Joko nyt epäilyttää kiinalaiset elintarvikkeet?

Maassa on ilmennyt uusi ruoka-aineskandaali: homehtunut riisi on valkaistu ja jalostettu nuudeleiksi. Tuote sisältää syöpää aiheuttavaa ainetta.

Olen jo vuosia vältellyt kiinalaisten elintarvikkeiden ostoa, sillä mitä hyvää voi tulla niin saastuneesta maasta, puhumattakaan röyhkeydestä millä ihmisiä huijataan ostamaan epäkelpoja tuotteita. Itse boikotoin kiinalaisia tuotteita aina kun se vain on mahdollista, liitytkö mukaan.

Lisätty: 01.01.2011 - 10:47

Vaikka onkin vaikeaa boikotoida kaikkia kiinalaisia tuotteita, sillä useimmat tuotteethan siellä jo tehdään, niin silti yritän vaikuttaa ostoillani, että valitsen sen ei-kiinalaisen tuotteen.

Avainsanat: kiina myrkkyskandaali

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.12.2010 - 19:53

Minä olen vältellyt niitä jo muutaman vuoden, ja lapsillenikin kertonut että epäilyttäviä tuotteita on. Minä murehdin usein niitä pieniä lapsia jotka sitä myrkky äidinmaidonvastiketta joivat ja loppuelämänsä ovat sairaita, ahneus on kamalaa kun ihmisen terveydelle ei mitään arvoa anneta vaan markkinoille lykätään myrkyllisiä ruokia.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 31.12.2010 - 20:50

Minä boikotoin kaikkia nuudeleita. Makunystyräni eivät oikein pidä niistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2010 - 21:14

En ymmärä nuudeleitteitten päälle mitään. Joten en ostakkaan .Mutta riisiä kyllä. Täytyypä katsataa.
Aika haikeaa kun ruuankanssa leikitään. Eihän eläinten ruokaan saa laitta säilöntäaineita joita käytetään ihmistenruuissa.Ihminen pystyy tietoisesti valikoimaan eläin ei.Joten mitä opimme jos puhdasta haluamme syödä.Lukekaa mitä syötte.Kiina on kova maa.Paljon ihmisiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2010 - 21:24

En ole suosinut Kiinalaisia elintarvikkeita..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2011 - 11:33

Ei tule ostettua mitään kiinalaista tuotetta...

Lisätty: 03.01.2011 - 13:09

Saati sitten alihintaiset pizzat...

www.iltasanomat.fi/kotimaa/L...65133.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2011 - 17:10

En osta kiinalaisia elintarvikkeita, ovat olleet jo kauan boikotissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2011 - 20:16

kyllä epäilyttää.

Ja ihme että niitä yrittäjiä siellä riittää vaikka, jos kiinni jäävät, siinä voi katketa pää.
Siellä kun on kovemmat rankaistukset kuin täällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2011 - 20:31

olen joskus hamassa nuoruudessa maistanut nuudeleita. riisiä käytän vieläkin.
tuli mieleen heti salaliittoteoria ( mähän tykkään niistä ;) elikkäs
kun otetaan huomioon melamiinimaidonkorvikkeet, nuudelit ja ties mitkä soosit - tahkotaan pirusti rahaa ( kenen suosiollisella avustuksella....? ), mitä nyt jos sitten kiinni jää itse tekijät ( aivot on jossain turvassa.... ) ja mitäpä jos niitä kiinalaisia sitten kuolee tuohon? onhan niitä paljon....
siis tätä kaavaa katsottaessa en ihmettelis vaikka ruokavirasto mikälieheilläkinseon - on tullut siihen tulokseen että kaikkea on koetettava jotta kansa saadaan ruokittua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2011 - 15:00

Kiinalaiset tuotteet kierrän kaukaa. Tuskin koskaan luottamustani saavat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2011 - 11:03

Kaikki Kiinasta tuleva on epäilyttänyt aina eli vältän kiinalaisia tuotteita jos suinkin mahdollista.