Lähden viroon laivalla auton kanssa. Mites paluumatkalla tullissa, ärähtääkö jos sattuu olemaan viinaa takakontissa ja ikää 18v?

Eckerö line päiväristeily.

Avainsanat: viina viro tallinna laiva tulli

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.12.2010 - 00:20

Ikärajoista igs.kirjastot.fi/iGS/kysymyk...u00e4rajat
Suomessa ikäraja on korkeampi.
18-vuotias saa tuoda mietoja alkoholijuomia (enintään 22%).
Väkeviä alkoholijuomia (yli 22%) saa tuoda 20-vuotiaana.

Tuotteita Suomeen tuotaessa ikäraja alle 22%:n alkoholijuomille ja tupakalle on 18 vuotta ja yli 22%:n juomille 20 vuotta. Aivan kuten Suomesta ostettaessa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.12.2010 - 02:46

Taitaa olla sääntö että salakuljetuksessa käytetty ajoneuvo tuomitaan valtiolle menetetyksi?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.12.2010 - 07:07

jännitystä reissuun, mutta tuskin kannattaa riskeerata viinan takia.
tulli kyllä ärähtää, jos viinasi löytää.
riippuen määrästä voi jopa selvitä sakoilla ja alkoholin menetyksellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.12.2010 - 09:34

Enpäs suosittelis ostamaan, siellä ollaan kyllä melko tarkkoja...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.12.2010 - 18:11

Osta vain viinejä ja olutta/lonkeroa/siideriä niin ei tarvii pelätä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.12.2010 - 20:57

Todennäköisesti et ärähdyksellä selviä, eivät anna myöskään tukkapöllyä - veikkaisin, että vähintäänkin sakkoja luvassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.12.2010 - 23:05

Riippuu siitä tuotko mitä ja miten paljon. Sallittuja juomia tietty määrä on ok.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 13.12.2010 - 08:48

Me kävimme virossa pari viikkoa sitten samaisella päiväristeilyllä. Tuotteet tilasin ja maksoin netissä. Ikää minulle tosin on jo hieman kertynyt, eli en rajoituksia edes ajatellut...

Tulli tekee autoille vain pistotarkastuksia, mutta haluatko ottaa riskin? Lonkeroa, kaljaa, siideriä ja mietoja saa tuoda niin paljon kuin autoosi sopii, eli kannattaisiko tyytyä niihin...

Lukaise oheisesta linkistä matkakokemukseni: www.napsu.fi/matkailu/kokemu...857/5#4269

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2010 - 10:25

Jos kiinni jäät niin kaikki menee, myös autokin. Kiinnijäämisellä on turhan kallis hinta tavaran ja sakon osalta. Ota täysi-ikäinen henkilö mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2010 - 12:53

Turhan iso riski kun menetttää ajoneuvon lasteineen valtiolle mutta itsepä sen ratkaiset. Tullivirkailijat eivät ole myöskään sokeita.... ellet nyt sitten näytä 40 vee ikäiseltä.
Pitääkö päiväristeilylle ottaa auto mukaan, Virossahan on luntakin niin pajlon ettei siellä autolla juurikaan ajella?