Phuketin matkakokemukset ja vinkit

Viihtyisä

K-O    18.01.2022    Kata Beachin hotellit    Kata Beach
Yöpymisen ajankohta: Tammikuu 2022 | Hotelli: Kata Sun Beach

Viihtyisä ystävällinen siisti hyväsijaintinen keskitasoinen hotelli kauniilla paikalla satametriä merenrantaan .Yläkerran merenpuoleiset huoneet ovat merinäköalalla .

Hotelli on edullinen ja TUI matkoillakin kuuluu hintaan hyvä aamiainen

Minigolfrata ja ruokapaikka Bangtaolla

Lomaillessamme Bangtaolla pelasimme muutaman kerran minigolfia läheisellä minigolfradalla ja söimme radan päätteeksi herkulliset pizzat. Viimeisimällä lomallamme tilasimme Tri Trang Beachiltä taksin ja taksi vei meidät Bangtaolle. Oli melko myöhä ja radalla paljon pelaajia, joten söimme ensin ja vasta sitten pelasimme. Palvelu toimi hienosti. Minigolfin hintaan sisältyvät varusteet virvokkeet sekä virkistyspyyhkeet. Rata on todennäköisesti ruotsalisen omistama. Suosittelemme mingolfia ja ruokapaikkaa lapsiperheille. WC.

Tasokas majoitus

Yöpymisen ajankohta: Maaliskuu 2020 | Hotelli: Merlin Beach Resort

Arvosana on 4,5. Hotellialue oli siisti niin sisältä kuin ulkoa. Siistijät siivosivat yleisiä vessoja kaiken aikaa, ravintolat olivat siistejä ja huonesiivous tehtiin päivittäin. Palvelu oli hyvää ja hotellissa hyväntuulista ja palvelualtista henkilökuntaa. Uima-allasalueita oli kolme. Takimmaisena allas, jossa oli lapsille aktiviteetteja. Keskimmäisenä allas, jossa paljon rantapetejä ja yhteys Merlin beachille. Hotellilta sai kanootteja ja snorklausvälineitä. Rannalla saattoi uida nousuveden aikaan, mutta pienikokoinenkin aikuinen löi helposti jalkansa kiviin uidessa. Hotellilla monenlaisia aktiviteetteja iltaan saakka. Aamupalaravintoloita oli kaksi ja ruokatarjonta oli erityisen hyvä. Ravintolat siistejä ja etummaisesta sai valita aamuisin ruokaileeko sisällä vaiko ulkona. Aurinkopedit varattiin suht nopeasti, joten jo kahdeksan aikaan kannatti mennä aamupalalle, jos mieli hyvän allaspaikan. Suosittelemme hotellia Thaimaasta kiinnostuneille ja turvallista matkailua rakastaville.

Lyhyt kyläkierros Katalla

villevalo    10.03.2020    Kata Beachin muita vinkkejä    Kata Beach

Lähdimme Katalle taksilla. Monet kehuivat Kata Noita saaren parhaimmaksi rannaksi, muttemme Kata Noille lähteneet. Rannan tuntumasta löytyi paljon kauppoja ja kävillemme rantatien alusta loppuun saakka, kunnes päätimme jatkaa Karonille. Hyppäsimme taksiin ja teimme minimatkan Karonille. Syystä tai toisesta viihdyimme Karonilla hyvin. Suosittelemme Karon beachia Thaimaan lomailijoille.

Big Buddha

villevalo    10.03.2020    Phuketin nähtävyydet    Phuket

Teimme päiväreissun Big Buddhalle. Kysyimme vinkkejä hotellin kuljetuspalvelusta ja he kertoivat, että Big Buddhalle kannattaa lähteä ajoissa. Tilasimme taksin edellisiltana varttia vaille kahdeksasksi ja, vaikkei matka Big Buddhalle ollut valtavan pitkä matka ei ollut joutuisa. Tiet ovat Phuketissa haastavia hyvillekin kuljettajille ja korkeuserot tavattomia. Naisilla pitää olla polvet peittävä vaatetus, lapsilla ei. Jos ei ole laittanut pääleen housuja tai polvet peittävää mekkoa Big Buddhalta saa lainaksi sarongin. Maisemat ylhäällä olivat henkeäsalpaavat. Ryysistä ei ollut ja wc:t oli. Joka paikassa kerättiin rahaa Big Buddhan rakennustyöille tms. ja Big Buddhalta sai ostaa peltikiekon, johon turitsit kirjoittivat kuka mitäkin. Ja, vaikka paikka oli kaunis halusimme melko joutuisasti vuorelta pois. Ainoa miinus tässä reissussa oli se, kun taksia sai odottaa takaisinpäin aika kauan.

