten ja erityisesti Mövenpicin asiakkaiden maine aiheuttaa tuotteiden hintaan jopa kolminkertaisen taksan.

Harrastamiselle olisi ollut tarjontaa, mutta kokoonpanomme rajoittui hotellin lähialueilla pyörimiseen.

Suosittelemme erityisesti lapsiperheille! Hotellin ruuista ei saa vatsan väänteitä muussa kuin ähkyn muodossa....

Arvosana hotellille:

Sensimar Makadi

Vieras    01.01.2011    Egyptin hotellit    Egypti
Yöpymisen ajankohta: Joulukuu 2010 | Hotelli: Sensimar Makadi

Olimme vaimon kanssa joulumatkalla Egyptin Makadi Bayssa. Koko alue on eristetty ja turvallinen lomakeidas noin puolentunnin ajomatkan päässä Hurghadasta.Hotellimme oli Sensimar Makadi. Hotelli oli blue couples ja allinclusive hotelli,sen sijainti oli aivan keskellä Makadi Bayta. Tämä hotelli on paikallisen luokituksen mukaisesti viidentähden hotelli ja palvelu on todellakin sen mukaista. Kaikki toimi moitteettomasti koko viikon ajan. Palvelijoita pyöri ympärillä vähintäänkin riittävästi. Kukaan ei kerjännyt tippiä tai ollut epäkohtelias.Ruoka oli hyvää ja huolellisesti valmistettu.Viikon aikana meillä oli erilaisia teemapäiviä, jolloin ruokalan sisustus oli laitettu viimeisen päälle tyylikkääseen kuntoon.

Sensimar Makadia ei jostain syystä mainosteta riittävästi, sillä olimme ainoat suomalaiset koko viikon ajan. Tämä ei tietenkään haitannut,, sillä hotelli on erityisesti saksalaisten, itävaltalaisten ja sveitsiläisten suosioissa. Venäläisiä ei tähän hotelliin tullut. Lapsia ei hotelliin kaivattu, sillä ikäraja 16 toimi. Näin vanhuksetkin saivat viettää rauhallista lomaa ilman juoksevia kakaroita tai jumputtavaa musiikkia. Sen sijaan hotellin allasalue oli todella elegantti ja tyylikäs. Kovaäänistä keskustelua ei alueella kuulunut. Hotellilla on oma ranta, jossa tarjoilijat tuovat juomat paikalle. Lisäksi hotellin omasta rantaravintolasta sai kunnon lounaan all inclusiven mukaisesti. Sukellus ja snorklausmahdollisuudet löytyivät samaiselta rannalta.

Suosittelen tätä hotellia kaikille niille, jotka haluavat todella viettää rauhallisen ja stressittömän loman elegantissa ympäristössä,,hyvästä ruuasta ja juomasta nauttien. Sensimar Makadi on hotelli aikuiseen makuun.

terveisin, Makadiin ihastuneet

Arvosana hotellille:

Ei välttämättä sovi sinulle

Vieras    30.12.2010    Hurghadan hotellit    Hurghada
Yöpymisen ajankohta: Joulukuu 2010 | Hotelli: Pyramisa Blue Lagoon Resort

Hotelli oli paljon isompi kuin olin olettanut. Se muodostui kymmenistä "kivitaloista" jotka taas muodostivat ympyrän. Niiden päässä oli kaksi ravintolaa ja hotellin vastaanotto yhdessä isossa rakennuksessa. Koko jutun keskellä oli "sininen laguuni", joka todella näytti hyvältä, mutta kun menimme kokeilemaan vettä se oli hyytävän kylmää. Nyt en ihmetellyt miksei kukaan lomakuvissa polskutellut altaassa! Altaitten ympärillä (joista yksi, hienoin ja isoin oli poissa käytöstä) oli paljon aurinkotuoleja. Keskellä koko juttua oli baari.

Meidän hotellihuoneemme oli yhdessä "kivitalossa" ja kun saavuimme huoneeseemme se oli meille pettymys. En ole koskaan majaillut niin likaisessa hotellihuoneessa. Seinissä oli liiskattuja hyttysiä, joka puolella oli tahroja. Istahdin sängylle ja ällötyksekseni huomasin että lakanoissakin oli tahroja, todennäköisesti kuitenkin meikeistä. Otimme päiväunet, muttemme saaneet olla rauhassa mieheni kanssa, koska oveen tultiin koputtelemaan ainakin neljä kertaa. Yhdellä kertaa joku toi askin tulitikkuja, toinen toi käsipaperia ja sitten kaksi miestä vaati tulla sisään "korjaamaan jotain putkea." He eivät edes odottaneet, joten jouduin yöpaitasillani verhoutumaan peiton sisään. Jokainen aamu alkoi 9:sän maissa koputuksella, jonka jälkeen siivooja astui sisään huoneeseen mistään välittämättä ja kysyi meiltä että halusimmeko puhtaita pyyhkeitä ja roskiksenvaihdon. Kohteliasta, mutta jokin raja!

