onko tomaatinkasvatus jo alkanut?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.03.2010 - 11:46

Onko se joskus loppunut?
Olen ostanut kotimaisia tomaatteja läpi vuoden.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 09.03.2010 - 12:00

En laita ollenkaan siemenistä kasvamaan. Ostan pari valmista tainta sitten kun niitä tulee myyntiin ja laitan ne kasvamaan valmiiseen kasvatussäkkiin. Vettä vain riittävästi päälle tarvittaessa ja siinä se kesä sitten meneekin satoa odotellessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2010 - 16:03

<kyllä se kova homma on siemenistä kasvattaa. Lämpimänä päivänä alkukesästä tomaatin
taimet suojaiselle seinustalle ja toivomaan, ettei hallaöitä oisi yllättäen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2010 - 16:19

Valmiit taimet ostan sitten kesäkuun alussa. Ei ole tilaa kasvattaa kaikkea siemenistä. Kukkien siemeniä on jo ihan riittävästi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2010 - 16:53

Kyllä meinaan siemenistä kasvattaa taimet..jokavuotinen juttu..Nyt on liian aikaista laittaa vielä simeniä itämään...tulee niin hentoja jos kasvataa aikaseen..ja voivat jopa kuolla..kun ei saa tarpeeksi valoa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2010 - 18:34

Näkyi kaupassa jo tomaatinsiemeniä olevan joten vissiin se on joillakin alkanut. Itse en tomaatteja viljele.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2010 - 20:40

Viljelen ne suoraan salaattiin tai ruokalautaselle, paikallisesta marketista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2010 - 00:58

Vanhempien mökillä yritin tuota 8v.
Joka ainoa vuosi loppui aurinko ja lämpö kesken, vaikka oli kasvihuone mökillä.
Ainakaan Lahden korkeudella (tai mataluudella) se ei onnistu.