Hei, Onko kiertomatka Marokossa, Marrakechista autiomaahan, turvallinen lähteä pienten lasten kanssa? 1v, 4v, 2 x 6 v ja 7 v?

Matkakilometrejä n.1200 km. Ilmeisesti ei siellä autiomaassa ole mitään sairaala ja lääkäripalveluja? entä hygienia? ja ruoka? ajo-olot?

Avainsanat: marokko autiomaa turvallinen pienille lapsille?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.10.2013 - 22:28

Olen joitakin vuosia sitten ollut kahden pienen pellavapäätytön kanssa Agadirissa, huono ratkaisu, loma ei ollut lomaa, kun koko ajan jouduimme olemaan valppaina tyttöjen suhteen.
Sanoisinpa, että viiden lapsen kanssa tuollainen reissu ei ole kaikkein järkevin ratkaisu kyseisellä alueella.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.10.2013 - 20:54

Itse henk. kohtasesti olisisin sitä mieltä, että et olisi varsinaisesti millekään lomalle lähdössä....Hygieenia on mitä on ja hei haloo, noin pienet lapset ja aika montakin vielä...Lasten hoitamista huonoissa oloissa? En lähtisi.Helpompia/ halvempiakin tapoja saada stressi tai ainakin mahatauti ; lomailu kaukana,kun porukka yrjöää vuoronperään autoon....

Eikö joku toinen vaihtoehto lomailuun olisi pikkaisen helpompi, jos muksut kerran pitää mukaa ottaa? Jokin "Bamse nallen kanssa altaalla" varmaan miellyttäisi lapsiakin enemmin?Pääseehän sieltäkin "autiomaahan" jos kovasti haluaa.

TOKI voin olla ihan väärässä...Ja tämähän oli vain minun mielipiteeni.Sen ei todellakaan tarvitse olla se oikea....
Pari kertaa Marokossa käyneenä.Oletan kuitenkin, että ihan ekana ei paikka mieleen tulisi lasten kanssa mennä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2013 - 17:49

En ymmärrä ajatusta ollenkaan, ellei sitten halua nimenomaan jotain "Duudsonien extremelomaa", sisältöä voisi kyllä olla riittävästi, jännitystä sekä ainakin aurinkoa ja hiekkaa - sekä kaikkien vatsansisällöt hiekalla. Mitäköhän palveluja siellä autiomaassa on ? Mitä jos joutuukin jostain syystä kävelemään 600 km autiomaassa ? no sehän on vain vähän enemmän kuin kuin Helsingistä Kuopioon.
Mutta täytyy myöntää ettei omaa kokemusta ole - eikä tule.

Lähteet:
ennakkoluulot

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.10.2013 - 23:24

En suosittele. Jo aikuisillekin automatkat ovat tukalia kuumuuden takia, saati sitten lapsille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2013 - 21:02

Autiomaa pitkine autoajeluineen ei todellakaan ole mikään paras vaihtoehto matkailla monen pienen lapsen kanssa. Hyvä ystäväni on tästä varoitava esimerkki. Hänen reisunsa kahden ala-asteen ensimmäisillä luokilla olevan lapsen kanssa noille aikomillesi seuduille päättyi muutamia vuosia sitten katastrofiin. Molemmat lapset sairastuivat pahaan vatsatautiin ja toinen sai (kaikista suojausyrityksistä huolimatta) päälle päätteeksi vielä auringonpistoksen. Lääkäriin pääsy ei tuolloin ollut niitä kaikkein helpoimpia tapauksia. En siis voine suositella sinulle tuota matkaa lapsinesi, en vaikken itse ole koskaan kyseisessä paikassa käynyt enkä aijo käydääkkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2013 - 16:52

En lähtisi noin pienten lasten kanssa, kerran olen Marokossa käynyt ja se riitti siitä maasta.