Nizzan matkakokemukset ja vinkit

Perus kaupunkihotelli kohtuullisella sijainnilla

Leo-setä    09.02.2018    Nizzan hotellit    Nizza
Yöpymisen ajankohta: Elokuu 2000 | Hotelli: Grand Hotel Le Florence

Perus kaupunkihotelli kohtuullisella sijainnilla.

Arvosana hotellille:

autolla ranskaan st tropez cannes nizza jne

Vieras    21.06.2016    Nizzan muita vinkkejä    Nizza

6 /2001 eka reissu 2016 alun toistakymmentä takana

sisko muutti ranskaan pitän sitä käydä katsomassa......autolla

myöhemmät reissut lentäen upeaa seutua heti alkuun tajusi sen että pahimman ruuhkan ulkopuolella on tilaa ja suomalaiselle ihan ok kelit

15v myöhemmin asuu nizzan vieressä jo tytärkin perheineen !!

tuoreet leipomot joka puolella upeat torit jossa paikalisia herkkuja upeasti esillä

liikuminen perin helppoa itse nizassa kuin myös grasse cannes suunnalle jo kentältä pääsee matkaan ei tarvi olla taksia tilaamassa........

lämpö kun ei ole oikein pakkasta kuin vuorilla tietyn korkeuden yläpuolella......

.....oikeastaan turistikatujen ulkopuolella ranska vasta alkaa monella matkalla ei ole suomea edes kuultukaan.......

kommelluksia sattuu mutta kyllä suomikielikylpy löytyy vaikka nizzasta jos kieli unohtuu

syksyllä seuraava matka

Luksusta lomalle

Vieras    18.05.2014    Nizzan hotellit    Nizza
Yöpymisen ajankohta: Toukokuu 2013 | Hotelli: Hotel Le Negresco

Kiertelimme Ranskassa James Bond elokuvien kuvauspaikoilla sekä 007-kirjojen tapahtumapaikoilla.

Hotel Le Negresco on luksushotelli Nizzassa, jossa James Bond on yöpynyt.

Lue hotelliesittelymme tästä:

007travelers.blogspot.fi/201...rance.html

Koko matkakertomus tässä:

007travelers.blogspot.fi/201...-2013.html

Mukava hotelli keskellä Nizzaa

heikkivayrynen    04.10.2013    Nizzan hotellit    Nizza
Yöpymisen ajankohta: Syyskuu 2013 | Hotelli: Hotel De Suède

Hotelli oli siisti ja viihtyisä. Aamiainen oli monipuolinen ja huoneet siivottiin päivittäin. Hotelli sijaitsee kivenheiton päässä rannasta, ja paikallisbussit lähtevät melkein oven edestä. Muutenkin sijainti on erinomainen, ja esimerkiksi liikuntarajoitteiset on huomioitu melko hyvin (Hissi on tosin melko ahdas).

Keskeisestä sijainnista huolimatta hotelli oli rauhallinen. Miinuspuolena oli huoneen näköalan puuttuminen. Hotelli oli sesongin loppumisesta huolimatta täynnä, joten emme viitsineet alkaa pyytämään toista huonetta. Huoneissa ja käytävillä vallitsi melkoisen kostea ilma, josta johtuen vaatteita oli vaikea saada kuivumaan.

Helppo liikkua

Vieras    12.09.2012    Nizzan lennot & liikenne    Nizza

Nizzasta pääsimme paikallisbusseilla Cannesiin ja Monacoon helposti, matka maksoi vain yhden euron suuntaansa. Bussit olivat kyllä täpötäysiä, mutta ei se meitä haitannut.

Nizzan ilmapiiri hurmasi meidät, joten nyt syyskuussa olemme lähdössä sinne uudelleen.

Elokuussa tungosta

Vieras    27.08.2012    Nizzan muita vinkkejä    Nizza

Olimme viimekesänä Nizzassa elokuun lopulla.

