Kuka tekee talonlaajennus piirrustukset ja miten asia etenee?

Onko halvempaa kuin rakentaa uusi,jos tehdään 2 makuuhuonetta lisää talviasuttavaan kesämökkiin jossa kaikkki mukavuudet tällä hetkellä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.09.2010 - 21:31

Kyllä tulee edullisemmaksi rakentaa 2 makuuhuonetta lisää..Tuulikki sanoi ihan oikein "mukavuuksien" laittaminen eniten maksaa..Poikani ainakin on itse suunitellut mökin mitä meinaa alkaa rakentamaan..ja tuttu rakennusmestari piirtää piirustuket ja alkaa valvojaksi,kun rakennus-vaihe alkaa..

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.09.2010 - 14:46

Olisiko tästä apua

Lähteet:
www.neliomestarit.fi/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2010 - 15:01

Arkkitehti tekee piirustukset, jotka viedään kunnan rakennusvirastoon. Rakennusmestari tarkastaa paperit ja vie kokoukseen. Päätöksestä ilmoitetaan julkisesti, naapureilla on mahdollisuus tehdä valitus kuukauden aikana.

Kannattaa ottaa ensimmäiseksi yhteys kunnan rakennusvirastoon ja kysyä tarkemmin sieltä, esim. onko mahdollista edes rakentaa ja aloittaa sitten yllämainittu rumba.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2010 - 15:43

piirustusten pitää olla viralliset, kellä sellainen koulutus löytyy voi tehdä. mulla oli joku rakennusinssi. pitää kuulla naapureita paperiversiona. kaikki mahdolliset viet sitten kunnan / kaupungin virastoon jossa näitä päätetään. sieltä kun tulee vastaus, sulla pitää olla vastaava tarkastaja ja eiku hommiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2010 - 15:54

Teknillisen koulutuksen saanut henkilö tai vastaavat tiedot omaava luki ennen määräyksissä. Nyt on voinut hovissa muuttua? Täältä selviää; www.rakennuslupa.fi/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2010 - 15:54

Kaikki uudisrakennushankkeet ja laajemmat peruskorjaushankkeet, edellyttävät rakennusluvan hankkimista. Jollei rakennuslupaa ole, voidaan hanke pahimmassa tapauksessa jopa evätä. Rakennusluvan hankkiminen on projektin tärkein asiakirja ja se on syytä hankkia ensimmäisten joukossa.

Rakennusmestarihan ne piirrustukset voi piirrellä asiakkaan toivomuksen mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2010 - 17:33

Kyllähän laajennus kannattaa tehdä jos tarvii lisää tilaa .Perusparannuksia tehdään koko taloon.Varsinkin vanhempiin.Tänäpäivänä uusi maksaa ainakin 200 tuhatta. Varovainen arvio.Vanha voi olla sittenkin kodinomaisempi ja tunnearvoltaan tärkeämpi.Henkilöille jotka asuuvat taloa.Rakennus piirtäjät.Arkkitehdit ja rakennusinsinöörit.Kannattaa arvioittaa ja ajatella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2010 - 19:03

Varmaan laajennut tulee teidän tapauksessa uutta mökkiä edullisemmaksi, sillä juuri kosteiden tilojen ja niiden "mukavuuksien" laittaminenhan se eniten maksaa. Laajennuspiirustukset voit laatia itsekin ja piirrättää ne sitten arkkitehdillä tai rakennusmestarin koulutuksen saaneella henkilöllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.09.2010 - 21:26

Kunnan rakennusmestari esim. tai muu vastaavan koulutuksen saanut. Itse tein meillä oman version jonka rakennusmestari sitten piirsi asianmukaisiin mittasuhteisiin.