Taksimatka Karonille

villevalo    10.03.2020    Karon Beachin muita vinkkejä    Karon Beach

Kävimme taksilla Karon beachillä. Päivä oli kuuma ja kävimme uimassa. Ranta oli viihtyisä, vaikka valkoinen hiekka poltti jalkojen alla. Karonilla ei ole pukeutumissuojia, mutta maksullisia aurinkovarojoja ja -petejä on tarjolla. Rannan tutumassa on useita ruokravintoloita ja söimme thaimaalaista ruokaa ennen hotellille paluuta. Ruoka maistui, mutta miedoinkin thaimaalainen keitto on melko tulista. Lapset ottivat jalkakylvyn jossain hierontapaikassa. Kivoja kauppoja oli paljon. Palatessamme Tri Trangille taksinkuljettaja kertoi, että Karonille oli hukkunut 5 turistia, koska suuret aallot voivat yllättää. Em. huolimatta olisi mukava matkustaa Karonille ja käydä meressä uimassa.

Central Phuket townissa sekä iso akvaario

villevalo    10.03.2020    Phuketin muita vinkkejä    Phuket

Saimme tietää kanssamatkustajalta, että Phuket townissa on iso akvaario kauppakeskuksen yhteydessä. Lähdimme iltapäivällä Phuket towniin taksiilla ja Cenralin koko yllätti. Central oli valtava ja käsitti kaksi puolta. Toisella puolella alakerrassa oli akvaario. Akvaario oli suurehko ja akvaariossa oli tuhansia erilaisia kaloja sekä pingviinejä. Akvaarioon on pääsymaksu. Kännykässä kannattaa pitää valokuvat passeista, koska passia kysytään usein rahanvaihon ja myös ostosten yhteydessä. Ostoskeskuksesta löytyi merkkiliikkeitä useasta kerroksesta ja toisesta osasta löytyi skandinaavisempia erikoisliikkeitä ja myös kultaliikkeitä oli. Kahviloita, juomabaareja ja ruokapaikkoja oli runsaasti. Suosittelemme piipahtamaan Centtralissa ja akvaariossa! Muistathan hyvän käsihygienian. Kaikista ruokapaikoista ei löydy käsienpesumahdollisuutta, mutta Centralista löytyy yleisöwct. Wc:t eivät aina löydy läheltä syömään mennessä.

Itsenäistä snorklaamista Kata Beachilla

Vieras    21.02.2017    Kata Beachin aktiviteetit ja harrastukset    Kata Beach

Tultiin tosiaan juuri lomilta thaimaasta ja kaikkea sitä tuli nähtyä:) Päätin sitten lähteä kokeilemaan että mitäs tuolta Kata Beachilta löytää ja jos vain uskaltaa pikkasen kauemmaksi uida niin kyllä näkymät ovat hienot! Tottakai kun ensimmäinen reissu oli niin oli pakko ottaa vähän videomateriaalia paikasta. pistän linkit videooni missä on tuo snorklaus reissu.

www.youtube.com/watch?v=Kp_dCzqentM Snorklaus reissu

www.youtube.com/watch?v=EscTW3Wr8e8 reissu ylipäätänsä

Kata beach/karon beach

Vieras    18.02.2017    Kata Beachin nähtävyydet    Kata Beach

Paikalla on paljon nähtävää mutta tietysti tuo turismimeininki on mennyt vähän överiks. Tässä pieni videopätkä reissustamme

www.youtube.com/watch?v=EscTW3Wr8e8

Surkea

Vieras    09.02.2017    Phuketin hotellit    Phuket
Yöpymisen ajankohta: Tammikuu 2017 | Hotelli: Ramada Phuket Southsea

Todella surkea hotelli ja huono palvelu. En suosittele.

Baarielämää

Vieras    14.01.2017    Phuketin ravintolat ja baarit    Phuket

Phuketiasa oltiin 2016 joulu ja uusivuosi. Jouluna mentiin illuzion nimiseen baariin, joka kuulemma on 100 maailmam parhaan joukossa. Oli kyllä upee meno, jos tykkää yökerhomeiningistä! En oo hienommassa yökerhossa kyllä käyny kun puoliyö koitti niin hyvät dj:t, meno, musiikit ja tanssijat että suosittelen! Baariin maksoimme 800bahtia/hlö ja siihen kuului sisäänpääsy ja 3 h sai juoda niin paljon kuin halusi.. Tietusti samasta lasista nämä juomat piti juoda ja piti istua tietyillä paikoilla kun oli tämän diilin ottanut? Mutta kun 3 h oli kulunut niin tätä ei enään huomioitu ja sai tilata samanmoisesti kuin kaikki muutkin asiakkaat..

