onko tres vidas hotellissa oikeasti paljon torakoita?saako niitä pelätä yölläkin.

torakka ja hyönteis pelon vuoksi

Avainsanat: bahia feliz espanja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.01.2009 - 18:20

Torakoita on kaikkialla varsinkin lämpöisissä maissa. Joskus näet sen satunnaisesti parvekkeellasi. Joskus se vilahtaa sytyttäessäsi valot huoneeseen lattialistan alle piiloon.

Hotellit yrittävät myrkyttää niitä. Mutta siivekkäinä ja sikiävinä niitä riittää. Sanotaan, että torakka ja rotta ovat sitkeimmät elävät maailmassa.

Näin pitkä alkulause torakasta. Ei niitä kannata pelätä. Ne yleensä lymyilevät poissa näkyvistä. Älä kuitenkaan tapa torakkaa rusentamalla sitä, sillä sanotaan , että siitä lähtevä haju saa sen sukulaiset tulemaan hautajaisiinsa.

En ole ollut Tres Vidas hotellissa, mutta käytäntö on osoittanut minulle kertomani muualla.

Lähteet:
oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.01.2009 - 18:17

Voipi ollakin, en tiedä.Mitä pelättävää russakoissa on.En tiedä niiden välittävän mitää sairautta vaan ovat luultavasti merkki hygienian tasosta.En uskalla kertoa missä ensikerran näin torakoita ettei mennä arvaus/paljastustasolle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 18:18

Enpä ole tässä hotellissa ollut, emkä ikinä torakoita nähnyt muuallakaan mailmalla.

Yleensä pidämme valoja vähintäänkin vessassa tai kylppärissä, auttaa ainakin vähän noihin vieraisiin. -eivät ole niin päällekäyviä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 18:31

olemme olleet vain 2 kertaa canarian saarilla, näimme näitä sinun mainitsemia ötököitä apartementossamme, tytärtäni oli joku pistänyt tai purrut ohimoon viimeisenä yönä. lento Suomeen ,ambulanssi odotti lentoasemalla ja vei hänet hoitoon sairaalaan, tulli halusi silti vielä kontrolloida ettei me huijata ja tuoda maahan laittomia aineita, lentoemäntä oli vielä selvittämässä tilannetta , tytär selviyityi 2 viikon antibioottikuurin jälkeen ja ei koskaan saatu selvyyttä mikä ötökkä häntä oli pistänyt. meillä oli vain huono tuuri.

Lisätty: 07.01.2009 - 18:45

ihmisen sietokyky erilaisille myrkyille on yksilöllistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 18:38

en osaa minäkään torakkoloita kammota. eihän ne mukavia ole ja kannattaa kassi tarkistaa ennen kotiin paluuta, mutta tuskin ne nyt yöllä korvaan pesää tekee..!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 19:06

Torakoiden esiintyminen kertoo yleensä hygienian tasosta. Niitä esiintyy mm. etelän lomakohteissa ja etenkin ennenvanhaan myös vanhoissa laivoissa.
Torakat liikkuvat yleensä pimeän aikana, kun valot syttyvät häviävät elikot seinien väleihin tai listojen taakse.
Ei torakoita pelätä tarvitse, epämiellyttäviä ne kyllä ovat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.01.2009 - 19:22

Olihan noita kanarian saarilla, mutta siellä ne kaapissa pysyivät, eivätkä mukaan pyrkineet, kun pois lähdimme. Eivätkä purreet tai pistäneet. Karkuun menivät kauheeta haipakkaa, kun vähänkin valoa niille näytti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 19:25

Kyllä aina silloin tällöin tulee joku torakka vastaan, mutta ei häiritse!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 19:55

Olikohan Tres Vidas juuri se hotelli, jonka huoneet ovat pitkälti maan tasolla. Silloin torakoiden on helpompi päästä sisätiloihin. En ole kyseisessä hotellissa ollut, mutta niillä huudeilla kyllä. Jos pelottaa, kannattaa ottaa myrkkyä mukaan. Torakoita ei tosiaan kannata tappaa litistämällä, koska näin kuollessaan niiden rusahtava ääni kutsuu muita torakoita ja torakka myös munii kuollessaan näin. Ja sittenhän niitä tulee aina lisää. :)

En nyt tiedä, että liittyykö torakoiden esiintyminen hygieniatasoon, mutta hotellin tasosta voi tietenkin kertoa jotain se, jos hotellihuoneessa on pieniä koloja, joista torakat pääsevät sisälle livahtamaan... On niitä silti tavattu 4+ hotelleissakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 22:59

On tai ei, niin yöllä saa aina pelätä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 23:02

En tiedä onko niitä siellä, mutta olen kuullut että ne joskus puraisee. Tee niinkuin minä aikoinaan, vedä sänky yöksi seinästä irti puoli metriä, niin eivät tule sänkyyn ainakaan niin helposti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 22:04

Torakka pelkää valoa. Jos niitä on ulkona parvekkeella, muista sulkea ovet ja ikkunat kun alkaa hämärtää. Ne eivät syö ihmistä ja purevatkin kai vain ahdistettuina. Sen sijaan hyttysistä voi olla lievää haittaa joskus.

Näin yhden torakan marraskuussa patiolla (Teneriffalla) ja tapoin sen. Siivosin sen heti pois ja vedin vessasta alas. Torakka kun kuolee, sen serkut alkavat ruumiinvalvojaisiin välittömästi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2009 - 09:23

Lämmintä ja kosteeta, torakoita on varmasti, myrkytykset auttaa hetkeksi, eikä se siisteyskään mitään takuuvarmaa tulosta anna. Torakat ei lue tähtiä hotellin seinästä, olen tavannut viidenkin tähden torakoita, siis torakoita viiden tähden hotellissa. Täys valot päällä ja ne pysyy pois näkyvistä, pelätähän iitä ei tarvitse, vähemmän niistä on haittaa kuin hyttysistä ...

Lähteet:
torakkatuttavia ympäri maailmaa