Matkakokemukset - Aktiviteetit ja harrastukset Sri Lankassa

Haya Lankan matkajärjestelyt

Vieras    02.11.2019    Sri Lankan aktiviteetit ja harrastukset    Sri Lanka

Olimmme vaimoni kanssa viime vuoden lopulla reilun kaksi viikkoa Sri Lankassa ja käytimme Haya Lankan palveluja.

Kaikki se näillä sivuilla esitetty positiivinen ja ylistävä palaute Ishun räätälöimistä opastetuista kiertomatkoista piti täysin paikkansa.

Kaikki järjestelyt olivat täydellisiä ja ylittivät kaikki odotuksemmme.

Siksi voimme vilpittömästi suositella Ishun palveluja.

Ikimuistoiset kaksi viikkoa Sri Lankalla

Vieras    22.10.2018    Hikkaduwan aktiviteetit ja harrastukset    Hikkaduwa

Olimme perheen kanssa kahden viikon lomamatkalla Sri Lankassa 10/2018.

Majoituimme Coral Sands- hotelliin Hikkaduwassa. Hotellin sijainti on täydellinen rantalomailuun, aivan meren rannassa ja kiven heiton päässä hotellilta pääsi uimaan esimerkiksi merikilpikonnien kanssa. Lisäksi rannalla on koralliriutta, jossa oli mukava snorklailla.

Varasimme jo Suomesta käsin kolmen yön ja neljän päivän retken paikalliselta matkanjärjestäjältä Haya Lankalta. Haya Lankan omistaja Ishu räätälöi meille toivomamme retken ja oli erittäin kärsivällinen ja ystävällinen.

Kuljettaja Nusmy tuli sovitusti noutamaan meidät hotellilta ja kaikki toimi

niinkuin oli ennalta sovittu. Meidän yöpymispaikat retkellä olivat Udawalawe-

Ella-Kandy. Emme voisi olla tyytyväisempiä, näimme ja koimme niin paljon ja maa on uskomattoman kaunis!

Vahva suositus Haya Lankalle ja Ishulle! Retken varaaminen ja suunnittelu hoitui kätevästi Watsapin kautta. Maksoimme retken paikan päällä viimeisenä retkipäivänä. Meidän ei itse tarvinnut huolehtia mistään, kuljettaja hoiti kaiken ja oli todella ystävällinen ja rauhallinen kuski :)

Kiinnostaisiko yöpyä puunlatvamajassa safarin päätteeksi?

Vieras    17.04.2018    Sri Lankan aktiviteetit ja harrastukset    Sri Lanka

Vietimme ikimuistoiset 2 viikkoa helmikuussa 2018 Sri Lankan Bentotassa. Matkan olimme ottaneet matkanjärjestäjän kautta, mutta aktiviteetteja varten etsimme paikallisen oppaan. Loman päätarkoitus oli rentoutua, joten emme haalineet tällä kerralla liikaa nähtävää. Alwikseen törmäsimme Bentotan rannalla. Lyheyn keskustelun aikana ( englannilla pärjää hyvin) saimme käsityksen, että kyseessä on luotettavan oloinen opas, joka järjestää muun työnsä ohella pienimuotoisesti opaspalveluita ym. Mieleenpainuvinta oli yöpyä Yalan safarin päätteeksi viidakossa sijaitsevassa puunlatvamajassa ( siisti ja turvallinen paikka, vesivessatkin jopa) Safarimme aikana Alwis - joka osoittautui myös loistavaksi kokiksi- oli loihtinut toiveidemme

mukaisen illallisen. Monitoimimiehenä Alwis kaivoi esiin bongorummun ja loppuilta meni nauttiessa hänen ja kuskin musisoinnista nuotion äärellä viidakon ääniä kuunnellen. Alwiksen

