Kielimatkalle japaniin?

Jos aikoo mennä kielimatkalle japaniin, kuinka hyvin Japania pitää osata ennestään? Olen menossa kielimatkalle japaniin tai englantiin kesällä 2012. Tällä hetkellä osaan japania vähän. Osaan hiraganat, opettelen parhaillaan katakanoja, osaan jotain tervehdyksiä, osaan esitellä itseni, osaan kysymyslauseen, persoonapronominit ja joitain sanoja. Mutta onhan minulla vielä aikaa opetella.

Avainsanat: japani kielimatka hiragana katakana 2012 englanti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.01.2011 - 19:34

kunhan niistä koukeroisista jotakin älyät, hyvä niin. ystävättäreni tytär oli vaihto-oppilaana japanis, oli etukäteen jotain kielijuttuja harjoitellut.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.01.2011 - 17:49

Varmasti riittää, kun osaat japania ainakin sen verran, että ihan yksinkertaiset asiat pystyt hoitamaan. Ja kyllähän japanissa osataan tarpeen tulleen englantiakin. ja kuten itsekin toteat, sinulla on vielä hyvin aikaa opiskella lisää japania.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2011 - 21:46

Sullahan on jo alkua,kun osaat hiraganat&katakanat niin pystyt lykemaan hiukan tekstiä.Kohteliaat tervehdykset on asiallisia,kysymyslause on aika helppo muodostaa,kun lisää vain -ka lauseen loppuun.Soo desu-ka....Suosittelisin aloittamaan japanin opinnot heti paikalla,sillä kieli ja sen kirjoittaiminen ovat uskomattoman vaikeita.Numerot tai kaikkien esineiden numerotkin ovat oma "juttunsa" meinaan,kun lähes kaikella lukujen kanssa tekemisisssä olevalla on oma sana esim.pitkulaiset,linnut,pullot yms.ovat lukuina omia sanoja.Äsch,en osaa selittää,kun en voi puhua käsillä :-D Mitä enemmän opiskelet nyt etukäteen,sitä enemmän saat irti paikan päällä,se on tosi se.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2011 - 22:43

Jos sinulla on jo joitakin sanoja hallussa...kyllä siellä lisää opit..Vaikeita on kijaimet..niissäkin on jo todella opettelemista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2011 - 18:25

Kyllä varmaan onnistuu ja itse opi paikanpäällä aimoannoksen lisää...