Kaupunki oli täynnä turisteja ja ravintoloihin oli tunkua joten ruokapaikkoihin oli vaikea päästä istumaan ja syömään. Kävelykadulla oli kaikentasoisia ravintoloita ja osa oli vähän epäilyttävän epäsiistin oloinen. Grimaldihotelli oli mukava.

Lämpötila hipoi lähes kolmeakymmentä ja illaksikaan ei paljoa viilentynyt.

Nyt olemme varanneet Nizzan matkan syyskuun lopulla, joten kerronpa sitten miten meni.

Surkeaa hotellielämää

Vieras    14.08.2012    Nizzan hotellit    Nizza
Yöpymisen ajankohta: Elokuu 2012 | Hotelli: Hotel Azur Riviera

Epäsiistein ja huonoin hotelli ikinä. Alkuun etsit mistä huoneisiin mennään, no komeron ovestahan sinne käytävälle pääsi. Sisään- ja ulospääsy huoneeseen oli taistelua lukkoa vastaan, ei ihan minuutissa onnistunut. 15 euroa pyydettiin lisämaksua yöltä, kun haluttiin ilmastoitu huone. Sekin härveli teki tiltin, kävivät kyllä pyynnöstä korjaamassa. Toiseen oleelliseen pyyntöön taas ei apua saatu, loppui nääs wc-paperi. Lupasivat toimittaa huoneeseen kymmenessä minuutissa kun eivät takahuoneesta tavaraa löytäneet. Mutta ei paprua kuulunut. No olihan siinä suihkukaappi pöntön vieressä, tosin tukevampi kaveri ei kaappiin pienestä rakosesta olisi mahtunut. Uima-allas saatiin suihkukaappiin joka päivä, kun viemäri ei vetänyt vesiä pois, eikä pöntön imussakaan kehumista ollut. Tiskin takana osattiin kyllä hymyillä kauniisti, mutta kun se ei aina riitä kun apua tarvitaan. Siivouksestakin tulee moitteita - pedit päivittäin pedattiin, se siitä siivouksesta. Ei tullut puhtaita pyyhkeitä eikä lakanoita, ei imurointia. Parasta oli pysytellä päivät kaukana hotellilta ja käydä yönokoset vetäsemässä sängyssä. En nyt menisi kohdetta kehumaan.

Työmaa

Vieras    19.04.2012    Nizzan hotellit    Nizza
Yöpymisen ajankohta: Huhtikuu 2012 | Hotelli: Le Meridien Nice

Olimme hotellissa huhtikuun puolivälissä.Päivisin kuuntelimme 2-3 tuntia poraamista välillä yhden ja toisinaan kahden poran voimalla,yöllä rauhallista. Huoneemme oli sisäpihalle,eli todella karmeat näkymät.Matka oli 3 hengen,saimme 2 hengen huoneen lisävuoteella.Wlan toimi ala aulassa mutta huoneissa maksullinen 19€/24h,internet huoneessa 5€/15min.Respa henkilökuntaan kuului nainen joka puhui suomea.Synkät pimeät käytävät huoneisiin.Tv kuva oli 70 luvulta,ja ääni oli p*******ä.Katto terssi oli uima altaineen hieno,näkymät loistavat.

Vinkki rantapäivää ajatellen

muus    27.08.2011    Nizzan muita vinkkejä    Nizza

Jos haluaa viettää mukavan rantapäivän, mutta ei välitä niistä Nizzan rannan isoista kivistä (koko rantahan on pelkkää kiveä), kannattaa pakata laukkuun pyyhkeet, aurinkorasvat, vaihtovaatteet (uimapuku jne) ja lähteä bussilla Cannesiin. Matkaan menee reipas tunti, mutta bussi maksaa euron suuntaansa, ja Cannesissa on aivan ihana hiekkaranta!

