Egyptin matkakokemukset ja vinkit: Sivu 2

Vesipuisto myös aikuiseen makuun.

Vieras    10.02.2014    Sharm el Sheikhin hotellit    Sharm el Sheikh
Yöpymisen ajankohta: Lokakuu 2012 | Hotelli: Tropicana sea Beach

Hotelli oli viihtyisä. Vesipuisto todella hyvä. Henkilökunta ystävällistä. Kaupanpäälle saimme mm.salmonellan ja yersinia bakteerin. Emme lähtisi toiste.

Arvosana hotellille:

Lomailu Hurghadassa...

Vieras    28.01.2014    Hurghadan muita vinkkejä    Hurghada

Lomalle ollaan taas menossa Hurghadaan, varmaan aurinkoon 21.2.14. Parin vuoden aikana olemme käyneet siellä noin 2-3-kertaa vuodessa. Nyt kun suoria lentoja ei tehdä, niin kätevästi pääsee Istanbulin kautta. Hotellithan siellä ovat hyviä/ edullisia. Esim. Tirton Empire hotel, koostuu kolmesta eri hotellista ja sillä on myös oma, pieni ranta. Itse olen ollut aina El Gounan alueella, elikkä vanhaa Hurghadaa. Taksit maksavaa, mitä milloinkin, joten sovi matka etukäteen. Jos et mene lomalennolla, viisumin saa kentältä hintaan 15 euroa/lärvi. Auki vuorokauden ympäri. Matkakohteena hyvä hinta/laatusuhde. Suosittelen sukellusta ja snorklausta, ehdottomasti! Hyvää matkaa ja terve menoa! t.Minna Tampereelta

ps. Levottomuudet ovat Kairossa, muut maat tekevät Hurgahdaan lomamatkoja, paitsi Skandinaavit.:(

Basaari ja ostoskeskus

Olimme jokunen vuosi sitten talvella Egyptin Sharm El Sheikhissä. Loma oli hyvä. Aurinko paistoi, keksimme snorklauksen ja merenalaisen upean maailman ja lämpötilat olivat yllättävän lämpimät.

Lähdimme yhtenä iltapäivänä käymään lähellä sijaitsevassa basaarissa. Siellä kuulemma löytäisi yhtä sun toista kivaa ostettavaa. Basaarin vieressä olisi myös ostoskeskus, meitä neuvottiin, jos kaipaisi hienompaa shoppailukohdetta.

Otimme ohjeesta taksin ja suuntasimme basaarille.

Kymmenen minuutin kuluttua olimme sen edessä. Suuri muuri suojasi basaaria kuin Kiinanmuuri Kiinaa. Kävelimme sisään suuresta portista. Siirryimme toiseen maailmaan.

Kadut olivat likaiset, pölyiset ja märät. Basaari sijaitsi parin kadunkulman päässä portilta. Kadunkulmissa istui kerjäläisiä, köyhiä ja likaisia. Yksi oli hieman erikoinen vanhempi nainen, joka työnsi kielensä ulos joka kolmas sekunti ja sylki kadulle. Ohitimme heidät ja päädyimme basaarialueelle.

Kauppoja oli kymmenittäin, ellei sadoittain. Mutta mitään kovin erikoista siellä ei myyty. Pari kauppaa oli kiinni, koska illalla vasta olisi basaarin aktiivisin aika.

Kävimme parissa kaupassa ja kojuilla, ostimme parit t-paidat rauhallisimmalta myyjältä. Muuten Egyptissä on ihania ja iloisia ihmisiä, mutta tällä basaarilla törmäsimme myös niihin ikävämpiin tyyppeihin, jotka maleksivat kaduilla, ja kun emme menneet juuri heidän kauppaan tai kojulle, sylkivät he kirosanojen kera peräämme.

Lähdimme mielellämme ulos basaari-alueelta, jossa varmasti illalla pimeässä, yhden jos toisen turistin käy hassusti... rahat katoavat, tavaran laatu ei näy pimeässä, astut lomakengillä koiran tai muun eläimen ulosteeseen jne. Sen verran erikoinen paikka oli tämä basaarialue.

