Ei todellakaan viiden tähden hotelli
Varasimme tjareborgilta äkkilähdön Alanyaan, Hotel Katyaan ja luulimme pääsevämme myös varaamaamme hotelliin. Mielestäni Tjäreborg johtaa asiakkaita harhaan mainostamalla matkoja Katyaan ja matkalaiset sijoitetaankin täysin toiseen rakennukseen. Rakennus on Katyan takana, sellainen kerrostalomainen vanhempi rakennus. Ollut ilmeisesti joskus oma hotellinsa.
Huoneissa kivikova parisänky missä jouset ja raudat painavat selkää. Peittona yksi ohut viltti kahdelle ihmiselle. Pari kertaa joutui pyytämään, että sai toisen. Suihkutilassa vesi seisoi lattialla melkein nilkkoihin asti, ei ollut lattian kaadot kohdallaan tai putket eivät vetäneet. Jätimme pyyhkeet lattialle siinä toivossa, että ne vaihdetaan, mutta ne olikin viety parvekkeelle aina kuivumaan. Vessapaperia joutui aina pyytämään lisää.
Henkilökunta välinpitämätöntä, ei paljo kiinnosta-asenne koko hotellissa, paitsi yhdellä nuorella miehellä allasbaarilla. Hän hymyili ja tervehti joka kerta ja saikin ainoan tippimme sillä reissulla.
Hotelli täynnä venäläisiä, jotka kahmivat yhtä paljon ruokaa mukaansa kuin söivät. Ruokailutilanne oli sellaista taistelua, että ehditkö saada jotain ennen kuin se on loppu. Istumapaikkoja ei meinannut saada, ruokailutila on täysin alimitoitettu.
Hotelli on antanut itselleen viisi tähteä, itse luokittelisin sen kahteen tai maksimissaan kolmeen. En suosittele.
Tein reklamaation sijoituspaikastamme tjareborgille, vastausta odotellessa..
Arvosana hotellille:Loistava all-inclusive hotelli
Olimme Alanyassa viikon Avena-hotellissa. Palvelu ensiluokkaista, henkilökunta asiallista ja ystävällistä. Sängyt vähän kovat ja huoneiden äänieristys voisi olla hiukan parempi. Ruoka ja palvelu hyvää, niin ruokasalissa, altalla kuin omalla rannallakin. Suosittelen.
Arvosana hotellille:Alanya 4 tähteä hotellilla
Henkilökunta Suomalaisia kohtaan välinpitämätöntä, hollantilaisille kyllä hymyä tervehdyksiä. Aamulla toivotin hyvät huomenet, ei aina vastausta. Ruoka surkeaa, aivan kuin olisin ollut ala-asteen kouluruokalassa. Yksi lämmin ruoka, joka läiskätiin lautaselle reikäkauhalla.15 min kuuluutetiin, 4 min kuulutetiin ruokailun loppumiseen. Tuli "kokkista" olo, katteita alettiin kerätä kuulutesten alkaessa ja seisotiinpöydä vieressä kunnes poistuit. Ikävä ruokailukokemus ja vielä ensimäisen kerra vastaavassa hotellissa. Taidanpa taas seuraavan kerran mennä apartamentoon ja ruokailla siellä missä ruoka on hintansa veroista ja saan nauttia ruostani rauhassa.
Arvosana hotellille:Surkea!!!
Todella huono palvelu,huone oli b105,kulku kaikkien muiden huoneiden takapihan kautta.Oven vieressä avonainen viemäri haju sen mukainen.huone oli joku entinen liike joka sijaitsi Facebook ravintolan vieressä,isot ikkunat,verhoja ei voinut avata koko aikana koska ne oli suoraan kadulle.Torakoita,sääskiä ym ja melu yöllä hirveä,bändi soitti ja laulo 4 asti. Ravintolan keittiö myös seinän takana,tiskaaminen ja möyke jatkui siihen asti kun ravintola meni kiinni.Hotelli ei suostunut vaihtamaan huonetta,Deturin oppaasta ei mitään hyötyä,käski vaan mennä nettiin etsimään vapaita hotelleja.....emme suosittele deturia ja azalea hotellia kellekään!!!!
