Matkakokemukset - Aktiviteetit ja harrastukset Hurghadassa

Turvallista matkaa ja paljon Egyptitietoutta sekä nähtävyyksiä

Vieras    19.10.2014    Hurghadan aktiviteetit ja harrastukset    Hurghada

Miten hauskaa - taas on Egyptin matkailu alkanut.

Näin syksyllä ja talvella se on paras hinta-laatusuhteen matkailukohde. Siellä on turvallista kuten aina muslimimaassa. Islam on elämätapa, jota meidän matkustavien pitää kunnioittaa.

Sieltä löytyy niin monenlaisia ihmisiä niinkuin kaikkialta maailmasta.

Jos haluat palvelua suomenkielellä niin ota yhteyttä suomalaiseen Mohamed Hashimiin sähköpostilla.

( [email protected]) tai soittamalla +20 109 258 5821 ( Viber ja Whats App toimivat myös)

Hänen järjestämänsä matkailupalvelut ja esitteet voit löytää myös netistä www.mohamedisokarhu.com

Ole rohkea ja tartu tilaisuuteen - suomenkielellä voit toivoa mitä vaan lomaltasi tahdot.

Niin monet ovat häntä suositelleet - niin teen minäkin, jotta saisitte mahdollisimman paljon iloa Hurghadan ja lähialueiden ajasta.

Motto:

"Sen jonka on itse tutkinut, sen parhaiten tuntee"

UK

ratsastusta aavikolla,snorklausta merellä

ratsastusreissu mukava muuten,paitsi laihat hevoset,meinasi laittaa ratsastamaan todella löysällä mahavyöllä,johon kyllä puutuin!roskia älyttömästi pitkin aavikkoa.

snorklausreissu onnistunut.viiden suomalaisen kanssa jaettiin 47:n henkilön jahti.kolmessa eri paikassa snorklausta,ruokailu jahdilla.

Hurghadasta turvallisille ja edullisille retkille - Älä maksa liikaa !!!

Vieras    26.12.2012    Hurghadan aktiviteetit ja harrastukset    Hurghada

Mikäli tarkoituksesi on tehdä retkiä esim. Luxoriin, safarille, snorklaamaan...Osta retkesi suomalais-egyptiläiseltä Mohamediltä.

Kävele pääkatua hotelli Hilttoni luokse, jossa toisella puolen katua on Grand Plaza Resor-hotelli. Keskellä katua on pieni kauppa, jossa voit asioida suomenkielellä ostaessasi retkiä, parfymia, laukkuja ym. Kaupan tunnistat ulkona liehuvasta Suomen lipusta.

Retkiä myyvän ja järjestävän iloisen, luotettavan, hyväntuulinen nuorenmiehen tapaat siellä kaupassa.

Voit verrata muiden järjestämien retkien hintoja ja huomaat heti hänellä edulliset hinnat ja joustavan palvelun. ( Tosin Grand Plaza Resortin aulan retkimyyjät kielsivät meitä menemästä ostoksille siihen kauppaan. Väittivät myyjää huijariksi, mafian jäseneksi, suomea osaamattomaksi...ikävää kateutta...)

Retket onnistuivat täydellisesti. Edullinen hinta selvisi muiden suomalaisten kanssa vertaillessa. ( matkatoimistolta ostettuihin ja muilta myyjiltä ostettuihin) Saimme hyviä vinkkejä ruokapaikoista, ostoksista ym. Kuljetukset järjestyivät ajallaan.

Todella SUOSITTELEN - Punaisen meren kalat ja korallit tekivät lähtemättömän vaikutuksen-

Snorklausta merellä

4nellä matkallamme ko. kohteeseen menimme sitten päiväksi merelle Triton Empire Beachin rannasta lähtevällä Laivalla.

Firman nimi on Crazy Waves, laiva on jo hieman ränsistynyt mutta eipä se paljon elämystä haitannut. Snorklasin useammassa paikassa Giftunin läheisyydessä ja vähän kauempanakin. Merivesi on todella uskomattoman puhdasta ja se kalojen määrä on aivan käsittämätön. "Kovalevylle" tallentui mm. 2 metrinen mureena ja metrinen napoleonkala, suuri määrä muita eläviä, upeita koralleja ja se vesi, lämpötilakin on vielä marraskuun loppupuolikkaalla aivan sopivan lämmintä pitkäänkin snorklaukseen. Giftunilla käytiin sit rouvan ja tuhannen muun turistin kanssa paistattamassa tunti päivää, joskaan juuri silloin ei sattunut olemaan aurinko näkyvillä. Onneksi rannalla on tilaa ja hiekka on todella hienoa.

Oli todella sen 300 Egyptin£ arvoinen mitä muistaakseni laskuttivat per kärsä.