Kauppakeskus vastapäätä oli pieni, mutta puhdas ja mukava. Pari kauppaa oli iltapäivällä auki. Toivoimme löytävämme kirjan, koska matkalukemiset olivat jo loppu. Löysimmekin ystävällisen vaatemyyjän avulla kirjakaupan, toisessa kerroksessa. Englanniksi oli vain pari kirjaa. Yksi niistä kertoi Punaisestamerestä ja sinne uponneista hylyistä. Ostimme sen. Kävimme vielä vaatekauppiaan luona, koska hänellä oli aika kivan näköisiä paitoja. Ostimme pari.

Kadulla odotti taksi jos toinen. Ensin ajattelimme tinkiä, nk meitä oli neuvottu. Kun laskin päässä pikaisesti mistä summista puhumme, tajusin ettei tinkimisellä ole väliä. Meille 50 senttiä, on suuri summa egyptiläiselle. Hyväksyimme hinnan ja hyppäsimme taksiin, joka vei meidät arabilaisen musiikin säestämänä hotellillemme.

Upea hotelli vailla vertaa

JHurmerinta    02.01.2014    Marsa Alamin hotellit    Marsa Alam
Yöpymisen ajankohta: Marraskuu 2012 | Hotelli: InterContinental The Palace Port Ghalib

Intercontinental on tunnetusti hyvä, ja heidän Port Ghalibissa sijaitseva The Palace Port Ghalib on upea. Olemme käyneet siellä kolme kertaa.

Hotelliin pääsee Marsa Alamin lentokentältä 10 minuutissa.

Huoneet ovat erinomaisia ja kysymällä voi saada paremman huoneen kuin matkatoimiston kautta on järjestetty. Ravintolasali on huima, kattokorkeus lienee toistakymmentä metriä. Ruoka on erittäin hyvää ja palvelu pelaa.

Hotellin henkilökunta, siivoojasta tarjoilijaan tai manageriin, koostuu super ystävällisistä ja mukavista ihmisistä.

Näkymät Punaisellemerelle saa jokaisen hyvälle tuulelle ja kauniit muistokuvat lämmittävät jälkeenpäin.

Arvosana hotellille:

ratsastusta aavikolla,snorklausta merellä

ratsastusreissu mukava muuten,paitsi laihat hevoset,meinasi laittaa ratsastamaan todella löysällä mahavyöllä,johon kyllä puutuin!roskia älyttömästi pitkin aavikkoa.

snorklausreissu onnistunut.viiden suomalaisen kanssa jaettiin 47:n henkilön jahti.kolmessa eri paikassa snorklausta,ruokailu jahdilla.

perussiisti hotelli

midis1    29.10.2013    Egyptin hotellit    Egypti
Yöpymisen ajankohta: Tammikuu 2013 | Hotelli: hotel empire inn

erittäin ystävällinen henkilökunta.Mahtavat siivoojat.

Arvosana hotellille:

hyvä sijainti

Maatkaaja    29.10.2013    Hurghadan hotellit    Hurghada
Yöpymisen ajankohta: Joulukuu 2010 | Hotelli: Roma/lomamtakat

Hotellin sijainti on parasta, oma ranta heti tien toisella puolella jossa hotellin asukkaille ilmaiset aurinkotuolit ja all inclusive-baari (vain juomia).

huoneet pieniä ja yöllä viileitä (vaikka nukuin college-puku päällä ni sain flunssan) eli ilmastointi toimii turhankin hyvin.

kivat parvekkeet ja siisti kylppäri.

hotellissa matkamuistoputiikkeja joissa HIUKAN päällekäyvät ukot myyjinä, keskisormen vilkutuksella loppu huutelu..100 metrin päässä kaduilla paljon parempaa tavaraa myynnis.

ravintolan henkilökunta tosi mukavaa väkee. illan Päivälliselle ei mennä uikkareissa ja rantakengissa vaan mieluiten jotain iha kunnollista päällä. Porukan mentalitenttiin kuuluu ettei kauheesti palvella..tallelokero ois kai ollu maksullinen mut se hoidettiin laatikolla fazerin sinistä ja yhtäkkiä rupes hymyjä tuleen joka aamu..hoh hoi, vanha kunnon lahjonta..