kautta onnistuu myös mm. ayervedahotojakso tai yksittäiset hoitokerrat, toiveiden mukaiset grilli-illalliset rannalla, retket toiveiden mukaan, hotellivaraukset ja lentokenttäkuljetukset. Alwis on aiemmin toiminut luksushotellissa mm. kokkina, joogaohjaajana ja aktiviteettijärjestäjänä, joten

hänen kauttaa saa räätälöityä monenlaista ohjelmaa. Persoonana hän on luotettava, hyvällä tavalla ”ylpeän” oloinen siisti mies, jolla on asenne kohdallaan! Kävimme myös pariinkin

otteeseen Alwiksen kotona, jossa tapasimme hänen viehättävän perheensä ja saimme nauttia maittavan aterian. Voin lämpimästi suositella Alwiksen palveluita! Jos kiinnostuit, hänet tavoittaa parhaiten WhatsApp:n kautta numerosta +94 77 160 2820

Jussi ja Elena

Tydellinen huolenpitoinen palvelu Haya Lanka

Voin vahvistaa edelliset kertomukset matkatoimisto Haya Lankan palvelusta. Teimme viikon matkan heidän toimestaan helmikuussa 2018. Luotettava kuljettaja (Mr. Farsan) uudella ilmastoidulla autolla hoiti ohjelman alusta loppuun erinomaisesti. Kävimme mm: Sigyria, Nuwara Elya, safarit (jossa 100 elefanttia), Moon Plain luonnonsuojelualue, Kandy, Ella. Nähtävyyksiin liittyy maan tapaan tuotteiden myyntiesittelyjä laadukkaissa myymälöissä (Sri Lankan jalokivet, puuhuonekalut ja koriste-esineet, batiikkitekstiileitä, teeplantaasi ym.) Mutta maan upean kaunis luonto oli parasta sisämaan retkellä. Moninaiset kultturikohteet kuten Buddismin pyhät tuhatvuotiseet kohteet kuuluivat myös ohjelmaan. Turvallisuus ja huolenpito meistä asiakkaina oli huippua. Ihmiset maassa olivat yleisesti tavattoman ystävällisiä ja avuliaita.

Viikossa ei voi kokea itsenäisesti matkustamalla niin paljon kuin Haya Lankan retkellä, mitä suosittelemme vahvasti, Thank you Mr. Ishu and Mr. Farsan for all you made fot us! Hope to see you next time!

Paavo7days

Sri Lankan paikallisoppaan avulla loma oli vaivaton ja antoisa

Vieras    19.01.2018    Sri Lankan aktiviteetit ja harrastukset    Sri Lanka

Vietimme loppuvuoden 2017 ja alkuvuoden 2018 Sri Lankassa paikallisen matkanjärjestäjän, Hay Lankan, järjestämällä matkalla. Olin jo keväällä ostanut lennot ja täältä Napsun kautta bongasin silloin Ishun tiedot, jonka jälkeen alkoi matkan suunnittelu ja viestittely. Noin puolet lomasta kiersimme ja puolet olimme rantakohteissa, tuntui meille hyvältä yhdistelmältä. Olin antanut etukäteen suuntaa antavan luokituksen hotelleille ja sovimme matkakohteet, mutta muuten annoin hänelle vapaat kädet ja saavuimme maahan avoimin mielin. Hotellit oli valittu hyvin ja matkan varrelle oli suunniteltu paljon yllätyksiä, kohteita ja nähtävää, joita emme osaneet odottaa.Aamulla lähdimme liikkeelle ja illalla saavuimme hotellille. Autonkuljetta oli loistava hurjassa liikenteessä ja käytettävissämme koko ajan kun kiersimme Negombosta Sigiriyaan, Kandyyn jne. Myös muut siirtymät ja lentokenttäkuljetukset kuuluivat sopimukseen (eivät ole muuten mitenkään edullisia maassa).

Jälkikäteen kuvia katsellessa ja matkan antia muistellessa voimme suositella paikallista matkanjärjestää myös muille. Todella

vaivatonta ja saimme varmasti paljon enemmän elämyksiä tällä tavalla, kuin muuten olisimme yhden loman aikana onnistuneet kokemaan.