Hotellihuoneessamme oli todella kylmä öisin, koska siellä ei ollut minkäänlaista lämmitystä. Huoneissa sai tupakoida, joten viereisen huoneen, yläkerran ja alakerran tupakansavut tulivat jatkuvasti meidän huoneeseemme. Emme itse tupakoineet, joten siellä oli aika tukala hengittää. Ilmastointi ei pelannut muualla kuin vessassa, jossa sitä ei mihinkään olisi tarvinnut. Hanasta tuleva vesi oli ruosteista. Muuten ihan ok, mutta kylmyyttä vain lisäsi se että aurinko laski viideltä ja meillä oli kaakelilattiat koko huoneistossa. Ei ole kiva astua sellaiselle jäiselle lattialle joka aamu! Huoneessa oli myös vanha kuvaputki tv, josta näkyi paikallisten lisäksi amerikkalaisia kanavia esim. Fox Movies, siitä plussaa!

Jos joku sanoo että paikka on täynnä venäläisiä, se ei ole mikään valhe! Sanoisin että 95 % turisteista meidän hotellissamme oli venäläisiä. Ja kaikki ne venäläiset ketjupolttivat, aivan koko ajan. Allasbaarissa sai polttaa myös vesipiippua. Tuntui ettei raikasta ilmaa ollut muualla kuin rannalla, jossa kävi viileä tuuli.

Hotellilta meni oma bussi rannalle, joka tuntui olevan hirveän matkan päässä. Paikallinen mies näytti meille kuitenkin nopemman reitin basaarin kautta hotellille (300m). Hotellin takaportista (kyllä, koko hotellin alue oli aidattu, kuten rantakin) pääsi basaarille. Jossa tietenkään et saanut olla rauhassa. Heti kun astuit portista ulos kauppiaat alkoivat vaeltamaan sinua kohti kuin verenhimoiset zombiet. Kaikki ihmiset jotka tulet tapaamaan lomallasi, tulevat kysymään sinulta ainakin seuraavat kysymykset: "Hi, where are you from?" "From Finland, oo is this your first time in Egypt? Welcome." "What's your name?" Yleensä he tervehtivät venäjäksi tai kysyvät oletko venäläinen. Jos vastaat et, he näyttävät hämmentyneiltä. Toki paikalliset tulevat kyselemään sinulta niin paljon kuin jaksat kertoa, mutta tässä olivat ne yleisimmät.

Ranta oli ihan ok, hyvin pieni kuitenkin. Vesi oli matalaa ja aika lämmintä. Rannalla sait olla 5 min rauhassa, kunnes joku tuli juttelemaan tai kaupustelemaan. Siellä myytiin kuitenkin ihan hyviä retkiä, saimme sitä kautta aika halvan retken Kairoon yksityisautolla. En suosittele heikkohermoisille.

Rannalla oli kaksi kauppaa ja tottakai kauppiaat kävivät jokaisen luona. Rannalla oli myös oma baari jossa oli samoja juomia kuin hotellilla. Väkeviä, olutta, "valkoviiniä" ja "punaviiniä". Laseja ei ollut rannalla missään, kaikki tarjoiltiin halvan näköisistä muovimukeista. Ymmärrän kyllä miksei lasia ollut missään, mutta silti muovimukit latistivat fiiliksen. Meille ei koko loman aikana missään vaiheessa selvinnyt mitä puna/valkoviiniä joimme, koska ne tarjoiltiin joko tynnyreistä, tai pahvilaatikosta jossa oli hana ja joka oli päällystetty sanomalehdillä.

Ruoka hotellissa oli samaa mitä voisit kuvitella saavasi huonossa työpaikkaruokalassa, lounas ja päivällinen olivat hyvin samanlaiset. Samaa mössöä joka päivä, eri muodoissa. Klassikot olivat riisi, paisti, keitetyt vihannekset ja kana. Välillä oli myös perunaa ja kalaa. Joka päivä oli myös keittovaihtoehto. Tuntui että lapsille oli parempaa ruokaa: wingsejä, makkaroita, pastaa ja ranskalaisia perunoita. Leipäpöytä oli runsas samoin jälkiruokapöytä, mutta leivän täytteet puuttuivat kokonaan. Jälkiruokapöydässä oli pieniä leivoksia, kakkuja ja joskus joku hedelmä (pettymys oli kun hedelmiä oli tarjolla niin vähän). Aamupalalla sai esim. paistaa oman munakkaan ja tarjolla oli ihan mukiinmeneviä herkkuja; makkaroita, perunamuusia, munakokkelia, papuja. Hotellilla tarjoiltiin välipalaksi myös pizzaa, voileipiä ja viinereitä. Pizza oli hyvin pieni, jossa oli vain tomaattikastiketta ja juustoa. Heidän käsityksensä voileivästä oli vaalea sämpylä jonka sisällä oli maksamakkaraa muistuttava leikkele, jossa oli pippuria mausteena. Maku oli kuiva ja paha. Toisessa vaihtoehdossa (jotka loppuivat jostain syystä aina ensimmäisenä) oli paksu viipale ylisuolattua juustoa. Juusto olisi käynyt parmesaanista pastan päälle, muttei leivän päälle.