kannattaa ottaa all inclusive, ruokaa on runsaasti vaik se on vähä ykstoikkosta ni ihan syöntikelpoista, joka päivä spakettii ja jauhelihakastiketta + jotain yllärilajeja

aamupala runsas, saa toivomansa munakkaan tuoreeltaan paistettuna, huom tuoremehut maksullisia. koko lysti viikolta tais olla silloin 70eur/hlö..sis tietty viinat.

koko viikko meni siis suloisesti pikkupöhnässä, ei noita paikallisia ukkoja akkaporukalla ois muuten kestänykkää.

ne meni kyl hiljaseks ku illalla sonnustuiduin tyylilleni uskollisena päästä varpaisiin gootiks ja hiihtelin niitit naamassa öisillä kujilla :D

säästä sen verran että 2 päivää alle 20* muuten 24-26 astetta

vinkki, kannattaa EHDOTTOMASTI lähteä käymään kairossa pyramideilla ja sinne farkut ja pitkähihasta mukaan, et kadu kokopäivä-reissua, muistat sen ikuisesti, toisin kun tusinarantapaikka hurghadan..

Arvosana hotellille:

Hyviä ruokapaikkoja

Vieras    16.07.2013    Hurghadan ravintolat ja baarit    Hurghada

Olen syönyt esim. Just for youssa useamman kerran, pääkadun varrella, ja kolme muutakin paikkaa tuli tutuiksi. Liekö syynä se että paikallinen ystävä tiesi mistä löytää suomalaiselle vatsalle sopivan puhtaan paikan. Yleensä for youssa söin pizzaa, muissa paikoissa koftaa joka on todella ihanaa, salaatin ja jonkun tulisen salaatin ja uunituoreen leivän kanssa. Myös grillattu kananpuolikas meni. Paikkojen nimiä en muista, mutta otan selvää.

Hotellissa ja apartementoksessa

Vieras    16.07.2013    Hurghadan ravintolat ja baarit    Hurghada

Olen käynyt nyt kaksi kertaa puolenvuoden sisällä egyptissä. Voisin sanoa että maasta ja sen tavoista kannattaa ottaa mahdollisimman paljon selvää ennen lähtöä ettei tarvitse kirjoittaa tuollaisia valitusvirsiä... Kummallakaan kerralla en saanut vatsatautia (käsienpesua ja käsidesiä). Turismi on elanto, joten tyhmä se on joka maksaa. Tinkiä pitää ensin puoleen ja sitten juodaan teetä ja neuvotellaan asioista ja hinnoista. Kiirettä ei saa olla. Sieltä löytyy myös kauppoja joissa on aika kiinteät hinnat. Jos sinulla on paikallinen tuttava, hinnat putoavat vielä roimasti. Opettelin paikallisia sanoja esim la tarkoittaa ei ja la sukrah on ei kiitos jne. Se auttaa huomattavasti. Ohi kauppiaista pääsee kävelemällä vaikka päin jos ei kiellot mene perille. Olimme tyttöystävän kanssa siellä, molemmat vaaleita, mutta ei ne ukot ahdistele jollei halua. Maassa maan tavalla ja kännissä ei kannata olla. Jos jonkun mielestä siellä on likaista, silloin kannattaa mennä espanjaan. Aion mennä vielä tulevaisuudessa monen monta kertaa, hyvän asunnonkin saisi 20000€. Olen käynyt monissa maissa, mutta egyptin ilmasto on ihana ja olen rakastunut maahan.

Blue Village Exotic Aquamarine plussat ja miinukset

JuhaKoo    04.07.2013    Hurghadan hotellit    Hurghada
Yöpymisen ajankohta: Kesäkuu 2013 | Hotelli: Jaz Aquamarine Resort - All Inclusive

Tämä hehtaarien alueelle levittyvä hotellikompleksi koostuu kahdesta hotellista (toinen mennyt konkurssiin joskus) sisältäen kymmeniä uima-altaita ja pari liukumäkialuetta. Finnmatkat käyttää nimeä Blue Village Exotic Aquamarine, vaikka netissä esiintyvä muoto Iberotel Aquamarine Resort -nimi esiintyy puhuttaessa samasta asiasta. Bussimatka kentältä hotellille kestää n. 20 min, jota hidastaa liikenneympyröiden puuttuminen ja käsittämättömät tiehidasteet.

