Kanchanaburin matkakokemukset ja vinkit

Kanchnabur on rauhallinen ja turvallinen paikka

toffe    15.01.2013    Kanchanaburin muita vinkkejä    Kanchanabur

Paljoa ei turisteja näy kuin Kwai joen sillan kohdalla, tämä on usean reppureissaajan kohde. Itse menimme päivä aikaan mutta suosittelen auringon laskun aikaan saa upeampia kuvia silloin.

Jos Thaimaaseen tulen niin tottakai tämä olisi paikka jonne tulisin aina uudestaan.

Itse teimmee retken Safari parkkiin siellä oli 2 ohjelmaakin Norsu & Krokotiili Show lippu sisältää myös nämäkin, oli eläintarhaa kuin tuo bussi vei meidät autolla ( jossa ikkunat auki tai kiinni, sai ostaa pikkurahalla banaanin paloja ym vihannesta lautasittain jotta saa syöttää noita eläimiä jotka tulevat auton viereen. Meille kävi niin että kirahvit pistivät päänsä yhtäaikaa auton sisään ja varastivat kaiken joten seeprat jäivät ilman herkkuja..

Tiger Temppeli oli toinen retkemme, sinne mennään omalla vastuulla allekirjoitus vaaditaan ennen kuin sinne astuu. Siellä eläimet vapana, tiikerit tiikerisolassa ketjuin kiinni, joita talutetaan myös alueella ( kuin koiraa, mutta ketjuin), kaksi karhua oli ainoastaan häkissä. Itse tein sen virheen ennen kuin astuin alueelle en ostanut mitä oli myytävää edessä olis kiva ollut ostaa joku matkamuisto tästä paikasta ja kun tulimme ulos kojut jo poissa.

Jos haluat tatuoinnin, niin upeaa jälkeä tekee Nikom Nikom Tattoossa, tyttäreni miehensä kanssa on joka vuosi ottaneet tässä paikassa tatuoinnit, mekin otimme minun maksoi kukkaköynnös jsääreeni polvesta nilkkaan ( hän piirsi sen suoraan jalkaani arven päälle ja sen hyväksyin maksoi 1000 bathia. Mieheni otti seuraavana päivänä ison upean kuvan kylkeensä 1.5h/ 3000 bathia. Nikon on myös kuuluisa taidemaalari / tatuoija ( tunnetaan koko Thaimaassa).

Kanchnaburiin tulo

toffe    15.01.2013    Kanchanaburin lennot & liikenne    Kanchanabur

Bankokin lentokentältä ( siellä sovittiin tuo hinta taksikuskin kanssa) otettiin taksi ja hurautettiin tänne Kanchanaburiin , meitä oli 4 aikuista ja 1 lapsi ja taksi otti n. 30€ yhteensä. Oli kiva körötellä taksilla noin 50-60 kilometriä, taksi jopa piti meille tauon siinä välissä päästiin juotavalle.

Kanchanaburin markkinat on ihan rautatie aseman vieressä klo 17 jälkeen viikonloppuisin

toffe    15.01.2013    Kanchanaburin ostokset    Kanchanabur

Sieltä tuli shoppailtua vaikka mitä tuliaisia, koiralle ostin nahkaisen kaulapannan jossa metalliset luut koristeena ja oli todella hyviä tuotteita paitsi lelut ovat tilpehööriä ja heikkoja mutta vaatteet todella hyviä tuotteita.

Kanchanaburin nähtävyydet

toffe    15.01.2013    Kanchanaburin nähtävyydet    Kanchanabur

Kanchnaburissa on tuo sota-ajan hautausmaa jonne on monet haudattu jotka kuolivat Kwaijoen sillalla / sillan läheisyydessä sota aikaan.

Sotamuseo se kannattaa myös kokea viime kesänä sinne oli hinta 40 Bathia.

Kwai joen silta tottakai, itse olimme päiväaikaan olis pitänyt mennä uudestaan alkuillasta se jäi kokematta.

Taitaa olla koko Thaimaan halvin Kanchanaburissa katubaari ( lähellä Nikom Tattoota)

Tässä katubaarissa paukut maksavat 10 - 20 Bathia / per paukku, mutta ylellisyyttä kuin vessa ei ole koska baari on tehty jalkakäytävälle, siellä on pieniä peltitynnyreitä istuimina ja pöydänjalkoina jossa lankku päällä, suosittu näytti olevan kun siitä ohi usein hilpaistiin pari kertaa myös käytiin kyseisssä baarissa ohimennessä.. (valokuva löytyy tämän baarin tiskistä).

5 päivää Kanchnaburissa

toffe    05.01.2013    Kanchanaburin hotellit    Kanchanabur
Yöpymisen ajankohta: Kesäkuu 2012 | Hotelli: Kanchnaburin Noble-Night Guesthouse

Ihme että tänne ei ole yhtäkään valmismatkaa..

Hieno allas ( täällä noita rantoja ei ole) , ja rappusia kun meni alas sielläkin oli näitä huoneita veden päälle rakennettuja ( olivat taatusti kalliimpia).

No ainoa oli tuo että parveke näkymä ollut kummoinenkaan... parveke ei herättänyt halua siellä istua..

Siisti yksinkertainen huone, aamupalan sai valita kolmesta vaihtoehdosta ravintolassa.. itse ihastuin heidän kotitekoiseen mysliin tuoreiden hedelmien ja jogurtin kera ja tottakai kahvit myös kuului mukaan..