Matkakokemukset - Lennot & liikenne Turkissa

Turkish Airlines - Parhautta

Olen lentänyt muutaman kerran Turkish Airlinesilla ja täytyy yhtyä lukuisiin kuulemiini kehuihin: palvelu on kohdillaan, ruuat todella hyviä (ja alkoholillisetkin juomat maksuttomia!) ja vaihdon yhteydessä mahdollisuus ties mihin bonuksiin, kiertoajelusta Turkishin tarjoamaan hotelliyöhön. Suosittelen.

Gazipasan lentoasema

titityyppi    30.03.2015    Alanyan lennot & liikenne    Alanya

Alanyaan mennessä kannattaa lentää suoraan Gazipasan kentälle. Gazipasa sijaitsee noin 40 kilometriä Alanyasta itään päin ja kentältä matka Alanyaan kestää vain reilu puoli tuntia, kun Antalyan kentältä saattoi joutua köröttelemään pari kolmekin tuntia kohti Alanyaa.

Ainakin Finnair tulee operoimaan tänä vuonna enemmän lentoja Gazipasaan Antalyan sijaan. Suomalaisista matkatoimistoista Gazipasaan lennättävät myös Aurinkomatkat, Apollomatkat, Finnmatkat, Lomamatkat ja Tjäreborg. Osa matkatoimistojen matkoista saattaa edelleenkin mennä myös Antalyan kentälle, joten ole tarkkana jos haluat ehdottomasti Gazipasaan.

Lue lisää blogistani: titityyppi.blogspot.fi/2014/...asema.html

Surkeista surkein lentokenttäkuljetus

Vieras    01.07.2014    Antalyan lennot & liikenne    Antalya

Matkustimme 22.6.-29.6.2014 Sideen. Varasin hotellin alpharooms.com sivuilta, joilla tarjottiin myös edullista lentokenttäkuljetusta 62 punnan hintaan neljältä hengeltä meno-paluu. Saavuttuamme Antalyan lentokentälle ketään ei ollut vastassa. Aikamme Turgutreis- kylttiä etsittyämme pyysimme apua toisen kuljetusyhtiön virkailijalta, joka ystävällisesti soitti meidän firmaamme ( tosin varausvahvistuksessa oleva hätänumerokin oli kuulemma virheellinen). Kohta paikalle juoksi mies kiireesti kyltin kanssa ja pyysi meitä odottelemaan kentän edustalla puoli tuntia. Reilun puolen tunnin jälkeen mies ilmestyi ja ohjasi meidät tilataksiin. Sen jälkeen ajelimme edestakaisin kentän kahden terminaalin välillä ja saavuimme hotellillemme kolme tuntia lennon saapumisen jälkeen (matka kentältä hotellille 65 km). Paluukuljetus ja sen järjesteleminen onkin sitten oma numeronsa.... Yritin vahvistaa paluukuljetuksenohjeen mukaan reilua päivää ennen lentoa. Kuljetusvahvistuksen numero ( ei se hätänumero) ei toimi. Yritän lähettää kyseiseen numeroon viestin, ei vastausta. Lähetän firmaan s-postia ja kysyn mihin aikaan meidät noudetaan hotellilta. Ei vastausta. Kysyn hotellin respasta apua, numeron alusta pitää pudottaa pari nollaa pois. Soitan uudestaan kuljetusfirmalle. Puhelimeen vastaa mies, joka pyytää minua soittamaan viiden minuutin kuluttua uudestaan( selkeästi kuljetuksesta ei ole hajuakaan). Palaan viiden minuutin kuluttua asiaan, jolloin mies ilmoittaa hakuajaksi 14.15. Mitä??? Lentomme lähtee 21.50. Oletan ymmärtäneeni väärin ja pyydän miestä kieliongelmien takia lähettämään ajankohdan puhelimeeni. Mies lupaa, mutta viestiä ei kuulu. Marssin hotellin respaan, josta virkailija vastahakoisesti soittaa kuljetusfirmaan. Kuljetuksemme todellakin lähtee 14.15 ja lopulta odotamme lentokentällä kuusi tuntia. Tämä kokemus osoitti minulle sen, etten KOSKAAN omatoimisesti hotellia varatessani osta kuljetusta, vaan valitsen hotellin kohtuullisen taksimatkan päästä hotellilta. Sen sortin tragikomediaksi kuljetuksemme osoittautui.

Finnairin välinpitämättömyyttä

Juzzy65    04.11.2012    Alanyan lennot & liikenne    Alanya

Oltiin heinäkuun alussa matkalla Turkissa Alanyassa ja Finnair kyllä ryssi mielestäni perusteellisesti osuutensa. Lento sinänsä meni muuten ihan hyvin mutta sitten Turkissa kentällä huomattiin, että matkalaukkuni puuttuu. Olivat Vantaalla laittaneet sen Berliinin koneeseen. Laukku saapui sit 2 pääivää myöhässä hotellille. Tuli nyt sit ainalkin opittua ihan kantapään kautta, että laitan niin omat kuin vaimon lääkkeet käsimatkatavaroihin. Myös suurin osa lastenruoista oli sit yllättäen juuri tossa mun laukussa. Eikä tässä vielä kaikki, sitten kun oltiin palaamassa kotiin kentällä arvottiin turvatarkastuksissa 2 tarkastuksen jälkeen jotain lisä tsekkausta, joka jäi sit arvoitukseksi kun noin 10 - 15 minuutin odottelun jälkeen lähdin vaimon ja lasten kanssa kävelee lähtöportille kun asiaan ei tullut oikein selitystä. Eivät pysäytelleet enää ja kotiinkin päästiin. Molemmat lastenrattaat oli varmuuden vuoksi turvatsekattu vielä Turkin päässä.