Allasalueista

Osa uima-altaista on tarkoitettu vain aikuisille (adult only), osa on vain nk. vauvojen altaita. Aurinkotuoleja tuntuu olevan liian vähän kävijämäärään nähden seurauksella, että aamulla ennen aamiaista parhaimmat varataan jättämällä pyyhe aurinkotuolille, jossa se lojuu käyttämättömänä koko päivän. Aurinkotuolit ovat hyvärakenteisia - en löytänyt rikkinäisiä. Toinen allasalue on nk. aktiivialue jossa päivisin mm. vesijumppaa, pallopelejä yms.. Altaiden siisteys hyvä, ei teräviä reunoja ja laatat pääosin ehjät. Altaiden syvyys vaihtelee 1.2…1.4 m eli vähän syvempiä saisivat olla. Klooraus alkaa klo 18 jolloin altaat sulkeutuvat. Iltavalaistus hieno. Allasbaareista hotdogeja, hampurilaisia, pitsaa, kahvia, sokerisia makeita mehuja, limonadia, olutta, drinkkejä klo 10-17.

Aamiaiset ja ruokailut

Ruokailut ovat suuri hässäkkä tässä megalomaanihotellissa. Vaikka ravintoloita on useita, jonoja, törmäilyä ja suurta melua syntyy kahdessa pääravintolassa kun sadat venäläiset, saksalaiset ja muut rynnivät lautasineen pöytiin ja lihapatojen äärelle kuin koskaan eivät olisi ruokaa nähneet. Ruuhkaa on n. klo 18…21 välisenä aikana, mutta klo 21 jälkeen on rauhallisempaa. Sähläystä lisää, että juomalasit ovat liian pienet ja matkaa kertyy ravintolan perältä vesiautomaatille – toisaalta tarjoilijat saattavat auttaa tippien toivossa. Ulkona on väljempää syödä, mutta matkaa kertyy vielä enemmän. Ruokalajeja on useita, ei valittamista, sitä on riittävästi ja lisää kannetaan koko ajan. Juomina ilmaiseksi olutta, viiniä, vettä, sokeriamehuja - väkevät etanolit lisämaksusta. Siisteys/hygienia ok. Yksi ilmainen kokeilupäivällinen on mahdollista nauttia muissa ravintoloissa rauhallisemmassa miljöössä ennakkovarauksella. Pukukoodi on olemassa (=miehillä pitkät housut, ei shortseja), mutta sitä rikotaan yleisesti.

Huoneista

Huoneiden koko kohtalainen, siisteys hyvä. Huonesiivoojapojat viihdyttävät taiteilemalla pyyhkeistä erilaisia kummituksia sängylle. Sänky, patja, tyyny, pyyhkeet ok. Minibaarin hintataso kohtalainen. 1 ltr. vettä/vrk kuuluu all inclusive huonehintaan. Suurimmalla osalla huoneista näköala altaille vaikka Finnmatkat kysyy lisähintaa ”näkymästä altaalle”. Hitaahko, mutta ilmainen WLAN, toimii kohtuullisesti koko hotellin alueella. Ilmastointi toimii ok, vaikka asetusarvo +16 C arvoon ei ihan päästäkään.

Palveluista

Iltaisin hotellin teatteissa järjestetään vaihtelevan tasoista ohjelmaa, osa ihan kelvollisiakin esityksiä - osa täyttä tuuboria. Kaikille katsojille ei riitä istumapaikkoja ja osa tyytyykin polttelemaan vesipiippua.

Liikenne

Liikenne ei Hurghadassa ole kaoottinen, mutta aika ajoin on huonosti suunniteltuja tiehidasteita. Taksimatka hotellilta maksanee 15..40 egyptin puntaa Hurghadan keskustaan riippuen turistin huijattavuudesta - hotellin aulasta varattaessa vähintään tuplaten. Keskusta on kolkko, ei mitään katsottavaa ja samoihin myyntiartikkeleihin voi tutustua lähempänä. Mopoja/skoottereita voinee vuokrata jostakin, mutta en nähnyt heinäkuussa 2013 yhtään turistia ajavan mopolla. Hurghadan ympärillä ei ole pikkuteitä omatoimiselle tutustumiselle, pelkkää hiekka-aavikkoa.

