Kulttuuriperintöä(kö) lämmittävät henkiin?

Turun keskustassa kaksi tappelua.

www.ts.fi/online/kotimaa/190809.html

Avainsanat: kulttuuripääkaupunki turku

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.01.2011 - 09:26

No on siinäkin uutinen... pitkin Suomenniemeä tapellaan ja nahistellaan aivan varmasti. Alkoholista tulee "juopoilla" varmaan riitaa, surmaavatkin sen takia... tuo pahapäisten kansanperinne ei Suomesta katoa!

Kysyjän kommentti

ovat Per Brahen ja Piispa Henrikin ajoista lähtien Turuus isootelleet.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.01.2011 - 11:57

Mitä perintöä sitten herättävät,ei mistään puukkojunkkarikulttuuriperinnöstä ole kyse,kun liittyy potkimista.Miten vastenmielistä!Hgissä taasen ammuskeltu autosta käsin,onneksi ei ketään kohti,mutta...erittäin huolestuttavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2011 - 12:15

Eiköhän tuollaisia tappeluja ole viikonloppuisin muillakin paikkakunnilla. Vaikka ei mitään kulttuuriaakaan olisi saatikka perintöä. Kai sitä oikein hakemalla pitää hakea näitä negatiivisia asioita tästä kaupungista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2011 - 12:57

Kyllä niitä nyrkki ja veitsitappeluita täällä ainakin, joka viikonloppu on. En tiedä mikisi kuvittelee itsensä kun pitää nujakoida. lasit helisee, kauppojen näyteikkunasta sisään yöllä.Yöllisillä kulkijoilla on aina metkut mielessä. Huumeet tekee niistä ihan pimahtaneita. Tanssiivat yöt ja päivät sitten meevät parvekkeelle ja lähteevät lentämään, niinkuin lintuset .Ah miten ihanaa ja sitten on ihanasti kaikki ohitse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2011 - 15:15

Jospa ne nykyajan tappelut ovat sitä kulttuuriperintöä seuraaville polville, paikkakunnasta riippumatta.Onhan sitä iät ja ajat nujakoita ollut. Mutta ehkä nyt nuo huumeet sekoittavat päätä
pahemmin.Ei nyt laiteta Turun kulttuurikaupungin piikkiin kaikkea silti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2011 - 17:16

Tappelu kuulukohan tämä todellakin perintöömme, mene ja tiedä..
Mutta en itse tuohon aikaan moisten juttujen vuoksi edes liiku keskustassa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2011 - 18:10

pohojalaanen uho ja sisu on perääsin sieltä puukkojunkkarien aijoolta, liekkö sitte turkulaasten uho peräti viikinkien aijoolta.
sattuuhan sitä vaikka missä kaupungissa tahansa pientä potkintaa ja turpaanlyöntiä. Turussa olen useasti visiteerannut , mutta ei koskaan ole ollut mitään negatiivista kokemusta.
velienpoikani neuvoovat savolaasyntyystä avomiestäni paaris avaamahan sanaalun jotta: "pesäpallo on perseestä ja paini on homojen juttuja" olis kyllä ollu aika rähäkkä valamis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2011 - 18:38

Voi, voi. Miksi aina tapellaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2011 - 22:23

En ymmärrä noita tappeluja..eikö asiat voi puhua halki..miksi pitää alkaa toista ihmistä potkimaan ja hakkaamaan..ei mitään järkeä.. näitä juttuja saa lukea jatkuvasti lehdistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2011 - 10:35

Nakkikioskin jono on yleisin paikka tappeluille. Sinapit rinnuksille ja menoksi. Noissa tapauksissa lienee juotu viinaksia ja pullon pohjalla on ollut R-kirjain. Taitaa olla kumpikin kansanperinnettä koko suomessa.