Enpä usko, että ihan heti olen tonne nokkaani tunkemassa.

finnairin siivin

amu    24.09.2011    Alanyan lennot & liikenne    Alanya

ostimme pitkästä aikaa matkan aurinkomatkoilta, joten pääsimme finnairin kyytiin ja täytyy myöntää että oli todella positiivinen kokemus. menomatkalla huomasimme että kone ei tule täyteen, joten kysyin lentoemolta että olisiko mahdollista saada oma penkkirivi kun on puolitoistavuotias lapsi mukana, no emo sanoi että eiköhän se järjesty, ja järjestyihän se ensimmäistä kertaa ikinä, sama emo tuli myöhemmin kysymään että haluaisiko pienokainen maistella jauhelihapihviä, ruoka-annoksia oli jäänyt yli joten pikku-neiti sai veloituksetta koko aterian, sama palvelu jatkui paluumatkalla, harkitsemme vakavasti siirtymistä aurinkomatkojen asiakkaiksi (ei ole maksettu mainos) ;)

turkkilainen lentoyhtiö free bird

amu    27.07.2011    Kemerin lennot & liikenne    Kemer

oli positiivinen yllätys, kun nousimme toukokuussa uuteen todella siistiin koneeseen. pelkäsimme etukäteen että millainen rotisko mahtanee olla, mutta onneksi ihan turhaan ;) palvelu oli erittäin ystävällistä, mehut ja limukat olivat ilmaisia ruoan lisäksi, joka oli muuten hyvää, ei mitään finnmatkat-tjäreborgin kallista mössöä. ainoa pikku miinus oli tavaroiden säilyttäminen lokeroissa ylhäällä. istuimme ensimmäisellä rivillä ja lentoemännät hakivat kaikenlaista tavaraa niistä yläpuolella olevista lokeroista, no tavarat eivät tainneet olla kovin hyvässä järjestyksessä kun 2 kertaa paluumatkan aikana roinaa putosi asiakkaan niskaan, itse sain tarjottimen silmäkulmaan, pieni jälki jäi, olivat kyllä pahoillaan ja sainkin sitten ilmaista olutta loppumatkan ;), ainakin nazar käyttää tätä yhtiötä.

Freebird

Tuutikki100    29.06.2011    Alanyan lennot & liikenne    Alanya

Lentoyhtiön koneissa todella pienet jalkatilat, mutta ystävällinen palvelu. Ruoka kohtuullista.

istanbulin lentokenttä

iloveHaider    01.05.2011    Ankaran lennot & liikenne    Ankara

elämäni ensimmäinen matka yksin viime kesänä siis 2010,olin vähän aikaa sitten eronnu ja lähdin turkkiin,ankaraan uuden ystävän luokse ,mutta jouduin istanbulissa vaihtamaan konetta mitä enole koskaan tehny ja olin siellä aivan yksin...mutta onneksin selvisin hienosti koska ystävällinen vierustoveri joka jäi istanbulii kertoi miten tulee menetellä ja olihan siellän englanninkieliset opasteet kun luulin että kaikki on turkinkielellä.

ja tietenkin kuvittelin että se olisi ollut todella iso kenttä mutta ei niin kovin iso mitä todella kuvittelin,mutta kaikki meni todella hienosti ja olin ylpeä itsestäni ja siitä että lähdin ja näin upean lentokentän ja vielä pääsin ankaraan..

Paikalliset Dolmukset vastaan Taksi

toffe    03.09.2010    Kusadasin lennot & liikenne    Kusadasi

Itse nuo dolmukset menivät ristiin rastiin nopeaa vauhtia, ei edes numeroa huomaa, niiden taksat per henkilö lähtee 1.5 liirasta alkaen riippuu pituudesta...

Itse katsoimme taksin paljon joustavammaksi ja jopa edeulliseksi..ei ollut henkilömäärää kuinka paljon väkeä oli..

Ida Hotellin läheisyydestä taksi asemalta vanhaan kaupunkiin 7 liiraa vastaa jotain 3.20€ hintaa, jos halusi Ida hotellin läheisyydestä Kyyhkys saarelle hinta oli 10 liiraa..

Me kävelimme useinmiten toisen matkan, jotta nähdään jotain uutta tai ostettavaa..

turkish airlines

huruukko    14.03.2010    Istanbulin lennot & liikenne    Istanbul

turkish airlines toimiva lentoyhtiö hyvä palvelu.

Lentolippu Suomeen

Vieras    21.08.2008    Alanyan lennot & liikenne    Alanya

Onko jollakulla ollut vastaavanlaista ongelmaa kuin minulla nyt: haluaisin ostaa paluulennon Suomeen Antalyasta. Se ei tunnu onnistuvan miltaan matkanjarjestajalta, varsinkaan Finnairin lennolle. Turkish Aiarlines myy lentoja Antalyasta İstanbulin kautta Suomeen, mutta kasimatkatavaroiden kuljetusvarmuus ei ole varmastikaan sama kuin Fıinnairin lennolla olisi!!! Olen asunut Alanyassa n. vuoden, joten matkatavaroita on tavallista enemman.

hotelli josta pidän ,the president hotel

tytteli1    05.05.2008    Istanbulin lennot & liikenne    Istanbul

se on kyllä vanhalla puolella,5min basarista ja ihanat näköalat merellä ,kumkapin ravintolat on samassa kadussa vaan mäkee alas,hopejunan pysäkki lähellä ei tarte taxien kansa tapella,taxit on pahinta mutta hyvä vinkki.ANTAKAA HOTELLIN OSOTE VÄÄRINPÄIN JOS EI KÄÄNÄ SITÄ NIIN EI OSAA LUKEA,silloin pois taxista. kaikki ei osaa lukea ja eikä englantia osaa vaan ravintola englantia.