Travemunden matkakokemukset ja vinkit

Finnlinesin laivalla Travemündesta Helsinkiin

maria    28.11.2017    Travemunden lennot & liikenne    Travemunde

Laivamatka Saksan Travemündesta Helsinkiin (Vuosaaren satamaan) oli mielestäni suht kivuton. Laivaan pääsi myöhään illalla - lastaaminen alkoin n. klo 23, laiva lähti matkaan klo 03.

Aamupala oli hyvä (skumppaakin oli tarjolla ;), päivän aikana jonkin verran järjestettyä ohjelmaa oli tarjolla, mutta itse kävimme pyörähtämässä pienessä putiikissa, kuntosalilla ja nautittiin vain olemisesta pitkän automatkan päätteeksi. :) Päivällinen buffetista oli myös ihan kelpo.

Toisena yönä keikutti ehkä hieman enemmän, olisiko siinä ollut enemmän avomerta - vähän meinasi olla hankalaa nukahtaa.

Seuraavana aamupäivänä saavuttiin Suomeen. Eli matka kestää reilun vuorokauden (n. 30h).

Meillä oli 4 hengelle 16m2 kokoinen hytti (ikkunallinen A4-hytti), jossa parivuode ja lapset nukkuivat tyytyväisesti kerrossängyssä. Tämä hytti soveltuu Finnlinesin mukaan erityisesti perheille, ja samaa mieltä olen. :)

Huom! Travemünden satamassa on pieni myymälä, josta voi halutessaan vielä viinavarastoja (oikeastaan muuta siellä ei myydä) päivittää suht edullisesti. Ruokailua ei kannata jättää satamaan, sillä siellä on vain yksi to-del-la vaatimaton ravintola, josta saa lähinnä mauttomia schnitzeleitä (kaikki muu oli loppu, en tiedä mistä makuelämyksistä jäimme paitsi). En suosittele lainkaan...

Small, nice and friendly motel

Vieras    17.09.2012    Travemunden hotellit    Travemunde
Yöpymisen ajankohta: Lokakuu 2011 | Hotelli: Motel Ostsee Lodge

Very nice place, suitable to walking a dog. Good breakfast, good beds to sleep. We came very late from ferry, but there was a friendly person who gave a rooms key to us. Very quiet and peacefull place. We like, I hope everybody else like too.

Arvosana hotellille:

Laivlla saksaan

Vieras    02.03.2009    Travemunden muita vinkkejä    Travemunde

Me kävimme viime keväänä laivalla saksassa. Menimme hansa laivalla ja tulimme star aluksella takaisin. Se on todella lupsakkaa ja rentouttavaa matkustamista ja syömistä. Porealtaasta on kiva katsella merelle ja syömiseen on aikaa. Laivan kannella sai pelata minigolfia. Todella hyvä vaihtoeho rauhaa rakastavalle ja hyvä vaihtoehto bile laivoille.

FINNLINESILLA SAKSAAN

kuonokas    03.02.2009    Travemunden lennot & liikenne    Travemunde

Finnlinesin yhdistää reittilinjoihinsa kätevästi risteilyhenkeä. Laivalla pääsee Helsingistä Travemundeen reilussa vuorokaudessa ja matkan hintaan voi sisällyttää jo valmiiksi kaikki ateriat seisovasta pöydästä matkan aikana. Silloin kun et ole syömässä tai lepäämässä, aika kuluu esim. saunassa ja poreammeessa

Merinäköala hotellihuoneemme parvekkeelta

chumba    17.01.2009    Travemunden ostokset    Travemunde

Otsikko pitää paikkansa, olimme siinä korkeassa hotellissa joka näkyy aivan rannassa Travemündeen laivalla saapuessa. Saavuimme Helsingistä rahtilaivalla ja matka kesti 30h/suunta. Saksassa ostimme repullisen Sebamed hygieeniatuotteita jotka maksoivat noin viidenneksen siitä mitä suomen apteekeissa. Kaljaa ei tee niin paljoa mieli että olisimme raahanneet sitä mukanamme. Halvin 24 tölkin laatikko minkä näimme kolmosolutta oli joulukuussa 2008 saksassa 5.99 euroa, siinä alkaa olemaan hinta kohdallaan. Pieni, vanha ja kaunis kaupunki teimme sinne 2008 kaksi reissua joten alkaa olla jo tuttu, aiemminkin on sielä poikettu.