Mikä auto?

Sitä valmistettiin vuosina 1957-1991. Siinä oli kaksisylinterinen 600cc moottori. Se läpäisi 90-luvun lopussa "hirvitestin" hyvin tuloksin. Samaisessa testissä Mercedes A kaatui.

Avainsanat: autot

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.09.2010 - 16:45

Trabant sai 1990-luvun lopussa kuuluisuutta läpäisemällä "hirvitestin" hyvin tuloksin. Samassa testissä Mercedes-Benzin A-sarjan kokelas kaatui, mikä oli Mercedes-Benzille erittäin noloa ja johti muutoksiin mallisarjassa. Nykyisin ostalgia-ilmiö on tehnyt Trabantista Saksassa kulttiesineen.

Trabantissa oli 600-mallisarjasta alkaen pieni kaksisylinterinen ja -tahtinen moottori, joka tuotti 17–19 kW 600 kuutiosenttimetrin (0,6 l) tilavuudesta. Trabant tuotti valtavasti pakokaasuja, jopa suhteutettuna muihin sen aikaisiin autoihin. Viimeiseksi valmistusvuodeksi 2-tahtisen moottorin korvasi Volkswagenin suunnittelema modernimpi 31 kW tuottava 1 100 kuutiosenttimetrin (1,1 l) nelitahtimoottori.

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Trabant

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.09.2010 - 10:54

Tarkoitatkohan Teknikens Varld -lehden hirvitestiä
Hirvitestin paras oli Citroën Xantia Activa V6 -99 nopeus 85,
- ennen montaa Porsche-mallia
www.teknikensvarld.se/algtes...e-bilarna/
BMW yleensä ja 5-sarja epäonnistuivat pahasti
www.teknikensvarld.se/docume.../index.xml

Citroënin tila-auto Nemo on kaatunut katolleen Saksan autoliiton ADAC:n järjestämässä väistökokeessa.
yle.fi/uutiset/ulkomaat/2010...34489.html

Lähteet:
www.teknikensvarld.se/algtes...e-bilarna/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2010 - 10:58

Trabantia valmistettiin vuosina 1957-1991.
Trabantissa on 600 kuution kaksitahtimoottori.

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2010 - 11:52

Trabanthan se oli, auto ihan omaa luokkaansa

valmistuksessa olleita malleja

* Trabant P50
* Trabant P60
* Trabant 601
* Trabant 1,1

Trabant oli varustettu erillisellä runkorakenteella, ja sen kori oli valmistettu eräänlaisesta muovista, Duroplastista, joka oli vahvistettu villalla tai puuvillalla. Duroplast ei ollut vahvaa ja muun muassa sen pakkaskestävyys oli huono.

Puolalaisen Świecien ystävyyskaupungin Kuusankosken poliisille lahjoittama Trabant on nähtävissä Vehoniemen automuseossa.

auto.cafetime.cz/wp-content/...police.jpg

www.peasanttuning.com/wp-con...01_005.jpg

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2010 - 18:04

Pyysi virka-autoa, sai lahja-Trabantin

www.iltalehti.fi/autot/20081...0_au.shtml

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2010 - 22:03

Se oli pahviauto !!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2010 - 22:11

Jaa-a..se oli varmaan se Trabant jonka näin viimeksi 1980-luvun loppupuolella, kun olin Ladalla Euroopan kierroksella...samalla reissulla ehdin saada palasia Saksaa jakaneesta muurista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2010 - 09:09

Olikohan kiilahihnaveto. Eteen- ja taaksepäin yhtä kovin. Trabant!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2010 - 22:19

Useamman kerran jo todettu...Tradant..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2010 - 23:01

Ei kyllä haisuakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.09.2010 - 22:51

Mulla kun on se kaatuman MB, niin ei ole tietoa.