Ravintolan palvelu oli liiankin tehokasta: jos hait jotain ruokaa lisää, keskeneräiset lautasesi olivat korjattu jo pois. Joskus tarjoilija pyöri pöytäsi vieressä kuin kärpänen, ja hoputti käytöksellään syömään/juomaan nopeammin jotta voisi korjata lautasesi/lasisi pois. Mikä oli todella ärsyttävää. Monta kertaa piti sanoa että en ole vielä valmis. Tuli sellainen olo että ei saa olla hetkeäkään rauhassa.

En tiedä kelle suosittelisin lomaa, en ainakaan helposti hermostuvalle ja omaa rauhaa haluavalle ihmiselle. Enkä välttämättä lapsiperheille, koska hotellissa juopotellaan 24h/7 ja tupakoidaan jatkuvasti, lisäksi siellä ei ole lapsille mitään tekemistä. Allasbaarissa on tosin osio, joka on tarkoitettu lapsille. Mutta siellä ei ole kuin pingispöytä ja yksi maksullinen pelikone, jossa on näppäimet rikki. Eli laitat rahaa siihen ja katselet kuin vastustaja hakkaa hahmosi, koska sinulla ei toimi mikään muu kuin hyppypainike. Siellä on myös pari peliä, mutta niistä puuttuvat nappulat ja painikkeet.

Hotellin lääkäristä haluaisin vielä sanoa, että ei kannata mennä sinne. Itse jouduin hyttysten hyökkäysten kohteeksi ja menin näyttämään puremia hotellin klinikalle. Hän katsoi puremaa ja painoi sitä sormellaan ja antoi diagnoosin. Koko hoito kesti alle 5 min ja maksoi 80 € plus lääkkeet. Eli jos saat hyttysenpuremia/olet sairas, hae lääkkeesi halvalla hotellin takana olevan basaarin apteekista.

Sakkalan keskustassa ei ollut yhtään paikallista ruokalaa. Muutama kebab-pikaruokapaikka, mutta ne näyttivät niin likaisilta ettei uskallettu sisään. Sakkala on tehty turisteille, ja siellä on paljon turistiravintoloita. Sieltä voi saada ehkä vähän vaihtelua ruokailuun, mutta paikalliset suosittelevat vain turistiravintoloita.

Arvosana hotellille:

elektroniikan hinta egyptissä?

jojohanna    27.12.2010    Egyptin ostokset    Egypti

onko tietoa hinnoista? entä taxfree hinnoista...onko ostettavissa alkoholia ja mikä hinta ja missä myydään?

Hieno paikka

Vieras    24.12.2010    Marsa Alamin hotellit    Marsa Alam
Yöpymisen ajankohta: Joulukuu 2010 | Hotelli: Akassia Swiss resort

5x kerta Egyptissä ja ehdottomasti rauhallisin paikka, ihmiset ei tyrkytä kuten Sharmissa tai Hurghadassa, Tosin kalliimpi myös. Täällä kuvia kohteesta kontto.kuvat.fi/kuvat/Marsa%...%20resort/

Arvosana hotellille:

Asiallinen ja miellyttävä hotelli

Vieras    13.12.2010    Luxorin hotellit    Luxor
Yöpymisen ajankohta: Joulukuu 2010 | Hotelli: Emilio Hotel Luxor

Moni suomalainen todennäköisesti pitää hotelli Emiliota Egyptin Luxorissa liian vaatimattomana kolmen tähden hotelliksi.

Hotelli sopii henkilöille, jotka arvostavat sijaintia kaupungin keskustassa, toimivuutta, ystävällistä palvelua ja siisteyttä (Niilin rannalle on matkaa 200-300 metriä, Luxorin temppeli on näköetäisyydellä, sisäänkäyntiportti noin 500 metrin päässä, pääkaudulle niin ikään puolisen kilometriä, basaarit 50 metrin etäisyydellä).

