viisumin tarve

Avainsanat: arabiemiraatit (yhdistyneet arabiemiirikunnat)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.11.2010 - 13:55

Arabiemiraatit
Passin tulee olla voimassa vähintään 3 kk maahan saapumisesta. Lain mukaan passissa ei saa olla Israelin leimaa. Suomen kansalaisilta ei toistaiseksi vaadita viisumia alle 30 päivän oleskeluun. Lähin viisumiasioita hoitava Arabiemiraattien edustusto on Saksassa, puh. +49 30 516 516.

www.finnmatkat.fi/35940/16866/37241/

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.11.2010 - 16:13

Suomalaiset voivat edelleen matkustaa Arabiemiraatteihin ilman viisumia, vaikka uusista maksullisista ja lyhennetyistä viisumien voimassaoloajoista on annettu ennakkotieto. Lentokentällä annettava leima oikeuttaa matkailijan oleskelemaan maassa 30 päivää, ja viisumia voi ilmeisesti jatkaa toiset 30 päivää maksua vastaan.

Arabiemiraattien liiton virallisen käytännön mukaan Israelin leima passissa estää maahanpääsyn. Käytännössä maahantulo on yleensä onnistunut Israelin leimasta huolimatta. Uuden passin hankkiminen jää matkustajan oman harkinnan varaan.

www.formin.fi/public/default...ture=fi-FI

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.11.2010 - 18:11

Ei tietääkseni tarvita viisumia sinne matkustettaessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2010 - 07:43

Ei tarvinnut viisumia viime vuonna eikä tarvitse nytkään jos oleskelee lyhyemmän ajan. Jos olet siellä esim. enemmän kuin sen 30 pv minä ainakin ennen vanhaan kävin uusimassa viisumini naapurimaan puolella. Elikä lento vaikkapa Bahrainiin ja sitten takaisin emiraatteihn.