oletteko valkaisseet hampaitanne?mikä on hyvä? kysyn vain sellaisilta joilla kokemusta!hammaslääkäris kyllä mut kallis:(

Avainsanat: hampaiden valkaisu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.02.2009 - 13:02

Joskus valkaisen.
Minä ostan apteekista tuota peroksidia ja teen valkaisevasta hammastahnasta ja peroksidista seoksen ,jolla harjaan hampaat.
EN OTA VASTUUTA TÄSTÄ TEOSTA MUIDEN OSALTA:
Minulla kyllä toimii erinomaisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 05.02.2009 - 12:20

Kun peset hampaitasi säännöllisesti pysyvät valkoisina ilman eri valkaisuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 12:37

VALKAISU ON VAIN HETKELLINEN ILO ,hammasharja parempi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 14:22

Käytän ainoastaan harjaa ja hammastahnaa jossa on valkaisuainetta : ) muuten en ole ikinä valkaissut hampaitani ja varmaan ei tarviikkaan sellaista : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 17:42

kokeeks joskus yrittänyt käyttää nätitä nk. valkaisevia hammastahnoja, ei mitään näkyvää vaikutusta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 19:00

Valkaiseva hammastahna säännöllisesti käytettynä pitää hampaat kunnossa, mutta ei sillä saa valtavia tuloksia aikaiseksi. Hammaslääkärissä valkaisu on ainakin nopea, ja sen vaikutus pitäisi kai kestää ihan jonkin aikaa, ainakin seuraavalle hammaslääkärikäynnille asti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 20:04

pepsodent waith kijoitus kait väärin, mutta siinä minusta on valkaisu ainettta ja kyllä tuntuu kuin hampaat valkaistuis, mutta kaikilla ei ole luonnostaan vitivalkoista hammas laatua, joten ei se sillai valkaise, kuin hamppilekuri, no kokeile ei ole kallistakaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 14:41

Käsikaupasta ostettavat 'valkaisevat' hammastahnat eivät saa sisältää tarpeeksi valkaisevia ainesosia, että tekisivät oikeasti jotain. Ihmisten hammasluun värissä on toki eroja, mutta ruokavaliolla on paljon tekemistä hampaan värin kanssa. Liian hiilihydraattipitoinen ruokavalio värjää hampaat harmahtaviksi. Liikaa rasvaa sisältävä ruokavalio taas tekee hampaista keltaiset. Tasapainoinen ja terveellinen ruokavalio pitää hampaat kauniin valkoisina. Muita hampaita värjääviä aineita ovat mm. kahvi, tee, tupakka, nuuska, punaviini, lämpöiset mehujuomat esim. glögi. Mekaaninen hampaiden harjaus ja hammasvälien puhdistus pitää kaluston terveenä ja ientulehdukset pois. Kun ikenet on terveet ja kauniin vaaleanpunaiset, näyttää hampaatkin valkoisemmilta.

Hammaslääkärissä/suuhygienistillä värjäymien poisto maksaa n. 200€, ja hampaiden on oltava terveet ennen kuin tämä kosmeettinen hoito voidaan tehdä. Ei reikiä, ei hammaskiveä eikä ientulehdusta. Että harjatkaa ihmiset, harjatkaa! Ja muistakaa langottaa. :)

Lähteet:
Omat opinnot.