Oltiin reissussa aikavälillä 15.11.-29.11. 2012

Oma matka

• Hurghada
    Lähtö: Marraskuu 15, 2012
    Paluu: Marraskuu 29, 2012

Lasipohjaveneretki ja kalastusmatka

Vieras    12.02.2012    Hurghadan aktiviteetit ja harrastukset    Hurghada

Olimme Hurghadassa tammi-helmikuun vaihteessa. Koska ilma oli vielä aika kylmää, piti keksiä jotain tekemistä. Lähdimme aquascope semi submarinella katsomaan merenalaista elämää. Retki maksoi 240 egp/hlö suoraan matkan järjestäjältä. Näimme paljon kaloja, ja jos olisi ollut aurinkoinen ilma olisi matka ollut vielä mukavampi. Mutta kannattaa mennä, hintansa väärti! Hyvä kamera mukaan jos haluaa kunnon kuvia!

Kävimme matkamme aikana myös kalastusreissulla jonka järjestäjä oli www.redsea-trips.com. Matka oli ikimuistoinen, ja suosittelen tätä ehdottomasti! Järjestäjät olivat aivan ihania (suomalais-egyptiläinen pariskunta), ja hinta 60€/hlö. Lounas oli erittäin hyvää, ja juomia sai niin paljon kuin jaksoi juoda. Saimme mukavasti kalaa. Täytin vuosia sinä päivänä kun oltiin reissussa, ja sain veneessä myös ihania leivoksia jossa oli jopa kynttilät. En unohda tätä syntymäpäivää koskaan, olen ikuisesti kiitollinen järjestäjille tästä kokemuksesta! Jos menen Hurghadaan uudestaan, lähden ehdottomasti uudestaan kyseiselle reissulle.

Snorklaus

Snorklaus on todella antoisaa veden kirkkauden ja värillisten, todella runsaiden kalakantojen vuoksi.

Snorklaamaan pääsee edullisimmin suoraan hotellin rannasta. Sieltä myös vuokrataan välineitä: maski, snorkkeli ja räpylät 20 puntaa päivä. Toki voit tuoda mukanasi omatkin jos niin haluat.

Reissujen järjestäjät myös myyvät eritasoisia ja hintaisia snorklausreissuja esim. Giftunille. Toki siellä näkee suuremman alueen mutta aivan samoja kaloja ja koralleja näkee snorklaamalla hotellin rannassa rannansuuntaisesti.

Jos haluaa mennä syvemmälle niin rannasta saa myös vuokrattua paineilma laitteet, tähän kannattaa ottaa kokenut kaveri mukaan.

Sukellusvenereissu on myös todella antoisa jos et halua kastua. Sen saa varattua hotellin aulasta ja kuljettavat pakulla paikanpäälle. Tämä on todellakin oikea sukellusvene, joka menee noin 25 m syvälle.

Hinta syyskuussa oli 40€/henkilö ja varsinaisen sukelluksen kesto reilu 50 min, tukikohtaan mennään rannasta pinta-aluksella. Koko reissuun menee aikaa reilu 2 tuntia.

Järjestäjä www.sindbad-club.com

Oma matka

• Hurghada
    Lähtö: Elokuu 12, 2013
    Paluu: Elokuu 19, 2013

Sisäänpääsy hotellin uimarannalle

El Daharissa edullinen uima-allasalue ja ranta on Geisum-hotellilla. Alueella on myös ravintola, josta saa hyvää ruokaa ja olutta sekä muita juomia. Merelle pääsee joko matalaa rantaa kahlaamalla taisitten aallonmurtajan päästä tikapuita pitkin. Snorklaamalla näkee kalojakin. Hieman nuhruinen, mutta kelpaa.

Meriretki: suolaista vettä ja aurinkoa

Hurghadassa parasta on meri. Jokaisen kävijän olisi syytä ainakin kerran matkansa aikana tehdä meriretki. Ne ovat yleensä samaa kaavaa noudattavia: kaksi snorklausta ja Giftun-saaren pidempi pysähdys. Matkan hintaan kuuluu merilounas. Laivat ovat ehkä parhaat päivänsä nähneitä, mutta kuitenkin merikelpoisia, uudemmat jopa hienoja. Laivan henkilökunta on egyptiläiseen tapaan iloista ja ystävällistä. Snorklauksessa autetaan, neuvotaan, minne on mentävä, ja välineet saa lainaksi. Pelastusliiviäkin voi käyttää, mikäli ei oikein ole varma snorklaustaidoistaan. Mikäli haluat ottaa aurinkoa laivalla, ole ajoissa paikalla, niin pääset valitsemaan mukavan paikan kannelta. Aurinkosuojat ovat tarpeen meriretken aikana, varsikin jos et ole hankkinut pohjarusketusta aikaisemmin. Merestä heijastuvat säteet polttavat takuuvarmasti, mikäli et suojaa itseäsi riittävästi.

