Mikä on Arto Paasilinnan paras kirja?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.01.2011 - 21:02

Alkupäästä teen valinnan. Paratiisisaaren vangit.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.01.2011 - 20:45

Ihmiskunnan loppulaukka .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2011 - 20:50

Hirtettyjen kettujen metsä..On kirjana ja elokuvana..Paasilinnalta.Ulvova mylläri kirja..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2011 - 21:53

Nyt pistit pahan, mutta itse nautin ehkä eniten Hurmaavasta Joukkoitsemurhasta. Myös Auta Armias oli hyvä.

Parhaat lukumuistot minulla kuitenkin liittyvät kirjaan "Isoisää etsimässä", vaikkei se kirjana parasta Paasilinnaa olekaan. Mutta kuvitelkaa itse: olet juuri selvinnyt ylioppilaaksi kiitettävin paperein, nautit kesästä Tenojoen rannalla heittovavan ja kirjan hyvässä seurassa...aurinko paistaa, ja tuulee juuri sopivasti niin, etteivät hyttysetkään haittaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2011 - 22:14

monet kirjat olen Paasilinnalta lukenut,
sanoisinpa että `Herranen aika´oli aika hyvä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2011 - 22:18

Mylläri edelleen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2011 - 22:19

oi et tätä mun muisti kultaa oli kyl yks ainakin jonka täs lukasin niin sika hauska siinä sai nauraa nii ,et silmist vesi valui ja vatsanahka oli kipeenä pelkästä naurusta ...mut se nimi ...pitää laittaa se tänne myöhemmin jos löydän sen kirjan vaan jostakin tai siis sen kirjannimen ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2011 - 06:43

Nauroin makeasti aikoinaan Ulvovalle myllärille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.01.2011 - 11:22

Elämä lyhyt - Rytkönen pitkä. Jos osaa sielunsa silmin käydä tapahtumiin, ei yhtäkään kommellusta pysty nauramatta lukemaan. Olen lukenut sen jo kolme kertaa ja aina vain nauran vedet silmissä. Toki olen lukenut melkein kaikki Paasilinnat, kuuluvat kirjahyllyyni, mutta niin hulvatonta en toista osaa nimetä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2011 - 11:32

Ukkosenjumalan poika vuodelta 1984. Makea hörhelö kutkuttava kirja höppöydestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2011 - 15:04

Arto Paasilinnan kirjoissa on niin monta kutkuttavan hyvää kirjaa, että jos nostaisin niiden joukosta jonkun ylitse muiden, parhaimmaksi, aiheuttaisin vain hallaa muille ja sitähän en totta tosiaankaan halua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2011 - 16:56

Vaike on sitä kaikkein parhainta valita, kun ovat lähes kaikki mahdottoman hyviä. Ensimmäisenä tuli mieleen Hurmaava joukkoitsemurha. Itseäni miellyttää Paasilinnan kirjoissa erityisesti se, että niissä pyritään aina tavalla tai toisella "vapauteen" sivistyksestä ja byrokratiasta. Harmi, että hän ei enää jaksa kirjoittaa uusia romaaneja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2011 - 19:45

Suloinen myrkynkeittäjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2011 - 10:53

En tiedä, olen lukenut vain yhden Paasilinnan, en pidä sentyyppisistä kirjoista. Nimi oli kait joku myrkynkeittäjään viittaava...