Arvosana hotellille:Azalea huoneistohotelli, Alanya ei todellakaan 4 tähteä
Palasimme viikon matkalta 14.5. 2015 ja hotellina Azalea. EI TODELLAKAAN 4 TÄHDEN HOTELLI! Meitä oli 2 pariskuntaa, toisella huoneisto kauimmaisessa talossa 5.krs ja meillä c -talossa 5.krs. Saavuimme yöllä, maksoimme käteisellä 77 € (ilmastointi 50€, tallelokero ja netti loput 27€). Kuittia emme saaneet eikä huomattu sitä pyytää, koska paljon matkustelleena olemme aina respaan voineet luottaa. No, lähtöpäivänä meille esitettiin, että olimme maksaneet muka vain 50 ja velkaa 27. Kerroimme, että olemme maksaneet ja kuittia emme saaneet. Emmekä aio maksaa enää yhtään mitään. Respa "alkoi selvittämään asiaa". Istuimme aulassa 45 min odotellen lentokenttäbussia. Respa ei enää puhunut asiasta mitään ja toivotteli lähtiessämme hymyssä suin heipat jne. Oletimme asian olevan ok. Matkalla kentälle hotelli soitti 2 kertaa oppaalle ja vaati meiltä rahoja!!!! Voi luoja sentään, kerroimme oppaalle ja sanoimme ettemme todellakaan maksa, opas ymmärsi ja oli ihan ok. Yöllä respassa oli nuori mies töissä ja ollaan ihan varmoja että se veti sen 27 € omaan taskuunsa ja yritti siis huijata meitä. Meitä ennen olleet 2 suomalaisnaista saivat kyllä kuitin samasta maksusta (tämä selvisi siis jälkeenpäin kun yhdessä odottelimme bussia).
Saavuttuamme huoneessa ei ollut vessapaperia eikä pyyhkeitä....mieheni haki respasta paperia...kun väsyneenä saapuu yöllä hotelliin niin ainakin vessapaperi olisi ihan kiva, muusta puhumattakaan. Kuulimme toiselta asukaalta, että respassa on joku ohjeistus, että vain aloitusvessapaperirulla kuuluu hintaan. Loput paperit, tiskiyms. aineet, tiskiharjat jne pitää ostaa/tuoda ite. Miksi tätä ei lue Deturin hotelliesittelyssä? Aina kun olemme olleet huoneistossa muualla niin kyllä siellä on ollut kaikki tykötarpeet valmiina.
Meillä ei kyllä ötököitä näkynyt, eikä hometta (kiitos 5.krs) viemäri sen sijaan haisi koko ajan. Tiskaus ei kuulunut hintaan paitsi kai loppusiivouksessa. Saimme kyllä haluamamme lisätyynyt, tiskiaineet, paperit yms. kun niitä asiallisesti (mutta vaativasti) pyysimme. Siivoja oli asiakaspalveluhenkinen. Kaikki muu henkilökunta oli ihan ok paisti respan tyypit, heille kaikki palvelu tuntui olevan vaikeaa. "Siivous" nyt on mitä on noissa maissa, että se ei sinänsä ollut yllätys, samoin kuin muu huoneen varustus ja ylläpito.
Suurin yllätys ja pettymys oli se, että Detur myy hotellia 4 tähdellä, koska taso on todellisuudessa 2,5. Tämä oli siis 1. matkamme Deturilla, koska olemme harrastaneet lähinnä omatoimimatkoja. Ei koskaan enää tähän hotelliin.
Arvosana hotellille:Törkeää kohtelua
Sailor Apart Hotel kohteli minua mielestäni erittäin törkeästi ja syrjivästi, vaikka maksoin heille koko hinnan heti käteisenä kun saavuin. Jouduin turvautumaan Alanyassa paikallisen poliisin apuun, joka ohjasi minut kuluttaja-asiamiehelle ja vaihdoin toiseen hotelliin. Sain takaisin vain osan maksamastani summasta.
Huoneistohotelli oli jääkylmä eikä lämmintä vettä tullut kuin vasta kolmantena päivänä. Minulle väitettiin, ettei lämmitys/tuuletin toiminut. Yritin nukkua saavuttuani kaksi tuntia, mutta heräsin siihen, että kehoni oli aivan jäässä enkä pystynyt edes puhumaan, olin ihan turtana kylmästä.
