Mikä on Englannin toiseksi suurin kaupunki?

Mikä on :
Englannin toiseksi suurin kaupunki
Ruotsin toiseksi suurin kaupunki
Norjan
Tanskan
Viron
Latvian
Liettuan?

Avainsanat: tanska ruotsi englanti viro latvia liettua kaupunki

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.08.2011 - 12:37

Suurin ? populaatio vai pinta-ala, tätä kautta löytyy sekalaista tietoa.
Sekä CIA:lla on kattavat tilastot.
www.world-gazetteer.com/wg.p...amp;geo=-4
www.world-gazetteer.com/wg.p...p;srt=pnan

Lisätty: 21.08.2011 - 13:13

Se kertoo, että pinta-alaltaan Englannin 2. on
Manchester-Liverpool 5 306 491 tai sitten Birmingham 3 857 815
Väestöltään 2. on Birmingham 942 766
Huom. sarakkeen otsikkoa ja maan nimeä klikkaamalla voi järjestää tietoja.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.08.2011 - 12:56

Pitkä on lista, joten en kyllä jaksa alkaa netistä etsimään ja vertailemaan.
Omasta päästä en tiedä vastauksia, joten jätetään viisaimmille ja enempi
matkustaneille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 13:04

Oheiset tiedot poimin wikistä, saa korjata, jos löydätte virheitä :)

Englanti: Birmingham
Ruotsi: Göteborg
Norja: Bergen
Tanska: Århus
Viro: Tartto
Latvia: Daugavpils
Liettua: Vilna

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 13:43

Englannin suurin kaupunki on Lontoo

fi.wikipedia.org/wiki/Englanti

Ruotsin toiseksi suurin kaupunki Göteborg on parhaillaan muuttumassa teollisuus- ja satamakaupungista nykykulttuurin ja kansainvälisten urheilutapahtumien keskukseksi.

www.visitsweden.com/ruotsi/A.../Goteborg/

Bergen on vuono-Norjan pääkaupunki ja samalla Norjan toiseksi suurin kaupunki, asukkaita kaupungissa on yli 250 000

matkahaukka.wordpress.com/20...kaupungit/

Vuosisatojen ajan Malmö oli Tanskan toiseksi suurin kaupunki.

fi.wikipedia.org/wiki/Malm%C3%B6

Tarto on Viron toiseksi suurin kaupunki ( asukkaita n. 102 000). Tarto on Etelä-Viron keskus ja Tartumaan maakunnan pääkaupunki

www.kuviavirosta.net/tarto.htm

Daugavpils, Latvian toiseksi suurin kaupunki on melko mielenkiintoinen. Asukkaita on noin 115 000, joista 85 % venäjänkielisiä.

www.pallontallaajat.net/pt3/...aat/latvia

Kaunas. Kaunas (suuntanumero 37). Liettuan toiseksi suurin kaupunki on Kaunas, jossa on noin 410 000 asukasta

www.vilna.info/muu_liettua.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 15:46

Nyt kysyt liian paljon ja liian vaikeita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.08.2011 - 19:21

Taisi tulla tehtävä tehtyä noilla tiedoilla. Napsulaiset ovat siitä kivoja että aina löytyy tietoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 21:16

Ollako vaiko eikö olla. Siinäpä vasta pulma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 23:47

Birmingham 2.296 million pipoa
Varmaan osaat CIA:n sivuita hakea loput.
www.cia.gov/library/publicat...index.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 09:51

Kaikkia en tiedä äkkiseltään, olisko Ruotsin kakkoskaupunki Göteborg? Liettuan on Kaunas joka tapauksessa (ei Vilna joka on suurin ja pääkaupunki). Norjan on varmaan Bergen.
Lontoo= Englannin suurin kaupunki.

Viro= Tartto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2011 - 20:17

Tuli liian paljon kysymyksiä. Toivottavasti löysit avun.