Oscar Pistorius, kuka hän on?

Teki tänä aamuna historiaa.

Avainsanat: ihmettä minusta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.08.2011 - 08:03

Oscar Leonard Carl Pistorius (s. 22. marraskuuta 1986 Pretoria Etelä-Afrikka) on eteläafrikkalainen pikajuoksija, paraurheilija ja paralympialaisten voittaja. Pistorius voitti Ateenan paralympialaisissa 2004 kultaa 200 metrillä ja Pekingin paralympialaisissa 2008 kultaa 100, 200 ja 400 metrillä.

Pistorius syntyi ilman kumpaakin pohjeluuta ja hänen molemmat jalkansa amputoitiin polven alapuolelta yhdentoista kuukauden iässä. Hän kilpailee pikajuoksussa polvien alapuolelle kiinnitettyjen joustavien hiilikuituproteesien avulla. Pistoriusta kutsutaan lempinimillä Blade Runner ja myös The fastest thing on no legs.( Wikipedia)

Kysymyksen kommentista päätellen on päässyt Daegun-kisoissa jatkoon? Aamun kisauutiset on vielä katsomatta, Pekingiinhän tämä mies ei vielä päässyt.

Lisätty: 28.08.2011 - 08:07

Pitipä sitten pikaisesti katsastaan yön tuloksia, ja aivan oikein, tämä ihmemies selvisi 400 m:n semi-finaaliin. Komea suoritus!!

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.08.2011 - 08:30

Oscar Pistorius on kirmannut 400 metriä 45,07 sekuntiin. Pistorius juoksee molemmat jalat amputoituna erikoisvalmistettujen hiilikuituproteesien avulla. Hänestä tulee Daegussa ensimmäinen amputoitu urheilija yleisurheilun MM-kisoissa.

Lähteet:
www.iltalehti.fi/yleisurheil...8_yd.shtml

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2011 - 10:11

on pojalla ruista ranteessa, eikun jaloissa. kunnioitettava saavutus.
onnea hänelle toivotan ja menestystä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2011 - 13:07

No tälle menolle jo nostan hattuani ja niian syvään vielä, sekä heitän onnnekukkaset perään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2011 - 14:18

Proteesit molemmissa jaloissaan 400 metrillä kilpailevalle Oscar Pistoriukselle asetettiin erikoisvaatimus Daegun MM-kisoihin.
Oscar Pistorius on kirmannut 400 metriä 45,07 sekuntiin.

Pistorius valmis värittämään varttimailin MM-taistoa

Kansainvälinen yleisurheiluliitto IAAF vaatii, että Pistoriuksen on oltava ensimmäinen juoksija Etelä-Afrikan joukkueessa, mikäli hän aikoo viestiin osallistua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2011 - 18:32

Hattua tälle miehelle nostan.Ilman pohjeluita syntyy ja sitkeästi itsensä maailman kartalle juoksee.Hyvä hyvä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2011 - 18:48

Kyllä on sinnikäs ja urhea henkilö, täytyy hattua hänelle nostaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2011 - 02:06

Minun maantiedonopettajallani oli sodan jäljiltä puujalka, mutta ei hän kyllä ollut puoliksikaan noin nopea. Taidan silti arvostaa hänen tekojaan enemmän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2011 - 13:39

Ei voi ainakaan moittia yrittämisen puutteesta.
Arveluttaa kyllä osallistumisoikeus MM-kisoihin.