Respa toi makuuhuoneeseeni avoterassilämmittimen, pelkäsin, että se sytyttää tekokuidut yön aikana palamaan. Kaksi päivää valitettuani, he suostuivat laittamaan lämmityksen päälle, se siis toimi, mutta he halusivat vain säästää sähkössä. He sanoivat, että koska olen Suomesta, olen tottunut kylmään, enkä tarvitse lämmintä. Törkeää.
Minulla ei ollut lakanoita. Vaadin kaksi lakanaa, sillä päiväpeite oli käytetty, kova ja pölyinen. Patjat olivat tosi vanhoja ja haisivat. Huoneistossa oli hometta. Tulin todella sairaaksi.
Olin varannut kahden hengen huoneistohotellin ja maininnut että turkkilainen ystäväni tulee käymään siellä toisinaan, olemme 43-vuotiaita ja tunteneet toisemme 1,5 vuotta. Kun hän tuli ilmoittautumaan tiistai-iltana kahdeksan aikaan illalla, hänet heitettiin ulos hotellin aulasta. Hänelle oli sanottu, että hänen oleskelunsa hotellissa on laitonta. Vaadin respalta selitystä. Sitä ei tullut eikä hän suostunut soittamaan turistipoliisille.
Menin itse käymään poliisiasemalla. Sieltä sanottiin, että heillä olisi pitänyt pyytää mieheltä henkilöllisyystodistus ja pyytää häntä rekisteröitymään, jos hän jää yöksi. Poliisi ihmetteli hotellin asennetta. Vielä enemmän he ihmettelivät kun kuulivat että miesystäväni on vartija, Turkissa ei pääse vartijaksi ellei ole nuhteeton taustaltaan.
Hotellin terassialueella ei voinut oleskella, siellä oli vaarallinen työmaakuvio käynnissä koko ajan. Rakennuspauke oli hirveän äänekästä aamusta iltaan ja laastia sekä rakennuspölyä yms tippui terassille. Alussa kysyin että onko työmaa käynnissä, mutta respa valehteli ettei ole. Otin kuvia todisteeksi.
Sailor Apart hotel vaaransi terveyteni ja turvallisuuteni toistuvasti ja heitti ystäväni ulos hotellin aulasta perusteetta.
Törkeintä kohtelua oli se, että he syrjivät minua suomalaisena. Ruotsalainen pariskunta samasta hotellista oli maksanut viikon oleskelustaan vähemmän kuin minä, siis kaksi henkilöä yhteensä vähemmän kuin minä.
Onneksi sain paikallisilta viranomaisilta apua. Harkitsen, että vaadin kaikki rahani takaisin kyseisestä hotellista. Otin kuvia terassilta ja uima-altaalta. Ei mitään suojaverkkoja rakennustyömaan takia ja pauke oli ihan älytöntä. Hitsasivatkin.
Ei koskaan enää tähän paikkaan. Valitin paikasta myös Alanyan turisti-infoon kirjallisesti.
Arvosana hotellille:Siisti ja mukava hotelli, erinomainen sijainti
Tulen juuri Alanyasta viikon reissulta. Oli erinomaisen hyvä sää koko matkan ajan. Yövyin aluksi Sailor Apart hotellissa, joka oli saamiensa erinomaisten arviointien osalta kylläkin pettymys. Vaihdoin sataman tuntumassa sijaitsevaan hotelli Maininkiin.
Voin suositella hotelli Maininkia kaikille suomalaisille matkaajille lämpimästi:
- erinomainen sijainti
- huoneet järkevästi suunniteltuja ja siistejä, oma parveke, jossa voi nauttia teetä tai kahvia. Ihana näköala, jos on huone meren puolella. Huoneesta löytyy vedenkeitin ja pieni kylmäkaappi. On myös hiustenkuivaaja.
- miesrespat erittäin ammattitaitoisia ja asiallisia, tykkäsin erityisesti siitä, joka oli suorittanut turismitutkinnon. Kaikki asiat hoituu.
- ortopedinen kunnon sänky, oli hyvät yöunet. Liikenteen tai kapakoiden melu ei häirinnyt
- vieressä ulkoilmakuntosali
- kaikki palvelut lähellä ja hotellissa oma ravintola
- kunnon taulutelevisio, ei mikään keskiaikainen vekotin
- ilmastointi uusi
- puhutaan sujuvaa suomea johdon tasolla, oli erittäin mukavia ihmisiä.
