Kaipailisin matkakokemuksia Mallorcalta, Kyprokselta ja Rodokselta huhti-toukokuun vaihteelta. Lämpimiä reissukokemuksia?

Avainsanat: mallorca huhtikuu kypros rodos toukokuu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.02.2010 - 23:48

Oletko jo lukenut kaikki Napsussa olevat:
Matkailu > Matkakohteet > Matkakokemukset ja vinkit
Mallorca
www.napsu.fi/matkailu/kokemukset/619
Kypros
www.napsu.fi/matkailu/kokemukset/42
Rodos
www.napsu.fi/matkailu/kokemukset/771

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.02.2010 - 08:34

Usein olen ollut etelä-Rodoksella toukokuun ensimmäisellä viikolla. Ei ole liian kuumaa mutta lämmintä kyllä. Merivesi on viileätä mutta kyllä joskus olen myös uinut meressä.
Pefkosissa on mahtava ranta, kilometrejä pitkä hiekkaranta.
Päivällä on lämpötila ollut noin 30 astetta, yöllä on toki viileämpää. Talven jäljeltä hotellit saattavat olla kosteahkoja, mutta niinhän on kaikissa lomapaikoissa. Kevään etu on se että jaksaa liikkua päiväkaudet. Rodoksen kaupungissa tuulee enemmän, sen olen havainnut. Toukokuu ja lokakuu ovat ihanteellisia ajankohtia niille jotka eivät kaipaa 40 asteen helteitä.
Rusketus on aivan upea keväällä ja syksyllä saatuna, mutta etenkin keväällä on paras oleilla auringossa aluksi vain lyhyitä aikoja kerrallaan, muutoin palaa helposti kun entistä väriä ei ole suojaamassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2010 - 17:47

Kyproksella ja Rodoksella olen ollut huhtkuussa ja lämpötila vastasi Suomen kesää. Merivesi ei ole tuossa vaiheessa vielä kovin lämmintä. Turisteja on tuohon aikaan näissä kohteissa vähemmän kuin esim syksyllä.