Chiang Main matkakokemukset ja vinkit

oma puutarhamökki

assi    04.02.2010    Chiang Main lennot & liikenne    Chiang Mai

Taksit eivät välttämättä osaa outoon kohteeseen perille.

Maantiellä kaupungin ulkopuolella kannattaa pysyä

tien vasemmassa reunassa autolla ajaessa. Vaikka muu sekalainen liikenne käyttääkin vasenta reunaa ja sitä on

varottava. Koska liikenteessä on todella kaikenlaista liikkujaa, mopoista outoihin traktorin ja puutarhakärryn yhdistelmiin asti. Ohittavat autoilija ajavat melko kaistan reunassa, eivät kunnolla ohita kaistan ulkopuolelta.

Joten autoilijan on todella syytä pysytellä vasemmassa reunassa.

Kuumat lähteet

Vieras    12.02.2009    Chiang Main nähtävyydet    Chiang Mai

Chiang Main lähellä on kuumia lähteitä ja niinpä mekin kävimme taksilla

yhdellä sellaisella. Kiva paikka. Voi keittää munia verkkokassissa, mahdollisuus kylpeä tai liottaa jalkoja lämpimässä vedessä. Lapset

viihtyivät paikassa hyvin. Paluumatkalla kävimme käsityöläisten pajoilla.

joissa tehtiin mm. sateenvarjoja vaatteita ym. Myyntityyli paikassa oli hieman päällekäyvää, mutta kannattanee käydä silti.

Meillä oli Chiang Maissa vain 3 päivää aikaa, liian vähän, mutta kohta

menemme uudelleen paremmalla ajalla.

Tonen kerta toden sanoo.

Ihan ok. hotelli

Vieras    12.02.2009    Chiang Main hotellit    Chiang Mai
Yöpymisen ajankohta: Lokakuu 2005 | Hotelli: Suriwongse Hotel Chiang Mai

Hyvä palvelu, mainio aamiainen. Ilmastointi huoneessamme joko päällä tai pois, termostaatti ei toiminut, tuli kylmä yöllä. Uima-allas pieni. Emme nähneet kenenkään uivan siellä kertaakaan. Sijainti aivan iltamarkkinoiden lähellä keskustassa. Voisimme mennä uudelleenkin

tähän hotelliin. Ja niin menemmekin 28.2.2009, jos vain Finnairin lentäjät

eivät lakkoile silloin.

Alpo Viitaharju

Arvosana hotellille:

Myyjä katosi mustaan pakettiautoon - maksoin hänet vieneille "goriloille" ja liukenin ÄKKIÄ paikalta.

Pohjois-Thaimaassa, Chiang Maissa kävi erään kerran "hassu" juttu. Olin iltamarkkinoilla (tosi kiva tapahtuma muuten, toistuu joka ilta). Ostin eräästä kojusta sijoitusmielessä useita käsintehtyjä lamppuja. Oikein nättejä. Myyjä oli ihan normaali, ja tingimme siinä kumpaakin miellyttävän hinnan. Yhtä-äkkiä miekkonen valahti kalpeaksi juuri kun olin kaivamassa rahaa esiin. En endes ehtinyt tajuta mitä tapahtui, kun kauppiaan molemmille puolille oli tullut iso korsto. Toinen tarttui myyjää toisesta, ja toinen toisesta kainalosta. Jäin suu auki toljottamaan kuin Ö aapisen laidassa, kun korstot veivät kauhusta kankean myyjän väkisin kahtapuolta iltaruuhkaisen kadun yli. He heittivät miehen mustan pakettiauton takaloossiin, jossa näin muitakin tällä tavoin "vangittuja", murheellisen näköisiä ihmisiä. Auton ikkunat olivat tummennetut ja takaovet paiskattiin kiinni. Itse olin pakannut ostokset rinkkaani jo ennen välikohtausta, mutten ollut ehtinyt maksaa. Toinen korstoista tuli kovistelemaan rahoja minulta, ja minun piti vakuutella hänelle, että todella olimme tinkineet lamppujen hinnan niin alhaiseksi. Mies ei ottanut uskoakseen, mutta otti lopulta kukkuisena rahat ja katosi paikalta. Minäkin katosin paikalta heti kun olin saanut rahat käsistäni, ei huvittanut jäädä siihen möllöttämään. Sitä kauppiasta tuskin näemme enää. En tiedä, oliko kyseessä laittomien siirtolaisten siivoaminen, suojelurahojen maksun laiminlyönti vai mikä. Ajattelin, että on terveellisempää olla kyselemättä!

sunnuntaimarkkinat ja iltamarkkinat!

pikkukimalainen    25.06.2008    Chiang Main ostokset    Chiang Mai

Jos olet aikeissa kiertää Thaimaata ja shoppailla siinä ohessa, niin kannattaa tehdä ostokset Pohjois-Thaimaasta, kuten Chiang Maista. Se on iso kaupunki, mutta halvempi kuin Bangkok, joka sekin on mahdottoman halpa (tai kallis, riippuu kuluttajan tottumuksista). Hinnat ovat noin 20% Suomen vastaavista. Chiang Maissa on myös Pohjois-Thaimaan suurion ostari Kad Suan Kaew , jonne voi tingata taksin 50 bahtilla (eurolla) kaupungin keskustasta. Chiang Main sunnuntaimarkkinat ovat hirmu kivat, paikalla on turistikrääsän ja kivojen rättien ohella myös paikallisten artesaanien töitä. Iltatori on joka ilta, ja se on kanssa tosi kiva! Sieltä voi löytää vaikka mitä! Itse innokkaana askartelijana olin hypätä nahoistani, kun sain valita askarteluhelmiä kuin irtokarkkikaupassa (niitä tuli KILO, ja hintaa tuli jotain all 10 euroa...Suomessa sillä rahalla saisi helmet vain yhteen kaulakoruun :))

kaksi samannimistä hotellia Chiang Maissa

Hei, tämä nyt ei suorastaan on VAARA, mutta siitä voi saada pienen kiusallisen ONGELMAN. Menimme Chiang Maihin junalla Bangkokista ja juna-asemalta lähdimme tuk tukilla hotellia etsimään. Olimme löytäneet netistä kivan North Top- nimisen hotellin, johon pyysimme kuskia ajamaan. Kuski oli hieman hukassa ja kysyi pari kertaa neuvoa. Lopulta hotelli löytyi, pihalla oli uima-allas ja vuori siinsi somasti horisontissa. Huoneet olivat sangen rupuiset ja nuhjuiset (puhtaat kuitenkin). Jotenkin olimme hämmentyineitä. Ai tällainenko tämä olikin, onkohan täällä torakoita? Hotelli oli syrjässä joidenkin sivukujien perällä. Samana päivänä kävi ilmi, että parempi hotelli paremmalla paikalla olisi ollut se, jonka löysimme netistä! Kyseessä olikin siis North Top HOTEL; se mihin tulimme ensin oli vain North Top. Että tällainen hassu kömmähdys. Jäimme yhdeksi yöksi tähän "väärään" hotelliin ja heti seuraavana päivänä menimme oikeille sijoillemme :)

Oletko vieraillut Chiang Maissa?