Suoraan sanottuna, mukava keidas erämaassa, jossa saa nukuttua hyvin ja josta pääsee kaupungille shoppaamaan ja molemmille rannoille vaivatta.
Erittäin hyvä ja positiivinen kokemus siis Mainingista!
maininkialanya.net/yhteystiedot.html
Arvosana hotellille:Mahtava baarimikko
Kivalla paikalla. Hyviä paikallisten suosimia ravintoloita lähellä.
Mahtava henkilökunta hotellissa.
Arvosana hotellille:Hinta laatu
Hinta/ laatusuhde erittäin hyvä.henkilökunta asiansa osaava japalveluhenkinen.Ruoka hyvää ja riittävästi. Huhtikuun 11pvä kuluvaa vuotta menemme uudelleen 2 viikoksi isolla porukalla.Sydämmelliset terveiset henkilökunnalle!!!!! t. Lauri ja Anneli täältä Suomen Kuopiosta
Arvosana hotellille:Liikuntaesteetön
Joku kysyi täällä kokemuksia Grand Zaman Beach hotellista. Hotelli lienee (ei kauheasti kokemuksia toisista) aika korkeatasoinen? Oli miten oli, se on liikuntaesteetön; puolison tai avustajan kanssa pärjää hyvin. Invahuone on. Itse huonetila ei ole sen kummempi kuin muutkaan, mutta suihku ja wc tehty tilavammaksi. Suihkutuoli kiinnitetty seinään ja oli jo vähän vinossa, mutta menettelee. Erillinen tuolikin tarvittaessa mahtuu suihkutilaan. Hotellissa helppo liikkua, palvelu oli hyvää, hissi on ja oma generaattori mahdollisen sähkökatkon varalta - hissiinkään ei siis jää jumiin sähkökatkon sattuessa. Hotelli on hyvällä paikalla. Oma uimaranta, ja sinnekin pääsee hotellilta aika helposti pyörätuolilla. Mikään budjet-hotelli se ei ole. Vastapäisen baarin bailaus saattaa häiritä, mutta se ei liene hotellin vika ja ei sinne nukkumaan mennäkään?
Arvosana hotellille:Hyvä sijainti, kodikas
- ihana parvekkeellinen, tilava huoneisto. - lähellä Kleopatra rantaa ja oikeastaan kaikkialle kävelymatkan päässä. - sopivan iso hotelli, henkilökunta ja muut hotellin asukkaat eivät häirinneet liikaa. - hyvät mahdollisuudet laittaa ruokaa ja pystyi käymään välillä rannalta lepäämässä hotellilla. - vieressä oli kiva ja edullinen internet- kahvila, jota suositeltiin kun ei ollut konetta mukana ja en voinut käyttää hotellin wifi- yhteyttä. - siivous ja pyyhkeiden vaihto tosi kiva juttu. - nautin parvekkeella aamupalan joka aamu, oli ihanaa. - todella suosittelen paikkaa, oli mielestäni aivan positiivinen yllätys, eivätkä huonekalutkaan olleet mitenkään liian vanhoja, ihan hyvä ja viihtyisä sisustus.
- korukauppias tyrkytti aluksi pikkaisen liikaa, mutta lopetti kun huomasi, ettei saa minusta asiakasta. - juoruilivat pikkasen minusta selän takana, mutta ihan ok, onhan se aina outoa jos yksinäinen nainen matkustaa Turkissa, ei ole outoa, jos on mies. - lentokenttäkuljetusta ei mielellään autettu järjestämään kun tuttavani kyyti aluksi peruuntui, vain taksia ehdotettiin, mutta sain kyllä apua lopulta kun oikein vaadin. Hieman tuli sanottua liikaakin kritiikkiä siinä vaiheessa ja pyysin anteeksi suuttumustani.
Arvosana hotellille:matkaaja
olen ollut 13 kertaa azalea hotellissa ja aiemmin hyvinkin tyytyväinen, mut nyt en. hotelli vilisi torakoita huoneessa ja siivoukin oli huonoa. olin hotellissa 8-15 pvä syyskuuta. olin järkyttynyt, meidän perheen lempihotelli. miksi nyt näin? missä nyt majoitumme? olen taas lähdössä sinne, minne nyt meen? kertokaa ihmiset mikä olisi hyvä hotelli?
