Taas on tutkittu. Viini hillitsee liikakilojen kertymistä ... voitko vahvistaa omasta kokemuksestasi tämän?

.... tutkimusryhmä havaitsi, että naisista ne, jotka joivat viiniä enintään 3 desilitraa päivässä, lihoivat vuosien varrella vähiten. Eniten kiloja kertyi puolestaan niille tutkituille, jotka kuluttivat alkoholia vähiten.

www.mtv3.fi/uutiset/ilmiot.s...03/1074177

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.03.2010 - 11:02

No nyt se minullekin selveni, minun ylipainoni johtuu liian vähästä viinistä, pitää juoma vaihtaa, mutta joka päivä, kestääköhän minun maksani sen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.03.2010 - 10:45

en nyt taida uskoa tuohon tutkimustuloksiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2010 - 11:09

Ei pidä paikaansa, lopetin 3 vuotta sitten prosenttijuomien maistelun, eikä ole
kiloja kertynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2010 - 11:10

Kyllä me olemme ruuan kanssa tuota punaviiniä nauttineet.
Ei päivittäin ja en ole huomannut mitään vaikutusta kanssaruokailijaan.
Taitaapi sittenkin johtua punajuoman puuteilmiöstä??

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2010 - 11:12

Saattaa hyvinkin pitää paikkansa.
Liikakilot johtuvat säännöllisistä ruoka-ajoista, eli on syötävä silloin kun toisilla on nälkä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2010 - 12:43

Kyllä siinä jotain totuutta piilee. Viini nimittäin vilkastuttaa aineenvaihduntaa. Asiasta on tutkimuksia ollut ennenkin, pohjana mikä asia milloinkin. Mutta jos painoa on kertynyt passiivisen elämäntavan myötä runsaasti, ei siinä viini kyllä auta. Itselläni ei ole paino-ongelmia joten kokemuspohjaista tietoa en voi antaa.
Viini ei kuulu "prosenttijuomiin"... olut ja väkevät kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2010 - 14:31

en omasta kokemuksesta kun en ole amerikkalainen nainen,

mutta helppo uskoa että amerikkalaisilla naisilla tuo pitääkin paikkansa, ne viiniä fiinisti lipittävät rouvat ei syö hampurilaisia ja muuta roskaruokaa cociksen kanssa vaan salaatteja muuta sellaista

__________

hämmästyttää edellisessä vastauksessa : "Viini ei kuulu "prosenttijuomiin"... olut ja väkevät kyllä."

omien hyvin perusteellisten tutkimusteni mukaan tavallisessa viinissä on 2-3 kertaa enemmän prosentteja kuin oluessa ????

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.03.2010 - 16:35

Ilmankos läskiä kertyy, kun en juo viiniä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.03.2010 - 20:21

Ilmankos minä lihoinkin kun lopetin viininlipityksen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2010 - 20:31

Oh hoh, viiniryypyt tästä lähin joka ilta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2010 - 23:24

Sieltäkös niitä senttejä tulee... En juo mitään prosenttijuomia ja olen ollut siinä luulossa, että alkoholista kiloja kertyy. Ei ole kyllä painokaan noussut sen jälkeen, kun olen viimeksi viiniä maistellut, joten tästä päätellen tutkimustulos on huijausta ja lähtöisin viinintuottajien ahneudesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2010 - 00:13

Taitaa olla huijausta,koko juttu....viinistä tulee ylimääräisiä kaloreita joka tapauksessa..