Finnmatkojen oppaista, retkistä

Finnmatkojen oppaista kokemukset pelkästään hyviä. Verrattuna aikaisimpien vuosien Aurinkomatkoihin, ainakin heinäkuussa 2013 oppaat saavat reippaudellaan, saavutettavuudellaan, asiantuntemuksellaan ja asenteellaan täyden kympin. Finnmatkojen Luxorin päivän retki yli 110 EUR hinnalla on tietenkin kallis, mutta retkessä ei ole valittamista: lähtö aamulla klo 5, bussimatka suuntaansa n. 4½ h, Karnakin temppeli, lounas, Hatshepsutin temppeli, Kuninkaiden laakso ja mainosluonteinen kiviverstas, paluu n. 21.30. Toki samat kohteet saanee Hurhadan keskustan veijareilta alle puolella hinnalla ja taustatiedot voi opiskella omatoimisesti esim. Wikipediasta. Finnmatkat ovat ulkoistaneet snorklaus- ja delfiiniretkensä Colona Divers –nimiselle firmalle, jonka palveluissa ei myöskään ole valittamista. Päivän snorklausretki maksaa n. 40 EUR sisältäen lounaan, varusteet ja kuljetukset. Lisätietoja löytyy www.colona.com.

Yhteenveto

Suositeltava matkakohde, hotelli ja matkajärjestäjä kaikin puolin erityisesti lapsiperheille. Eihän tämä mikään romanttinen hotelli ole joka sitä kaipaa, mutta ulkoiset puitteet mahtavat. Voitanee verrata kaikin puolin esim. Turkin kohteisiin vastaaviin all inclusive –paketteihin. Finnairin lomalento on toki nipistetty tarjoilun osalta minimiin; vesipullo 1 EUR, kuulokepantti (= viihdemaksu) 5 EUR, Iltasanomat 3 EUR jne..

Arvosana hotellille:

Pretty 2

Juzzy65    14.05.2013    Hurghadan ostokset    Hurghada

Asiallinen matkamuistojen ostopaikka lähellä Triton Empireä

n 100m Empiren pääsisäänkäynnistä oikealle vastakkaisella puolella katua.

Laaja valikoima, vaatteita, posliinia, lippiksiä, snorklaus tarvikkeita, laukkuja, pyyheliinoja, huiveja ym.

Jos jotain ei satu olemaan niin hakevat, kauppias on Ahmed ja kaveri, joka hakee puuttuvat tavarat skootterilla myöskin Ahmed nimeltään.

Kohtuullinen hintataso, eikä tarvitse käydä kädenvääntöä puolta tuntia hinnoista. Toki saa tinkiä, niinkuin lähestulkoon kaikissa muissakin liikkeissä.

Kannattaa myös jäädä kupposelle teetä.

Ahmed myös haki meidät lentokentältä hotellille :)

Helppoa lomailua perheille

Vieras    29.04.2013    Hurghadan hotellit    Hurghada
Yöpymisen ajankohta: Maaliskuu 2013 | Hotelli: Jaz Aquamarine Resort - All Inclusive

Olimme perheen kanssa Egyptin Hotel Aquamarinessa Hotelli oli tyylikkäästi sisustettu.Siellä oli mahtavat uima-altaat ja lapsille paljon aktiviteettia.Lapset viihtyivät erinomaisesti(myös vanhemmat).Henkilökunta oli ystävällistä,erityisesti lastenkerhon ohjaajat olivat todella miellyttäviä,jotka selvästi pitivät lapsista ja työstään.Ruoka oli hyvää,joka maistui myös lapsille.Allasbaarien pikkusuolaiset ruoat olivat käteviä paikkoja käydä syömässä päivän touhujen välissä.Ainoa miinus olivat alacarte ravintolat,joihin olisi pitänyt varata paikat jo hyvissä ajoin.Ne jäivät sitten kokeilematta,harmi! Muuten voin lämpimästi suositella Iberotel Aquamarinea erityisesti helppoa ja hauskaa lomaa suunnitteleville lapsiperheille.Kannattaa myös kokeilla retkiä Punaisella merellä.

