Jos teet uunikalaa,mitä kalaa siihen käytät?Täytätkö kalan jollakin tuotteella?

Avainsanat: uunissa kalaa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.03.2010 - 03:23

Minä olen täytettyjä kaloja tehnyt monenlaisista aineksista, ja tuorejuustoja käytän monesti, ja silakoistakin saa hyviä uunissa , fileet rullataan vuokaan, sipulia , vähän ketsuppia , suolaa , pippuria , tilliä ja päälle kermaa, 200 astetta puoli tuntia ja hyvät rapusilakat on perunamuusin kanssa nautittaviksi.Lohifileen teen vähän " taskuja" ja tuorejuustoa niihin ja uuniin . Olen kaikenlaisia täytteitä käyttänyt uunikaloihin, mielikuvitus on rajana, olen ommellut myös useasti vatsan kiinni ja siellä sisällä on monenlaista ainesta ollut.Ei ikinä ole huonoa kala-ateriaa tullut.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.03.2010 - 19:34

Mitä sattuu olemaan saatavilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2010 - 19:35

Lohta. Paistan sen nahkapuoli ylöspäin, jonka kypsennyksen loppuvaiheessa kuorin pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2010 - 19:40

Useimmin lohta, mutta olen onnistunut saamaan suussasulavaa haukeakin. Kun kalaa laittaa melko säännöllisesti niin uskaltaa kokeilla jotain uuttakin ja valmiit reseptit kääntyvät omiksi pienillä muutoksilla.

Lisätty: 11.03.2010 - 19:41

En täytä useinkaan kalaa vaan kypsennän sen puolikypsien vihannesten kanssa samalla uunipannulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.03.2010 - 19:48

Lohta useimmiten, jopa pakastesei on kokenut saman kohtalon. Kala vuokaan ja vihannekset ympärille. Siinä kypsyvät sulassa sovussa samassa vuoassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2010 - 19:57

Lohta paistan uunissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2010 - 21:35

isokala kokonaisena yleensä uuniin pääsee, ainoastaan hauen vatsaan olen vähän voita ja ruohosipulia tunkenut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2010 - 21:47

Lohhifilettä laitan uunissa. Merisuolaa, sitruunapippuria,raastan sitruunan kuorta ja sipulirenkaita reunoille,joskus myös herkkusieniä..kun kala on kypsää laitan kerman vielä päälle ja siksiaikaa uuniin,että kerma kuumenee..kun otan uunista paljon tilliä fileen päälle.

Jos laitan kokonaisen lohen laitan täytettä vatsaan..ja otan nahan pois ennen kerman laittamista..
Välillä laitan kerman asemasta Siruunakastiketta päälle..mitä on näitä valmiita kastikkeaineksia minne lisätään vesi..on niin helppo valmistaa sellainen kastike..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.03.2010 - 22:47

Lohesta teen ja laitan sisälle porkkanakuutioita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2010 - 09:23

Lohi/kirjolohifileestä fileeraan nahkan pois ja sopvankokoisina paloina vuokaan jossa on vettä ja kalaliemikuutio. Pippuria ja tilliä. Näin säilyy vielä aikahyvin kalanmakukin kuutiossa on suolaa jota voi lisätä kuten mausteitakin kokin mieltymyksen mukaan. Siintä saa helpon ja yksinkertaisen maittavan kalaruuan ja liemen voi käyttää perunoiden kastikkeena. Laitutaselle raastetta ja keittojuureksia tai vihanneksia ja suolaa tai aromisuolaa voi lisätä jälkeenpäin jokainen makunsa mukaan. Kesällä tuoreita vuhanneksia,juureksia,yrttejä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2010 - 11:48

kirjolohta,päälle sinihomejuustoa ja toinen ilman.mitään mausteita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2010 - 01:29

lohta (suola, hunajasively, rommikostutus) ja uuniin
seiti toimii purjon ja ruokakerman+runsaan ruohosipulin kera