Paikallinen opas Sri Lankaan

Vieras    07.01.2018    Sri Lankan aktiviteetit ja harrastukset    Sri Lanka

Suosittelemme myös Haya Lankan ja Ishun järjestämää kiertomatkaa Sri Lankaan. Vietimme joulukuussa 11 päivää Sri Lankassa tehden kiertomatkan maan länsi-, keski- ja eteläosissa. Olimme etukäteen yhteydessä Ishuun Whatsappin avulla ja sovimme hänen kanssaan halutuista aktiviteeteistä, hotelleiden tasosta ja reitistä. Varauksen tekeminen whatsappin välityksellä aluksi hieman epäilytti, joten olimme yhteydessä matkalla olleeseen suomalaiseen pariskuntaan ja heillä oli ollut onnistunut matka, joten tämän perusteella päätimme myös tehdä varauksen. Lentojen lisäksi emme siis tehneet mitään omia varauksia. Saimme etukäteen listan aktiviteeteista ja hotelleista, mutta hotellilistaukseen tuli muutoksia matkan edetessä. (kaikki hotellit olivat kuitenkin hyviä)

Matkalla meillä oli mukanamme oma kuski, joka toimi samalla myös oppaanamme. Kuski oli mukanamme koko ajan lukuun ottamatta yhtä päivää, jolloin olimme rantakohteessa Bentotassa. Paikallinen opas on erittäin hyödyllinen Sri Lankan tyyppisessä maassa. Pelkkä liikkuminen maassa ilman kuskia toki voisi onnistua, mutta itse en sielä uskaltaisi ajaa ja julkiset kulkuvälineet eivät monessa paikassa aja asiaansa. Hän osasi myös viedä meidät paikallisiin ruokapaikkoihin, jossa ruoka oli paitsi hyvää ja halpaa sekä myös turvallisempaa syödä ruokamyrkytykset huomioiden. 11 päivässä ehdimme nähdä ja tehdä niin paljon, että itse järjestettynä se olisi ollut käytännössä mahdotonta. (ainakaan järkevällä työmäärällä) On myös hyvin hyödyllistä olla opas, joka pystyy lähtemään etsimään lääkäriä vatsavaivoja varten puoli kahden aikaan yöllä.

Teimme ja näimme kaikki mitä etukäteen sovimme ja hieman enemminkin. Jos matkalle on lähdössä, kannattaa olla Ishuun hyvissä ajoin yhteyksissä, sillä ilmeisesti asiakkaita on nykyisin reippaasti. (olimme n. 4kk etukäteen yhteydessä) Parhaiten Ishun saa kiinni whatsappilla numerosta +94 71 731 2347

Vinkkejä Sri Lankalle

Vieras    20.10.2017    Sri Lankan aktiviteetit ja harrastukset    Sri Lanka

Matkustimme viime keväänä Sri Lankalle maaliskuussa ja siitäkin tuli kirjoiteltua blogiin juttua. Jospa näistä olisi apua muillekin jotka suunnittelevat reissua Sri lankalle. Mahtava maa, jossa on niin paljon nähtävää ja koettavaa!

seikkailujavaahteranlehdella...lanka.html

Menossa Sri Lankalle? Kannattaa ottaa paikallinen opas

Vietimme reilun viikon Sri Lankalla kiertäen mahdollisimman paljon saarta. Olin Suomesta käsin löytänyt netistä Haya Lanka -nimisen palveluntarjoajan ja löysinkin netistä suosituksia. Otin Ishuun yhteyttä, [email protected] ja hän vastasikin nopeasti. Tästä alkoi matkan suunnittelu.

