Kokemuksia halpalentoyhtiö Air Balticista?Vinkkejä Istanbulin budjet majoituksista ja omakohtaisia kokemuksia nähtävyyksistä?

Hei!Kyselen nimenomaan omakohtaisia kokemuksia ja hintavertailua.Tarkoitus lähteä Istanbuliin nyt 2011 kesäkuun alussa.Mitkä on must kohteet nähdä?Ruoan hintataso ja kivoja paikkoja Sultanahmetissa.Sitten vielä jos on kokemuksia kellään Pamukkalesta lähivuosilta?
Entä Antalyasta ja sen lähi rannoista,nähtävyyksistä ja vinkkejä.Omatoimimatkalle lähdetään.Kiitoksia hyvistä vinkeistä!

Avainsanat: istanbul pamukkale antalya vinkkejä ja omia kokemuksia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.03.2011 - 09:25

Air Balticilla olen lennellyt vain Baltian maihin, ihan tyytyväinen palveluihin yms. lentoon liittyvään, hinnat todella kilpailukykyisiä .....

Istanbulista löytyy senverran ihmeteltävää ettei sieltä ainakaan viikon reissulla kannata juurikaan muualle lähteä seikkailemaan ....

valperi-ontheroad.blogspot.c...saari.html

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.03.2011 - 07:26

keskustelu.plaza.fi/matkalau...ir-berlin/

luehan 2 viimeistä...

Viime vuonna syksyllä olimme Kusadasissa ja halusimme tuonne Pamukaleen niin opas sanoi jo heti että tuo retki siihen aikaan ei kannata on aivan kuiva eikä näytä sellaisilta joita on kuvissa...
Uskon että sinne kannattaa mennä kesäkuussa...

Hinnat saattaa vaihdella paikoittain.. esim Euron käyttö, Veljeni kun oli viime kesänä Sidessä Euroilla voitti... ja me taas syksyn alussa Kusadasissa niin Euroilla hävisi...
Ja ostoksien vuoksi tinkaaminenhan on tuo pointti voitatko..

tässä napsulaisia Istanbulissa käyneitä ja heidän kokemuksiaan.. ja kuvia

www.napsu.fi/matkailu/matkak...i/istanbul

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2011 - 08:09

Olen käyttänyt Air Balticia Riikan matkalla. Ei ongelmia.

Luoittokortti on hyvä olla, jos matkalaukuista joutuu maksamaan lisämaksun lähtöselvityksessä. Rahalla maksettaessa yleensä punnistus ja lisämaksu tapahtuu toisella tiskillä, sitten vasta kuitin kanssa lähtöselvitykseen.

Istanbulista ei kokemuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2011 - 09:55

Just mun matkakumppanit 1kk ennen matkaa saivat meilin,jossa lento peruutettu...eli pakko pistää kaikki uusiksi ja mennä 1vrk aikaisemmin...lieneekö syy AirBalticin tai Supersaverin,en tiedä tarkemmin,mutta asia järjestyi eli määränpäähän 1vrik aiemmin(kesti hiukan aikaa tulla varmennukset yms)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2011 - 10:03

AirBaltic ihan OK. Lennolla saa ostaa pikkupurtavaa, erilisestä maksusta. Pamukkale on vain kalpea aavistus siitä, mitä se on joskus ollut. NImittäin sen virtaava vesi on jouduttu patoamaan ruskeaksi värjäävyytensä vuoksi, eikä se ole enää luonnontilassa. Niin pitkää matkaa keskelle Turkkia en lähtisi tekemään pelkän Pamukkalen ja "mattotehtaan" vuoksi. Keksikää jotain muuta. Meripäivistä pidin itse paljon. En ole viiteen vuoteen ollut siellä, mutta suositeltava lomakohde joka tapauksessa.Itse olen ollut Mrmariksessa ja Altinkumissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2011 - 17:37

Olen käynyt Istanbulissa kaksi kertaa, joista ensimmäisellä unkarilaisella Malevilla (heillä muuten sattui kalustoksi jotenkin kuluneen oloinen kone menomatkalla) ja jälkimmäisellä Air Balticilla. Itse olen ihan tyytyväinen Air Balticin palveluun ja kalustoon, ei mitään valittamista. Lisäksi heiltä löytyi edullisin tarjous verrattuna muihin lentoyhtiöihin. Matkan kesto oli molempiin suuntiin tosin noin viitisen tuntia johtuen Riiassa tapahtuvasta välilaskusta. Riian kenttä on mukavan pieni; seuraavan lennon portin löytää helposti ja ajoissa. Vähän matkustavana en pidä suurista kentistä, joilla saa pelätä löytääkö ja ehtiikö seuraavalle portille ajoissa.

Tässä syksyllä 2011 olin tosin näkevinäni uutisen Air Balticia mahdollisesti uhkaavasta konkurssista, mutta en ole varma oliko siinä lopulta perää. Toivon ainakin, ettei ole, sillä haluaisin jatkossakin matkustaa heidän koneellaan. Ennen heidän rahatilanteensa lopullista selkiytymistä tosin harkitsisin ehkä kahdesti matkan varaamista noin 6 kk. etukäteen. Lyhyemmällä varausajalla riski on varmaankin pienempi ja kannattanee ottaa. (www.hs.fi/talous/artikkeli/A...269531767)

Lisätty: 25.11.2011 - 18:17

PS. Turkin/Istanbulin lentoja varatessa kannattaa toki myös tarkistaa aina Turkish Airlines, sillä varsinkin loppusyksyllä tai talvella heiltä saattaakin joskus löytyä se edullisin hinta ja vielä suoralla kolmen tunnin lennolla. Itselläni ei ole kylläkään mitään kokemusta Turkish Airlinesta, mutta tiedän, että se valittiin parhaaksi eurooppalaiseksi lentoyhtiöksi vuonna 2011:

blogit.taloussanomat.fi/ista...lentaminen