Ravintola Gaspacho

muus    04.08.2011    Nizzan ravintolat ja baarit    Nizza

Ihana ravintola Nizzassa, jossa arkisin klo 12-15 tarjolla all you can eat- periaatteella sushia. Maksaa 15€ ja tosiaan sushia saa niin paljon kuin jaksaa syödä. Tarjoilijat tuovat pöytään lautasellisen kerrallaan, mutta tarkkailevat sen verran että kun lautanen on tyhjä, he tulevat kysymään saako olla lisää. Toisin sanoen, sushia tehdään koko ajan lisää eli se on tuoretta. Henkilökunta osaa hyvin englantia ja oli todella mukavaa!

Hotelli Trocadero

muus    04.08.2011    Nizzan hotellit    Nizza
Yöpymisen ajankohta: Heinäkuu 2011 | Hotelli: Trocadéro

Hotelli sijaitsee hyvällä paikalla, aivan rautatieaseman lähellä. Huoneet ovat todella pieniä mutta toimii jos ei aio paljoakaan hotellissa hengailla. Aamiainen maksaa 6 euroa ja siihen kuuluu patonkia, croissantia, voita, marmeladia, muroja, mehua, kahvia. Ihan hyvä setti siis. Henkilökunta on ystävällistä ja respa on paikalla 24/7. Kaikki puhuivat englantia. Lyhyet kävelymatkat joka paikkaan!

All Seasons Nice Ae´roport -hotelli

Irene    01.03.2011    Nizzan hotellit    Nizza
Yöpymisen ajankohta: Heinäkuu 2010 | Hotelli: All Seasons Nice Ae´roport -hotelli

Olimme valinneet hotelliksemme All Seasons Nice Ae´roport -hotellin, joka oli uusi, erittäin siisti ja mukava hotelli riittävine aamiaisbuffeineen ja uima-altaineen. Hinta-laatusuhde oli loistava.

Se, että hotelli sijaitsi lähellä lentokenttää, ei ollut ongelma. Huone oli selvästi äänieristetty ja bussit kulkivat hotellin nurkalta usein. Lipun hinta oli vain euro/hlö. Matka keskustaan ei kestänyt bussilla kuin viisi minuuttia. Kävellen noin 15-20 min.

Erikoismaininnan hotelli ansaitsee siitä, että tarjolla tuloaulassa oli koko päivän kahvia ja teetä sekä pullovettä . Sieltä löytyi myös erilaisia esitteitä matkailijoille kulttuuri yms. tarjonnasta.

Kävimme syömässä iltaisin hotellin sisäpihakompleksin ravintolassa, jossa oli todella hyvä ruoka. Mukavia olivat myös kävelyretket rivieralle auringonlaskun aikaan. Istuimme paikallisten suosimalla rantaosuudella ja oli mukava seurata heidän kalaonneaan ja perheiden yhdessäoloa.

Mahtavaa oli vielä se, että hotellin auto kuljetti meidät ilmaiseksi lähtöpäivänä lentoterminaaliin. Kuljetustarpeesta kannattaa ilmoittaa jo hotelliin mennessä.

Hotellin henkilökunta oli palvelualtis ja ystävällinen.

Voimme suositella lämpimästi hotellia!

Ostokset

AnanananaS    01.02.2011    Nizzan ostokset    Nizza

Avenue Jean Medecinillä sijaitseva kauppakeskus Nicetoile sekä tavaratalo LaFayette ovat parhaita ostospaikkoja kesähelteellä.:)

Nicetoilessa esimerkissa NafNafin tuotteet ovat huomattavasti edullisempia, kuin Suomessa. LaFayettella kannattaa kurkata alakerran ruokaosaston herkut!

Nizzan muistoja

Irene    24.08.2010    Nizzan nähtävyydet    Nizza

Saavuimme 10.7.2010 Nizzaan oltuamme ensin neljä vuorokautta Monacossa.

Tulopäivänä kävelimme kuuluisalla Bulevard Anglaisilla katsellen ympärillemme. Nizzan Riviera jatkui silmän kantamattomiin. Löysimme pienen idyllisen pizzerian, jossa nautimme herkulliset pizzat.

Löysimme hotellin aulasta illalla esitteitä mm. Nizzan kaupunkikierroksista.

