Mitä tehdä mehiläisille kompostissa?

Kompostiimme on ilmestynyt aivan hirveästi mehiläisiä, jotka nyt ruokailevat ruoantähteillämme. Olen laittanut kuoriketta ja heinää ja sekoitellut kompostia mutta aina ne löytävät takaisin. Ei kait ole tarkoitus?

Lisätty: 15.08.2010 - 22:04

Kiitos "Anti olla" vastauksista. Päädyin itsekin samaan kun yritin ensin kastella ja sitten kuorikkeella, kävivät päälle, pirulaiset ;) Joten antaa luonnonluomien ruokailla niillä mitä meiltä jää. Varovasti heitän uutta päälle ja kansi kiinni... :D

Avainsanat: mehiläiset komposti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 14.08.2010 - 23:09

Hae Nalle-Puhilta hunajaa ja laita sitä vedellä laimennettuna purkkiin jonkin matkan päähän kompostistasi. Makean perään on mehiläiset kuten Nalle-Puhkin.

Kysyjän kommentti

Taidan pitää hunajan itselläni ;D

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.08.2010 - 22:31

Mehiläisillä on tänä syksynä kova puute ravinnosta, kun kaikki kukat kuihtuivat helteiden takia niin nopeasti, niin nyt niille kelpaa kaikki mahdollinen ravinto.
On aika vaikeata estää niitä, kun ne on löytänyt hyvän apajan.
Älä pihtaile jätteitäsi, vaan anna niiden ruokailla ;-)
Onko komposti turhan kuiva ja liian avonainen ? peitä se pressulla.
Järjestä niille muualle parempi ruokintapaikka, sokeriliuosta tms.

"Kun mehiläiset katoavat tulee sumerilaisten mukaan maailmanloppu."
www.uusisuomi.fi/ymparisto/6...starhoissa
www.europarl.europa.eu/sides...14STO42063

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.08.2010 - 01:28

Minä antaisin olla ja käyttäisin normaaliti varoen ette nuo iljetykset käy kimpuun tai sitten ottaisn toisen kompostorin käyttöön, kai ne tunkee sinnekin mutta pitäähän kompostorin happea saada jotta käyminen pysyy yllä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.08.2010 - 07:50

Eipä taida olla mitään tehtävissä, mutta varovasti käyttäen ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.08.2010 - 17:10

Sinuna antaisin ruokailla kaikessa rauhassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.08.2010 - 02:30

Auts, anna vain olla siellä. Jos eivät muuten ole häiriöksi.