Jos yksi laite menee rikki, rikkoontuuko lähipäivinä muitakin? Uskotteko niin? Tiskari,kännykkä,kylppärin valokatkaisija...

Avainsanat: koneet rikkoutuu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.03.2010 - 15:27

Murphyn laki on Yhdysvaltain armeijan kapteeni Edward A. Murphyn mukaan nimetty periaate, jonka mukaan "jos jonkin asian voi tehdä monella tavalla ja näistä tavoista yksi johtaa onnettomuuteen, ennen pitkää joku tekee asian sillä tavalla". Lyhyemmässä ja ehkä tunnetummassa muodossa periaate kuuluu "jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen". Murphy työskenteli sotilasinsinöörinä koelentoprojektien parissa ja huomasi tapahtuneista onnettomuuksista, että onnettomuudet estää parhaiten varmistamalla, ettei mikään voi mennä vikaan.
Näin minä uskon sen olevan.

Lähteet:
wikipedia

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.03.2010 - 15:36

kaikki vikaantuu aikanaan,
välillä tulee ruuhka-aika tässäkin jutussa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2010 - 15:37

Uskon. Meillä kun nuo kotitalouslaitteet ovat melko yhtäaikaa ostetut niin ne simahtavatkin yleensä melko peräkkäin. Se harmittaa joskus. Ovathan ne melko hinnakkaita.

Mutta kännyjä voi hävitä. Se ei maata kaada. Ja sähkökatkaisimia voi huoltaa. Nämä lasken sellaiseksi elämänmenoksi, että niitä nyt sattuu... no hätä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2010 - 16:11

Näin tuppaa käymään, ja on käynytkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2010 - 16:59

Kyllä se niin tuntuu menevän, että kun yksi laite hajoaa niin jo menee rikki toinen ja kolmaskin. Yksi syy tähän voi olla tietysti sekin, että ainakin meillä on monta konetta tiskikoneesta keskuspölynimuriin hankittu samaan aikaan nykyiseen kotiin muutettaessa ja laitteet ovat siis samanikäisiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.03.2010 - 17:36

Jo kokemuksesta voin sanoa että rikkoontuu ja onhan sanontakin, että ei kahta ilman kolmatta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2010 - 19:29

Kyllä se näin tahtoo käydä..kun joku hajoaa..samaan syssyyn muutakin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.03.2010 - 21:21

No sinulla on sitten ainakin pitänyt paikkansa sanonta: ei kaksi ilman kolmatta.
Kyllähän ne vahingot tahtovat peräkkäin tulla itsekullekin.