Arvosana hotellille:Ihan kelpo huoneistohotelli
En odottanut kauheasti mitään, luin näitä edeltäviä arvosteluja ja lähdin aika skeptisellä mielellä liikkeelle. Kokonaisuudessaan yllätyin positiivisesti. Ei mikään luksushotelli, mutta itselläni ei erityisempiä valittamisia. Aamupala oli itselleni aivan riittävä (leipää, munia, hedelmiä, oliiveja, juustoa, leikkelettä, jogurttia, muroja. Lisäksi lasillinen tölkkimehua ja nescafeta tai teetä). Henkilökunta ihan mukavaa, hotellin johtaja ihan hauska tyyppi, ja puhui hyvää suomea. Huonetta siivottiin viikon aikana pari kertaa, eikä pyyhkeitä vaihdettu päivittäin, mutta meille kelpasi. Ei näkynyt torakoita tai luteita, mikä on itselleni onnistuneen loman merkki. :D Hotelli on kauempana keskustasta rauhallisemmalla alueella, suosittelen etsimään alueelta ainakin kerran paikallisten ruokapaikan, jos haluaa vähän nähdä aidompaa turkkilaista elämää. Kauemmas rannasta kävellessä löytyi edullisempia ruokapaikkoja, joissa ei puhuttu suomea.
Arvosana hotellille:Hyvällä paikalla Obassa
Hotelli hyvällä paikalla,kaikki Oban palvelut ääressä ja ranta tien toisella puolen. Huoneet tosi kivat ja suihkustakin tuli kunnon paineella vettä :) Olisi saanut viisi tähteä jos ruokapuoli olisi pelittänyt...ruoka loppui joka aterialla, oli vain rippeitä jäljellä esim. aamupalalla oli vielä tunti aikaa niin kipot kolisi tyhjyyttä. Sai vain kuivaa ranskanleipää tai viittä sorttia oliivia,kahvikin loppui joskus ja jne. Siivous ei aina pelittänyt,hotellin infolapussa luki,että pyyhkeet vaihdetaan joka toinen päivä ja lakanat joka kolmas päivä. Siivooja ei vaihtanut lakanoita kuin kerran viikossa ja pyyhkeitä koska lie olisi vaihtanut,aloimme laittamaan lattialle pyyhkeet vaihtopäivänä,mutta silloinkin oli saatettu kääriä lattialta takaisin hyllylle ! Eräs pariskunta oli ollut jo viikon ja pyyhettä ei oltu vaihdettu ja meni siivoojalta kysymään uutta pyyhettä niin siivooja oli pyöritellyt pyyhettä ja kysynyt "onko tämä likainen" luulen,että tämä on vain tämän siivoojan "käytäntö" ja sekin otti meitä "pannuun" kun aina tuli sitten vasta siivoamaan kun mekin iltapäivällä tulimme hikisinä rannalta tai altailta,no eipä se kestänyt kuin max 5 min kun oli siivottu :)....Näillä pienillä asioilla pilataan koko hotelli,muuten olisi täydellinen. Olimme kolme viikkoa. Henkilökunta oli ystävällistä.
Arvosana hotellille:Täys Pa*ka!
Ei kannata mennä. Heti alkoi ongelmat tässä hotellissa.
Saateltiin huoneeseen, mutta heti käsi ojossa ooteltiin rahaa saattelusta, muuten ei poika häipynyt.
Käytiin huoneeseen tavarat ja lähettiin syömään muualle. Takaisin tullessa tavarat pengottu ja rahoja viety tallelokerosta. He myönsivät että avain sinne toki on, mutta koska sanansa antavat, niin on mahdotonta että olisivat vieneet. Sanat täyttä sontaa. Alkoivat uhkailemaan meitä sanktioilla kun saivat tämmöisiä syytöksiä.
Laukun kaivelua eivät kieltäneet, ehdottivat siivoojaa, mutta kun sanoin ettei 10 min tee siivoustarvetta niin tuhahtivat vain. Eli se oli heidän mielestä ok, että kaivellaan.
Omistaja sanoi, ettei välitä pätkääkään, vaikka kaikki rahat vietäisiin.
Tämä ensimmäisenä päivänä ja koko lomalla ei tervehditty, eikä mitään palvelua enää saatu. Onneksi saimme ostaa puolihoidon ja viettää aikaa toisen hotellin altaalla. En suosittele, yksikin tähti on liikaa!
Arvosana hotellille: