Lettupino löi hanskat naulaan Vai onko ideoita ?

Kelan päätöksistä tehtyjen valitusten käsittely on ruuhkautunut pahoin.
Päätöksestä valittanut joutuu odottamaan ratkaisua valitukseensa reilut 15 kuukautta. Päätöstä odottaa parhaillaan yhteensä lähes 30 001 asiaa. Suurimmat asiaryhmät lautakuntaan tulevissa valituksissa ovat sairauspäiväraha, Muijalla oli 3 lääkärinlausuntoa ja 2 erikoisalan lääkärin lausuntoa. Mutta kelan lääkäri totesi terveeksi näkemättä ja työnhakijaksi. Nyt lähetti valituksen kelalle siksi tuo (1) Mutta kun eivät huoli sairasta työnhakijaksi työvoimatoimistoon. Ai niin minulla maha auki edelleen hoitovirheen vuoksi ja laskuja tippuu joka tuutista heinäkuussa 1500 € jota emme edes hanki / saa kuukaudessa.
Mene sosiaalihuoltoon sanot EN OLE KÄYNYT ENKÄ MENE ! Jääköön tämän typerän yhteiskunnan maksettavaksi. Euron voin romanialaisen hattuun heittää.
Ps. Jos sinulla on ideoita niin siitä vaan kertomaan.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.08.2010 - 16:14

varovasti uskaltaapi täältä hän kysyä, että miksi et menisi sosiaalitoimistoon (suositan) koska olethan työssä ollessasi maksanut sosiaaliturvamaksuja varmaan paljonkin, joten omiasihan sieltä sitten hakisitte pois, ja sitä varten niitä joudutaan maksamaan töissä ollessa, että jos joku tällanen tilanne tulisi, niin voip hyvällä omallatunnolla myös sieltä sitä omaansa pois hakea, eikös jookos?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.08.2010 - 16:49

toi on just noin p.. a....kaa , kuin kirjoitit .. laskut kyllä pitää maksaa tiptop , mutta kela ei välitä millä ihmiset elää ... itsekin tein valituksen potilaslautakuntaan kauaan kauan sitten ja arvaas onko siletä tulut vastauksia .. eipäs ole eikä varmaan tulekkaan, kuin joskus ens vuonna tähänaikaan...eipä ole sinulle neuvoa antaa .. mut kait teit siitä haavasta ilmoituksen potilasv.yhdistykseen...?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2010 - 18:15

Kinkkinen juttu, kun joutuu paljon sairastamaan. Kyllä minä Sinuna menisin sosiaalivirastoon.
Maksujärjestelyillä saadaan paljon aikaan. Sitä kertyy maksamista maksamisen päälle, jos ne silleen vaan jättää. Kyllähän Sinulle perustoimeentulo jää ja on jätettävä sen toimeentuloluokan mukaan, mikä kuuluu.
Ei se ole häpeä sinne mennä, niin minä tekisin, ihan reippaasti vain, sitä varten nämä systeemit ovat. Ei se ole Sinun eikä kenenkään häpeä. Olen nyt jo hakenut apuvälineitäkin mitä tarvitsen, enkä häpeä yhtään.
Menisin myös sosiaalivirastoon, jos tulisi suuret sairaalamaksut, ei niitä pienillä eläkkeillä makseta.
Joten ei hattua kouraan, vaan ryhtiä nyt lettupino ajatuksiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2010 - 18:34

Asia asiana ota. SIlloin jos elämässä on tilanne.Sinne oikea osoite tuo perusturva keskus.Sieltä me kaikki saamme hakea.Se on yhteiskunnan taholta laitettu, meitä kaikkia varten.Joten tilanteen mukaan mennään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2010 - 19:09

Minä ainakin tuossa tilanteessa rohkaisisin hurjan luontoni ja marssisin sosiaalitoimistoon. Sitä vartenhan sitä verojakin maksetaan että saadaan sitten apua kun sitä todella tarvitaan. ja sinä ja sun muija mitä ilmeisimmin tarvitsette.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2010 - 19:19

Tuttuahan tuo on monelle tänä päivänä.Yksi pieni lohdutus,että vaikka menisi kuinka kauan niin takautuvasti joutuvat maksamaan ja jopa pienen koron kera(itse kokenut sen).Ja jos et sossusta mene hakemaan niin aikanaan kun velat on ulosotossa niin eivät ne montaa kymppiä kuukaudessa voi mittailla pienestä eläkkeestä! Itselläni vähän samantapaisia kokemuksia ja nyt ulosottiäijä ottaa n76e/kk eikä se niin pahaa lovea ole tehnyt vaikka pienet on tulot...Kai tässä kymmenessä vuodessa velattomia ollaan tai sitten ei....Maailmassa pyörii suuret rahavirrat mutta ne ei vain osu kohdalle mutta viis siitä...!Sisulla mennään Lettupino!!!

Lisätty: 04.08.2010 - 07:19

Jaa niin kirkon diakonia-puoli voi tietysti auttaa...Tiedän tapauksen jossa seurakunta maksoi isohkon summan vuokrarästejä vaikka oli tämän ihmisen oma syy kun joi rahat kurkusta alas eikä siten pystynyt vuokriaan hoitamaan.Anomus tehtiin ja se päätettiin helsingissä.Uskon,että sinuakin autettaisiin sieltä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2010 - 20:10

Mene nyt hyvä mies sossuun, se on juuri sitä varten - meidän ylläpitämä,
sieltä hakee ilmeisesti tuhannet ns. "eronneet" ylimääräistä tuloa.
Jos jätät ulosottoon niin elätät vain turhaan noita ulosottofirmoja.
Näin minä ymmärtäisin, mutta muuta en osaa sanoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2010 - 20:53

Tiedän tunteen todella, minulla on hylätty eläkepaperit jo kolmeen kertaan ja jäin suosiolla kotirouvaksi 0€ hinnalla..

V 2000 sain eläkkeen ja minä pönttö halusin sieltä ulos työelämään ja nyt kun tuota tarvin niin ei toiveita mitäs ängin sieltä ulos...
Ja kesäaikaan nuo paperit eivät liiku mihinkään, se jonka pöydällä sinun paperit on siellä pysyy työhön tuloon asti, kesäloma apuja kun he eivät käytä paperisodissa..
Silloin kun odotin ensimmäistä eläkettäni ja eläkesäätiöt tappelivat siitä kumpi laskee ensin.
Monien soittojen jälkeen tuo asia ratkesi ja kun sain kyseisen henkilön kiinni sanoi että kuukauden päästä hän katsoo tuon paperin kun tulee lomilta, Hyvää kesää vaan mulle toivotteli...( arvaas mitkä tunteet mulla silloin oli)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2010 - 22:14

Minulle tuli kerran myös kieltävä päätös Kelan lääkäriltä.Nostin sellaisen älämölön Kelassa.Sanoin, että enhän ole koskaan edes nähnyt mitään Kelan omaa lääkäriä. Voisin mennä tapaamaan silmätysten, jos saan vaan osoitteen.Tein kirjallisen valituksen sekä sain omalta sydänlääkäriltäni kirjeen jonka toimitin Kelaan.
Sanoin myös poislähtiessäni, että menen vaikka eduskunnan oikeusasiamiehen juttusille.Näinhän ei ihmisiä kohdella näkemättä, kuulematta, tutkimatta. Systeemi on ihan p......stä
Jonkun ajan kuluttua tuli kirje, jossa he käänsivät takin, kun olivat tarkemmin tutkineet paperini.
Kaikki sujui siitä eteenpäin.

Lisätty: 03.08.2010 - 22:19

Ai niin. Kirkolla on myös sellainen palvelu, että voit mennä laskujesi kanssa diakoniahenkilön juttusille. Siellä kohdellaan ihmistä ihmisenä eikä minään lomakekäyränä.Yritä edes! Älä anna periksi!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2010 - 08:04

Minäkin suosittelisin sinne sossuun menemistä. Mutta vaikka sinne meno kuinka jännittää, niin muista käyttäytyä kiltisti sossutätiä kohtaan. Lähipiirissäni on henkilöitä, jotka ovat sossussa töissä, ja se työ on todella rankkaa. Heitä ilahduttaisi varmasti kovasti, jos asiakkaat kohtelisivat heitäkin ihmisinä. Ei ole työntekijän syy, jos säännöt ovat tiukat tukiasioissa. Eräs näistä sossutädeistä on jatkuvasti sairaslomaalla työuupumuksen vuoksi. Muista, että keventämällä työntekijän työtä omalla asenteellasi pidät hänet seuraavanakin päivänä vielä töissä.
Ja muista, että asioilla on taipumus järjestyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2010 - 13:20

Jos on se kynnys korkea sossuun, maksatte vaan ne tärkeimmät laskut, ja velkojille muihin maksuihin, soittakaa ja kertokaa tilanteenne, ei mikään firma teitä halua kadulle kerjäämään, maksusuunnitelman voi tehdä , ja karsia itse turhat menot. Ota vaan se sossun aika vastaan , ja näytä että yrität, maksaa niitä laskujasi, sinä kun olet sairaseläkkeellä ei sinulla ole oikeutta mihinkään Kelan korvauksiin , vain vaimollasi, jos hän on todella sairas jota en epäile, lääkärit voivat määrätä hänelle kuntoutustukea, joka vastaa päiviä sairaana työnhakijana, ensin pitää olla 1 vuosi sairaana.Työvoimatoimistoon saa hakeutua vajaakuntoisena työnhakijana, Ei kannata teidän nyt polttaa siltoja takananne.

Lisätty: 04.08.2010 - 13:35

Kuntoutustuki tulee 1 vuoden jälkeen jos olet sairaslomalla ollut 1 vuoden, ja et kykene enää työhösi. sitä varten tarvitaan myös ne erikoislääkärin lausunnot, ja sen jälkeen voi taas anoa työkyvyttömyyseläkettä.

Lisätty: 04.08.2010 - 13:57

Minä en tiedä onko kannattavaa jättää laskuja ulosottomiehen vaativaksi, tai maksusuunnitelman suunnittelamaksi velkojan kanssa. Yhtä nöyryyttävää on varmaan mennä sossuun tai maistraattiin ulosottomiehen puheille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2010 - 21:36

Olen samaa mieltä muiden kanssa, rohkaiset vain luontosi ja marssit soskuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2010 - 19:39

Hyvä mies, kyllä se ei ole mikään kauhea asia mennä sossuun!
Kyllä kelan toimet on aivan normaaleja ja niistä kärsivät monet ihmiset, käsittelyt kestävät ja päätökset ovat kielteisiä, mutta yrittää pitää mennä elämässä eteenpäin!
Rohkeasti vain sossun luukulle!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.08.2010 - 18:29

Jos ei sinusta niin paljoa nöyryyttä löydy että menet perään oikeuksiasi, niin sitten ei auta muu kuin istua sen romanialaisen hatun viereen oman hatun kanssa. Vielä kun tarkenee.