Matkustamme Nessebariin Hotelli Monte Cristoon 26.5.2009. Vinkkejä ruoasta, ostoksista, retkistä yms olemme kiinnostuneita.

Avainsanat: nessebar bulgaria

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.02.2009 - 22:48

Nessebarin ja Sunny Beachin välillä liikennöi paikallisbussit. Kulkevat noin varttitunnin välein, joten odotusaika ei veny pitkäksi kumpaankaan suuntaan mennessä. Ja matkustaminen noilla ihan älyttömän halpaa, olikohan noin 50 senttiä meidän rahassa yhteen suuntaan, kun viime kesänä olimme siellä. Kannattaa ehdottomasti käyttää, on paljon halvempaa kuin taksit. Ja jos taksilla kuljet, taksa kannattaa sopia etukäteen, kaikki taksit ei mittaria käytä... Me vaihdettiin rahaa sellaisissa rahanvaihtopisteissä missä oli kruunun kuvat, nimikin taisi olla Crown tai jotain sinne päin. Aina saatiin rahat vaihdettua moitteetta.

Vaatteita on kaupan paljon. Vähän kun maalaisjärkeä käyttää, niin voi säästyä kaikkein huonolaatuisimmalta krääsältä. Ainakin farkut, paidat ym. mitä ostettiin, on pysyneet hyväkuntoisina useasta pesusta huolimatta. Poikkeuksena oli lastenvaatteet. Niistä on joutunut kursimaan saumoja kokoon jälkikäteen, kun lähtevät purkautumaan. Kannattaakin tarkistaa just tuommoset "heikot lenkit" vaatteissa tarkkaan ennen kuin ostaa.

Ruoka on hyvää ja halpaa, paikalliset viinit oikein maistuvia ja edullisia, kannattaa kokeilla rohkeasti. Toki kannattaa syödä kuurina maitohappokapseleita ennen matkaa ja myös matkan ajan. Hygienia ei ole samalla tasolla kuin täällä ja vaikka kuinka tarkkaan valitsee ruokapaikkansa, voi olla sen verran huono tuuri, että saa jonkin vatsataudin. Itse söin kaikkea laidasta laitaan. Meni salaatit ja kadunvarren kanakebabit (joka oli muuten oikein hyvää) ym. Viimeisenä päivänä meinasi hiukan vatsassa tuntua, mutta lääkityksellä meni äkkiä ohi.

Vanha kaupunki on näkemisen ja kokemisen arvoinen. Siellä on aivan erilainen tunnelma kuin muualla Nessebarin ja Sunny Beachin alueella; sokkeloisia kujia, raunioita ym. Matkamuistoksi voi ostaa vaikka kivoja maatuskoja :)

Ei muuta kuin oikein hyvää matkaa, nauttikaa lomastanne.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksestasi. Vinkkisi olivat selkeitä ja ajankohtaisia. Sain hyviä käytännön ohjeita oleskeluumme Nessebarissa. Toivomme. että loma vastaisi odotuksiamme, jota antamasi vinki´t ja ohjeet tukevat.
Aurikoisia kevät päiviä.

Terveisin

Urpo

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.02.2009 - 19:56

Olen ollu 2 kertaa nessebarissa ja sieltä on mukavan lyhyt matka vanhaan kaupunkiin vaikka ihan kävellen.
Bussilla sitten sunny beatsille ostoksille ja illalla kanattaa mennä syömään vanhaankaupunkiin.
Hinnat ovat edullisia ja ihmiset ystävällisiä, mutta varokaa näitä katu rahan vaihtopaikkoja. Rahaa kannatta vaihtaa vain omassa hotellissa tai pankissa ja silloinkin laskekaa tarkasti saamanne valuutta.
Ruokaa valmistetaan vielä pääasiasa hiili grilleillä ja se on oikein eksoottista.
Kadulla nämä letut ovat makean hillon kanssa aivan vertaansa vailla ja niitä pitää ehdottomasti maistaa aina kävellessä.

Lisätty: 19.02.2009 - 20:12

Ai niin se ruoka. Bulgariassa pataruuat ovat aivan ihania ja minä pidän erityisesti sellaisesta perinteisestä padasta,joka valmistetaan sisäelimistä ja lihasta sekä juureksista. Se suorastaan vie kielen mennessään ja sitten ylipäätään jugurteista valmistetut ruuat ovat siellä erityisen maukkaita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 23:23

Varnassa ja Sunny Beachilla käyneenä: Lammas muhevaa, shoppailussa vain rihkamaa. Em. rahanvaihtovaroitus paikallaan. Retkeile Istanbuliin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 23:57

Suosittelen omatoimista tutustumista ympäristöön ja taksilla voi tutusta kauemmaksi,sopii vain päivätaksan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 09:46

Kiertele paikkoja taksilla.Ruoka on hyvää.tee päiväretkiä.Varo rahanvaihtajia.