Saimme paketin valmiiksi, Ishu järjesti hotellit ja retket ja keskustelut kävimme WhatsAppin kautta jouhevasti. Hieman epäilytti maksaa etukäteen, mutta soitin niille, suomalaisille matkailijoille, jotka olivat juuri maaliskuussa itse olleet Sri Lankalla ja käyttäneet Ishun palveluja. Saatuani varmistuksen, että kyseessä oli rehellinen srilankalainen opas, siirsin rahat Ishulle.

Sri Lankan lentokentällä Ishu oli luvatusti vastassa. Kävimme heti ensimmäisenä päivänä katsomassa mm. norsujen kylpemistä. Ishu oli järjestänyt kivat hotellit, kun vaihdoimme muutaman kerran hotellia matkallamme Sri Lankan länsirannikolta itärannikolle. Näimme paljon myös sellaista, mitä emme olisi nähneet tai kuulleet, jos olisimme omin nokkinemme seikkailleet. Kävimme esim. hindupapin luona, joka siunasi meidät. Erään hotellin kanssa oli hieman ongelmia, jotka Ishu hoiti välittömästi ja piti huolen meistä muutoinkin koko matkan ajan.

Suosittelen lämpimästi Ishua ja hänen palvelujaan! Kannattaa katsoa: www.hayalanka.com, sitäkin kautta saa Ishuun yhteyden.

Kalastamaan! Patikoimaan!

Vieras    02.05.2013    Sri Lankan aktiviteetit ja harrastukset    Sri Lanka

Sri Lankan tarjonnasta voisi jaaritella sivu tolkulla, mutta nostetaanpa nyt esille kaksi omaa suosikkijuttua.

Kalastus! Syvänmerenkalastus tai järvellä, molemmat onnistuu. Merellä mukavaa hommaa jos ei ole liikaa aaltoja. Enemmän ehkä nautin järvellä kalastelusta, koska siinä oli muutakin viehätystä kuin itse harrastus. Näkee paljon lintuja, apinoita hyppimässä rantojen puissa... voi bongata jopa krokotiilejä ottamassa aurinkoa kivillä. Tämä oli siis Bolgoda-järvellä.

Patikointi on sporttisen valinta. Pystyy tekemään ihan parin tunnin reissuja tai vaikka yön yli kestäviä viidakkovaelluksia jolloin reitin varrella näkee mm. luolia ja vesiputouksia. Vuoristossa maisemat on mahtavat ja kaikki upean vehreää. Hyvät kengät on must. Joissain paikoissa pitää varautua iilimatoihin. Itse tuli patikoitua sateisempaan aikaan Knuckles Rangella ja iilimatoja oli ihan tolkuttomasti. Vaarattomiahan ne onneksi on.

Näitä harrastuksia ja monia muita pystyy järjestämään mm. YakaToursin kautta, www.yakatours.com. Kiva heppu pyörittää firmaa ja tekee mielellään räätälöityjä lomamatkoja asiakkailleen. Järjestyy majoitukset ja kuljetukset. Sähköpostilla [email protected] saa palvelua myös suomeksi.

Hikkaduwan aktiviteetit

Hikkaduwa! Sukeltajien paratiisina ollut jo vuosia, erittäin kauniit koralliriutat ja merenalainen elämä, myös snorklaus on erittäin suuressa suosiossa, sukeltaminen on edullista. Surffaus on yksi suurimmista harrastuksista mitä hikkaduwassa harrastetaan, isot aallot takaavat erittäin miellyttävät surffi mahdollisuudet ja lautoja voi vuokrata monesta paikasta. Upeat hiekkarannat ja erinomaiset ravintolat takaavat rannalla viihtyvyyden sekä erittäin ystävällinen palvelu.

Myös näitä suosittelen lämpimästi:

- kipuaminen Adam's Peakille auringonnousua ihmettelemään

- Sinharajan sademetsä -vaellus

- koskenlasku Kelani-joella

- jeeppisafari Yalan tai Uda Walawen kansallispuistossa

- elefanttisafari Habaranassa

- snorklausta/sukelluskurssi Hikkaduwassa

Oletko vieraillut Sri Lankassa?