Hotel Edison

• Hyväksyy MasterCard-luottokortin
  • Hyväksyy Visa-luottokortin
  • Kerrosten lukumäärä: 22
  • Langaton internet-yhteys (maksullinen)
  • Lemmikkieläimet ei sallittu

Kiva hotelli ihanassa kaupungissa

Vieras    05.01.2014    New Yorkin hotellit    New York City
Yöpymisen ajankohta: Heinäkuu 2012 | Hotelli: Hotel Edison

Otimme hotellin Hotwiren kautta, ekakertaa käytimme sitä ja kieltämättä hiukan jännitti minkä hotellin antaa. No, kivan saimme, huoneet ihan normit NYC huoneet, pienet, kokolattiamattoa. Vanhahkot huoneet, mutta ihan siistit. Hissi oli nopea ja henkilökunta mukavaa. Hinta oli n.120e/yö (hotwiren kautta siis). Alueeksi valitsimme Time Squaren alueen, kun ei aikaisempaa kokemusta NYCistä ollut. Ajattelimme, että se on lähellä vaikka mitä :D No, siinähän se nakotti, turistihelvetin nurkilla. Eka kertaa kun menimme Time Squrelle, joka siis oli ihan liki hotellia, olimme ihan että uuh ja aah ja täällä me ollaan, ihan ku elokuvissa, kato tuolla on seinän kokonen telkkari, hei mekin ollaan siellä ja siinä sitten heiluteltiin ittellemme sinne telkkarin ruutuun, vai screeniksikö niitä pruukataan sanoa. Joo, eka tatsi siihen oli vaikuttava. Mutta kun sen turistimeren, pukeutuneiden hahmojen, comedy show sun muiden mainostajien läpi kahlattiin ja puskettiin JOKA aamu, iltapäivällä myöhhän takas, taas mentiin läpi (illalliselle) ja tultiin takas. Alkoi siinä puolivälissä 8 päivän lomaa kaduttaa sijainti big time. Olihan sinä kulmilla lelukauppoja, m&m kauppaa, kosmetiikkakauppaa , mutta niin hintavia, että kannattaa mielummin keskittää kaikki ostokset Century 21 ja outleteihin. Samaa kamaa saa halvemmalla.

Yksi ostosvinkki naikkoset: hampaidenvalkaisuliuskat! Niitä on ihan marketeissa ja eri tehoja, toimii eikä mulla vihlonut ainakaan kun ihan alussa. Ostin muistaakseni 2 vahvimmat ja oisko vajaa 50$ maksanut. Tigiä löytyi marketeissa, puolet halvempaa, ellei enemmänkin, kuin Suomessa, samoin Redkenit halpoja. Kosmetiikasta edullisia muistaakseni Clarinsit ainakin, en pahemmpin ostanut kosmetiikkaa. Smashboxilta jotain ostin, en tiedä muiden maiden hintoja niihin, niin vaikea verrata.

Apteekissa oli myös kiva tutkia, naisillehan löytyi menkkapillerit :D Jotka siis sisälsi kofeiinia ja parasetamolia. Ei ne nyt mihinkään auta, joka muija sen tietää…panadol ja menkkakivut, hah. No, mutta ostelin niitä silti, ihan vaan että oli jotain spesiaalia niillekin pirulaisille. Siellä apeekissa oli myös lapsille vitamiineja, jotka oli karkkeja… kurkkukipuun ja yskäänkin löytyi vaikka mitä, ihan hassujakin lääkkeitä, tuli mieleen, että onkohan ne jenkit oikeesti niin pimeitä että ostaa niitä. Melatoniinia kannattaa ostaa jetlagiin, 5mg purkki maksoi jotain 5$ (suomessa 1mg prk 10e). En tiiä auttoitko, ei mulla mun mielestä mitään laageja ollut kotiin tullessa.

Nähtävyyksistä käytiin kattomassa se ilmainen Vapauden patsas reissu lautalla, joka meni sen patsaan ohi. Hyvät kuvat sai, komiat maisemat ja ihana ilma ja sai hetken lepuuttaa jalkoja. En hinkunut sinne patsas saarelle… Maybe next time. Empire state buildin jäi käymättä, lykkäsimme sitä loppulomaan, jotka viimiset 2 päivää oli niin sumuisia, ettei kannattanut mennä, ei olis paljon välttis nähnyt, mutta tän kesän reissulla mennään kyllä sinne, must see näköalapaikka . Taxilla ajoimme vaan lentokenttäreissut ja kerran ravintolasta puolenyönaikaan jotellille, meinasimme silloinkin käyttää metroa, mutta siinä tunnelin suulla seisoi joku epämääräinen sakki, päätettiin napata taksi. Muuten menimme metrolla ees taas ja kävelimme piiiiitkiä matkoja.