Seuraavana päivänä päätimme tehdä kaupunkikierroksen turistibussilla. Olisi ollut vaivatonta nähdä paljon yhdellä kertaa. Sitä varten menimme esitteen ohjeen mukaan päärautatieasemalle bussilla. Reitti vei meidät korkealle vuoren rinteelle ja näimme matkalla Nizzan asutusta hyvin.

Rautatieaseman edessä ei ollut missään kylttiä tai mainosta Nice Le Grand Tour -yrityksen kaupunkikierroksista ja niinpä menimme rautatieaseman sisälle etsimään tietoa. Sitä ei sieltä löytynyt ja sen jälkeen menimme aseman vieressä olevaan turisti-infotoimistoon, josta saimme kuulla, että kiertoajelubussi ajaa rautatieaseman kautta tiettyinä aikoina.

Emme saaneet aikataulua mukaamme vaan pelkästään seuraavan lähtöajan tietyltä pysäkiltä.

Lähestyessämme pysäkkiä hyvissä ajoin ennen lähtöaikaa, bussi hurahti vauhdilla ohi pysähtymättä! Aikataulut eivät siis pitäneet paikkansa. Olimme saaneet tietää infotoimistosta, että vain bussista ostetaan lippu, joka maksoi 20 euroa /hlö.

Meitä harmitti vastoinkäyminen ja päätimme lähteä omin päin turisti-infosta saadun kartan avulla Rivieraa pitkin vanhaan kaupunkiin .

Nizzan Riviera ei tehnyt meihin erityistä vaikutusta. Aurinkovarjoja, kivistä rantaa ja kalliita rantaravintoloita. Meri oli upea.

Päästyämme vanhaan kaupunkiin ihmismäärä oli valtava. Ravintolat olivat täynnä. Kiertelimme jonkin aikaa kuumuudessa ja otimme muutaman valokuvan ja jatkoimme bulevardia pitkin Nizzan satamaan (Port de Nice).

Kadulla varjossa lämpömittari näytti +38 astetta celciusta klo 15 aikaan, joten vettä kului runsaasti. Varjoisat paikat houkuttelivat.

Satama oli viehättävintä katsottavaa siihen mennessä. Kauniit, värikkäät kalastusveneet ja suuremmat jahdit sekä jo Monacossa nähty Wind Surf -risteilijä vetivät huomiomme puoleensa. Myös kerrostalot ja niiden parvekkeet olivat kauniita.

Jatkoimme vielä satamasta eteenpäin rantatietä Club Nautiquelle, jossa paikalliset asukkaat uivat töiden jälkeen perheineen rannalla. Hyppäsimme iltapäivällä bussiin ja menimme heti hotellin uima-altaaseen.

Kolmantena päivänä oli myös valtava helle ja niinpä päätimme viettää aikaa rannalla varjojen alla leväten ja uiden. Pienet kivet sattuivat jalanpohjien alla. Kannattaa ottaa sellaiset rantatossut mukaan, joilla voi myös uida.

Rantapäivä oli mukava päätös lomallemme.

Neljäntenä päivänä aamiaisen jälkeen pakkasimme matkalaukun valmiiksi ja hotellin auto kyyditsi meidät lentokentälle ilmaiseksi.

Vietettyämme ensin neljä aktiivista vuorokautta Monacossa, Nizzassa oli mukava vain olla. Lyhyen oleskeluajan vuoksi emme ehtineet tutustua kovin tarkkaan kaupunkiin.

Ihana sijainti

Vieras    07.05.2009    Nizzan hotellit    Nizza
Yöpymisen ajankohta: Toukokuu 2009 | Hotelli: Hotel West End

Hotellin sijainti ihanteellinen, lyhyt matka joka paikkaan. Vähän nuhruiset huoneet, mutta saimme jostain syystä sviitin, joka oli iso ja siisti porealtaineen ja parvekkeineen. Aamupala hyvä, henkilökunta vaihteli kohteiaasta

jokseenkin välinpitämättömään käytökseen. Mutta aurinko paistoi !