Mikä/mitkä ovat Thaimaan pääjoet? Tai suurimmat?

Niin eli tarvitsisin tietoa Thaimaan suurimmista järvistä. Etsin siis pinta-alaltaan suurimpia.

Avainsanat: thaimaa järvet suurimmat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.01.2011 - 15:09

Mekong (thaiksi แม่น้ำโขง Khong-joki) on eräs maailman suurimmista joista. Uusimpien mittausten mukaan se on sekä pituudeltaan että vesimäärältään maailman 10. suurin joki. Se saa alkunsa Tiibetistä, josta se kulkee Kiinan Yunnanin provinssin, Myanmarin, Thaimaan, Laosin, Kambodžan ja Vietnamin kautta Etelä-Kiinan mereen.

Chao Phraya on yksi Thaimaan suurimmista joista. Joen alkukohdaksi katsotaan Ping- ja Nan-jokien yhtymäkohta Nakhon Sawanin maakunnassa.

Mun (thaiksi แม่น้ำมูล) on joki Isanissa, Koillis-Thaimaassa. Se yhtyy Mekong-jokeen. Mun-joen alkulähde sijaitsee Khao-Yain kansallispuistossa, lähellä Nakhon Ratchasimaa ja se virtaa läpi Etelä-Isanissa sijaitsevan Buriramin ja yhtyy Mekongiin Ubon Ratchathanin provinssissa. Joen pituus on 673 kilometriä. Yhdessä sen suuaukoista sijaitsee Pak-Munin pato. Joessa virtaa keskimäärin 21 000 kuutiometriä vettä vuosittain.

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Luokka...imaan_joet

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.01.2011 - 15:52

Chao Phraya on Thaimaan pääjoki, joka kulkee Bangkokin läpi. Veneretki joella esittelee kaupungin parhaat alueet omalla hienolla tavallaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2011 - 19:37

* Chao Phraya
* Mekong
* Mun

fi.wikipedia.org/wiki/Luokka...imaan_joet

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.01.2011 - 08:20

Saitkin jo vastauksia ja kuten huomaat, ovat vastaajat osanneet käyttää googlea apuna.
Se on hyvä tietäjä jos joskus tulee pulma eteen. Jos google ei tiedä, niin sitten napsulaiset, ovat hekin hyviä tietäjiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2011 - 08:43

eipä näy kukaan tietävän järvistä mitään,minäpä tiedän ettei isoja järviä ole

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2011 - 16:46

Eikös ne Chao Praya,Mekong ja Mun ole niitä suurimpia...