Koska hotelli on kaupungin sydämessä, kaupungin äänet (autojen ja ihmisten melu sekä hevoskavioiden kopse) kantautuvat parvekkeelle ja huoneisiin. Kun huoneen oven sulkee parvekkeelle, melu vaimenee yllättävän paljon, Huoneet ovat pieniä, mutta kaikki toimii tuulettimesta valaistukseen ja jääkaappiin. Vaatekomerossa on ilmainen tallelokero ja lokeron ohjeet saa suomenkielisinä. Henkilökunnan kielitaito (englanti) on aivan riittävä tavalliseen asiointiin.

Hotelli Emilio on oikea paikka henkilöille, jotka haluavat lyhyet etäisyydet nähtävyyksille ja kaupungin sokkeloihin, siistin, turvallisen ja ystävällisen majoituspaikan lomansa ajaksi ilman "krumeluita". Kolme tähteään ansainnut hotelli.

Arvosana hotellille:

Luxorin hevoskuskit syytä kiertää kaukaa !!

Vieras    12.12.2010    Luxorin vaarat ja ongelmat    Luxor

Olemme olleet lomalla Luxorissa nyt jo kolme kertaa kymmenen vuoden aikana ja tulleet huomaamaan että hevoskyydin

kauppaaminen on tullut aina vaan agressiivisemmaksi. Hevoskuski väijyy hotellin lähistöllä ulostulevaa valkonaamaa uhria

kuin hyeenakoira antiloopin vasaa ja saatuaan tämän huutoetäisyydelle alkaa kysely mistä olet mikä sun nimi ja minne haluat mennä vain viisi puntaa tunti !! Voi onnetonta jos hyväksyt hinnan ja menet kyytiin ja tuplasti onnettomampi jos

olette pariskunta sillä kuski kierrättää teidät kielloista huolimatta kaikkien sukulaistensa tai muiden komissio kauppojen

kautta ja kun vihdoin kymmenien pyyntöjen jälkeen olette siellä minne aioitte alun alkaen mennä , alkaakin sitten riitely

hinnasta joka ei ole enää viisi puntaa tunti vaan on kymmenen euroa tunti joka sovittin ennen lähtöä. Ja jos ette alunperin

ota kyytiä ja vahingossa sanotte nimenne niin hevoskuski muistaa teidät nimeltä aina kun huomaa teidät kujilla, jättää

hevosensa ja voi seurata teitä ´jalkaisin kyytiä kaupaten jopa koko kadunmitan. Luxor on yksi maailman parhaita loma-

kohteita muinaismuistojensa ja menneisyytensä vuoksi, mutta varmasti viisi turistia kymmenestä ei palaa sinne uudestaan pelkästään näiden hevoskuskien takia.Eräät saman hotellin matkailijoista eivät uskaltaneet mennä enää loppuviikolla ulos

hotellista kun pelkäsivät niin paljon painostusta.

laadukas turistirysä

turistienturisti    07.12.2010    Hurghadan hotellit    Hurghada
Yöpymisen ajankohta: Marraskuu 2010 | Hotelli: Stella Makadi

Hotelli oli odotusten mukaan hyvin laadukas. Huonee olivat isoja ja ilmastoituja. Oman sisäänkäynnin lisäksi huoneissa oli isot parvekeet. Alueella oli vielä rakennustyömaita, mutta ne eivät häirinneet missän vaiheessa. Hotellilla oli oma ranta, jossa pitkä laituri josta pääsi mmm snorklaamaan. Useat uima-altaat takasivat sen ettei väen paljous haitannut. Altailla oli baareja sekä jonkun verran halukkaille ohjelmaa, mm vesijumppaa. Rannalta oli mahdollisuus lähteä safariajelulle tai ratsastamaan vaikka kamelilla tai hevosilla. Hotellin alueella oli muutama matkamuistomyymälä, mutta tarvittaessa hotellin oma taksi vei maksua vastaan sinut ostoksille.

Ruoka hotellilla oli hyvää ja sitä oli riittävästi. Hotelilla oli oma rahan nostoautomaatti, lääkäri ja mm spa-osasto.

Arvosana hotellille:

Matkanjärjestäjät Hughadaan ja Sharmiin

Vieras    01.12.2010    Hurghadan lennot & liikenne    Hurghada

Olemme varanneet taas talvilomaviikoksi eli viikolle 8 Egyptin matkan. Varasimme taas matkan Tallinnan kautta koska viikolle 8 sieltä saa matkan jopa 300 € halvemmalla per matkustaja kuin Suomen puolelta. Hotelli jonka varasimme on myös deturin hotelli eli siellä on myös suomalaisia. Viime vuonna teimme saman tempun mutta kohteena oli Sharm el Sheikh eikä mitään ongelmia ollut.

Matkoja voi katsella netin kautta osoitteesta www.teztour.ee

Oletko vieraillut Egyptissä?

Kerro muille kokemuksistasi!
Pieni hetki, sivua ladataan.