Sitäkö tämä olikin? napsu?

vastauksissa viitataan aika usein urbaaniin sanakirjaan, sen mukaan
napsu = 2cl/4cl alkoholi shotti joka juodaan yhdellä hörpyllä ; otetaan napsut

onko parempia selityksiä?

Avainsanat: napsu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.12.2008 - 21:37

Napsusta tulee mukava/kiva/onnellinen olo yleensä aina, joskus ns. myös moraalinen krapula (se on ikävää, oisko käynyt niin silloin, että olisi ottanut yhden Napsun liikaa?), Napsu kiihottaa, villitsee, saa aktiiviseksi, toimeliaaksi, aivonystyrät toimimaan, mutta joskus voi tulla myös napsuväsymys, johtuuko liiallisesta napsuttelusta?, mutta kun alkaa taas hetken perästä katsomaan sitä Napsua, niin taas se vie mukanaan, ei voi mittää, olisko missään tarjolla Napsu-klinikkaa vierottautumiseen napsuista...hekoti.heh....

Kysyjän kommentti

vastauksessa oivallettu koko napsu-maailman kirjo

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.12.2008 - 20:07

Napsu on tai napsun jälkeen hyvä ja miellyttävä olo

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2008 - 20:22

Napsu on ok monessa asiassa.Etsitään vaikka tuvan alta napsua. Toivottavasti kukaan ei loukkaannu!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2008 - 20:33

Napsu taitaa olla yleispätevä sana tai nimi milloin millekin, yleensä kuitenkin semmoiselle, josta pitää. Näyttää siltä, että Napsu voi olla eläimen nimi tai sormustimellinen viinaa. Kuka sitten mistäkin pitää. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2008 - 20:40

Minusta napsu tulee siitä kun napsuttelen eri tietolähteitä. Vuoroin kuukkelia, wikiä, urbaania sun muita itseäni viisaampaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2008 - 21:39

Tääl oli aikoinaan reilu 15 vuotta sitten lelukauppa, jossa myytiin semmoisia mustia (halkaisia 5cm kovera/ kupera) 'kumijutskuja', sen kun käänsi väärtepäin ja pisti lattialle niin se pompsahti ilmaan.. Heh sen nimi oli Napsu.. Nimi tuli varmaan siitä kun se napsahti lattialta ilmaan,, yksinkertainen lelu mutta oli siitä huvia silloin kun ala-aste - yläaste ikäinen olin.. :D [ Sellainen lelu oli varmaan joka kolmannella lapsella silloin ;) ]

Lähteet:
Omat muistot..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2008 - 08:52

Nyt ei tule selityksiä edes huonompia,tuossa on jo aika monta ei tule mitään hyvää mieleeen niin ei väkisin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2008 - 17:43

mulle tulee napsusta mieleen suffeli snacks! :) herkullisen kuuloinen sana. nam!

Lähteet:
karkkikaupan suklaahyllyt