Voit toki varata meriretken matkanjärjestäjältäsi, mutta edullisemmin pääset merelle paikallisten matkanjärjestäjien kautta. Yksi sellainen on Empire-hotellin edestä kulkevan kadun päässä basaariristeyksessä. Silmälasipäinen poika, tietää Tarja Halosen ja Suomen. Suosittelen.

snorklaus hotellin rantavedessä

Vieras    14.02.2009    Hurghadan aktiviteetit ja harrastukset    Hurghada

Sedwan Golden Beach- hotellin uimarannan edessä on hyvät mahdollisuudet snorklaukseen. Ihan yhtä värikkäitä kaloja kuin kauempana merelläkin ja saa snorklata vaikka koko päivän. Kannattaa toki käydä merelläkin snorklausretkellä, näkee ehkä värikkäämpiä koralleja, mutta rannan tuntumassa voi sitten jatkaa harrastusta aivan mahtavasti. Kannattaa hommata omat välineet ja em. hotelliltakin saa edullisesti. halvimmat snorkkelit ostettiin hotellin lähellä olevasta Muhammedin kaupasta, jossa hinnat esillä ei tarvitse tinkiä.

urheilusukellus

on kaloja -sukeltamaan haluan sinne punaiselle merelle

pyörämatka hurghadasta sudaniin

saavuimme kaverini kanssa Egyptin hurghadaan 12.12.08 tarkoituksena polkea pyörillämme Hurghadasta-Sudanin rajalle no ei se ihan ongelmitta sujunut saavuttuamme Hurghadaan huomasin miten pyörä oli kokenut kovia iskuja lentokoneessa etu ja takavanne kierona lokari ja vaihteensiirtäjä rikki,no pystyimme 10km ajamaan hotelliin joka otti oman aikansa että löysimme sen

noin 2h etsiskelyn jälkeen saavuimme Golden rose 3tähden hotelliin olimme siellä 2 yötä(15€)yö per nenä. seuraava päivä meni sitten korjatessa pyörää innokkaiden paikallisten auttaessa no ite saatiin vanteet siihen kuntoon että pysty 550km ajamaan paikallinen korjaaja vaihtoi vaihteensiirtäjän ja pääsimme pyöräilemään. aamulla noin klo 8.00 läksimme matkaan kohti Quseir-marsa alam-Berenice-Bir Shalatein eipä kauaakaan kun pyörä taas oikutteli nyt puhkesi kumi sekä päälikumi repesi onneksi olimme tähän varautuneet ja matka pääsi nopeasti taas jatkumaan nyt näytti jo hyvältä kun 80km meni ilman ongelmia poljettiin noin 100km ensimmäisenä päivänä ja etsimme autiomaasta suojaisan paikan mihin pystytimme teltat ja rupesimme lepäämään yö oli lepposa komean tähti taivaan alla,aamulla heräsimme noin klo 06.00 ja 7.30 päästiin taas tosi toimiin ja ettimään ruokapaikkaa lähimpään noin 50km aamu kahville ja ravintolaan syömään,no hinnat sitä samaa mitä koto suomessakin että kyllä paikalliset olivat turisti tietoisia. näin sitä edettiin suurin piirtein melkein Sudanin rajalle asti kunnes tiesulku ja poliisit käännyttivät meidät takaisin samaan suuntaan mistä olimme tulleet olimme nääs lähellä sotilas tukikohtia joihin ei sitten ollut asiaa. Olimme nauttineet loistavasta asfalttitiestä Hurghadasta asti sekä upeasta myötä tuulesta sekä ihmisten ystävällisyydestä joista meidän on syytä oppia jotain Välillä pysähdyimme punaiselle merelle uimaan ja taas pyörän selkään Aurinko porotti joka päivä 8.00-17.00 täydeltä terältä keskimäärin pyöräilimme noin 100km viitenä päivänä mutta yhtenä päivänä noin 147km.suosittelen lämpimästi pyöräilijöitä polkemaan Egyptissä loistavat tiet ym...... no Taxilla tulimme paluumatkan samaa tietä hotelliin ja seuraavana päivänä takaisin Suomeen ja tietysti hävitin kameran ja kaikkihienot kuvani onneksi kaverini otti filmille kuvia jotka ovat nyt kehitteillä lisään niitä myöhemmin tänne,no kaveri sai viimesenä päivänä kovan mahataudin meni lentomatka takasin oksennellessa koko ajan mut kyl se siit....

snorklaamaan hurghadassa

jos hurghadaan menee kannattaa mennä snorklaamaan. Älä osta retkeä suomen matkatoimistolta tai hotellilta paikan päältä. Kannattaa kysellä paikallisilta matkatoimistoilta niin saa huomattavasti halvemmalla. Hurghadassa kirkkaat vedet snorklaukseen ja hienoja koralleja.