Bussilla kävimme outletissa, Jersey Gardensissa, johon upposi ihan sikana rahaa, mutta kyllä sieltä raahattiinkin tavaraa. Kävimme kahtena päivänä siellä, ekalla bussilla sinne ja vikalla takas. Oli Guessia ja Hilfigeriä sun muuta… muistankohan hintoja (silloin oli muuten paljon back to school- alennuksia) Guessin varvastossut 10$, teepparit ja topit Guessin siis, 10-15$, Guessin käsilaukku (iso) 35$, Guessin aurinkolasit 35$, Hilfigerin takki 40$. Joka liikkeessä oli joku poistonurkka. Niissä oli halpaa. Ostelin oikeestaan vaan niistä… Victoria`s Secretillä kannattaa käydä sekä manhattanilla että ouletissa, ovat erilaisia, outletissa aika lailla alekoreja ja tosi halpaa, manhattanilla hyvää palvelua ja enempi valikoimaa (Outletissa 2$ Victoria`s secretin pikkuhousuja) .

Century 21 on khan huippu, monet kamat halvempia kun outletissa, melkein koluisin sen ensin… Esim Espritin aurinkolasit löysin 7$, Guessin laseja 14$ ja 19$ ja paljon vaatteita, lasten Guessia oli tosi halvalla sielä myös.

Viikon metrokorttia voin suositella, itse olin pallo hukassa, eikä hajuakaan missä päin mentiin, onneksi mies tiesi ja kuulemma oli yksinkertainen se kartta ja tiesi aina mihin mennä ja missä jäädä pois, niimpä mun ei tarvinnut edes yrittää keskittyä muuhun kun matkustamiseen. iPhoneen saa ainakin hyvän metrokartan, jota paljon käytimme. Tai siis mies käytti. WTC tornien viereinen kappeli sai hiljentymään, kannattaa käydä, unohtaa omat "ongelmat" taas hetkeksi.

Ruokaa söimme juu , aamiaista sai hotelliltakin (maksullista, hyvää) mutta kävimme aina eri paikassa, bagelsit oli ihan uskomattomia, myös pannarit sun muut jenkkijutut oli ihania. Pakko oli kerran koittaa mäkkäriäkin, se nyt toimii aina, ranut ja juomat oli normi aterioissa paljon isommat. Kävimme muutamassa Italialaisessakin, melkein joka paikassa oli hyvää. Ihan ehdottomia paikkoja mihin jokainen teistä menee, oli Katz deli ja Big Nicks hampurilaispaikka. Katzissa uskomattoman superhyperihania pastramileipiä, siis oikeesti, ihan mielettömän hyviä, paikkakin on hauska, oikein jenkkityylinen. Big Nickissä jokainen miespuolinen ottaa tietenkin haasteeksi SUMO burgerin, joka on ISO :D Mieheni söi sen, ei vaan tajuttu, että siihen pitää erikseen ottaa täytteet (kuten juusto, salaatti majo ym). Palvelu siellä oli, noh, tympeähköä, mutta paikka niin originelli, ettei haitannut. Naiset, vessa oli…jännittävä :D Pystyy käymään silti ;) NIIN ja EHDottomasti kannattaa hakea Whole Foodsista ruokaa mukaan ja mennä keskuspuistoon piknikille, siellä on ihnat ruuat, googlatkaa, ihan luxusruokaa mukaan. Ja mikä paikka se Keskuspuisto…huh huh. Ensi reissulla vietämme varmasti enemmän aikaa siellä, viimeksi emme ottaneet pyöriä vuokralle, nyt kyllä otamme.

Ensi kesänä on reissu taas edessä, lentojen metsästys käynnissä. Hotellin sijainnilla ei juuri ole väliä, joka paikkaan pääsee niin helposti. Time Squaren ympäristö tosin on nähty, sinne ei mennä.

Sori kirjotusvirheet, kirjoitin tätä New York hurmoksessa, matkakuume on sietämätön, tuohon kaupunkiin rakastuu niin totaalisesti!!

Arvosana hotellille:

Oletko yöpynyt tässä hotellissa? Kerro muille kokemuksistasi!