Arvosana hotellille:

Huonot kokemukset hotellista

Vieras    14.04.2013    Sharm el Sheikhin hotellit    Sharm el Sheikh
Yöpymisen ajankohta: Joulukuu 2012 | Hotelli: CREATIVE MEXICANA SHARM RESORT

Huonoin reissu ikinä! Ainoa hyvä puoli oli, että aurinko paistoi, mutta se paistoi samalla tavalla kaikille, niin luxushotellissa kuin kadulla kulkijalle.

Hotellin henkilökunta, varsinkin päällystö oli töykeää ja todella epämiellyttävää käytökseltään. All Inclusive oli niin huono, että jo toisen päivän aikana jalkauduimme syömään toisaalle. Hotellihuoneet oli kauhtuneet ja kuluneet. Meidän porukkaamme kuului kaksi perhettä. Kummatkin perheet asuivat eri rakennuksissa ja siivouksen taso oli huono molemmissa tahoissa.

Tuli sairastuttua ensimmäisen kerran matkaripuliin! Juomat kannettiin pienen pienissä muovimukeissa aurinkovuoteille. Eli kun janoisena lähdit juomaa noutamaan, piti juoma kumota melkein välittömästi huiviin, jos toisen juoman otit heti perään eli aurinkvuoteelle vietäväksi, mulkaisut oli todella pahat. Vesi tarjottiin myös näistä pienen pienistä mukeista ja vettähän pitäisi paljon juoda. Jos toisen veden pyysit heti perään, ikävä mulkaisu oli palkkiona.

Tippitä piti työntää joka välissä, vaikka juoman haussa, ihan jokaisesta desistä. Jos et näin menetellyt, et saanut myöskään palvelua. Jos heitit ison tipin, sait suuremman noin 4 dl vetoisen kovamuovimukin! Eli siihen ei kolikot eikä 5 euroset riittäneet. Eli matkan hinta nousee kivasti viikon loman aikana!

14-vuotiaat lapset eivät saaneet all inclusiveen kuuluvia jäätelöitä, olivat liian vanhoja. Kun asiasta mainittiin saivat jäätelöt, mutta sen jälkeen saimmekin nauttia huonosta palvelusta.

Ilmoitimme asiasta oppaalle, tämä kävi kertomassa respaan ilmoittamamme. Respasta tulivat perässä kurkkaamaan huoneeseen, että ketkäs nyt heistä on valittanut. Ilmoitimme myös että all inclusive ruoka on huonointa ikinä, ja ei vastaa tarkoitustaan. Kana oli raakaa, toisena päivänä samat kanat tuli pöytään friteerattuina! Nähtyämme ihan punaisen kanan, jätimme syömättä, tottakai näin. Friteerattuinahan ne joutuvat melkoiseen kuumuuteen, mutta siitä huolimatta emme niihin koskeneet. Aamut aina sama surkea menu. Päivällä samoin, siis lounasaikaan. Kokemuksia toisaalta on ja useista paikoista, myös Sharm el Shekistä ja tämä oli toden totta ihan alta minkään ...

Paikkana syrjäseutua, kulunutta ja roskaista! Niin likaista ja saastaista. Katulaattoja puuttui ja pimeällä oli vaara, että astut sellaiseen. Varmuudella jalka poikki, jos näin käy. Aggressiivisia myyjiä heti hotellin oven ulkopuolella. Vaanivat ja hyökkivät kimppuun, kun lähdet kävelemään. Jos et osta, käyvät törkeämmiksi ja törkeämmiksi viikon mittaan! Viimeisinä päivinä tuli mieleen, että onneksi tämä pian loppuu. Melkein hihassa mokomat roikkuivat ja kymmenien jos ei sadan metrin ajan.