Käyntiin myös syomibaarissa patongilla, siellä ei ollut muita meidän lisäksi ja henkilökunta ei osannut suomea, mikä oli pettymys. Hinnat olivat myös huipussaan.. Sitä en voi todellakaan suositella.

Matka meni pilalle pettymys

Vieras    09.01.2017    Karon Beachin hotellit    Karon Beach
Yöpymisen ajankohta: Marraskuu 2016 | Hotelli: Ramada

Hei. En suosittele Ramada hotellia , tässä muutamia kokemuksia.

Olimme TUIn matkalla marraskuun lopulla ja juolukuun alussa 2016.

- laatuluokitus ja kuvat eivät vastaa mitä hotelli on (FFF+ )

- huoneet epäsiistit

- pyyhkeet rispaantuneet ja reiällisiä

- huoneiden siivous ja lakanoiden vaihto ei toiminut (Siivouksen jälkeen huoneessa epämielyttävä tuoksu)

- allasalue epäsiisti, altaan reunat vihreässä levässä

-aamiaisella ruoka loppu,pyytämällä tuotiin lisää, muutenkin ala arvoinen

-linnut aamiasella söivät leivät ja pullat, ruokailivat myös riissi kauhassa. (huomautettiin henkilökunnalle muttei asian eteen tehty mitään)

Oli muitakin suomalaisia keskusteltiin heidän kanssaan saman olivat myös he kokeneet.

En suosittele ko. hotellia lomanne kohteeksi, jo ette halua pettyä.

Olen ollut Thaimaassa 6 kertaa koskaan en ole saanut noin huonoa palvelua, aina on kaikki ollut kiitettävää.

kertokaa kokemuksia tästähoetellista

Matkanjärjestäjä

Vieras    16.12.2016    Phuketin aktiviteetit ja harrastukset    Phuket

Mistä olette varanneet matkan James Bond saarelle Kata Beachilta? Olemme hyvin epäluuloisia näitä paikallisia kohtaan, sillä ovat yrittäneet huijata meidän rahat. Kiitos vastauksistanne!!

Kanoottisafari

villevalo    24.08.2016    Phuketin nähtävyydet    Phuket

Kanoottisafari oli yhden päivän mittainen retki. Ilmastoitu bussi haki retkeilijät hotellilta ja kuljetti satamaan, josta laiva lähti viemään retkeläisiä kohti määränpäätä. Laivan tahti oli nopea ja pian saavuimme ensimmäiseen määränpäähän. Ko. paikassa kanootit ja soutajat odottivat retkeläisiä ja astuimme kanootteihin. Harmaa kasvillisuuden peittämä vuori kätki sisäänsä laguunin. Luolassa, jonka läpi pääsee vain laskuveden aikaan, niin asui lapakoita ja apinat odottivat matkailijoita hedelmien toivossa. Paikka oli Phang Nga-lahti. Kanooteistakäsin näimme mitä erilaisimpia kalliomuodostelmia, joista soutaja hieman heikolla englanninkielellä selosti. Ennen laivaan nousua näimme myös ns. James Bond-islandin. Jatkoimme ko. lahdelta matkaa saarelle, jossa nousimme maihin. Uimme ja hieman jaloittelimme. Täältä jatkoimme takaisin hotellille. Laivassa tarjoiltiin maistuva lounas ja hedelmiä ja juotavaa oli yllinkyllin tarjolla koko retken ajan. Saavuimme satamaa ja satamasta pikkubussi kuljetti retkeläiset takaisin hotellille. Retkeä voin suositella kaikille ketterille kouluikäisistä alkaen.

Bangtao Beach

Tjäereborg on hyvä matkanjärjestäjä Thaimaassa. Perillä kohteessa kikki on pelannut, kuten kuuluu. Matkanjärjestäjän retkillä mukana on ollut opas skandinaviasta ja paikallisopas. Kuljetukset lentokentälle ja kentältä hotelliin ovat ollut aikatauluissa ja opastus on ollut riittävä. Hotellin henkilökunta Bangtaolla oli asiantuntevaa, siivoojat ammattitaitoisia ja hotellialue puhdas ja viihtyisä. Matkanjärjestäjä on luonut turvalliset puitteet perhelomalle. Matkan hinta-laatusuhde on sopivasti kohdallaan. Suosittelemme hotellia ja matkanjärjestäjää lämpimästi myös muille matkailijoille.