Koh Yao Noin matkakokemukset ja vinkit

Paratiisi

Vieras    02.01.2013    Koh Yao Noin muita vinkkejä    Koh Yao Noi

Matkasimme Koh Yao Noi saarelle pikaveneellä, matka kesti n.50min. Hotellimme The Paradise Koh Yao Boutique Beach sijaitsi aivan saaren toisessa päässä, jonne vene vei meidät suoraan. Ihana rauha rannalla, ei aurinkotuolien rivistöä, vaan tuoleja mukavan välimatkan päässä toisistaan + riippukeinuja.

Huoneet -melkeinpä voi kuvitella olevansa viidakon keskellä. Näimme myös varaaneja, lentoapinan ja muita pieniä liskoja.

Hotellin ravintolat sijaitsivat rannalla, ruokailimme meren kohinaa katsellen ja kuunnellen.

Kyläkierroksellakin kävimme, menimme veneellä ja tulimme autolla pois. Autotie hotellille oli tosi huono, no kokemus sekin!

Saari on rauhan tyyssija, bilettäjien ei kannata paikalle raahautua. Jos haluaa todella levätä ja nauttia rauhallisuudesta, suosittelen.

Snorklailut menivät vähän pipariksi voimakkaan vuorovesi vaihtelun vuoksi (täysikuu teki osansa).

Hotelli tosin kuljetti sitten korvaukseksi siitä läheiselle saarelle snorklailemaan.

Matka Phuketin lahden yli

Vieras    21.02.2012    Koh Yao Noin nähtävyydet    Koh Yao Noi

Matkasimme marraskuussa 2011 Phuketista Ao Nangiin Phuketin lahden yli. Yövyimme Koh Yao Noi`lla. Matka oli vähän jännittävä, mutta selvisimme siitä ilman ainuttakaan kommellusta.

Lähdimme aikaisin aamulla paikallisbussilla Karon Beachiltä Phuket Town`iin, josta matka jatkui seuraavalla bussilla Bangrong`iin. Siellä on pitkähäntäveneen satama. Ao Por on toinen satama vähän pohjoisempana, josta myös lähtee veneitä Koh Yao Noi`lle. Bussi, jolla matkasimme Phuket Town`ista eteenpäin oli avolava Nissan, jossa oli sivupenkit ja katos. Siihen mahtui tiiviisti kuormattuna ja portailla seisovat mukaan lukien parikymmentä henkeä. Matka taittui oikein mukavasti. Bangrong`ista jatkoimme pitkähäntäveneellä Koh Yao Noi`lle, ja edelleen lava-autolla LomLae-hotelliin.

LomLae on hotelli, jossa yövytään bambumajoissa. Ne ovat oikein mukavia. Niissä on tarpaalliset ja asialliset varusteet matkalaiselle. Ruoka on hyvää ja henkilöstö ystävällistä. Hotellia ympätöi oikea viidakko ja alue on muutoinkin syvää maaseutua.

Seuraavana päivänä jatkoimme Ao Nang`iin. Matkasimme pikaveneellä, jota lykkääsi kolme vahvaa Hondan ulkolaitamoottoria. Meran ylitys kesti vain hetken. Jännittävä kokemus maakravulle sekin.

Oletko vieraillut Koh Yao Noissa?