Aurinkomatkat ei ottanut reklamaatiota asianmukaisella tavalla vastaan, vaikka se oli asianmukaisesti annettu. Hyvitystä ei saatu, mutta ei edes kunnollista sanallista selvitystä. Kaikki oli suunnilleen matkailijan omaa vikaa ja sitä, että Egyptissä moiseen pitää varautua, että siellä moiset ongelmat ovat arkea ja kuuluvat "pakettiin".

Oma porukkani matkusti ensimmäistä kertaa Aurinkomatkojen kohteeseen ja pettymys oli todella suuri. Pettymyksen kruunasi tuo asiakaspalautteen huono käsittely. Olemme matkustaneet useita kertoja eri toimistojen valmismatkoilla ja myös omatoimimatkoilla. Negatiivista palautetta olemme aikanaan joutuneet antamaan ainostaan kerran ja sekin oli pienestä asiasta verrattuna, mistä nyt palautetta annettiin. Tällöinen matkanjärjestäjä oli FINNMATKAT ja täytyy sanoa, että huomattavasti asiakasystävällisempää touhu oli.

Käymme lomalla pari kertaa vuodessa ja aina meitä on 2-4 porukkaa matkassa. Olemme kovasti keskustelleet näistä matkatoimistojen eroista ja nyt arvelluttaa kovasti enää varata matkaa AURINKOMATKOILTA, koska palautteeseen ei otettu asianmukaisella tavalla kantaa. Jos asiakas maksaa määrätystä palvelusta, ja jos palvelu ei ole lähimainkaan edes huonoa keskitasoa, tulisi matkanjärjestäjän edes jollain tavalla vastata asiaan asianmukaisella tavalla.

HUOM. Tästä matkasta negatiivisen palautteen antoi myös mukanamme ollut toinen perhe. Heidän palautteensa tekstisisältö oli pitkälle sama kuin mikä meillä. Eli valmiiseen pohjaan vaan täydennetään tietoja siten, että asiakkaalle saadaan vastattua. Valmis vastauspohja? Meidän antamamme palaute oli laaja, jotta matkanjärjestäjä olisi voinut siitä noukkia mahdollisia ongelmakohtia seurantaansa. Palaute oli annettu rakentavassa sävyssä, ei syyttävässä. Markkinointi-ihmisenä olen tietoinen siitä, miten palaute annetaan ja miten siihen vastataan ja varsinkin siitä, miten annettua palautetta tulee hyödyntää.

Kolme kertaa Sharmissa takana ja nyt toistaiseksi ko. kohde on "pannassa". Ensimmäinen matka Aurinkomatkojen mukana, taitaa olla sekin "pannassa" ihan jonkun aikaa. Loman tarkoituksena on saada levätyksi ja mukavia kokemuksia, sen takia juurikin Egyptissä all inclusive matka on hyvä valinta, mutta kuvetta saa kaivaa huomattavasti enemmän kuin missään muualla. Hymy on tiukassa. Palautteen käsittelemistavan heikkouden takia matkasta jäi kaikkinensa huono mieli. Ei ollut enää levännyt olo, kun takaisin moisen jälkeen kotimaahan palasit. Eli sijoitus meni "kankkulan kaivoon".

"Telle"

Arvosana hotellille:

Kaikki hyvin

Vieras    05.03.2013    Hurghadan hotellit    Hurghada
Yöpymisen ajankohta: Helmikuu 2013 | Hotelli: Minamark Resort & Spa

++++Ruoka oli hyvää ja sitä sai 3krt päivässä niin paljon kun jakso syödä.

++++Hotellissa oli ystävällinen henkilökunta ja mukava palvelu.

++++Spa palvelu oli ammattimaista ja heidänkin piti tehdä elantonsa.

++Hotelli oli lähellä kaikkia krääsäkauppoja ja kaikki heidän myyjänsä halusivat kaikki minun rahani.

+++ Kaikesta kannattaa tinkiä 1h ja lähteä ulos ilman tavaroita, jos hinta ei miellytä sinua. Tulevat perässä sitten tavaroiden kanssa.

Miinukset

---------Hotellin sovenier shopissa myytiin minulle väärennettyä sahramia hintaan 5 L.E/g

Muut tuotteet oK!

Uimarannalla koko ajan joku myymässä jotakin sinulle, ei hetkeäkään rauhaa. Ymmärrän tosin, että heidän elantonsa koostuu pelkästä proviisiosta.

Kaikki heidän tarjoamat palvelut eivät ole halvempia kuin matkatoimiston, vaikka kuinka väittävät. Esim. Novatoursin delfiini matka oli halvemi kuin hotellin uimarannalla oleva sama päivän matka.

Arvosana hotellille:

Tropicana sea Beach kokemuksia

vonkero    03.03.2013    Sharm el Sheikhin hotellit    Sharm el Sheikh
Yöpymisen ajankohta: Helmikuu 2013 | Hotelli: Tropicana sea Beach

Tropicana sea beach / Sharm el Sheikh

Siisti hotelli, mutta törkeä joto ja respan henkilökunta. Siivoojat ja tarjoilijat olivat ystäväälisiä, kun niitä vähän väliä tippasi. Respan käytös ja hotellin johdon käytös ihan törkeää.

Sairastuimme hotellin ruuista koko perhe ja hotelli alkoi meitä syyttämään asiasta, että olemme tuoneet vatsataudin ja ripulin mukanamme Suomesta. Lisäksi hotellin johtaja sanoi, että pilaamme hänen hotellinsa maineen, että hän haluaisin sen nousevan aina 5 tähden luokkaan (näki varmaan unta).

Kortit jätettiin tammikuun lopussa 2013 merkkeinen respaan, kukaan ei ole vielä saanut niitä suomessa, yli kuukausi kulunut. Heittivät roskiin, aivan varma.

Keskusteltu asiasta Finnmatkojen kanssa matkan jälkeen ja ovat samaa porukkaa hotellin kanssa ja syyllistävät meitä yhtälailla, että oleme tuoneet suomesta vatsataudin mukanamme.

HOTELLIN HYGIENIA PETTI TÄYSIN. Ruokaa on paljon mutta ei oikein uskaltanut enää syödä kokemamme jälkeen. Samalla pannulla paistetaan yli sata munakasta, pesemättä pannuja yms.Paikalliset asukkaat söivät ottimilla bufet pöydästä ja nyppivät koristeet ruuista. Ei ihme että yrjö lentää ja vatsa ripuloi.

Perheestämme vaimoni ja 12 ja 20 v lapset joutuivat tiputukseen asti. Itse selvisin vuorokauden sairastelulla.

Toki suomeen tultuani olin poikani kanssa 2 vk vielä ripulissa, sen verran pahoja ovat nuo Egyptin pöpöt. Yli 600 € meni Egyptissä lääkäriin ja Suomessa saman verran. Salmonella testit oli pakko ottaa, koska jatkui niin pitkään. Matkavakuutus ihan ehdoton tuonne mentäessä.

Finnmatkojen oppaat olivat kohteessa ok, mutta suomessa asiasta keskusteltuamme matkastamme, niin Finnmatkojen johto hoiti asian törkeästi ja loukkaavasti. Kiistivät kaiken ja väittivät ensin, että olimme muka ainoat sairastuneet. Törkeää, hotellin lääkärillä oli suomalaisia ja muita kansallisuuksia jonossa hakemassa hoitoa pahaan vatsatautiin. Useita suomalaisia perheitä sairastui samaan aikaan ja samassa hotellissa. Finnmatkat syyttivät meitä samoin kuin Tropicana Sea Beach hotellin johtaja.

Finnmatkat yrittivät kuitata asiaa 100€ lahjakortilla, (matkamme maksoi yli 3000€ ). Mukamas 4 tähden hotelli ja kaikki piti olla viimeisen päälle, ja paskat.

Kysyinkin, että mihin voin palauttaa 100 € lahjakortin, kun emme sitä tarvitse.

Teimme kaksi matkaa samalla kertaa Finnmatkoilla, ensimmäisien ja viimeisen.

Hotelli TROPICANA SEA BEACH ja Finnmatkojen toiminta oli pettymys.

En voi suositella tätä kombinaatiota kennellekkään.

Arvosana hotellille:

Oletko vieraillut Egyptissä?

Kerro muille kokemuksistasi!
Pieni hetki, sivua ladataan.